Skiba_gpz Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Witam Po raz kolejny zadaje pytanie z mojego ulubionego dzialu pt "Pytania teoretyczne",a wiec do rzeczy pytanie to narodzilo sie juz dawno w mojej glowie, jakies 4 miechy temu koledze urwal sie paser rozrzadu, na ktorym przejechal ok 6tys mil, wiec jakby nie patrzec nie powinien.Mechanik ktory ogladal zerwany pasek stwierdzil ze jest zaolejony najprawdopodobniej przez cieknacy simering.I to bylo wg niego przyczyna tak szybkiego, niewymuszonego remontu glowicy, Mi sie wydaje ze paski tego typu, ktore maja duza szanse na kontakt z olejem powinny byc olejoodporne. A wiec juz chyba Wiecie o co mi chodzi, dzieki i pozdrawiam PS. Wueska tylko bez takiej teorii jak w przypadku pytania o pasek rozrzadu w Punto hehe :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubamen Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 teoretyzujac wszystko jest mozliwe :icon_razz: taki przebieg na nowym pasku wskazywal by mi raczej na napinacz ( rolki zalezy jaki to silnik ) lub na zakladajacego ten nieszczesny pasek :icon_question: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 teoretyzujac wszystko jest mozliwe :) taki przebieg na nowym pasku wskazywal by mi raczej na napinacz ( rolki zalezy jaki to silnik ) lub na zakladajacego ten nieszczesny pasek :) pzdrWlasnie-czy z powodow "oszczednosciowych" zostal wymieniony sam pasek czy tak jak powinno to byc zrobione czyli pasek, rolki,napinacz ,ewentualnie pompa wody? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skiba_gpz Opublikowano 16 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Wlasnie-czy z powodow "oszczednosciowych" zostal wymieniony sam pasek czy tak jak powinno to byc zrobione czyli pasek, rolki,napinacz ,ewentualnie pompa wody?hmm a tego to nie wiem czy cos jeszcze oprocz paska zostalo wymienione, a jaki wplyw maja rolki na zerwanie paska? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 Paski nie są robione z gumy olejoodpornej czyli miał prawo się zerwać.A podczas rutynowej wymiany należy założyć nowy napinacz oraz jeżeli konstrukcja to przewiduje także wszystkie rolki prowadzące. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 16 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2007 a jaki wplyw maja rolki na zerwanie paska? pozdroWystarczy ze lozyska maja wiekszy opor i pasek ulega zerwaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Wystarczy ze lozyska maja wiekszy opor i pasek ulega zerwaniu. Nie do końca. Najczęściej, stare łożyska w rolkach napinaczy lub prowadzących ulegają zatarciu i stają. Przez to pasek sie rozgrzewa, bo pocieranie stojącej rolki o pasek wywołuje ten nieporządany efekt, a w rezultacie kiedys guma się nagrzeje do tego stopnia że ulegnie przerwanie paska. Wyciek oleju jest jak najbardziej przyczyną zerwania paska rozrządu. Dochodzi do tego gdy podczas wymian rozrządu nie wymienia się uszczelniaczy. Logiczne jest że samochód przy 200tys km nie możę być idealnie suchy, chyba że były wcześniej wymieniane. Jak napisał Piotr Dudek, pasek jest wrażliwy na olej, przy długotrwałym "smarowaniu" guma kruszeje, co prowadzi do skrócenia żywotności paska. Wystarczy tylko jakieś gwałtowne ruszenie, szarpnięcie silnikiem i pasek ulega zerwaniu. Tyle co ja wiem. Pozdrawiamurban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 Ja mogę dodać z praktyki że zdarzało mi się jeździć długi czas z kompletnie zaolejonymi paskami i się nie zerwały. Było to paski wieloklinowe do napędu osprzętu a nie paski rozrządu.Natomiast zatarta rolka wykończy pasek bardzo szybko. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Witamolej tak jak wyżej napisaliście powoduje że guma parcieje i pasek najczęściej nie peka tylko odrywa się częścna na której są wielokliny i wiadomo co sie dzieje dalej...(ja sie z tym najczęściej spotkałem). dlaczego pasek mialby być olejoodporny? przecież nikt nie przewidywał ze będzie pracował w oleju:) jak ja zmieniam rozżad to ZAWSZE pasek rolka i napinacz, a pompę wody tylko jak jest na niej luz lub szumii.Wytrzymałość paska jest bardoz różna, generazlnie 3 lata lub 60 tyś km, a jeden pan przyjechał do nas po 6 latach bo zapomniał że pasek trzeba zmianiać:biggrin: ale i tak długo wytrzymał. Kolejny przypadek jaki mialem okazje zobaczyc, to płonący samochód. Kolega zaoszczędził na napinaczu i rolce, i niestety łożysko sie zatarło stanęło i pasek sie zapalił i przód samochodu spłonął. skrajny przypadek ale jednak prawdziwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Wytrzymałość paska jest bardoz różna, generazlnie 3 lata lub 60 tyś km, a jeden pan przyjechał do nas po 6 latach bo zapomniał że pasek trzeba zmianiać:clap: Dziwne wartosci przytoczyles...Czestotliowsc zmiany paska rozrzadu zalezy od danej marki samochodu. U jednych jest to 60 tys. km u innych 120. 3lata? Jak kupilem samochod to mial 11 lat i 46 tys km przebiegu na oryginalnym pasku :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Zajc, ja pasek rozrządu wymieniłem kiedyś po 20tyś ale auto miało 13 lat (się zdarzają takie cuda). Guma samoistnie się starzeje więc nie czekałem aż pójdzie w pizdu :) Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 Zajc, ja pasek rozrządu wymieniłem kiedyś po 20tyś ale auto miało 13 lat (się zdarzają takie cuda). Guma samoistnie się starzeje więc nie czekałem aż pójdzie w pizdu :)No ja tez pierwsze co zrobilem to wymienilem pasek w tym samochodzie! Co nie zmienia faktu ze przez te swoje nascie lat zycia funkcjonowal ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 19 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2007 taka jest gwarancja na paski, a że Ty ryzykujesz czy ktoś tam to tylko i wyłącznie twoja sprawa.Paski "Geats" jak dobrze napisałem są wg mnie najllepsze, ja staram sie myślec profilaktycznie niz potem leczyc.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaskier Opublikowano 20 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2007 A ja mam łańcuch nierządu i się nie przejmuje :buttrock: Producent nie przewiduje jego wymiany ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urban Opublikowano 21 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2007 (edytowane) taka jest gwarancja na paski, a że Ty ryzykujesz czy ktoś tam to tylko i wyłącznie twoja sprawa.Paski "Geats" jak dobrze napisałem są wg mnie najllepsze, ja staram sie myślec profilaktycznie niz potem leczyc.... Pisze sie Gates, i najlepszymi paskami są według mnie Contitech. Jakościowo nic mu nie dorówna. Ale nie powiem złego słowa na Gates'a, ale montuje w swoich samochodach paski Conti'ego. Pozdro Edytowane 22 Grudnia 2007 przez urban Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.