fabi Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Witam. Tak sie zastanawialem i nie wiem czy dobrze wymyslilem jakie sa objawy zuzytego napędu. Co o tym świadczy biorac pod uwage wygląd zew i zachowanie sie napedu?? Napewno gdy skonczy sie nam mozliwosc naciagu lancucha i lancuch wisi luzno. ale co jeszcze??Mechanik ze mnie zaden dlatego pytam bo pewnie po tym sezonie bede musial wymienic napedzik i chcialbym wiedziec jakie beda objawy( nie wiem przeskakiwanie lancucha moze jeszcze??, jak wygladaja zeby w zebatce w przypadku zuzycia??) podzieli sie ktos wiedza? :) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 użycie google nic nie kosztuje: http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,1684416.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fabi Opublikowano 21 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 użycie google nic nie kosztuje: http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,1684416.html kurcze slucznie :) przeszukalem archiwum forum a zapomnialem o googlu :D dobry artykul thx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz90skomra Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 co do zużycia to podstawowa sprawa wyciaga się jak szmata co kilkanaście km, widać spare luzy na rolkach, w ekstremalnych wypadkach mogą być popękane rolki, przy ruszaniu wydaje charakterystyczne dziwne odgłosy, oraz wydaje charakterystyczne dziwne odgłosy przy cofaniu na postoju, przynajmniej u mnie tak było. :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek 125 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 jest jeszcze jedna oznaka, mianowicie zęby na zębatkach moga sie delikatnie "połozyć" :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Różny stopień naciągu łańcucha podczas obracania kołem ( nierówne wyciągnięcie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 trzaski i chrupanie łańcucha na zębatkach w czasie kręcenia kołem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako1 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Można go z łatwością odciągnąć od tylnej zębatki nawet na kilkanaście milimetrów ,mimo prawidłowego naciągu. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 trzaski i chrupanie łańcucha na zębatkach w czasie kręcenia kołemtrzaski i chrupanie czasami wynikają bardziej ze zużycia zebatki niż łańcucha. U mnie na przykład łańcuch miałem wyciągnięty na około 1/2 regulacji, był wyciągnięty równo, ale właśnie "chrupał". Chcałem wmieniać cały nqapęd, ale wystarczyło wymienić zębatkę zdawczą, która była już na prawdę mocno wyciągnięta. Kosztowało to raptem 50zł plus chwila pracy, a efekt rewelacyjny.pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 (edytowane) trzaski i chrupanie czasami wynikają bardziej ze zużycia zebatki niż łańcucha. U mnie na przykład łańcuch miałem wyciągnięty na około 1/2 regulacji, był wyciągnięty równo, ale właśnie "chrupał". Chcałem wmieniać cały nqapęd, ale wystarczyło wymienić zębatkę zdawczą, która była już na prawdę mocno wyciągnięta. Kosztowało to raptem 50zł plus chwila pracy, a efekt rewelacyjny.pozdroo Może mnie ktos zje albo zwyzywa, mechanik ze mnie rzaden ale wiem jedno.Nigdy nie wymienia sie samych zębatek, albo tylko samego lańcucha, bo bardzo szybko to drugie szlak trafi.Zawsze nalezy wymienaic kompletny napęd. Edytowane 23 Stycznia 2008 przez aftys6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Może mnie ktos zje albo zwyzywa, mechanik ze mnie rzaden ale wiem jedno.Nigdy nie wymienia sie samych zębatek, albo tylko samego lańcucha, bo bardzo szybko to drugie szlak trafi.Zawsze nalezy wymienaic kompletny napęd. Ja Cię nie zjem, a nawet pochwalę bo masz rację :icon_twisted: Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Może mnie ktos zje albo zwyzywa, mechanik ze mnie rzaden ale wiem ejdno.Nigdy nie wymienia sie samych zębatek, albo tylk osamego lańcucha, bo bardzo szybko to drugie szlat trafi.Zawsze nalezy wymienaic kompletny napęd.jasne, nie wolno wymieniać samego łańcucha i zakładać go na stare zębatki, b obardzo szybko będzie po nim. Jednak proceder jakiego ja się dopuściłem to trochę inna bajka.Zwróć uwagę jak mała jest zębatka zdawcza w porównaniu do zębatki na kole. Ona musi się po prostu szybciej zużywać. Lańcuch (w moim przypadku) jest od niej mocniejszy i najnormalniej przeciągnął, czy wyrobił jej zęby. Tak jak pisałem po założeniu nowej wszystko pięknie pracuje. Także radzę podchodzić do wszystkiego z rozsądkiem, bo nie sztuką jest wydać ot tak 500zł na kompletny napęd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aftys6 Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 co do zebatki zdawczej to jest ona z innego stopu zazwyczaj, bardziej odpornego na scieranie, wszystk jest tak dobreane ze gdy kupujemy kompletny zestaw to wszystko zazwyczaj wytrzymuje tyle samo Kiedys sie o to martwilem a teraz leje na to bo mam WAŁ KARDANA Ha ha, nie myslalem keidys ze to taki luksus... :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 (edytowane) co do zebatki zdawczej to jest ona z innego stopu zazwyczaj, bardziej odpornego na scieranie, wszystk jest tak dobreane ze gdy kupujemy kompletny zestaw to wszystko zazwyczaj wytrzymuje tyle samo Kiedys sie o to martwilem a teraz leje na to bo mam WAŁ KARDANA Ha ha, nie myslalem keidys ze to taki luksus... :biggrin: Dopóki się nie spier... :D Gawliku Bartku, myślisz że wydymałeś pół świata, ale tak na prawdę to ten lipny łańcuch załatwi Ci Twą nową zębatkę. Niestety. Edytowane 23 Stycznia 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 co do zebatki zdawczej to jest ona z innego stopu zazwyczaj, bardziej odpornego na scieranie, wszystk jest tak dobreane ze gdy kupujemy kompletny zestaw to wszystko zazwyczaj wytrzymuje tyle samono ok ale co robisz jeśli jednak zębatka zdawcza wyraźnie się kończy, a łańcuch i zebatka tylnia mają przed sobą jeszcze conajmniej drugie tyle żywota? wywalasz wszystko i wkładasz nowy zestaw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.