Skocz do zawartości

Blokowanie sporta


Dawid22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To ja Ci powiem tak ... decyzje już podjołeś , ja Ci gwarantuje że dokładnie po miesiącu stwierdzisz że lipa i trzeba odblokować, moto z taka małą mocą jest bardzo prosto opanować w 100%... rownie dobrze mógłbyś wogole jej nie blokować (...)

 

uwielbiam takie wypowiedzi ludzi, którzy jeszcze ciągle mogą poruszać się po drogach legalnie tylko sprzętem 125ccm. mało mocy, na pewno stwierdzisz że za mało, opanować na 100% po miesiącu...

że tak sobie zacytuję "co ty wiesz o zabijaniu?" :)

 

dla mnie to on może sobie kupić hayke i ja zablokować...

 

no papacz pan, takiś mądry, a nie wiedziałeś że gsx1300r też bywa w wersji zblokowanej..? :P

 

zamiast kupowac od razu cbr 600

zastanowic sie nad sv 650/ bandit 600/ kawa er 6/ cbf 600

 

no, jeśli weźmiemy pod uwagę tylko moc maksymalną, to ta wypowiedź nawet może wyglądać prawdziwie

ALE liczy się również sposób oddawania tej mocy; jak również wspominana wyżej waga motocykla. w tych konkurencjach sv z jego mocnym dołem nie jest dobrym wyjściem, a np. waga bandita (600s: 196-200, od 2000 czy 2001 208kg) też jest mało optymalna

 

Może bym coś takiego znalazł po niemiecku, tylko jestem noga z tego języka. Z Niemiec cały czas sprowadzają zdławione cebry więc tam pewnie jest to na porządku dziennym.

 

ja zawsze szukam właśnie tak :cool:

 

powtórzę: pomysł wygląda na dobry. wykonanie warunkują kwestie techniczne; liczę, że wypowie się któryś z naszych forumowych dobrych mechaników

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile to osob na tym forum zaczynalo od 100-konnego motocykla i nawet nie mysleli o dlawieniu. Widac ze chlopak ma poukladane w glowie i jest swiadom niebezpieczenstw wynikajacych z jazdy motocyklem. Poradzi sobie

 

 

A ILU SKONCZYLO TAK -

 

http://pl.youtube.com/watch?v=1oW7VnVQlbo&feature=related

 

zobaczcie ,że w sumie wszystkie moto to sporty.... CBR, też jest... nie jedna.

 

Ja osobiscie w tym roku stracilem 4 dobrych znajomych... zaczynal od 100 KM.

1. Jeden na drzewie przed domem. Wpadl w drzewo i dostal motocyklem. Mamusia placze do dziś.

2. Wyrzuclo go na zakrecie i zatrzymal sie na innym drzewie. Kregoslup polama w kilkanust miejscach od uderzenai w drzewo.

3. Chlopak jechal z laska i zachamowal przed nimi gwaltownie bus i wjechali w niego przy 100 km/h....

 

NI CHODZI O POUKŁADANĄ GLOWE ALE O DOŚWIADCZENIE

 

doświadoczny debil pojeździ wiecej niż największy mózg bez doswiadczenia.

Edytowane przez RaY

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ILU SKONCZYLO TAK -

Czekalem na ten argument :P. Dyskusja na ten temat naprawde nie ma sensu bo jak slusznie napisal Kiler, motocykl nie jezdzi sam, to czlowiek nim kieruje. Robi sie tylko niepotrzebny OT. Moze bys podal jakies wykresy mocy i momentu zdlawionej cebry albo dal namiar na warsztat gdzie mozna uzyskac wiecej informacji. Dawid22 juz dokonal wyboru wiec postarajmy sie mu pomoc jak najlepiej mozemy.

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś nie ma w głowie to zabije się na skuterze który ma 4 KM a jak myśli to 100 konny potwór da się też opanować

 

Oczywiście to prawda, ale sam przyznasz, że łatwiej opanować skuter 4KM niż 100 konnego potwora więc prawdopodobieństwo zrobienia sobie kuku jest większe.

 

Celem tego tematu było ustalenie czy zdławiona mocna maszyna może się nadawać do nauki jazdy. Podsumowując argumenty przemawiające za tym rozwiązaniem:

 

- Po zdławieniu moc [v-max i przyśpieszenie] oraz masa motocykla jest podobna do sprzętów zalecanych dla początkujących.

- Mocniejsze motory mają lepsze hamulce i zawieszenie w skutek czego lepiej się prowadzą.

- Można kupić raz a dobrze sprzęt, którego nie będzie trzeba zmieniać po 1-2 sezonach tracąc przy tym czas i pieniądze.

- Kupując sprzęt z myślą sprzedania go na następny sezon raczej nie inwestujemy kasy w właściwe serwisowanie co może być przyczyną wypadku.

