Skocz do zawartości

hamulec tylni


Jimmy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Są w motocyklach torowych czasami stosowane pompy tylnego koła na kierownicy pod lewy kciuk ale nie ma wtedy hamulca nożnego. Dublowanie pompy hamulcowej jest poronionym pomysłem i nie będzie działać.

Potrzebne były by zaworki zwrotne czyli jednokierunkowe i wspólny zbiorniczek płynu rezerwowego. Bez niego układ zadziała kilka razy a potem zabraknie płynu.

Można co prawda zastosować zacisk z układu Dual CBS ale to wyższa szkoła rzemieślnicza i na pewno nie dla amatora pordzewiałych śrubek.

 

a koledze "wueska" mogę poradzić tylko raz.

Najpierw zbuduj taki układ, sprawdź a potem dopiero doradzaj innym jak to zbudować. Teorią zajmują się Świadkowie Jehowy a mechanicy opierają się tylko na praktyce.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale praktyka wygląda tak, że będzie działać ale tylko z wspawanym trójnikiem do nożnej pompy. On właśnie pełni funkcję dzięki której nie potrzeba zaworu zwrotnego. Kupa ludzi na tym lata i wszystko działa jak należy. Taki trójnik z pompą możesz kupić np. na surface56.com. A tak poza tym to najpierw radzę nauczyć się dobrze latać wykorzystując tylko nożny hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa po przeróbce pompy ale nie tak jak pisałeś - jakiś trójnik ze sklepu z częściami do ciężarówek.

Napisałeś dosłownie:mozesz połaczyć przez trójnik lub bezpośrednio na pompie hampla tylnego, albo nawet na zacisku, zalezy od twojej finezji bedzie ci tylko potrzebna śruba która kupisz w sklepie z czesciami do aut cieżarowych ;]

Przemyśl to jeszcze raz. Zastanów się jak działa seryjna pompa hamulcowa.

 

No i co Panowie specjaliści ?

koniec tematu?

Może jednak ktoś z Was zbuduje taki hamulec na zacisku od Cbr1100xx Dual ?

A może jednak dwa węże w normalny zacisk i opisze jak to działa?

 

thefix czekam na posta od Ciebie bo Mikołaj z pełnym worem prezentów tużtuż.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moglby mi ktos powiedziec krok po kroku, co musze zrobic zeby przerobic swoj hamulec tylni, zeby rozdzielal sie oprocz nogi jeszcze do rączki?

hamulec to tarczowka, potrzebuje do tego drugiej pompy?czytalem na SP o tym troche ale jakos niekminie tego, jakies trojniki itd.

jakby ktos mogl opisac co trzeba zrobic, co potrzebuje i jakies fotki pokazcie

 

Jeśli do tego potrzebujesz HB

 

http://bikepics.com/pictures/811613/

 

to nie warto.... lepiej wsadz kase w dobre ubranie :)

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by tak po prostu dzwignie od hamulca nożnego przedłużyć i zastosować linkę …i nie miesząc w układzie … na takie potrzeby wystarczy, a oryginalny układ nie będzie naruszony no i odpada problem z prowadzeniem przewodu hamulcoego. przez cały motocykl …jak to enduro to pewnie w terenie tez śmigane, a im więcej dupereli tym więcej do zepsucia po co

 

http://img210.imageshack.us/img210/6327/pocokq0.jpg

Edytowane przez loko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qpa

A to co miało być?

komentarz czy prowokacja?

Wypowiedz się w kilku zdaniach na temat a nie nabijaj licznika bo to nieładnie.

 

w przypadku pomyłki wystarczy dopisać ps. i po sprawie a tak to się bałagan robi niepotrzebnie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ray

 

temat dotyczy budowy takiego hamulca,

a nie to czy jest mi on potrzebny czy nie

skad wiesz ze to dla mnie?skad wiesz ze do jakiego moto? a moze poprostu pytam z ciekawosci?

tego wlasnie na tym forum nielubie, zawsze pol tematu jest zawalone glupimi sugestiami,

 

 

to czyli niemozna drugiej pompy bezposrednio podlaczyc pod przewod idący do zacisku?

 

Loko

mysle ze raczej niebardzo na linke to bedzie dzialalo, tzn bedzie dzialac wiadomo, ale mysle ze bedzie chodzilo ciezko i niezbyt skutecznie

chociaz mozna sprubowac, tak na szybko czy chociaz mniej wiecej to zadziała

ale nawet jak bedzie dzialalo to i tak predzej czy pozniej trzeba bedzie to przerobic porządnie

Edytowane przez Jimmy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

makgiwer sie znalazł na 4um.

Załóż se i sprawdź jak nie wierzysz co ludzie piszą.

Jeszcze raz : drugiej pompy nie można bezkarnie założyć pod jeden zacisk do tego samego mocowania przewodu hamulcowego.

Najpierw sprawdź organoleptycznie na jakiej zasadzie pracuje pompa hamulcowa w motocyklu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze raczej niebardzo na linke to bedzie dzialalo, tzn bedzie dzialac wiadomo, ale mysle ze bedzie chodzilo ciezko i niezbyt skutecznie

chociaz mozna sprubowac, tak na szybko czy chociaz mniej wiecej to zadziała

ale nawet jak bedzie dzialalo to i tak predzej czy pozniej trzeba bedzie to przerobic porządnie

:clap:

Edytowane przez RaY

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...