Skocz do zawartości

Blokowanie sporta


Dawid22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jeszcze Ci malo ? wiekszosc jest na nie ;)

Ja bym polecil lepiej jakies Kawasaki ER 5 czy coś w tym stylu. Znacznie prosciej sie prowadzi itd itp.

Mocy na bank Ci starczy. Mnie na początku 250 przerażała a miala jakies 34 KM. Na 500 bym w zyciu nie wsiadl :biggrin:

Edytowane przez RaY

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze Ci malo ? wiekszosc jest na nie

 

Może większość jest na nie, ale ich jedyny argument "lepiej kup 125/500 na początek". Rady te są od moich równieśników, więc domyślam się, że sami jeszcze nie tak dawno szukaliście pierwszego sprzęta. I pewnie wiele osób wam doradzało to co doradzacie dziś mi. Napewno są to dobre rady, ale jeśli możnaby ze sporta zrobić coś z osiągami GS'a tylko z lepszym zawieszeniem, hamulcami i przyczepnością do drogi to myślę, że warto się nad tym zastanowić. Wiele Niemców tak robi, więc może się to sprawdzać. Zauważyłem też, że starsi użytkownicy w przeciwieństwie do młodszych uważają, że taka blokada to dobre rozwiązanie i potrafią uargumentować swój wybór.

 

Ale w niektórych motocyklach dławienie to także wymiana wałków rozrządu więc i koszty i większe problemy

 

Nie znam się na tym, ale w wielu modelach można zdławić moc bardzo niskim kosztem, chociażby blokadą manetki gazu.

 

jak dla mnie kiepska idea kupowanie sporta i blokowanie go.

 

Dzięki za kolejną odpowiedz w tym stylu, może jakieś argumenty? bo jeśli można zdławić sporta do mocy GSa przy jednoczesnym zachowaniu zawieszenia, silnych hebli i przyczeponości to nie rozumiem Twojego stanowiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blokadą manetki gazu nie zdławisz motocykla a jedynie ograniczysz go. ciekawe czy jak bedziesz kiedys potrzebowal wyprzedzic a tu nie da raady bo manetka dalej sie nie kręci... napisz czym juz jezdziles i ile km zrobiles.

 

 

nie rozumiesz mojego stanowiska? ja akurat nie mialem posredniego sprzęta. uczylem sie na tym co mialem. czytaj ponizej kolego. Jawa 350 Ts, ciezkie a nie jedzie. a pozniej cb750k bardzo ciezkie jak na moj wiek wtedy i zapier..... ze hoho... a pomyslales ile bedzie Cie taka blokada kosztowala ? kupisz gs. pocuzysz sie. bedziesz mial lekki sprzed z bardzo dobrymi heblami bo takie gs posiada. tani w eksploatacji. zalozysz sobie gmole i przey glebie bedziesz sie bartwil tylko o swoje kostki. a cbr? plastiki połamne, silnik mozna trzepnąć przy glebie. i po co Ci to ? jak sie upierasz do zdławienia sporta to sobie dław i nie pytaj o opinie. manetką nie zdławisz mocy, ani momentu. jedynie ograniczysz osiągi. zdławienie polega na wyłagodzeniu charakterystyki w calym zakresie obrotów, a nie zablokowanie przechodzenia charakterystyki, powyzej jakichś obrotów. Twoja wola.

Edytowane przez orzyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy sprzęt zdławisz blokadą manetki gazu(znaczy ograniczysz możliwość osiągania wysokich prędkości obrotowych).A co do argumentu- to często dławienie psuje charakterystyke silnika.

Edytowane przez Domel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupisz gs. pocuzysz sie. bedziesz mial lekki sprzed z bardzo dobrymi heblami bo takie gs posiada

 

Waga GSa i cebry jest prawie taka sama a hamulce tego drugiego prawdopodobnie lepsze bo jednak może rozwinąć większą prędkość i musi szybciej hamować.

 

ciekawe czy jak bedziesz kiedys potrzebowal wyprzedzic a tu nie da raady bo manetka dalej sie nie kręci...

 

Przecież będę wiedział na co stać mój zdławiony sprzęt, dla mnie taki argument w ogóle nie jest trafiony, przecież mogę jechać GSem i nagle podczas wyprzedzania może mi zabraknąć mocy.

 

napisz czym juz jezdziles i ile km zrobiles

 

Tak jak pisałem jestem początkujący, motorower łoś 50, GS 500, CB 500, zx6r, wszystkie porzyczane od kolegów, razem z 10km + kurs na prawko.

 

A co do argumentu- to często dławienie psuje charakterystyke silnika.