- Dławienie stosują nasi zachodni sąsiedzi, jeśli to praktykują już jakiś czas to coś w tym musi być.

- Ostatni argument to moja prywatna ocena - szejsetki lepiej wyglądają i ładniejszy dziwięk wydają niż motocykle z mniejszą pojemnością, ale są gusta i guściki, więc ten ostatni argument proszę trakować z przymrużeniem oka.

 

Osoby, które były przeciwne kastrowaniu sporta na pierwszą maszynę podawały w większości jeden i ten sam powód "Kup 125/500 będzie lepszy na początek". Natomiast osoby, które były albo za albo nautralne podawali dwa argumenty przeciwko temu rozwiązaniu:

 

- Zdławiony silnik może nierównomiernie oddawać moc co może zaskoczyć początkującego posiadacza 2 kułek.

- Podczas gleby nawet parkingowej będą większe koszty naprawy sprzętu.

 

Dziękuje wszystkim za udział w temacie a szczególnie tym, którzy uargumentowali swoje stanowisko. Jeśli o czymś zapomniałem lub coś pokręciłem proszę mnie poprawić, nowe argumenty też są mile widzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki upszejmości jeszua mamy wykres oddawania mocy:

 

http://nimaenginejournal.files.wordpress.c...01cbr600f4i.jpg nie znam się, ale chyba nie ma jakiś gwałtownych skoków mocy?

 

Widzę, że odblokowana CBR'ka od 6 tyś obrotów zmienia się w potwora a zblokowana spokojnie przyśpiesza.

Edytowane przez Dawid22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki upszejmości jeszua mamy wykres oddawania mocy:

 

http://nimaenginejournal.files.wordpress.c...01cbr600f4i.jpg nie znam się, ale chyba nie ma jakiś gwałtownych skoków mocy?

 

Widzę, że odblokowana CBR'ka od 6 tyś obrotów zmienia się w potwora a zblokowana spokojnie przyśpiesza.

Ja bym sie tak nie rozpedzal :). To wykres momentu i mocy niezblokowanej cebry :P

 

Aczkolwiek, jak teraz patrze to troche malo tego momentu

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz racje, nigdy nie miałem do czynienia z takimi wykresami, myślałem że moment obrotowy to liczba obrotów na minute ;) hehe musze jeszcze sobie o tym poczytać.

 

Dawid22 odpowiem ci w kwestii dławienia cbr bo takim jeżdżę. Jeśli chodzi o blokadę manetki to chyba nie za dobry pomysł, ponieważ ten motocykl lubi obroty, takiego traktowania wymaga. nie znaczy ze trzeba cały czas krecic do czerwonego, tylko porostu takie turlanie sie nie dobrze służy silnikowi.

Biorąc pod uwagę że zakres użytecznych obrotów jest od 4000 do około 12, jak sobie ograniczysz z 4 do 7, to masz tylko 3 tyś na rozpędzanie i zmiana biegu. to trochę za mało, będziesz wachlował biegami.

Jestem pewny ze po miesiącu takiej jazy wyrzucisz tą blokadę w cholere.

 

I jeszcze jedno, kupiłem cb500 za 5tys, sprzedałem za 6. Czyli na 500 nie musisz stracić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Mocniejsze motory mają lepsze hamulce i zawieszenie w skutek czego lepiej się prowadzą.

- Kupując sprzęt z myślą sprzedania go na następny sezon raczej nie inwestujemy kasy w właściwe serwisowanie co może być przyczyną wypadku.

- Dławienie stosują nasi zachodni sąsiedzi, jeśli to praktykują już jakiś czas to coś w tym musi być.

 

-No mają lepsze hamulce i zawias ale powiem ci że znowu nie czujesz wtedy tak prędkości i jeżdzisz szybciej,jak przy MZ już musiałem przy 110 być skupiony,w XJ prędkości oscylowały najczęsciej w okolicach 120-140km/h a powyżej było czuć lekko gorsze prowadzenie no i nie można było szaleć wiedząc jak hamulec działa tak na gsxf prędkości często wahają się w okolicach 160km/h.Może to głupie ale jak się poczujesz pewniej to jedziesz szybciej.I analogicznie z kolejnymi sprzętami wygląda sprawa z prędkością w zakrętach.

-Bez przesady,ja nawet wiedząc, że będe sprzedawał sprzęta serwisowałem go a już coś co moglo by być według ciebie przyczyną wypadku to raczej każdy wymieni(klocki hamulcowe itp)

-Dławia bo mają tak sforumowane prawo i ubezpieczenia że tak robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale chyba jak zablokuje to będę mógł kręcić i nie będzie szybko jechać?

No wlasnie ;). Blokada ma na celu zmniejszenie doplywu paliwa do gaznikow wiec motocykl bedzie mozna utrzymywac na zdrowych dla silnika obrotach jednoczesnie nie jadac szybko

Edytowane przez Lime82

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...