MłodyWilk22 Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 WitamZakupiłem porządny szczelinomierz firmy BAHCO i wykonałem pomiar luzów zaworowych w mojej Busie.Poniezj link ze zobrazowaniem pomiarów: http://img229.imageshack.us/my.php?image=regulacjafa6.jpg Dla wyjaśnienia na górze zawory wydechowe(1-8), a na dole wdechowe(9-16).Dla przejrzystości: na czerwono zaznaczyłem luzy które nie mieszczą się w dopuszczalnych granicach, na zielono które są na pograniczu, natomiast na czarno te które są praktycznie idealne.Na niebiesko oznaczone cylindry :icon_razz: Zrobiłbym tak: - płytka nr 4 i 16 idzie do zeszlifowania na diamentówkę w celu zwiekszenia luzów(dla płytki 4 do 0,25mm a dla płytki 16 do 0,15mm). - płytka nr 1, 2, 6, 7 i 8 jest na pograniczu czyli tez do zeszlifowania (tak aby luz był około 0,25mm), - płytka nr 14 do zeszlifowania tak aby uzyskać 0,15mm - płytka nr 9 i 14 niestety do wymiany na nową(no chyba, ze uda sie któreś podmienić). To moja pierwsza regulacja, także chce się upewnić, ze dobrze robie :crossy:Tylko nie piszcie: ,,oddaj do serwisu i bedziesz miła z głowy" bo lubie sobie samemu pogrzebac i miec z tego satysfakcje :clap:Najgorsze jest to, ze w Busie przy regulacji trzeba sciagac wałki rozrzadu, bo płytki są pod szklankami :icon_mrgreen: Ps. Mam nadzieję, że zawory nr 4 i 16 nie były jeszcze podparte i się nie wypaliły, bo w sumie chodzi bez zastrzeżeń :icon_mrgreen: Z góry dzięki za pomocPozdrawiamPiotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 Jeżeli miałbyś coś nie tego z zaworami to byś poczuł. Mnie interesuje dlaczego płytki nr 9 i 14 są do wymiany? no i jak mamy coś rozkminiać to podaj fabryczne luzy zaworowe:) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 A gdzie w tej tabeli grubości płytek? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkls Opublikowano 11 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2008 Nie panikuj. Rysunek ladny, ale dlaczego chcesz szlifowac podkladke nr 16 skoro masz luz 0,8? Trzeba zalozyc grubsza zeby go skorygowac do 0,15. Najpierw wyciag walki posprawdzaj grubosci podkladek czy nie da sie pozamieniac miedzy soba. Nie przesadzaj z tym idealnym luzem w polowie. Jesli polowa z 0,1-0,2 jest 0,15 to gdy bedziesz mial 0,13 albo 0,17 cos sie stanie? Byloby dobrze gdyby na jednym cylindrze zawory mialy taki sam luz lub podobny. Ja wymienialem podkladki na nowe. Zostawialem w sklepie w rozliczeniu stare i wychodzilo taniej. Nie masz takiego tragicznego luzu na 4 zeby zawor sie podparl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 no i jak mamy coś rozkminiać to podaj fabryczne luzy zaworowe:) pozdro Przecież na rysuneczku są grubą czcionką napisane normy luzów, ale niech Ci bedzie:)IN: 0,10-0,20mm, EX: 20-30mm Nie panikuj. Rysunek ladny, ale dlaczego chcesz szlifowac podkladke nr 16 skoro masz luz 0,8? Trzeba zalozyc grubsza zeby go skorygowac do 0,15. Najpierw wyciag walki posprawdzaj grubosci podkladek czy nie da sie pozamieniac miedzy soba. Nie przesadzaj z tym idealnym luzem w polowie. Jesli polowa z 0,1-0,2 jest 0,15 to gdy bedziesz mial 0,13 albo 0,17 cos sie stanie? Byloby dobrze gdyby na jednym cylindrze zawory mialy taki sam luz lub podobny. Ja wymienialem podkladki na nowe. Zostawialem w sklepie w rozliczeniu stare i wychodzilo taniej. Nie masz takiego tragicznego luzu na 4 zeby zawor sie podparl. Przpraszam, ale to ze zmęczenia - luz jest 0,08mm a nie 0,8mm - dlatego chce ją zeszlifować :) Jeśli po zamianie będzie 0,13 albo 0,17 to pewnie, ze tak może być, ale jesli już regulować to wydaje mi się, ze najlepiej ustawić w połowie. A gdzie w tej tabeli grubości płytek? Narazie pomierzyłem luz, a teraz powoli oswajam się z