Skocz do zawartości

zawór wydechowy w ktm 125 sx


santi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś się orientuje jak to się ustawia i na jakiej zasadzie to działa?Czy zle ustawienie może uszkodzić tłok.Kupiłem caly silnik bez motocykla i nie moge ocenić jak to bylo popodlączane czy zaworem tym rusza jakieś cięgno lub modul?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór wydechowy wpływa na zjawisko doładowania rezonansowego cylindra, czyli steruje jego napełnianiem. W ten sposób może wpływać na charakterystykę silnika, zawór powinien być otwarty podczas pracy silnik na wysokich obrotach, na niskich i średnich przymknięty, dokładne obroty przy których następuje otwarcie zaworu są określone przez konstruktora danego silnika. Zawór najczęściej jest sterowany cięgnem lub cięgłem połączonym z silnikiem, który jest sterowany modułem zapłonowym. Regulować można ustawienie cięgła/ cięgna. Złe ustawienie popsuje charakterystykę silnika nie pozwoli na uzyskanie pełnej mocy silnika. Ze względu na sterowanie napełniani9em cylindra (nie silnika) ma pewien wpływ na zużycie tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co jest zawór to ja wiem,chodziło mi tylko o to czy złe ustawienie zaworu może spowodować uderzenie tłoka o niego? Z rysunkow technicznych wywnioskowałem ,że ten zawór jest chyba regulowany poprzez obroty pompy wodnej która jest z nim sprzężona -chyba ,że jestem w błędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złe ustawienie zaworu nie spowoduje kontaktu tłoka z zaworem to nie 4T, zawór wydechowy sprzężony z pomp wody występował np. w CZ Cross, więc możliwe, że w Twoim motocyklu jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny panie santi wsadź palec w otwór wydechowy i wszystkiego sam sie dowiesz, czy może a co nie może zawór wydechowy. A wiadomości o 2t jest pełno w odpowiednich tematach które znajdują sie w odpowiednim dziale.

pozdrawiam

edit:

Jeśli zawór sie nie rusza to nie dobrze bo powinien. A tak przy okazji to jak nie mam ramy tylko sam silnik(bo sam kupiłeś) tak niby chcesz sprawdzić czy przy uruchomionym silniku zawór porusza sie skoro nie masz aparatury która znajduję sie na ramie crossa? No chyba że myślałeś że jest tak jakiś mechanizm pośredniczy np. na łańcuszku luk kołach zębatych.

ps. jeśli nie ma sie dotyczenia z tym(obojętnie z czym) to jak można o czymś wiedzieć.

ponownie pozdrawiam :cool:

Edytowane przez Moto33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kanale wydechowym mam napewno zawór wydechowy,chodziło mi o to ,że palcem nie jestem w stanie go ruszyć i tym samym nie mogę sprawdzić jak ten mechanizm działe ,a przy odpalonym silniku wkladanie palca a tym bardziej oka byłoby nierozważne delikatnie mówiąc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy ściągnąłem cylinder własnie widziałem taką dźwignie .Ona u mnie jest luźna- rusza się w prawo i w lewo,natomiast ten element w który wchodzi w cylindrze nie da sie ruszyć- tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o samą konstrukcje zaworu to po pierwsze nie wiemy czy to SX czy LC2 bo w temacie piszesz SX (nie wiadomo też czy rok 90 czy 2006) a w podpisie masz LC2. W SXie odkręcasz pokrywę z tyłu cylindra i widać te wszystkie dźwignie i tryby. Każdy ruch dźwigni ma się przekładać na ruch 3 zaworów wydechowych (jeden główny poruszający się w górę i w dół w największym kanale wydechowym i 2 z boku przekręcające się na boki w bocznych kanałach)

 

Tego elementu (końcówki dźwigni) który wchodzi w cylinder (wystaje z karteru) o ile pamiętam nie da się ruszyć, on rusza się dopiero przy pracującym silniku. Najważniejsze żeby wszystkie elementy w cylindrze swobodnie się poruszały (ale nie na tyle żeby zawór sam opadał) i żeby te dźwignie w cylindrze i karterze odpowiednio ze sobą połączyć, ale nie ma tam wielkiej filozofii.

 

 

Dopisane:

Aha, przypomniałem sobie co do tej dźwigni jak spojrzałem na zdjęcie:

http://www.bikepics.com/pictures/480777/

Ona rusza się na prawo i lewo swobodnie (podobnie jak korbowód bez tłoka) ale tu chodzi o ruchy w górę i w dół i wtedy porusza się dopiero przy pracującym silniku.

Edytowane przez Modest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik od sx 125 z roku 2002.Gdy ściągnąłem pokrywę z przodu cylindra to zobaczyłem ten mechanizm zaworu wydechowego ale nie byłem w stanie niczym tam poruszyć .W stanie spoczynku zawór lekko przymyka wydech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik od sx 125 z roku 2002.Gdy ściągnąłem pokrywę z przodu cylindra to zobaczyłem ten mechanizm zaworu wydechowego ale nie byłem w stanie niczym tam poruszyć .W stanie spoczynku zawór lekko przymyka wydech

Ma go przymykać w połowie albo nawet w ok. 2/3. Popatrz na te mechanizmy, wszystko co jest na kółkach zębatych ma się poruszać (na pewno ten największy element dźwigni), jesli nie da się ruszyć to rozkręć to wszystko i zobacz które elementy się zapiekły. Tylko zdjęcia lepiej porób zanim rozbierzesz bo tam jest trochę małych elementów i później ciężko dojść jak było wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie,czy po ściągnięciu cylindra ten zawór powinien dać się ręką poruszyć bezpośrednio w kanale wydechowym lub po przez tą dźwignię ,która od spodu cylindra wystaje.U mnie nie jestem w stanie go poruszyć .Nie chce rozbierać czegoś co być może prawidłowo działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...