Skocz do zawartości

podpowiedzcie bo juz zglupialem totalnie :/


TasmaN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a jaki olej polacacie zalac ... ?

 

moto '03 , 52 kkm przebiegu ...

 

nie mam pojecia co bylo wlane wczesniej :/

 

 

Witam

10W40 najlepiej syntetyk firme wybierz sobie sam :banghead: i nie wazne co bylo wczesniej

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja radziłbym sprawdzać poziom na gorącym.Cokolwiek moto jest. Gdy moto stoi zimne to plej spłynie sobie gdzie trzeba i poziom sie zwieksza. Ale po uruchomieniu i nagrzaniu olej idzie w silnik, zbiera się tu i tam, osiada trochę na ściankach itd co powoduje zmniejszenie poziomu w bloku. Wtedy sprawdzam poziom bo to są realne warunki pracy - gorący silnik.

 

A co do kontrolki to znajduje się ona w jednym z kanałów olejowych i zapala się gdy cisnienie oleju spadnie krytycznie lub zniknie. Wtedy jest lipa. Zatrzymaj silnik i koniec jazdy. Moze posmigac chwilka albo dłużej zależnie od budowy i stanu silnika ale nic dobrego nie stanie się. pozdro.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja radziłbym sprawdzać poziom na gorącym.Cokolwiek moto jest. Gdy moto stoi zimne to plej spłynie sobie gdzie trzeba i poziom sie zwieksza. Ale po uruchomieniu i nagrzaniu olej idzie w silnik, zbiera się tu i tam, osiada trochę na ściankach itd co powoduje zmniejszenie poziomu w bloku. Wtedy sprawdzam poziom bo to są realne warunki pracy - gorący silnik.

 

A co do kontrolki to znajduje się ona w jednym z kanałów olejowych i zapala się gdy cisnienie oleju spadnie krytycznie lub zniknie. Wtedy jest lipa. Zatrzymaj silnik i koniec jazdy. Moze posmigac chwilka albo dłużej zależnie od budowy i stanu silnika ale nic dobrego nie stanie się. pozdro.

 

Zla odpowiedz.Poziom oleju sprawdzo sie na zimnym silniku,chyba ze instrukcja mowi co innego.To ze olej osiada na sciankach,itd podczas pracy silnika brane jest pod uwage przy ustalaniu poziomu do sprawdzenia na zimnym siniku.Ktos nad tym juz myslal,nie ma potrzeby odkrywania kola na nowo.

 

Zbyt wysoki poziom oleju jest ,no moze nie do konca,rownie szkodliwy jak zbyt niski.A uzywajac twoja metode bedzie zbyt duzo oleju w misce.

 

W yzf/R1/R6 lamka od oleju kontroluje poziom oleju, w 2003 gixxer 750 cisnienie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qurim, w HD ktory ma sucha miske olejowa sprawdza sie na goracym silniku, w wiekszosci japonii z mieszanym systemem olejenia na zimnym.

W pierwszym przypadku olej musi zostac wypompowany z miski olejowej do zbiornika, zeby zlapac prawdziwy poziom, w drugim musi splynac do miski po pracy silnika zeby osiagnac to samo.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej kawie mogli tak napisać ,bo chyba ma smarowanie suchą miską olejową. W suzki micha jest mokra i inaczej jak na zgaszonym sprzęcie sprawdzić się nie da.

 

 

akurat klx ma mokra miske.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do założyciela tematu:

 

mam gsx 600f i oryg. serwisówkę do niego, która mówi żeby zrobić tak:

odpalić silnik, pozostawić aby minutę pracował na biegu jałowym, zgasić, odczekać ok. 30 sek. i stawiając moto w pionie sprawdzić poziom na okienku. Powinno być w połowie okienka, lub w jego górnej części...

oczywiście moto nie może stać na pochyłym terenie (z górki czy pod górkę) bo to zmienia wynik pomiaru...

 

to tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do założyciela tematu:

 

mam gsx 600f i oryg. serwisówkę do niego, która mówi żeby zrobić tak:

odpalić silnik, pozostawić aby minutę pracował na biegu jałowym, zgasić, odczekać ok. 30 sek. i stawiając moto w pionie sprawdzić poziom na okienku. Powinno być w połowie okienka, lub w jego górnej części...

oczywiście moto nie może stać na pochyłym terenie (z górki czy pod górkę) bo to zmienia wynik pomiaru...

 

to tyle :)

 

dzieki Wam za info...

co moto to inna metoda z tego co widze :cool:

 

pozdrawiam ;)

TasmaN

Ogar205 -> WSK125 -> XJ600S -> GSXF750 -> CBR900RR

 

www.everydaybikerslife.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki Wam za info...

co moto to inna metoda z tego co widze :P

 

pozdrawiam :)

 

no prawie... ;)

stosuj się do metosy którą podałem, bo bardziej poprawnej dla olejaka gsx-f już nie ma :cool:

 

miłej jazdy życzę :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymien sobie olej i nie zastanawiaj sie nad tym wcale(pamietając o filtrze oczywiście).Kontrolka zapala sie,ale jest to zdecydowanie za pózno.U mnie sie zapaliła jak było ok 1,5litra oleju.Biorąc pod uwagę,ze wchodzi tam 3600ml to troche mało.Uważaj tez żebyś nie nalał za dużo bo może wywalić tam gdzie bedzie jej łatwo wypchnąć.Ten motor lubi olej,co 300km lepiej sprawdzić poziom.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do założyciela tematu:

 

mam gsx 600f i oryg. serwisówkę do niego, która mówi żeby zrobić tak:

odpalić silnik, pozostawić aby minutę pracował na biegu jałowym, zgasić, odczekać ok. 30 sek. i stawiając moto w pionie sprawdzić poziom na okienku. Powinno być w połowie okienka, lub w jego górnej części...

oczywiście moto nie może stać na pochyłym terenie (z górki czy pod górkę) bo to zmienia wynik pomiaru...

 

to tyle :)

 

na okienku jest zaznaczone gdzie jest minimum a gdzie maximum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...