Tomek Kulik Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 (...) podstawa u mnie to pełne ssanie i nie dotykać gazu dopóki nie zacznie gadać.Zgadzam się całkowicie.U mnie odpalanie GS500 w mróz wygląda następująco:- kranik na PRI,- zero gazu,- ssanie do końca,- obniżenie wolnych obrotów śrubą pod gaźnikami i jeden pełny obrót,- starter i odpalenie od pierwszego strzała :crossy: Po co opuszczać przepustnice przed rozruchem? Żeby było większe podciśnienie w kanałach ssania i bogatsza mieszanka. Przez dwie minuty, kiedy silnik dochodzi do siebie, staram się tak dozować ssanie, by obroty nie przekraczały 2,5 tys. Przed ruszeniem śruba regulacyjna wolnych obrotów wraca do właściwego ustawienia - dokładne strojenie podczas zatrzymania np. na skrzyżowaniu.owszem ale to troche trwa. Tu pytanie, mniej wiecej ile? (...)Dwadzieścia sekund. moim zdaniem nie masz racji w jednym. paliwo nie zleci szybciej przy odkrecaniu gazu.Prawda. niki lauda ma rację. Tu nie chodzi o szybze spływanie, tylko o skuteczne napełnienie komory pływakowe ORAZ podanie paliwa do gardzieli. Wiele gaźników to robi przy gwałtownym odkręceniu manety. Ja zawsze kręcę manetką kilkukrotnie przed odpaleniem (jak zimno, albo długo stał) i POMAGA. To fakt. Znaczy zamiast chechłać aku (co przedtem było) łapie po 2-3 obrotach.Pozdro.Jeżeli gaźnik ma pompkę przyspieszającą, jak np. Honda CB250 Two Fifty Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawos Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Hej!Mój chińczyk stał 2 tygodnie nieodpalany, poszedłem przedwczoraj do garażu, temperatura -4, ssanie otwarte maksymalnie, zaskoczył od pierwszego razu. ;) Po ok 10s, ssanie na 3/4, po ok. 2 min. ssanie wyłączone.Kranik mam cały czas w pozycji ONOby tak dalej. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Jeżeli gaźnik ma pompkę przyspieszającą, jak np. Honda CB250 Two Fifty AAAAAAbsloutnie. I jeszcze parę innym motorków takie gaźniki ma - na pewno to działa na Virago, na innych nie sprawdzałem...... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polo Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 (edytowane) niezgodze się z teorią, że moto ma prawo nie odpalać bo jest stworzone do jazdy na lato. . Moto ma odpalić i tyle, jak każdy inny silnik benzynowy. Kwestia dostarczenia paliwa do cylidnrów. Wtrysk zrobi to lepiej niż ganiźnik w niskiej temperaturze. Takie jest moje zdanie Kwestia tego jak producent podszedł do tematuim niższa temperatura otoczenia tym więcej paliwa ( boatsza mieszanka) potrzebna żeby odpaliłjeśli zakres wzbogacania mieszanki ssaniem jest zbyt mały to przy -10 może się okazać że mieszankajest zbyt uboga do startu na zimno. Stąd problemy z rzoruchem Na ale enduro tudzież "ruski" nie mają z tym problemów Edytowane 30 Grudnia 2007 przez Polo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swider70 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Witam A ja sie zdecydowanie nie zgadzam i temat moznaby bylo ciagnac dlugo... Mam i mialem doswiadczenie z wieloma motocyklami ktore wspaniale od strzala palily w sezonie a po dluzszym postoju zimowym nie bardzo chcialy zagadac, zwlaszcza gdy proby byly zima nie mogac sie doczekac wiosny. Silnik motocyklowy jest zdecydowanie bardziej czuly na ewentualne zmiany skladu mieszanki w porownaniu z samochodowym. Gaznik prawidlowo ustawiony w sezonie letnim nie daje gwarancji natychmiastowego odpalenia zima. Co wiecej, to ze motocykl od strzala odpala zima wcale nie znaczy ze ma lepiej wyregulowany gaznik niz ten z ktorym sa problemy... Po za tym do odpowiedniej pracy motocykla w zimie dedykowane sa inne swiece, inny olej silnikowy a w niektorych przypadkach nawet konieczna zmiana dysz... Tak wiec motocykl, pozostawmy, niech przezimuje w spokoju, na wiosne dalej nie bedzie z nim problemow, a zima pozostaja 4 kola. Jesli jednak ktos koniecznie chce jezdzic zima powinien odpowiednio do tego motocykl przygotowac. Wszyscy mowia o przygotowaniu motocykla do jazdy przed sezonem, a w tym wypadku motocykl powinien byc przygotowany do jazdy zima, malo kto to praktykuje, ale jesli juz to trzeba spelnic warunki jak swiece, olej itd... pozdrawiamOt mądrego przyjemnie posłuchać!!! :clap: :clap: :clap: Też mam VN 750 i też kiepsko pali kiedy zimno i śnieg... olej za gęsty,aku gubi ampery,paliwo kiepsko paruje itd,itp... Poczekaj do wiosny zobaczysz że nie będzie problemu! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Czolem! Ojciec mial Vulcana 750 i tez mu kiepsko palil w zimie. Taka uroda tego sprzeta chyba :clap:. Teraz ma XJR i nawet po miesiacu stania w mrozach odpala jakby stal jeden dzien. A XJR gaznikowa of korz :clap:. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Właśnie odpalałem dwa moto (Xjte i moją CB) po dłuzszym okresie (2 miechy) stania. Z Cb bez problemu, bo sposób jak wyżej. Xjta - najszybciej i skuteczniej zadziałało podanie strzykawką paliwa bezpośrednio do króćców przed silnikiem przez otworki do regulacji gaxników, zakręcenie tychże i odpał. 3 obroty i poszło. Trzeba było powórzyć (raz) operację i potem juz gadał ze ssania. prosto, bezboleśnie.... