Skocz do zawartości

zgrzyt przy włączaniu 1 biegu


moonraker
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podkladka była wsadzona tylko na próbe i okazało się że sprzęgło wtedy jest wyłączone cały czas. Co do odpowietrzenia to napewno spróbujemy zrobić to tak jak podpowiadasz, ale to małoprawdopodobne żeby układ był zapowietrzony, pozatym jak pisałem wcześniej "pompowanie" klamką sprzęgła nic nie zmienia, a gdyby był zapowietrzony była by jakaś różnica w zapinaniu biegu a jej nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zauwazyłem u siebie ze po zmianie oleju z castrola na motul 10w40 sprzegło gorzej rozłacza i biegi trzaskaja.Jak sie pytałem serwisie hondy to oni leja motula i wszystko jest niby ok,a wksiazce serwisowej z niemiec jest nadrukowany i zalecany castrol(i taki był tam lany),a polskie serwisy leja motula.Pytanie CO JE DO CIEZKIEJ GRANE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.Mam do kupienia Magne 750 93r i na wał kardana,jest problem przy wrzucaniu jedynki czy dwujki z luzu jest zgrzyt jakby nie było sprzegla a sprzegło wciskałem w jezdzie juz tych problemów nie ma i mozna kazdy bieg wzucic bez zgrzytu,.Moze ktos mi pomoze co to moze byc,czy to cos powaznego bo nie wiem czy oplaa sie pchac w ten motorek.pozdrawiam i czekam na szybkie odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam do kupienia Magne 750 93r i na wał kardana,jest problem przy wrzucaniu jedynki czy dwujki z luzu jest zgrzyt jakby nie było sprzegla a sprzegło wciskałem w jezdzie juz tych problemów nie ma i mozna kazdy bieg wzucic bez zgrzytu,.Moze ktos mi pomoze co to moze byc,czy to cos powaznego bo nie wiem czy oplaa sie pchac w ten motorek.pozdrawiam i czekam na szybkie odpowiedzi

Nie piszesz za jaki pieniądz jest ten motocykl.

Sprzedający opuści 1000 zeta i kupujesz a potem wymieniasz tarcze sprzęgłowe i możesz go okiełznać na trasie.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie piszesz za jaki pieniądz jest ten motocykl.

Sprzedający opuści 1000 zeta i kupujesz a potem wymieniasz tarcze sprzęgłowe i możesz go okiełznać na trasie.

Gosci che za niego 5 tysia na polskich blachach,on wciska kit ze stał od listopada i albo sprzeglo sie zapowietrzylo albo zstalo

 

Nie piszesz za jaki pieniądz jest ten motocykl.

Sprzedający opuści 1000 zeta i kupujesz a potem wymieniasz tarcze sprzęgłowe i możesz go okiełznać na trasie.

A wodule to te Magny takie kiepskie?Szukam jakiegos choperka do 5 tysia,co polecacie?

 

Witam.Mam prośbe do pana Piotra,rozmawialismy dzisiaj telefonicznie o tym sprzegle.Rozmawialem ze sprzedajacym i on twierdzi ze w listopadzie jak go przywiuzł to sie przejechal i wszysko bylo OK a teraz po tym postoju te problemy.Dał mi równiez nr ramy i silnika,okazało sie tez ze jesto silnik o pojemnosci 698cm a nie 750 to lepszy czy gorszy?To sa te nr JH2RC2105FM100807 RC21E2100842 i prosiłbym jakby pan mógł mi sprawdzic czy on jest zeczywiscie 93 rocznik i koszt tego sprzegla do tego silnika to bylbym wdzieczny bo ja za cholere sie w tym nie moge polapac,z góry dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Gosci che za niego 5 tysia na polskich blachach,on wciska kit ze stał od listopada i albo sprzeglo sie zapowietrzylo albo zstalo

A wodule to te Magny takie kiepskie?Szukam jakiegos choperka do 5 tysia,co polecacie?

 

Witam.Mam prośbe do pana Piotra,rozmawialismy dzisiaj telefonicznie o tym sprzegle.Rozmawialem ze sprzedajacym i on twierdzi ze w listopadzie jak go przywiuzł to sie przejechal i wszysko bylo OK a teraz po tym postoju te problemy.Dał mi równiez nr ramy i silnika,okazało sie tez ze jesto silnik o pojemnosci 698cm a nie 750 to lepszy czy gorszy?To sa te nr JH2RC2105FM100807 RC21E2100842 i prosiłbym jakby pan mógł mi sprawdzic czy on jest zeczywiscie 93 rocznik i koszt tego sprzegla do tego silnika to bylbym wdzieczny bo ja za cholere sie w tym nie moge polapac,z góry dziekuje.

