ANGLIK Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Sie ma Regulowałem zawory w moim Bandziorku i zdjąłem pokrywe od zapłonu zeby obracac walem i zaczął stamtąd kapać olej... w środku było wilgotno od oleju. I tu pojawia sie moje pytanie- Czy tak powinno być? Jezeli tak to po co tam olej? poniżej zamieszczam fotki... http://img87.imageshack.us/my.php?image=25656078oo7.jpghttp://img144.imageshack.us/my.php?image=10138179aj7.jpgPozdro Zupelnie normalne... witam wszystkich śmigających na bandytach,zastanawiałem sie czy umieścić mije zapytanko w dziale mechanika ogólna ale postanowiłem spróbować najpierw tutaj.A mianowicie koledzy opiszcie jak krok po kroku sprawdzić i zresetować napinacz rozrządu w bandicie 600.Wiem że po wyjęciu z silnika trzeba go zresetować przed ponownym montarzem.Moto moje ma przejechane 30tys.km,jest krajowe ma ksiąszke serwisową jest to wersja gn77b z 98r. Pytam bo z okolicy pokrywy zaworowej słychać rytmiczne stuki najbardziej słyszalne przy ok 2tys.rpmi przy schodzeniu z obrotów.luzy zaworowe są ok synchro gaziorów zrobione a przy tym przebiegu łańcuszek raczej jeszcze nie jest do wymiany więc podejrzewam że napinacz się zaciął.Więc jak go sprawdzić na co zwócic uwagę przy sprawdzaniu i jak poprawnie zamontować.Z góry dzięki za odp. i gorące pozdro dla wszystkich. Niestety twoj moto nie jest pierwszej mlodosci i przykro mi mowic ale bedziesz musial sie przyzwyczaic do tych dzwiekow ( takie moto no ). Co do napinacza to najpierw odkrecasz ta glowna srube klucz nie pamietam dokladnie 22/24, sprezyna odskoczy troche ale nie przejmuj sie. teraz boczne 2 imbusy 5-ki i wyjmujemy. Zobaczysz takie zabki, a na tych zabkach jest zapadka, podnosisz ja i cofasz ten caly ( tloczek). Skrecanie odwrotnie do kolejnosci rozkrecania, czyli najpierw calosc na 2 imbusy i na koniec ta glowna od sprezyny. Dasz sobie rade bo to proste jak drut... skrecaj smialo na stara uszczelke nic nie poleci gwarantuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Hej ludziska, znów ja :DZnalazłem sprężynki progresywne za małe peniążki:http://cgi.ebay.de/Wilbers-Gabelfedern-Suz...1QQcmdZViewItem Dobra to firma? Pakować się w interes? Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokoko Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Łukasz zazdroszczę Ci tak czystego silniczka :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Vatzeque kupiłem takie sprężyny do Kawasaki Spectre ponieważ oryginalne były za miękkie i zbyt często dobijał przód, po wymianie było znacznie lepiej, sprężyny sprawdziły się. PozdrawiamJanuszm Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
600bandytowmnienosi Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 http://allegro.pl/item291900655_suzuki_bandit_600_s.htmlOdnoisę się do ogłoszenia. Ja mam tą samą generację bandita i guziki przy manetkach mam starego typu, takie kanciaste. Nie wiem, czy tu coś, ktoś nie zmieniał.(...) Wszystko się zgadza. Starsze mają kanciate przełączniki, a od '97 montują te nowsze, jak na zdjeciu. Sie ma Regulowałem zawory w moim Bandziorku i zdjąłem pokrywe od zapłonu zeby obracac walem i zaczął stamtąd kapać olej... w środku było wilgotno od oleju. I tu pojawia sie moje pytanie- Czy tak powinno być? Jezeli tak to po co tam olej? poniżej zamieszczam fotki... http://img87.imageshack.us/my.php?image=25656078oo7.jpghttp://img144.imageshack.us/my.php?image=10138179aj7.jpgPozdro He he kozak jesteś jak sam się bierzesz za regulowanie zaworów i dziwi Cię olej pod ta kapą. Ja wiem tyle, że ten dekiel normalnie można odkręcać i jak sprzęt oparty jest na bocznej nóżce to trochę go może wykapać i nic się nie stanie.Chyba, że to ja panikuję i ustawianie zaworów to żadna filozofia... Ale ja się za to sam nie brałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek3578 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 (edytowane) Vatzeque kupiłem takie sprężyny do Kawasaki Spectre ponieważ oryginalne były za miękkie i zbyt często dobijał przód, po wymianie było znacznie lepiej, sprężyny