Skocz do zawartości

olej do sporta vs kultura pracy


DrPlama
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

niestety, ale temat kompetencji inżynierów i ekonomistów znam z branży oponiarskiej. Jak wiadomo opony zimowe producenci co sezon poprawiają i wypuszczają pod nowymi symbolami - że niby maja być coraz to lepsze.

Niestety, jak napisałem na początku ekonomiści też mają do powiedzenia swoje i w efekcie w bardzo dobrych oponach w ubiegłym sezonie zastosowano gorsze (czytaj tańsze) plastyfikatory i w efekcie produkt na najnnowszy sezon 2007/2008 jest sporo gorszy od tego z ubiegłego sezonu.

 

J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm to do sportowej maszyny kreconej pod czerwone pole lepszy

Castrol R4 superbike 10W50 (Power 1 Racing 4T 10W-50 teraz tym go zastapili)

czy

Motul 300V 4T Comp. / Factory Line / Double Ester SAE 15W50

?? pzdr

Edytowane przez tra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak styrane macie motocykle i po jakich przejściach bo do tej pory żaden z moich motocykli, które miałem nie brał mi w ogóle oleju.

Zawsze stosowałem olej "CASTROL R4 superbike" 10W-50 i uważam że jest to najlepszy olej do sportowych motocykli, które się wysoko kręci.

Nie rozpatrujemy tez tutaj emeryckiego stylu jazdy-z ktorego moze wynikac brak ubywania oleju. Nie slyszalem jeszcze o silniku, ktory przy ostrym kreceniu nie wciagnalby oleju! Nawet Honda bierze :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szramer wydaje mi się, że też po części lata wyczynowymi sprzętami (ATV yamahy). Jeśli silnik jest tak samo zrobiony jak w 426 czyli jeden obieg oleju to 1000km to i tak dużo. W mojej instrukcji jest napisane 500 km albo 5 mth. Zmieniam co 7 z filtrem i narazie jest okej, jak rozbieram silnik nie widzę żadnych syfów no i nie narzekam na nadmierne zużycie części.

Pozdrawiam

akurat quady to tylko hondy 450 , silnik i skrzynia ma osobny olej , w silniku zmieniam z fitrem co 4-5h jazdy a w skrzyni ok 10h , a co 1000km znieniam w gsxr bo dostaje baty na ulicy i torze, czasem sie to i zdarza czesciej . w pozostałych które urzywane sa delikatniej zmieniam żadziej , czestrze wymiany niczemu niezaszkodzą a wole mieć luz psyhiczny, że opiłki sprzegła i kół zebatych niepozapychaja mi kanałów olejowych :notworthy:

zresztą olej i filtr do atv to koszt 10$, a do szlifiery 25$ wiec koszta żadne w porównaniu z wymiana silnika ;)

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm to do sportowej maszyny kreconej pod czerwone pole lepszy

Castrol R4 superbike 10W50 (Power 1 Racing 4T 10W-50 teraz tym go zastapili)

czy

Motul 300V 4T Comp. / Factory Line / Double Ester SAE 15W50

?? pzdr

 

hmm chyba najlepszy rozwiazaniem na tor bedzie olej Agip 10w60

http://www.motosprzet.pl/index.php?m=Main&...ent&id_ass=1207

 

UZYWA KTOS TEGO CUDA?

Edytowane przez tra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucenie czegos jak 10w/60 do nowoczesnego sportowego silnika R4 to totalna pomylka.Moze on sie nadawac bardzo dobrze do starego HD z luzami pozwalajacymi na przejazd autobusu.Wcale nie jest tak ze wieksza lepkosc to lepiej.

Nowoczesne silniki takie maja ciasne luzy i po prostu xxx/60 jest za gesty,olej nie bedzie przeplywac w dostatecznych ilosciach w lozyskach,etc.Zadaniem oleju tez jest odprowadzanie ciepla z wielu miejsc w silniku.Zbyt gesty nie pomaga tutaj a szkodzi,to tak jakby zmniejszyc przeplyw cieczy przez pompe w ulkadzie chlodzenia.Zbyt gesty olej powoduje tez straty mocy.Sprzety R4 na tor chodza na 0w/30 lub nawet 0w20,ale sa remontowane regularnie,w sprzecie na ulice nie nalezy popadac w takie skrajnosci.Jaka lepkosc? Pisze w instrukcji.W przypadku R4 to bedzie przewaznie 10w/40.

