Skocz do zawartości

Honda XL, XR - podwojny gaźnik....


Lucass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kurcze nie ogarniam.... Co kazda jazda dysza zapchana w mojej XR. Mimo ze jest czysty bak.... Słyszałem teorie ze to wina tego ze sie zbiornik rozpuszcza i mi zapycha dyszę.Również może byc w tym wina że paliwo woziłem sobie z nygustwa w plastikowych butelkach i moze tez sie przez nie coś rozpusciło. Choć pamientam w czasach rometa takich problemów nie było, a dysze dla 50cc powinny być mniejsze, choć różnie bywało czasem była tylko jedna dysza do wszystkiego. I tu pytanie czy da sie motocykl (np. XR) w ogóle odpalić nie uzywając dyszy wolnych? (gdy jest zapchana np.?) Dysze główne nie wytworzą mieszanki od samego kopania?

 

A to jest tylko jeden problem. Drugi problem to jest to ze nie potrafię ustawić w tym motocyklu poziomu paliwa. Honda w serwisówce określiła to SZALENIE nieprecyzyjnie.... Dokładnie to pisze coś takiego 18mm mierzona miendzy krawędzią podziału gaźnika a maksymalnym punktem pływaków, w momencie gdy gaźnik jest przechylony tak że blaszka pływaków dotyka minimalnie zaworka iglicowego...

 

http://img413.imageshack.us/img413/9062/99aafj9.jpg

 

Tak to sobie przetłumaczyłem tu macie link do serwisówki gdzie to dokładnie pisze, bo orłem z angielskiego nie jestem. Jak by nie mogli podać normalnie zwyczajnie wysokość lustra paliwa.... Fajnie jak by ktoś takimi danymi dysponował to moze w koncu ustawił bym to tak jak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracując w Hondzie miałem dziwne zdarzenie z gaźnikami koreańskiego Quada Triton 250.

Ciągle zatkane dysze nie tylko wolnych ale i główne. W komorze pływakowej znalazłem substancję żelopodobną.

Po prześledzeniu całego układu powód zatykania okazał się prozaicznie prosty otóż kranik tego urządzenia ma odstojnik zrobiony z tworzywa rozpuszczającego się powoli w naszym benzyno-podobnym paliwie Pb95.

Resztka paliwa spuszczona ze zbiornika do przezroczystej butelki typu PET po mineralnej przez jedną noc rozpuściła dno tejże butelki i rozlała się po przepięknych kafelkach a opary zasiliły przewody wentylacyjne klimatyzacji całego budynku.

Od tego czasu używam tylko i wyłącznie karnisterków 5L przystosowanych do przechowywania benzyny.

Sprawa poziomu paliwa w gaźniku HONDY XR jest w/g mnie prosta.

Gaźnik po zdemontowaniu pokrywy komory pływakowej odwracamy do góry nogami lub jak kto woli o 180 stopni i mierzymy najwyższy punkt pływaka od dolnej krawędzi korpusu silnika na której normalnie przylega zdemontowana pokrywa wraz z uszczelką. W narzędziach spec. Honda ma taki głębokościomierz który notabene jest niedostępny ( albo dla ścisłości był ) w sieci autoryzowanych serwisów naszego kraju.

Można mierzyć tą odległość głębokościomierzem zwykłej suwmiarki.

Ostatnia odpowiedź: Jeżeli układ wolnych obrotów jest zatkany to silnik nie ruszy chyba że podasz mu odrobinę paliwa strzykawką do gardzieli lub do filtra podasz strumień samostartu używanego w zimie do odpalania silników wysokoprężnych.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Piotr za odpowiedź czyli rozumiem że tym paliwem moge sobie pomóc co najwyzej rozhajcować w CO.

 

 

Bierzesz zdejmujesz komore pływakową, odwracasz gaźnik do góry dupą i mierzysz te 18 mm od krawędzi gaźnika do najwyższego punktu pływaka, ot i to całą historyja

 

Sprawa poziomu paliwa w gaźniku HONDY XR jest w/g mnie prosta.