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 (edytowane) Jak miałem GS 500 to zapalała ze ssaniem w obojętnie jakim mrozie. Tylko pociagnać ssanie, zakreciła ze 2,3 obroty i juz chodziłia.A w VTR musze porkęcic dośc troche, ale to przede wszytskim wina akumulatora który jest stary uz i nie trzyma najlepiej, a troche tego prądu idzie jednak przy odpalaniu. Ale jak go naładuje, to zakreci ze 4 razy moze i łapie. Mowa oczywiscie o odpalaniu mrozie. Edytowane 7 Stycznia 2008 przez Arni GS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st@f Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Moim zdaniem dobrą metodą po dłuższym przestoju motocykla (dla tych którzy maja pneumatyczny kranik paliwa) często spotykany w motocyklach jest przełączenie go na pozycje "pri" jak ktoś wczesniej wspomnial ale spotkałem sie w praktyce że takiego położenia nie było i metodą jaką zastosowałem to zassanie membramy(ręczne otwarcie ) poprzez pneumatyczny przewód sterujący kranikiem, co nam to daje? wiadomo że zalanie komór pływakowych w gaźnikach, to powinno w znacznym stopniu skrócić proces rozruchu po dłuższym przestoju Ps. absolutnie sie zgadzam z przytoczonym przez Dudka stwierdzeniem że żywot silnika jest ściśle związany z ilością uruchomien zimnego silnika, jeśli ktoś zna idee powstawania tarcia płynnego(efektu klina smarnego) bedzie doskonale wiedział o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zygi12 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Mnie ino jedno dziwi dlaczego samochod z zalanymi swiecami zapali a moto to mozna z przepasci zrzucic i nawet ni dygnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 7 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2008 Ps. absolutnie sie zgadzam z przytoczonym przez Dudka stwierdzeniem że żywot silnika jest ściśle związany z ilością uruchomien zimnego silnika, jeśli ktoś zna idee powstawania tarcia płynnego(efektu klina smarnego) bedzie doskonale wiedział o co chodzi Studiujesz? Tibologia? Idz do ksiażki i przeczytaj co to jest tarcie mieszane, wtedy możesz podyskutować. Tarcie mieszane wystepuje najczesciej podczas odpalania i gaszenia silnika (takie banalne wyjaśnienie). Zimą tym bardziej podczas odpalania, dlatego nie powinno się odpalac moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Tarcie mieszane wystepuje najczesciej podczas odpalania i gaszenia silnika (takie banalne wyjaśnienie). Zimą tym bardziej podczas odpalania, dlatego nie powinno się odpalac moto. Czyli logicznie rzecz biorąc powinnismy się przesiąść na rowery? Ludzie, do czego ta dyskusja doszła. Kto chce niech odpala i jeździ. Ja tylko dodam, że zasadniczo nie powinniśmy oddychać tym powietrzem dookoła (zwłaszcza ci w miastach) bo ona bardzo zanieczyszczone jest i szkodzi. :) Moto nalezy odpalac, kiedy człowiek ma ochotę pojeździć, albo posłuchac jak gada. Se kupił, to niech ma i się cieszy. P.S. A co z biednymi samochodami? Tam to nie ma zmiłuj bo ciągle je niedobrzy ludzie w zimie odpalają, i jakoś nikt się nie przejmuje...... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Moim zdaniem dobrą metodą po dłuższym przestoju motocykla (dla tych którzy maja pneumatyczny kranik paliwa) często spotykany w motocyklach jest przełączenie go na pozycje "pri" jak ktoś wczesniej wspomnial ale spotkałem sie w praktyce że takiego położenia nie było i metodą jaką zastosowałem to zassanie membramy(ręczne otwarcie ) poprzez pneumatyczny przewód sterujący kranikiem, co nam to daje? wiadomo że zalanie komór pływakowych w gaźnikach, to powinno w znacznym stopniu skrócić proces rozruchu po dłuższym przestojuCoś kręcisz. Jeżeli kranik nie ma funkcji PRI, to ma funkcje ON i na jedno wychodzi. Zatem taki kranik nie będzie miał pneumatycznego przewodu sterującego. Ps. absolutnie sie zgadzam z przytoczonym przez Dudka stwierdzeniem że żywot silnika jest ściśle związany z ilością uruchomien zimnego silnika, jeśli ktoś zna idee powstawania tarcia płynnego(efektu klina smarnego) bedzie doskonale wiedział o co chodziTeż się zgadzam. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
st@f Opublikowano 8 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Studiujesz? Tibologia? Idz do ksiażki i przeczytaj co to jest tarcie mieszane, wtedy możesz podyskutować. Tarcie mieszane wystepuje najczesciej podczas odpalania i gaszenia silnika (takie banalne wyjaśnienie). Zimą tym bardziej podczas odpalania, dlatego nie powinno się odpalac moto. Z tego co napisałeś wynika że zgadzasz sie z moim zdaniem , że podczas rozruchu silnika w pierwszych sekundach wystepuje tarcie suche a nastepnie mieszane , także nie wiem , nie rozumiem dlaczego mnie odsyłasz do ksiazki, i sugerujesz że sie ze mna nie zgadzasz?? Apropo kranika, posiadam VT 500C Shadow pneumatycznym kranikiem, i posiadam tam tylko dwie pozycje, bez PRI ,pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 8 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2008 Ludziska zakończcie już ta bezsensowną dyskusję - ja rozpocząłem ten temat i dostałem odpowiedź aż zanadto wyczerpującą - a wy teraz się przekomarzacie - kto jest lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.