Skocz do zawartości

MONTAŻ DYNO-JET i WYMIANA TŁUMIKA


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!

Z dużym zainteresowaniem śledzę ten wątek. Jestem dokładnie na takim samym etapie przeróbki motocykla jak Ty. Kupiłem przelotowy tłumik f-my G&G Bikes, filtr K&N i czekam na dostawę zestawu Dynojeta. Szkoda, że wcześniej jakoś nie trafiłem na opinię taką jak Adama. Pewnie zastanowiłbym się nad zakupem Dynojetów.

Mam kolegę, który robił taką wymianę w swoim Suzuki Marauder 800. Twierdzi, że motocykl żwawiej reaguje na ruch manetki a spalanie przy normalnej eksploatacji wzrosło o ok. 0,5 l. czyli praktycznie niezauważalnie.

Celem moich przeróbek nie jest również uzyskanie jakiś przyrostów mocy czy zmian w charakterystyce momentu obrotowego (aczkolwiek jak się poprawią to się nie zmartwię :icon_rolleyes: ). Priorytetem jest uzyskanie ciekawszego dźwięku wydechu a reszta jest po to aby nie uszkodzić silnika.

 

Zestrojenie i badanie na hamowni będę robił również w PolandPosition razem z przeglądem przed sezonem.

Dlatego też jestem optymistą i wierzę, że Dynojety w naszych motocyklach co najmniej nie pogorszą pracy silników.

W kwestii silników mało wysilonych. W moim motocyklu jest taki sam silnik jak w Bandicie 1200 (inne są chyba gaźniki ja mam Keihin). Z tego co czytałem silnik ten jest chyba zdławiony do 100 KM. Byłbym wdzięczny, gdyby zabrał głos w temacie ktoś, kto instalował dynojety w Bandicie i powiedział jak to się sprawuje.

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z precli, Andrzej Rosa probowal to zrobic lata temu i doszedl do wniosku takiego jak moj - skurka za wyprawke, ale nie mial mozliwosci wykorzystania hamowni.

Ja mialem je w starszym konstrukcyjnie ale bardzo podobnym silniku GSX1100 z 84r.

Mam nadzieje ze z pomoca hamowni i Kedziora wiedza na ten temat lepiej wam pojdzie.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Factory Pro jest prowadzona przez kolesia ktory ma najmniejsze niuanse pracy silnika w malym palcu.

 

Zastawy Dynojet opieraja sie na zalozeniu z epoki kamiennej twierdzacej ze im wiecej paliwa,bogatsza mieszanka-lepiej.Nie do konca tak jest,to zalezy.Moznaby ksiazke napisac na ten temat.Silnik dziala jak organizm,nie mozna brac tylko pod uwage co sie dzieje w komorze spalania.

Np,najlepsza moc na gorze zakresu obrotow osiaga sie na delikatnie zubozonych mieszankach,nalezy bowiem wziac pod uwage co sie dzieje w ukladzie wydechowym ktory generalnie jest zestrojony zeby pomoc silnikowi w zakresie okreslonych obrotow.Na ubogiej mieszance temeratura spalin wzrasta i uklad wydechowy zaczyna dzialac tak jakby mial krotsze kolanka,czyli pomaga na wyzszych obrotach.Fale akustyczne maja wieksza predkosc w wyzszej temperaturze gazu,dlatego to tak dziala.Spaliny przy bogatych mieszankach sa tez gestsze,co powoduje za uklad wydechowy staje sie bardziej restrykcyjny na gorce zakresu obrotow.

 

Tak naprawde dobrze zestrojony gaznik czy tez wtrysk paliwa to i wilk syty i owca cala-dobra ekonomia i dobre osiagi.Nie musi sie to wykluczac ale tuner musi wiedziec co robi,nie moze to byc typowy wymieniacz czesci.Mozna bowien zubozyc mieszanke w zakresie obrotow i obciazen ktore sa uzywana podczas normalnej,spokojnej jazdy i zapewnic silnikowi to co potrzebuje do jak najlepszych osiagow poza tym zakresem.