sprawdziły się. PozdrawiamJanuszmDobijał CI drogi Januszu przód ponieważ (po prostu) jesteś za ciężki :icon_mrgreen: :icon_razz: :icon_razz: Pisząc za ciężki miałem na myśli - to,że jesteś DOBRZE ZBUDOWANY a może za dobrze... :bigrazz: :icon_razz: :( POZDRAWIAM z OPOCZNA!!! :buttrock: Edytowane 16 Stycznia 2008 przez przemek3578 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Januszm Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Nudzi Ci się Przemku? Możesz iść trochę poćwiczyć na siłowni by zabić nudę i kompleksy :bigrazz: Cytuj https://www.facebook.com/profile.php?id=100003272715647 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumbej Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 ale sie ruch na FM zrobił widać wiosna idzie ;) ...pozdro dla wszystkich składajacych....też składam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek3578 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Nudzi Ci się Przemku? Możesz iść trochę poćwiczyć na siłowni by zabić nudę i kompleksy :buttrock:Już pędzę :icon_mrgreen: he he Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kurbat Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Hej ludziska, znów ja ;)Znalazłem sprężynki progresywne za małe peniążki:http://cgi.ebay.de/Wilbers-Gabelfedern-Suz...1QQcmdZViewItem Dobra to firma? Pakować się w interes? Witam, ja mam wilbersy. Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Witam. Czy ktoś z was mial taki problem w B6 (2003rok). Gdy obroty rosną powyżej 7-8tys to obrotomierz zaczyna szaleć i skakać w zakresie 8-13tys. Nie wiem co może być przyczyną. Dzieje sie tak tylko w czasie jazdy. Na postoju obrotomierz zachowuje się normalnie. Motocykl mial załozony alarm który przypominał o nie wyłączonym kierunkowskazie wlasnie takim "przekręceniem" obrotomierza i prędkościomierza - tak jak to sie dzieje po przekręceniu kluczyka. Czy może mi ktoś powiedzieć co może być przyczyną tego szaleństwa obrotomierza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 http://tinyurl.com/2kh4ljJuż zalicytowałem. Piękna okazja. Całkowity koszt 'imprezy' to circa 310zł.A PL, za 500zł sprowadzają? :rolleyes: PS. Na stronie Wilbersa, w PDFie podają, żeby lać olej 15W, a standard to nie czasem 10W? Nie jest to przerost formy na treścią? Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Vatzeque standardowo w B6 jest olej 10W. Jednak do spręzyn progresywnych zaleca się użycie oleju gęstszego czyli tak jak piszą - 15W. Ja mam seryjne spręzyny i wymieniłęm olej na 15W i jest dużo lepiej, przód nie dobija juz tak łatwo. Wiadomo - gęstszy olej wolniej przepływa przez otwory w amortyzatorze, dzięki temu nie dobije nam tak łatwo. Należy jednak pamiętać aby nie nalać za gęsty, bo może to unieruchomić zawieszenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zejczak Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Witam. Napalilem sie na kupno bandziora w wersji N. Moze mi ktos doradzic na co zwracac uwage przy zakupie tego sprzeta i czy lepiej kupic model z 600 czy 1200 pojemnosci? Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Młody Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 Zwróc uwagę na silnik - czy nie ma wycieków itp. W wersji N masz wszystko jak na dłoni więc przyglądnij się dokładnie rami, czy nie jest spawna itp. Mechanik mówil mi, że po lepszym szlifie B6 i B12 lubią zjadać panewki. Ja mam 600 i klekot jest dla tego silnika charakterystyczny, nie ma powodu do obaw. Gdy jest zimny to dymi na biało - im niższa temperatura otoczenia tym bardziej biały dym. A co do wyboru pomiędzy 600 a 1200. Zależy do czego chcesz używać sprzęta - jeżeli do jazdy w mieście i krótkich wypadów poza miasto to 600 w zupełności wystarczy. 1200 ma moment obrotowy rodem z cięzarówki :) więc nie będzie dla niego problemem jazda z pasażerem i bagażami. Ja mam 600 i niestety po załadowaniu bagazy i 2 osob na pokład wyprzedzanie w Bieszczadach wymaga kręcenia silnika do obrotów w okolicach 10tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.