Skocz do zawartości

Ciekawe ogłoszenia z sieci


buba6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy problem ze motocykli tego typu co Sokol 600 za granica jest od pyty i nie sa one specjalnie ani drogie, ani poszukiwane.

Anglicy takich wolnoobrotowych tluczkow do ciagniecia wozka robili na peczki i teraz mozna je kupic za kilkaset funtow do odbudowy ( jak ktos chce ).

Tak ze Sokol zadnym rarytasem tam nie bedzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale polska dla zachodu to jednak zupełna egzotyka, mniej wiecej tak samo jak Górna Wolta czy dolny amper. Tak przykład:polski karabin maszynowy Browning, egzemplaz wykopany osiaga astronomicze sumy, mniej wiecej kompletny to ok. 6-8tys zotych, a tym czasem na jednym z zachodnich bazarów militarnych lezy sobie taki nówka fabryka i kosztuje jedyne 4tys zł(1tys.EURO)i nie ma zapisów, kolejki, bitwy pod grunwaldem, nikt go nie chce, niemiecki karabin Mauser wersja kolekcjonerska osiaga i ponad 1500zł, a polski??100E:)I lezy jako egzotyk w podobnej cenie jak Brazylia czy Nikaragua:)Tak samo bagnety, hełmy i...motocykle, kiedys masowo wywożono Junaki na zachód, jednak tak naprawde to jakis 1polski niemiec zatesknił za młodoscia i poszukiwał Janka dla siebie, i nikt wiecej tego nie kupił:)Nie ma sie co oszukiwac, my sie onanizujemy czyms co na zachodzie nikt by kijem nie ruszył:)Jednak to NASZ mis, mysmy go zrobili i to nie jest nasze ostanie słowo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na taka jakby w rame "zwyklej" jawy wstawili ciezki 4-suwowy silnik, a ze jawa szczegolnie z tego okresu nie grzeszyla prowadzeniem to i pewnie ten model odziedziczyl dolegliwosci swoich poprzedniczek :icon_rolleyes:

Chyba ze masz Adamie jakies bardziej detaliczne info :icon_question:

:icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic na suwakach i z prymitywnym widelcem teleskopowym z przodu nie grzeszy prowadzeniem, to pewne.

Do tego niepotrzebnie skomplikowany silnik ktory wcale nie potrzebowal wysokich obrotow do swojej dlugoskokowej charakterystyki - normalne popychacze by wystarczyly do wyciagniecia 27 KM z 500 pojemnosci :)

Instalacja elektryczna oparta na 6V pradnicy z regulatorem mocowanym na niej zwykle dosc trudna do ogarniecia przez przecietnego wlasciciela.

Ogolnie wyglada ale nie jezdzi, angielskie twiny 500 z tego okresu mialy kilka koni wiecej ( 31 - 2 z normalnego popychaczowego silnika ) i byly lzejsze, w zwiazku z czym zarowno szybkosci na poszczegolnych biegach jak przyspieszenia mialy o wiele lepsze.

Natomiast osiagi Jawy byly z kolei lepsze niz BMW 500 z tego okresu ( poczatek lat 50 tych ), gdzie troszke odnowione ale wlasciwie przedwojenne R51 mialo dalej tylko 24 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...