myslą, że muszę sciągać te wałki :banghead: Także właśnie licytuje mikromierz który bedzie mi niezbędny :) A później muszę do kogoś znajomego usmiechnąć się po klucz dynamometryczny :biggrin: Nie ma lekko, ale jak się człowiek uprze :bigrazz: Ja wymienialem podkladki na nowe. Zostawialem w sklepie w rozliczeniu stare i wychodzilo taniej. Nie masz takiego tragicznego luzu na 4 zeby zawor sie podparl. No ale jesli np. któryś zawór miał za mały luz to wymiana na nową podkładę tylko pogorszyła sprawę??? W sumie widziałem w serwisówce taką dużą i skomplikowaną tabelę odnośnie wymiarów podkładek ale nie mogę jej rozgryść... Czy w serwisie nowe podkładki moją tylko jedną grubość(w moim przypadku 270mm) czy można zamawiać różne grubości??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 ktos kiedyś na forum oferował wielka ilośc płytek do róznym motocykli- poszukaj moze jeszcze ma. A co do plytek to sa sprzedawane w róznych wymiarach (chyba co 0,05-ale reki nie dam uciac). Pozdro Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MTBlackbird Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 występują różne grubości podkładek, przynajmniej w Hondzie ale myślę że i do Hayki jest tak samo a więc możesz sobie dobrać jakiś mniejszy wymiar. Pozdro i powodzenia bo trochę Ci zejdzie przy tej regulacji. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Pozdro i powodzenia bo trochę Ci zejdzie przy tej regulacji. :flesje: No troszkę roboty jest :) Ale chociaż szybciej czas upłynie do wiosneki :icon_eek: A co do płytek czy jak kupować to tylko w serwisie, co :notworthy:W sumie dzowniłem do SUZUKI to około 25zł za sztukę, także w najgorszym przypadku mam do wymiany 2 płytki, wiec koszty smieszne... A w zamienniki lepiej sie chyba nie bawić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MTBlackbird Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 W larssonie mają pełen wybór i tańsze ale nie wiem czy oryginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Jeżeli miałbyś coś nie tego z zaworami to byś poczuł. Rozwin prosze. Dwa - plytki dostaniesz w larssonie Trzy - jak mozna zabierac sie za konkretne dzialania, skoro nie masz zdjetych walkow i pomierzonych plytek? Od tego zaczniuj, a moze okazac sie, ze mozna je pozamieniac (czesciowo). Dobrze ze chcesz ustawic te zawory ktore maja 0,20 bo pozostawianie ich na graniczy to blad. Mala uwaga praktyczna - dobrze ustaw wal przez zdjeciem i dla ulatwienia zamontowania zaznacz tez wzajemne polozenie lancucha z kolami walkow - po prostu bedzie latwiej to wszystko poskladac (oczywiscie nie mozesz ruszac walem, tak by wszystkjie znaki do siebie pasowaly). Powodzenia ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxkls Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 Rob krok po kroku jak jest pokazane i opisane w serwisowce. Jest to bardzo dobrze opisane. Przekonasz sie ze to zadna filozofia. Odlicz sobie ogniwka na lancuchu rozrzadu tak jak jest tam pokazane i pospinaj z kolami rozrzadu opaskami /oczywiscie po sciagnieciu walkow/ potem mniej roboty. Plytki masz stopniowane co 0,05 mm. Dlaczego zamienniki be? Ja na nich jezdzilem i nic sie nie stalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 23 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Właśnie co wracam z garażu... No więc wałki sciągnięte i płytki pomierzone. Wszelkie sugestie mile widziane :) Ps. Już wiem dlaczego mi po lewej stronie coś cykało - zawór nr 9. Po prawej było cicho a było jeszcze gorzej - zawór nr 15. Oto pomiary: http://img233.imageshack.us/my.php?image=r...lldanymifg8.jpg Ps. Zawór nr 5 też do regulacji(zapomniałem go zaznaczyć) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.