TasmaN Opublikowano 19 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 a jaki olej polacacie zalac ... ? moto '03 , 52 kkm przebiegu ... nie mam pojecia co bylo wlane wczesniej :/ Cytuj TasmaNOgar205 -> WSK125 -> XJ600S -> GSXF750 -> CBR900RR www.everydaybikerslife.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 a jaki olej polacacie zalac ... ? moto '03 , 52 kkm przebiegu ... nie mam pojecia co bylo wlane wczesniej :/ Witam10W40 najlepiej syntetyk firme wybierz sobie sam :banghead: i nie wazne co bylo wczesniejpozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2008 Ja radziłbym sprawdzać poziom na gorącym.Cokolwiek moto jest. Gdy moto stoi zimne to plej spłynie sobie gdzie trzeba i poziom sie zwieksza. Ale po uruchomieniu i nagrzaniu olej idzie w silnik, zbiera się tu i tam, osiada trochę na ściankach itd co powoduje zmniejszenie poziomu w bloku. Wtedy sprawdzam poziom bo to są realne warunki pracy - gorący silnik. A co do kontrolki to znajduje się ona w jednym z kanałów olejowych i zapala się gdy cisnienie oleju spadnie krytycznie lub zniknie. Wtedy jest lipa. Zatrzymaj silnik i koniec jazdy. Moze posmigac chwilka albo dłużej zależnie od budowy i stanu silnika ale nic dobrego nie stanie się. pozdro. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Ja radziłbym sprawdzać poziom na gorącym.Cokolwiek moto jest. Gdy moto stoi zimne to plej spłynie sobie gdzie trzeba i poziom sie zwieksza. Ale po uruchomieniu i nagrzaniu olej idzie w silnik, zbiera się tu i tam, osiada trochę na ściankach itd co powoduje zmniejszenie poziomu w bloku. Wtedy sprawdzam poziom bo to są realne warunki pracy - gorący silnik. A co do kontrolki to znajduje się ona w jednym z kanałów olejowych i zapala się gdy cisnienie oleju spadnie krytycznie lub zniknie. Wtedy jest lipa. Zatrzymaj silnik i koniec jazdy. Moze posmigac chwilka albo dłużej zależnie od budowy i stanu silnika ale nic dobrego nie stanie się. pozdro. Zla odpowiedz.Poziom oleju sprawdzo sie na zimnym silniku,chyba ze instrukcja mowi co innego.To ze olej osiada na sciankach,itd podczas pracy silnika brane jest pod uwage przy ustalaniu poziomu do sprawdzenia na zimnym siniku.Ktos nad tym juz myslal,nie ma potrzeby odkrywania kola na nowo. Zbyt wysoki poziom oleju jest ,no moze nie do konca,rownie szkodliwy jak zbyt niski.A uzywajac twoja metode bedzie zbyt duzo oleju w misce. W yzf/R1/R6 lamka od oleju kontroluje poziom oleju, w 2003 gixxer 750 cisnienie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Qurim, w HD ktory ma sucha miske olejowa sprawdza sie na goracym silniku, w wiekszosci japonii z mieszanym systemem olejenia na zimnym.W pierwszym przypadku olej musi zostac wypompowany z miski olejowej do zbiornika, zeby zlapac prawdziwy poziom, w drugim musi splynac do miski po pracy silnika zeby osiagnac to samo. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 W tej kawie mogli tak napisać ,bo chyba ma smarowanie suchą miską olejową. W suzki micha jest mokra i inaczej jak na zgaszonym sprzęcie sprawdzić się nie da. akurat klx ma mokra miske. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yacey Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 a jaki olej polacacie zalac ... ? moto '03 , 52 kkm przebiegu ... nie mam pojecia co bylo wlane wczesniej :/ :banghead: W zwiazku z tym, ze nie wiadomo jaki byl zalany olej wczesniej, przy wymianie oleju zalecana jest tez wymiana filtra olejowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Do założyciela tematu: mam gsx 600f i oryg. serwisówkę do niego, która mówi żeby zrobić tak:odpalić silnik, pozostawić aby minutę pracował na biegu jałowym, zgasić, odczekać ok. 30 sek. i stawiając moto w pionie sprawdzić poziom na okienku. Powinno być w połowie okienka, lub w jego górnej części...oczywiście moto nie może stać na pochyłym terenie (z górki czy pod górkę) bo to zmienia wynik pomiaru... to tyle :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TasmaN Opublikowano 20 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Do założyciela tematu: mam gsx 600f i oryg. serwisówkę do niego, która mówi żeby zrobić tak:odpalić silnik, pozostawić aby minutę pracował na biegu jałowym, zgasić, odczekać ok. 30 sek. i stawiając moto w pionie sprawdzić poziom na okienku. Powinno być w połowie okienka, lub w jego górnej części...oczywiście moto nie może stać na pochyłym terenie (z górki czy pod górkę) bo to zmienia wynik pomiaru... to tyle :) dzieki Wam za info... co moto to inna metoda z tego co widze :cool: pozdrawiam ;) Cytuj TasmaNOgar205 -> WSK125 -> XJ600S -> GSXF750 -> CBR900RR www.everydaybikerslife.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 dzieki Wam za info... co moto to inna metoda z tego co widze :P pozdrawiam :) no prawie... ;)stosuj się do metosy którą podałem, bo bardziej poprawnej dla olejaka gsx-f już nie ma :cool: miłej jazdy życzę :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zib Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Wymien sobie olej i nie zastanawiaj sie nad tym wcale(pamietając o filtrze oczywiście).Kontrolka zapala sie,ale jest to zdecydowanie za pózno.U mnie sie zapaliła jak było ok 1,5litra oleju.Biorąc pod uwagę,ze wchodzi tam 3600ml to troche mało.Uważaj tez żebyś nie nalał za dużo bo może wywalić tam gdzie bedzie jej łatwo wypchnąć.Ten motor lubi olej,co 300km lepiej sprawdzić poziom.Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2008 Ten motocykl lubi olej jak jest juz dobrze podjezdzony. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzyl Opublikowano 21 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2008 Do założyciela tematu: mam gsx 600f i oryg. serwisówkę do niego, która mówi żeby zrobić tak:odpalić silnik, pozostawić aby minutę pracował na biegu jałowym, zgasić, odczekać ok. 30 sek. i stawiając moto w pionie sprawdzić poziom na okienku. Powinno być w połowie okienka, lub w jego górnej części...oczywiście moto nie może stać na pochyłym terenie (z górki czy pod górkę) bo to zmienia wynik pomiaru... to tyle :) na okienku jest zaznaczone gdzie jest minimum a gdzie maximum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.