Gaźnik po zdemontowaniu pokrywy komory pływakowej odwracamy do góry nogami lub jak kto woli o 180 stopni i mierzymy najwyższy punkt pływaka od dolnej krawędzi korpusu silnika na której normalnie przylega zdemontowana pokrywa wraz z uszczelką. W narzędziach spec. Honda ma taki głębokościomierz który notabene jest niedostępny ( albo dla ścisłości był ) w sieci autoryzowanych serwisów naszego kraju.

Można mierzyć tą odległość głębokościomierzem zwykłej suwmiarki.

 

no właśnie nie mogę sie zgodzić, chyba że Pan Piotr ustawiał tak jak pisze i to jest właśnie sprawdzona metoda. W clymerze pisze wyraźnie "tilt" czyli nachylenie... Nie pamiętam juz co sie działo jak ustawiałem tak jak wy piszecie prawdopodobnie albo w ogóle sie nie odpałał albo zalewał w czasie jazdy. Jak by montaz gaznika był szybszy to bym nawet nie zawracał wam głowy ale to jest mega upierdliwe i siadają mi nerwy... Natomiast w serwisówkach od XL 600 i XR 600 na pojedynczym gaźniki w ogóle mierzą poziom na "płasko".... przy najmniej na zdjęciach kurde, dalej pisząc o nachyleniu. I co tu robic?? Do dealera napisać czy nie będą wiedziec?

 

XR 600 1 gaźnik

http://img528.imageshack.us/img528/8370/carb1fv4.jpg

 

 

Xl 600 2 gaźniki

http://img508.imageshack.us/img508/4126/carb2nv9.jpg

 

Xl 500 jeden gaźnik (opis po niemiecku)

 

http://img260.imageshack.us/img260/5263/carb3qu6.jpg

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stosuj filt paliwa na wezyku , powinien wylapac nieco syfu. Pierszy raz spotykam sie z takim pomiarem , dziwne.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to mi się podoba. Bezwzględna wiara w różnej maści serwisówki typu Werkstathandbuch , Haynes itp.

To nie Polacy doszli do wniosku że oryginalne manuale są drogie i sami zaczęli pisać lub oddawać do tłumacza obcojęzyczne książki napraw. Skutek jest taki jak powyżej czyli fotka obrócona o 90 stopni bo tak lepiej pasuje w druku lub dosłowne przetłumaczenie przez człowieka który co prawda zna język ale nie ma pojęcia o mechanice. Mogę tylko podejrzewać że np. w niemieckich tłumaczeniach są celowe błędy aby domorosły mechanik korzystając z takiego podręcznika przy okazji prostej naprawy popsuł kilka innych rzeczy a wtedy serwis bez skrupułów odpowiednio go skasuje.

Np. w serwisówce angielskiej spotkałem się z koniecznością płukania w nafcie hydraulicznego kasatora luzów przy pomocy spec. narzędzia HONDA numer itd.

 

Lukass czytaj :

Dla regulacji wysokości pływaka ( 14,5 mm ) ramię pływaka ostrożnie wyginać aż ostrze pływaka prosto zawór pływaka dociśnie ( foto 125 ).

Nawet gdyby niemiec zrozumiał ten tekst to i tak coś popsuje a i tak poziomu paliwa nie ustawi.

Z kolei polski mechanik motocyklowy znający obcy język pracuje poza krajem a ci nieliczni nie mają czasu na tłumaczenie obcojęzycznych tekstów.

Ustaw tak jak pisałem wcześniej na suwmiarkę i musi być git.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ok. Dzięki, ustawiłem tak jak mówicie poziom paliwa, a nawet wyżej z pododów o których napiszę poniżej. Wygląda mniej więcej tak:

http://bikepics.com/pictures/1120184/ <<Motocykl stał w pionie podczas pomiaru oczywiście>>

Ustawiając wg. serwisówki czyli 18mm wygląda tak: <<Na drugim gaźniorze tyle jest>>

http://bikepics.com/pictures/1120190/

 

 

Żeby było śmieszniej. Świeca jest... sucha. Nie ma takiej opcji żebym ją zalał. Zwiększyłem sztucznie na maks poziom paliwa (wlewając przez otwór odpowietrzający komore pływakową), dalej nici. Kopie 20 razy świeca sucha. Dysza wolnych wielokrotnie sprawdzana, jest drożna. Rozbierałem gaźnik z 10 razy. Za każdym razem wszystkie otwory wydawały się przynajmniej być drożne WD 40 jakoś przelatywało, z wiekszą siłą lub mniejszą.

