Skocz do zawartości

Pasek rozrzadu/klinowy


Skiba_gpz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po raz kolejny zadaje pytanie z mojego ulubionego dzialu pt "Pytania teoretyczne",

a wiec do rzeczy

pytanie to narodzilo sie juz dawno w mojej glowie, jakies 4 miechy temu koledze urwal sie paser rozrzadu, na ktorym przejechal ok 6tys mil, wiec jakby nie patrzec nie powinien.

Mechanik ktory ogladal zerwany pasek stwierdzil ze jest zaolejony najprawdopodobniej przez cieknacy simering.I to bylo wg niego przyczyna tak szybkiego, niewymuszonego remontu glowicy,

 

Mi sie wydaje ze paski tego typu, ktore maja duza szanse na kontakt z olejem powinny byc olejoodporne.

 

A wiec juz chyba Wiecie o co mi chodzi,

 

dzieki i pozdrawiam

 

PS.

Wueska tylko bez takiej teorii jak w przypadku pytania o pasek rozrzadu w Punto hehe :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretyzujac wszystko jest mozliwe :) taki przebieg na nowym pasku wskazywal by mi raczej na napinacz ( rolki zalezy jaki to silnik ) lub na zakladajacego ten nieszczesny pasek :)

pzdr

Wlasnie-czy z powodow "oszczednosciowych" zostal wymieniony sam pasek czy tak jak powinno to byc zrobione czyli pasek, rolki,napinacz ,ewentualnie pompa wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie-czy z powodow "oszczednosciowych" zostal wymieniony sam pasek czy tak jak powinno to byc zrobione czyli pasek, rolki,napinacz ,ewentualnie pompa wody?

hmm a tego to nie wiem czy cos jeszcze oprocz paska zostalo wymienione,

 

a jaki wplyw maja rolki na zerwanie paska?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paski nie są robione z gumy olejoodpornej czyli miał prawo się zerwać.

A podczas rutynowej wymiany należy założyć nowy napinacz oraz jeżeli konstrukcja to przewiduje także wszystkie rolki prowadzące.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy ze lozyska maja wiekszy opor i pasek ulega zerwaniu.

 

Nie do końca. Najczęściej, stare łożyska w rolkach napinaczy lub prowadzących ulegają zatarciu i stają. Przez to pasek sie rozgrzewa, bo pocieranie stojącej rolki o pasek wywołuje ten nieporządany efekt, a w rezultacie kiedys guma się nagrzeje do tego stopnia że ulegnie przerwanie paska.

 

Wyciek oleju jest jak najbardziej przyczyną zerwania paska rozrządu. Dochodzi do tego gdy podczas wymian rozrządu nie wymienia się uszczelniaczy. Logiczne jest że samochód przy 200tys km nie możę być idealnie suchy, chyba że były wcześniej wymieniane. Jak napisał Piotr Dudek, pasek jest wrażliwy na olej, przy długotrwałym "smarowaniu" guma kruszeje, co prowadzi do skrócenia żywotności paska. Wystarczy tylko jakieś gwałtowne ruszenie, szarpnięcie silnikiem i pasek ulega zerwaniu.

 

Tyle co ja wiem.

 

Pozdrawiam

urban

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę dodać z praktyki że zdarzało mi się jeździć długi czas z kompletnie zaolejonymi paskami i się nie zerwały.

Było to paski wieloklinowe do napędu osprzętu a nie paski rozrządu.

Natomiast zatarta rolka wykończy pasek bardzo szybko.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

olej tak jak wyżej napisaliście powoduje że guma parcieje i pasek najczęściej nie peka tylko odrywa się częścna na której są wielokliny i wiadomo co sie dzieje dalej...(ja sie z tym najczęściej spotkałem). dlaczego pasek mialby być olejoodporny? przecież nikt nie przewidywał ze będzie pracował w oleju:) jak ja zmieniam rozżad to ZAWSZE pasek rolka i napinacz, a pompę wody tylko jak jest na niej luz lub szumii.Wytrzymałość paska jest bardoz różna, generazlnie 3 lata lub 60 tyś km, a jeden pan przyjechał do nas po 6 latach bo zapomniał że pasek trzeba zmianiać:biggrin: ale i tak długo wytrzymał. Kolejny przypadek jaki mialem okazje zobaczyc, to płonący samochód. Kolega zaoszczędził na napinaczu i rolce, i niestety łożysko sie zatarło stanęło i pasek sie zapalił i przód samochodu spłonął. skrajny przypadek ale jednak prawdziwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytrzymałość paska jest bardoz różna, generazlnie 3 lata lub 60 tyś km, a jeden pan przyjechał do nas po 6 latach bo zapomniał że pasek trzeba zmianiać:clap:

Dziwne wartosci przytoczyles...

Czestotliowsc zmiany paska rozrzadu zalezy od danej marki samochodu. U jednych jest to 60 tys. km u innych 120. 3lata? Jak kupilem samochod to mial 11 lat i 46 tys km przebiegu na oryginalnym pasku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajc, ja pasek rozrządu wymieniłem kiedyś po 20tyś ale auto miało 13 lat (się zdarzają takie cuda). Guma samoistnie się starzeje więc nie czekałem aż pójdzie w pizdu :)

No ja tez pierwsze co zrobilem to wymienilem pasek w tym samochodzie! Co nie zmienia faktu ze przez te swoje nascie lat zycia funkcjonowal ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka jest gwarancja na paski, a że Ty ryzykujesz czy ktoś tam to tylko i wyłącznie twoja sprawa.Paski "Geats" jak dobrze napisałem są wg mnie najllepsze, ja staram sie myślec profilaktycznie niz potem leczyc....

 

Pisze sie Gates, i najlepszymi paskami są według mnie Contitech. Jakościowo nic mu nie dorówna. Ale nie powiem złego słowa na Gates'a, ale montuje w swoich samochodach paski Conti'ego.

 

Pozdro

Edytowane przez urban
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...