 

Moje doswiadczenie z Dynojet,3 przypadki,to dysza glowna zdecydowanie zbyt duza,raz zszedlem z 137.5 na 130 ( czyli fabryczna 98 R1 ) ,ze 132 na 125 (yzf 1000r),namiarow z VFRa nie pamietam.

 

Te dwie Yamahy z dyszami glownym Dynojet absolutnie nie mialy ciagu na ostatnich 1000-1500 obrotow przed czerwonym polem,zmiana dyszy glownej na mniejsze momentalnie uzdrowila silniki.Motocykle mialy pelny wydech,Yoshimura (R1) i Hindle (Yzf1000) z przelotowymi tlumikami oraz filtr KN (zamiennik fabrycznego,nie indywidyalne).

 

Przy tunningu trzeba uzyc glowe,nie mozna sie poddac stadopedowi.

 

Factory Pro ma bardzo dobre wskazowki odnosnie tunningu gaznikow na swojej stronie,moznaby to przetlumaczyc i przykleic gdzies na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy na tym forum jestem od niedawna ale na motorkach już troszke śmigam.

 

Miałek kiedyś honde Transalp 600 z 97r. i zakładałem w nim dysze dyna jet i tłumiczek arrow.

Najpierw założyłem tłumik i próba- odgłos super ale podczas jazdy troszke przy gwałtownym przyśpieszaniu lekko go dławiło.

Więc założyłem dysze i regulacja gaźników i na próbe- głos super i motor przestało lekko dławić. Zaczą lepiej ciągnąć od 3500-5000obr/min a spalanie wzrosło od 0 do 1,5l. Zależało od prędkości.

A jeżeli chodzi o filtr K&N to miałem kupiony ale mechanik odradził mi zakładania go. Podobno nie filtruje na tyle dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, no spoko skoro juz kupiles i plyna z USA.

Chodzi o to abys nie liczyl na cuda wianki :lalag:

Dizajn motocykla bedzie fajny, ale ............. te Dyno-Jety bym zostawil i sprzedal.

Zaloz filtr + wydechy, regulacja gazniorow i ............... jazda :clap:

ps. ja dzisiaj tez dostalem zamowione puste Jardine do Draga :lalag: :crossy:

Edytowane przez majkelpl

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze z samym przelozeniem tlumikow dasz sobie sam rade, jezeli masz jakies podstawowe narzedzia.

Jezeli nie to moze ktorys z kolegow forumowych z Wwy ci pomoze.

Tlumiki zwykle mocowane sa w 2 punktach - obejma na polaczeniu z rura wydechowa i mocowanie samego tlumika do ramy jedna sruba przelotowa, lub idaca pod podnozkiem pasazera.

Potem mozesz zrobic probe na dotychczasowych ustawieniach gaznikow i zobaczyc czy wszystko ci pasuje, czy sa jakies "dziury w mocy" w jakims zakresie obrotow. Moze pojawic sie tez strzelanie przy zejsciu z obrotow.

Wowczas warto udac sie na doregulowanie gaznikow do PP, lub jesli zdecydujesz o zalozeniu Dyno Jetow, niech oni ci to zrobia i ustawia.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze z samym przelozeniem tlumikow dasz sobie sam rade, jezeli masz jakies podstawowe narzedzia.

Jezeli nie to moze ktorys z kolegow forumowych z Wwy ci pomoze.

Tlumiki zwykle mocowane sa w 2 punktach - obejma na polaczeniu z rura wydechowa i mocowanie samego tlumika do ramy jedna sruba przelotowa, lub idaca pod podnozkiem pasazera.

Potem mozesz zrobic probe na dotychczasowych ustawieniach gaznikow i zobaczyc czy wszystko ci pasuje, czy sa jakies "dziury w mocy" w jakims zakresie obrotow. Moze pojawic sie tez strzelanie przy zejsciu z obrotow.