 

Jezeli ktos ma zuzyty silnik,tzn cylindry/tloki /pierscienie to byc moze inny olej zmniejszy konsumpcje,ale to wcale nie swiadczy ze jest lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku wartosc 60 nie oznacza ze olej bedzie mial wieksza gestosc. Raczej dotyczy tego pierwsza wartosc jak 0, 5 lub 10 to od nich zalezy czy olej bedzie zbyt gesty lub za malo gesty w danej temperaturze. Druga wartosc wskazuje na zachowanie wlasciwosci oleju w wyzszej temperaturze pracy...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku wartość 60 nie oznacza ze olej będzie miamł większą gęstość. Raczej dotyczy tego pierwsza wartość jak 0, 5 lub 10 to od nich zalerzy czy olej będzie zbyt gesty lub za malo gesty w danej temperaturze. Druga wartosc wskazuje na zachowanie wlasciwosci oleju w wyzszej temperaturze pracy...

Pierwsza cyfra, im jest mniejsza, tym olej jest rzadszy, oznacza ona że olej można stosować w niższych temperaturach, odnosi się ona do olei zimowych (litera W-winter), druga cyfra, im wyższa tym olej gęściejszy, określa ona oleje letnie (wyższa cyfra, olej do wyższych temperatur ), Jeśli mamy dwie cyfry, przedzielone literą "W", mamy do czynienia z olejem wielosezonowym.

Olej 0W20 lub 0W30, będzie rzadki jak woda.

Pozdrawiam :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza cyfra, im jest mniejsza, tym olej jest rzadszy, oznacza ona że olej można stosować w niższych temperaturach, odnosi się ona do olei zimowych (litera W-winter), druga cyfra, im wyższa tym olej gęściejszy, określa ona oleje letnie (wyższa cyfra, olej do wyższych temperatur ), Jeśli mamy dwie cyfry, przedzielone literą "W", mamy do czynienia z olejem wielosezonowym.

Olej 0W20 lub 0W30, będzie rzadki jak woda.

Pozdrawiam :icon_mrgreen:

 

 

Troche nie tak Wieniek bo z Twojej teorii wynika ze jesli pierwsza liczba bedzie niska a druga wysoka to olej jest rzadki i gesty zarazem... gdzie logika?

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a stosował ktoś tego AGIP 10W60??

Ja, zalałem XJ900 Diversion.

 

Troche nie tak Wieniek bo z Twojej teorii wynika ze jesli pierwsza liczba bedzie niska a druga wysoka to olej jest rzadki i gesty zarazem... gdzie logika?

Rzadki na zimno i nie ulegający rozrzedzeniu na gorąco - w skrócie, na chłopski rozum.

Im niższa pierwsza wartość, tym mniejsza lepkość statyczna, czyli rzadszy na zimno.

Im wyższa druga wartość, tym większa lepkość kinematyczna, czyli mniej rzadki na gorąco.

Niedawno ktoś bardzo ładnie opisał te parametry i wytłumaczył dość łopatologicznie.

Edytowane przez Tomek Kulik

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie tam gdzie olej tam kończy się logika :icon_mrgreen: Był tu gdzieś na forum skrót do programu Sonda, gdzie fajnie wytłumaczyli działanie różnych dodatków do oleju. Jednym z dodatków był jakiś bodajże polimer co to się uaktywniał wraz ze wzrostem temp powodując wolniejsze rozrzedzanie oleju wraz ze wzrostem temperatury. Czyli wychodzi, że olej jest na tyle rzadki kiedy jest zimny aby pozwolić na rozruch silnika i na tyle gęsty aby przy wysokiej temp. nie zmienić się w wodę.

Edytowane przez Raio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak

po prostu olej ma swoje wlasciwosci i przy wiekszej rozbieznosci liczb te wlasciwosci sa zachowane przy wyzszej roznicy temperatur i nie oznacza to ze olej o liczbie 60 bedzie za gesty w silniku... bedzie mial zachowane swoje parametry

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...