AdamWo Opublikowano 4 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2003 Slyszalem ze to daje troszke mocy , czy to prawda ?Czy wpllywa to jakkolwiek na zmniejszenie zywotnosci silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 4 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2003 Poprawia przepływ mieszanki i jest bez wpływu na trwałość silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 4 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2003 Poprawia przepływ mieszanki i jest bez wpływu na trwałość silnika. ztym twierdzeniem sie zgodze... ale polerrowanie ma wplyw na zywotnosc polerowanych czesci.... moze akurat kanalow to nie wiem czy bedzie duzy ale jezeli jakies czesci sa poddawane duzym obciazeniom to moze nawet znacznie przedluzac ich zywotnosc.... na zmniejszenie zywotnosci silnika ?na zmniejszenie to nie ale na zwiekszenie o ile je wypolerujesz a nie rozpilujesz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2003 Jedna podstawowa sprawa - kanałów się nie poleruje, tylko szlifuje tak naprawdę. Na idealnie gładkiej powierzchnii benzyna z mieszanki się skrapla i spływa do cylindrów - to źle. Wypolerowane kanały trzeba honować (nie wiem, czy napoisałem przez dobre H, heheh) - musisz zrobić na nich rysy, najlepiej kilkoma pociągnięciami papieru ściernego, najlepiej tak, by miesznaka mogła z kanałach zawirowac. Najważniejsze jest wykasowanie wszelkich nierówności fabrycznych, ale muszą być drobne ryski, żeby benzyna miała na czym odparować. Polerowanie na lusterko jest dobre do elelmentów np. gaźnika, ale tylko tam gdzie idzie samo powietrze, jeszcze nie jako mieszanka. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2003 Tak jak Pawel napisal ssan sie nie poleruje, tylko wydechy - samo polerowanie nie daje nic oprocz zmeczenia polerujacego. Jakakolwiek zwyzke mocy osiaga sie przerabiajac kompleksowo uklad ssacy + wydechowy silnika, lub to z dodatkiem glowicy + cylinder / tlok ( czego jednym z elementow moze byc polerowanie ). O wiele szybszym i latwiejszym, choc wymagajacym troche wiedzy sposobem na zdobycie paru dodatkowych koni w miejscu gdzie chce sie je miec jest wlasciwe ustawienie rozrzadu silnika, czyli punktow otwarcia i zamkniecia zaworow w stosunku do polozenia walu korbowego ( camshaft timing ). Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 5 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 Zgoda, nie powinno się polerować kanałów dolotowych ale w silnikach zasilanych gaźnikowo. W silnikach zasilanych wtryskowo można polerować kanały na lustro o ile już nie sa gładkie. W samochodach francuskich stosowane sa kolektory dolotowe z tworzyw sztucznych które maja wysoką gładkość i w niczym to nie przeszkadza. Wtryskiwacz już na wstępie daje o wiele lepsze rozdrobnienie paliwa niż gaźnik.Ale fakt polerowanie kanałów dolotowych daje znikomy efekt. No chyba że w Dnieprze ;-) tam jest pole do popisu pełno niedoskonałości i wad odlewniczych w postaci dużej chropowatości powierzchni czy nadlewów. Tyle że nie wolno na wysoki połysk. Powierzchnia musi być matowa aby dać szanse odparowaniu paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 5 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 Czolem! No i z tego co ja zakumalem z wczesniejszych rozmow na ten temat, nie mozna polerowac na lustro kanalow w silnikach czterosuwowych, a w dwusuwach mozna...Prawda?Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 5 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 Czolem! No i z tego co ja zakumalem z wczesniejszych rozmow na ten temat, nie mozna polerowac na lustro kanalow w silnikach czterosuwowych, a w dwusuwach mozna...Prawda?Pozdrawiam Zgadza się. W dwusuwach można polerować na lustro. Mieszanka przebywa bardzo długa drogę, poprzez kanał czy kanały dolotowe , skrzynie korbowa , potem jeszcze kanały płuczące. Jest wpierony czasu na odparowanie paliwa. Tyle że tak ja powiedzieli przedmówcy szkoda na to czasu bo przyrost mocy niezauważalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 5 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 nie do końca tak jest Pipcyk z tym przyrostem mocy. Jak zrobiłem to w swoim Fiacie Mirafiori, którego kolektor i gaźnik był wykonany chyba podobnie jak w Twoim Dnieprze to poprawa osiągów była wyraźnie wyczuwalna. Silnik łatwiej wchodził na obroty, miał lepsze przejście z niskiego zakresu obrotów. Oczywiście w nowoczesnych konstrukcjach mało to daje, bo jest znacznie mniej błędów, które ja musiałem poprawiać po fabryce. Pozdro, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 5 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 Nie no nie o to mi chodzi.Chodzi mi o przyrost mocy przy wypolerowanym kanale ssącym w stosunku do nie wypolerowanego ale bez wad odlewniczych itp.Zgadza się. Usunięcie wad , ostrych krawędzi , czy innych rzeczy które zakłócają przepływ daje odczuwalny przyrost mocy.Tyle że sądziłem że autor pytania miał co innego na myśli: mam już kanały bez wad, kryz itp. co mi da jeszcze wypolerowanie.Wiec odpowiadam niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 5 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 Trudno mi powiedzieć, ile daje samo polerowanie, ale w Jawie 350 polerowałem gaźniki na lustro i... dupa! Praktycznie przećwiczyłem to co powiedzieli przedmówcy - moto straciło zapał. Ale potem papierem ściernym zrobiłem rysy (takie zakręcane, coby powodować dodatkowy ruch wirowy) i pomogło. Ale pełna operacja polegała na dodatkowych szlifowaniu głowicy o 1 mm. W oryginalne kanały dolotowe w Jawie były... hm, no niezbyt równe... :D Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@łpa Opublikowano 5 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 Mozecie napisac ile to doda koni w MZ ETZ 150. Bo w zimie chce poprawic troche fabryke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość joserodo Opublikowano 5 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2003 To w końcu polerować w dwusuwie, czy nie?? Jęsli tak to jak (zostawić rysy?!). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wioslarz Opublikowano 7 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2003 Mam jawe ts 350 i kumpel powiedzial ze ma wyszlifowac kanały dolotowe na lustro wiec jak to jast wkoncu? szlifowac czy nie bo nie wiem! Jawa to jest jeszcze komunistyczny sprzet wiec tam nikt nie szlifował odlewów wiec jest tak porowaty ze az strach! ale co zrobic! prosze o rade! :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Rosa Opublikowano 9 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2003 To w końcu polerować w dwusuwie, czy nie?? Jęsli tak to jak (zostawić rysy?!). Nie poleruj. Nie ma to sensu, chyba że masz wyjątkowo proste i kruciutkie doloty a tego nie ma w seryjnych maszynach. Co innego jest usunięcie wad odlewów i ewentualnie przeprofilowanie dolotów w taki sposób żeby uzyskać lepszy przepływ (co mało kto potrafi) a co innego polerka. Sama polerka nic nie daje. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.