 

Myjka ultra dzwiekowa + przedmuchiwanie pod cisnieniem?

 

Czy jestem jakoś w stanie sprawdzić czy gaźnik rozpyla co kolwiek czy dalej nici?

 

Jakieś pomysly dla mnie? Całkiem nie dawno z 2 miesiące temu motocykl jeszcze jeździł.

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopie 20 razy świeca sucha. Dysza wolnych wielokrotnie sprawdzana, jest drożna. Rozbierałem gaźnik z 10 razy. Za każdym razem wszystkie otwory wydawały się przynajmniej być drożne WD 40 jakoś przelatywało, z wiekszą siłą lub mniejszą.

 

To znaczy ze jak patrzysz w dysze to widzisz otworek ?

A probowales siknac przez nia tak zeby carbcleaner pokazal sie w malych otworkach w gardzieli gaznika ?

Najpierw przez dysze ( wkrecona w korpus ) od spodu, zatykajac palcem otwor po srubie regulacji mieszanki na wolnych a potem przez ten otwor zatykajac dysze od spodu palcem ?

I zadnego WD40, ma byc carbcleaner.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok rozebrałem gaźnik do pojedynczych srubek, dałem na myjke ultradzwiękową (podziękowania dla urala_zgora),

złożyłem, ustawiłem wg książki, dałem nową świece włożyłem do silnika, zalałem paliwem i.. "pyrknoł" obrócił gdzieś 3 razy, za następną próbą to samo obrócił 2 razy.

 

No to myśle sobie ma za ubogą mieszanke, to dolałem mu lekko paliwa przez odpowietrzenie, żeby poziom wyrównało z krawędzią uszczelki, i od tego momentu już dalej to samo co przedtem dostłowne 0 odzewu ze strony silnika.

Wlewałem już po 1ml / 5ml /10ml do cylindra <przy ponad 10 zalewało świece>- zero odzewu.... Autostart... zero odzewu.

 

Nie mam szans zrobić tak by świeca była wilgotna benzyny, np. podwyższam poziom na maks, wykręcam na 5 obrotów śrubkę od wolnych podnosze przepustnice.. nic świeca sucha, a gaźnik jest na 100% drożny.

 

No i co tu dalej robić. To jest poprostu niemożliwe że to nie pali... Kompresja jest bdb. Myślałem że fazy sie poprzestawiały, ale jak dam tłok w gmp, to moge zaobserwować że dźwigienki nie napierają na zawory, a przecież jak by sie przestawilo o jeden ząb w te czy w drugą, to by przynajmniej były jakieś znaki zycia ze strony silnika.

 

Z ciekawostek to zauważyłem żę po wlaniu do cylinda paliwa i przy zdjętych gaźnikach z kolektorów ssącychidzie mgiełka paliwa.. spora ale to chyba normalne?

 

Prosze pokierujcie mnie jakoś co pokolei sprawdzać co robić żeby to w koncu odpaliło. Wystarczyło by żeby motocykl po dolaniu paliwa na tłok cokolwiek dał znak życia wtedy bym wiedział że wszystko jest ok, a teraz tylko kwestja dostrojenia gaźnika. A i jeszcze jedno mam garaz pod domem myśle że jest tam teraz gdzieś 5-10 stopni bo spokojnie bez kurtałki siedze sobie i dlubie.

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie mam szans zrobić tak by świeca była wilgotna benzyny, np. podwyższam poziom na maks, wykręcam na 5 obrotów śrubkę od wolnych podnosze przepustnice.. nic świeca sucha, a gaźnik jest na 100% drożny.

 

>cut

 

Z ciekawostek to zauważyłem żę po wlaniu do cylinda paliwa i przy zdjętych gaźnikach z kolektorów ssącychidzie mgiełka paliwa.. spora ale to chyba normalne?

 

 

W jakim momencie ta mgielka pokazuje sie w kolektorach ssacych ?

Mnie taki objaw mowi ze cos jest nie tak z zasysaniem paliwa przez ten silnik, bo przeciez po podaniu paliwa do kolektorow ssacych powinno one zostac zassane do komory spalania, nie ?