 

W tym miejscu padł dla mnie rzeczowy argument, teraz chciałbym się dowiedzieć jak często i co z tym da rade zrobić. Najlepiej jakby wypowiedział się ktoś kto miał już zdławionego sprzęta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiekszosc jest na nie, tylko jakos malo konkretnych argumentow, tylko nie bo nie i do widzenia, Dawid22 jak dla mnie podal calkiem rozsadny argument, koszty zwiazane z dbaniem i chuchaniem na przykladowego GieeSa po prostu sie nie zwroca, ponadto zapal do wszelkiego rodzaju zabiegow przy sprzecie maleje w obliczu rychlej sprzedazy, a w przypadku przedluzania sie owej (co u nas jest bardzo prawdopodobne) albo jezdzimy na lysych oponach i przeskakujacej zebatce z niewyregulowanymi gaziorami albo nie jezdzimy wcale, chyba ze jestesmy w wieku starczym >30 wiosen ;) i stac nas na dwa lub wiecej moto, ale w tym przypadku raczej tak chyba nie jest, z drugiej jednak strony pomijajac nawet inne plusy dodatni zabiegu kastracji wynikajace z lepszych wlasciwosci jezdnych, wizualnych i wszystkich innych zwiazanych z lepszym motocyklem, blokowanie na manetce to slaby pomysl raczej, nie wiem dokladnie jak to wyglada, ale jesli granica dzielaca 34KM i 100KM czy wiecej to ma byc ledwie jakis drucik czy srubka to dziekuje bardzo, postoje. Jak juz blokowac to w taki sposob, zeby samodzielne zdjecie blokady bylo przynajmniej trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) A co do argumentu- to często dławienie psuje charakterystyke silnika.

 

zauważę, że pytanie było konkretnie o cbr600f, więc argument że "zazwyczaj" nic tu nie wnosi :biggrin:

poza tym wypadałoby odnotować fakt, że właśnie o "zepsucie" charakterystyki chodzi pytającemu ;)

dławienie najczęściej wykonywane jest jako kryzy na gaźnikach (?), zawężające średnicę kanału. czyli zarówno założyć jak i zdjąć - żaden problem

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc można bezproblemowo zdławić CBR 600f bez jakiś mankamentów w stylu szarpania czy co tam się dzieje w kastrowanych sprzętach?

 

gdyby były mankamenty w stylu szarpania, to nikt normalny nie dawałby kastrowanych sprzętów początkującym kierowcom. te motocykle są przygotowywane specjalnie po to, żeby motocyklista w początkowym okresie swojej samodzielnej jazdy był ogrodzony od przekraczającej jego umiejętności mocy współczesnych motocykli, a nie żeby go zrazić do 2 kółek :)

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dławienie najczęściej wykonywane jest jako kryzy na gaźnikach (?), zawężające średnicę kanału. czyli zarówno założyć jak i zdjąć - żaden problem

jsz

No często inne dysze,pokrywki przepustnic inne (nie pozwalające w pełni otworzyć przepustnicy) inne kroćće ssące co wiąże się z niezłymi kosztami. Jak jest w przypadku CBR odrazu zaznaczam że nie wiem. Ale w XJ 600 i GS 500 wygląda to tak jak napisałem powyżej. A to jest dławienie o kilkanaście KM.A jak zdławić CBR o ok.60KM to wątpie żeby same kryzy w gażnikach starczyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to świetnie, dzięki za rzeczowe opinie.

 

Jak dotąd znalazłem same plusy przemawiające za blokowaną cebrą do nauki jazdy.

 

 

bo nie chcesz pamiętać o minusach, a jednym z nich jest koszt naprawy po wywrotce, jak już sam wspomniałeś, przy nauce jazdy.

 

Żeby nie było że jestem na nie, bo jestem na tak :), ale zapomniałeś porostu o kosztach. A są większe, np. spalanie gs na poziomie 4l i cbr około 6l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma argumentow albo nie chcesz ich widziec :) generalnie jak dla mnie to mozesz sobie kupic cbr 1000f nawet i ją zblokować do 34 km. moim argumentem byly chociazby gleby na moto. jako początkujący możesz ich miec wiecej chociaz nie musisz. Ty myslisz o przyszlosci a moze pomysl o tym zeby polatac fajnym i niezawodnym i tanim sprzetem. ja nie mowie ze takbym zrobil. kwestia trafienia okezji i zasobnosci portfela. mi trafila sie honda cb 750 to ją wzialem. a inni wtedy latali na 400. kumepl latał na cb400n dwa sezony. drugi na gs500 3 sezony i nigdy nic mu nie zabrakło. ja Ci powiem jedno. czasami lepiej kupic cos slabszego i polatac i sprzedac, a przez ten czas odkladac kase, zamiast meczyc sie z kryzami, ze zdobyciem ich, z regulacjami przy zdławianiu. blokada manetki moze i jest dobra. rownie dobrze mozesz sobie ją zblokować w psychice. wiem ze czesto sprzety z niemiec mają "blokadę" na wałkach rozrządu i dyszach (np hondy), czesto jednak same kryzy w króćcach ssących (suzuki). tyle z moich informacji. ja widze tylko po charakterze wymowy ze napaliłeś się na cbr600f i chcesz zeby ktoś Cię przekonał. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich "narzekających " na dławienie przez ograniczenie gazu :) dokładnie w ten sposób dławiony jest na niemiecki rynek ER6 - przy lince gazu ma wkręconą śrubę (sprawdzone organoleptycznie ;) ) która nie pozwala "odkręcić" manetki do końca :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...