Wowczas warto udac sie na doregulowanie gaznikow do PP, lub jesli zdecydujesz o zalozeniu Dyno Jetow, niech oni ci to zrobia i ustawia.

 

Adam M.

 

Dzięki Adam i wszystkim, którzy tu zagladali :icon_question: Myślę, ż e w przyszłym tygodniu już będę miał "moje nowe pierdnięcia". Będę informował o przebiegu akcji i proszę w dalszym ciągu wpisujcie swoje uwagi.

 

Pozdrawiam wszystkich i

 

szerokości,

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi bo za Chiny nie mogę skapować, tego że w 4T po wymianie tłumika, bądź tłumików, trzeba regulować gaźniki, bądź wtryskiwacze (jeśli na wtrysku) to nie jest 2T że nie ma zaworów i część mieszanki wylatuje do tłumika, w 4T są zawory więc mieszanka nie ucieka w tłumik tak jak jest to w 2T.

Wiecie o co mi chodzi.

 

Sorry za to takie małe OT, ale chce się dowiedzieć tego, a nie będe specjalnie po to zakładał nwego tematu, o to pytanie tutaj jest nawet powiedziałbym, że na miejscu,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proste, w silniku czterosuwowym pomimo sterowania przepływem mieszanki/spalin przez zawory, tłumik pełni dodatkową rolę w przepływie mieszanki. Przez pewien krótki czas zawory ssące i wydechowe są otwarte jednocześnie i na pustych tłumikach porcja świeżej mieszanki przelatuje przez niedomknięty zawór wydechowy. Efekt, wiadomo - hałas, wzrost temperatury, spadek osiągów. Stąd konieczność przeregulowania gaźników, wymiana dysz na większe itp. A wtryskiem to raczej zajmie się już komputer pokładowy lub specjalista w warsztacie. Sporo osób decyduje się jednak na zmianę tłumików, gdyż fabryczne muszą dodatkowo spełniać surowe wymagania dotyczące hałasu, na poziomie ok. 80 dB. To oznacza w praktyce wykastrowany motocykl. Trzeba szukać złotego środka. Fajna zabawa :icon_question:)

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:clap: Dzięki za info, już trochę jaśniej :bigrazz:

 

A co to są, co dają i po co się je montuje te DYNOJETY :icon_question: :buttrock: ;)

 

PS. Czy po wymianie tłumików na sportowe, pan policjant w razie prewencyjnej kontroli, zauważy taki tłumik, np.: IXIL, czy AKRAPOVIC, nie łatwo go nie zawuważyć, a tym bardziej nie usłyszeć :clap: :crossy: :biggrin:

Może skierować moto na badania, normy spalin ,głośności dB, czy nie ma takiego prawa ;)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gizmucik dynojety to jest nic innego jak zestaw dysz oraz iglicy do gaznika, teoretycznie ma poprawiac osiagi motocykla i byc latwym lekarstwem na filtr KNa i przelotowy wydech ale nie zawsze tak jest. Co do wydechu to niebieski moze sie przyczepic do glosnosci wydechu i skierowac na badania techniczne ale poto sa na wydechach oznaczenia normy (znaczek E cos tam) zeby unikac takiej sytuacji. Wydechy nie posiadajace homologacji maja wyrazny napis NOT FOR ROAD USE.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gizmucik dynojety to jest nic innego jak zestaw dysz oraz iglicy do gaznika, teoretycznie ma poprawiac osiagi motocykla i byc latwym lekarstwem na filtr KNa i przelotowy wydech ale nie zawsze tak jest. Co do wydechu to niebieski moze sie przyczepic do glosnosci wydechu i skierowac na badania techniczne ale poto sa na wydechach oznaczenia normy (znaczek E cos tam) zeby unikac takiej sytuacji. Wydechy nie posiadajace homologacji maja wyrazny napis NOT FOR ROAD USE.

Pozdro

 

Czy nasze stacje diagnostyczne posiadaja aparaturę do sprawdzenia natężenia dźwieku (głośności) naszych wydechów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...