A potem ewentualnie jego czesc moze zostac wydmuchnieta przez kolektor wydechowy, ale raczej nie w druga strone.

Jezeli ta mgielka pojawia sie w kolektorach ssacych to znaczy ze przy tloku idacym w gore zawor ssacy jest otwarty, a tak chyba byc nie powinno.

Sprawdz jeszcze raz ustawienie rozrzadu, moze cos tam pokreciles.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie mam szans zrobić tak by świeca była wilgotna benzyny, np. podwyższam poziom na maks, wykręcam na 5 obrotów śrubkę od wolnych podnosze przepustnice.. nic świeca sucha, a gaźnik jest na 100% drożny.

 

No i co tu dalej robić. To jest poprostu niemożliwe że to nie pali... Kompresja jest bdb. Myślałem że fazy sie poprzestawiały, ale jak dam tłok w gmp, to moge zaobserwować że dźwigienki nie napierają na zawory, a przecież jak by sie przestawilo o jeden ząb w te czy w drugą, to by przynajmniej były jakieś znaki zycia ze strony silnika.

 

Z ciekawostek to zauważyłem żę po wlaniu do cylinda paliwa i przy zdjętych gaźnikach z kolektorów ssącychidzie mgiełka paliwa.. spora ale to chyba normalne?

 

Jak dla mnie to albo przestawiony jest o 180 stopni rozrząd albo nieprwaidłowo działa modół zapłonowy. Ewentualnie masz takie luzy zaworowe, że zawór ssący się nie otwiera wcale lub tylko częściowo (kompresja wówczas będzie bardzo dobra). Przy prawidłowo ustawionym rozrządzie i włąściwych luzach, jeśli źle działa zapłon to świeca będzie mokra. Jeśli zapłon jest ok i rozrząd też, to przy podaniu paliwa przez gardziel lub też przy podawaniu samostartu silnik przynajmniej będzie strzelał i się odzywał. W związku z tym sprawdź w kolejności: luzy na zaworach, ustawienie rozrządu, punkt przeskoku iskry.

Życzę wytrwałości i spokoju w znajdowaniu przyczyny awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi, sprawdze to za chwile.

 

 

Nagrałem filmik pokazujący moment pojawienia sie iskry:

http://www.youtube.com/watch?v=AaBCxxApy6I

 

Wg. mnie iskra następuje za szybko względem zamknięcia sie zaworu ssącego, co mogło by swiadczyć o pokaszanionym rozrządzie lub zapłonie. Co ciekawe 2-ga iskra czasami sie nie pokazuje, ale może to jest kwestia za słabego kopnięcia.

Jeszcze jedna rzecz mnie ciekawi jeżeli iskra miała by nastąpić co 1 obrót wału to dlaczego, jest jedna po drugiej szybko, a potem dłuższa przerwa i znowu 2 jedna po drugiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi, sprawdze to za chwile.

Nagrałem filmik pokazujący moment pojawienia sie iskry:

http://www.youtube.com/watch?v=AaBCxxApy6I

 

Wg. mnie iskra następuje za szybko względem zamknięcia sie zaworu ssącego, co mogło by swiadczyć o pokaszanionym rozrządzie lub zapłonie. Co ciekawe 2-ga iskra czasami sie nie pokazuje, ale może to jest kwestia za słabego kopnięcia.

Jeszcze jedna rzecz mnie ciekawi jeżeli iskra miała by nastąpić co 1 obrót wału to dlaczego, jest jedna po drugiej szybko, a potem dłuższa przerwa i znowu 2 jedna po drugiej?

 

O ile się zorientowałem to twój silnik to klasyczny twin z cewką 2 iskrową. W takim silniku iskra przeskakuje prawie natychmiast w obu cylindrach jednocześnie ale w pierwszym w fazie sprężania a w drugim gdy jest wydech. Potem w pierwszym gdy jest wydech a w drugim gdy jest koniec sprężania. Jeśli rozrząd ustawiałeś dla cylindra, który akurat będzie w suwie wydechu, to iskry powstaną w momencie gdy i w jednym i drugim cylindrze mieszanka będzie wypychana do wydechu, więc siłą rzeczy motor nie zaskoczy. Jeśli rozrząd przestawisz o 180 stopni wszystko powinno być ok.

Edytowane przez HD1940
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...