 

 

Kupiłeś ten mortor czy ciągle szukasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

tak sie zastanawiam czy inni tez tak maja ze gdy wlaczaja se pierwszy bieg to przy zaskikawywaniu maja taki zgrzyt i grobot w skrzyni? gdy powoli wbijam 1- slychac jak tryby sie ocieraja, nieraz sie uda bezszelestnie zalaczyc, a nieraz stuknie, od czego to zalezy? i drugie pytanie- czemu po rozgrzaniu silnika ciezej jakby skrzynia procuje? w miescie jst co uciazliwe, jakby chodzila na sucho, olej w silniku jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalka, stuk powstaje z powodu ze silnik sie kreci a skrzynia stoi i dosc trudno jest trafic klami jednego kola w otwory drugiego jesli akurat nie sa naprzeciwko siebie ustawione.

Z ta ciezka praca skrzyni to nie wiem o co chodzi - ciezej zmienia biegi, czy cos innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak to wytlumaczyc ale sie postram troche.

Nieco ciezej jest operowac dzwignia zmiany biegow, jest to wyczuwalne nogą po jakims czasie jazdy,Jak to nazwac.. zeby przelaczyc bieg na inny trzeba pokonac "pewien próg" miedzy np. 2 a 3 ,uzyc jakiejs sily aby tego dokonac , po godzinnej jezdzie wyraznie czuc , ze aby ten próg przelamac trzeba wlozyc 2x wiecej sily, Po czym nie ma takiego zaskakiwania biegow i pstrykniecia tylko jakby utrudniony sów w przerzutce, biegi normalnie wchodza i pracuja, Raczej o wyrobionych tulejkach i lozyskach nie mozna tu podejrzewac, Moze to zmeczonie nogi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zgrzytem to musiałbyś podesłać filmik, bo zgrzyt zgrzytowi nierówny. U mnie w sumie wchodzi normalnie, leciutkie szarpnięcie jest, ale hałasu przy tym raczej nie ma. Co do siły, to zauważyłem, że u mnie po rozgrzaniu biegi jakby toporniej wchodzą (dotyczy przełączania na wyższy z użyciem sprzęgła). Pytanie, czy nie występuje zupełni inny czynnik - zmęczenie nogi i wrażenie, że musisz wkładać większą siłę. Może to głupie, ale po godzinie jazdy i wachlowania tak może być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie każdy motocykl ma zgrzyt lub trzask przy zapinaniu jedynki. Przeważnie trzask, a zgrzyt gdy zapinasz bieg zbyt wolno. Zbyt wysokie obroty jałowe też utrudniają zapięcie biegu. Luźny łańcuch napędowy skutecznie utrudnia zmianę biegów, nie tylko przy wpinaniu jedynki. Może tu jest Twój problem ze zmianą podczas jazdy. Następnym razem zastosuj inny olej silnikowy, różne oleje w różny sposób ułatwiają lub utrudniają zmianę biegów. Pomyśl też o podciągnięciu linki sprzęgła odrobinkę.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli włączamy bieg powoli, to demolujemy skrzynię.

Bieg, szczególnie pierwszy, należy włączać ruchem zdecydowanym ale nie brutalnym.

Certolenie się powoduje uszkodzenia kłów kół pierwszego biegu.

Ważna jest regulacja linki i jakość oleju, oraz stan kosza sprzęgłowego i tarcz wraz z przekładkami.

Sprzęgła przypalone mają tendencję do ciągnięcia, tak samo dzieję się przy wyrobionych zabierakach kosza i pofałdowanych z przegrzania przekładkach.

W sprawnym motocyklu stuk jest dopuszczalny i całkowicie normalny, gdyż skrzynia nie jest synchronizowana.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro jak bedzie pogoda, zaleje troche wachy i zgram cos na pokaz, nieraz stalem na swiatlach przy innych scigaczkach i u nich az milo te biegi wchodza delikatnie, jak sie uda to zgram po 5 wrzutow, na zimnym i na cieplym, pozdrawiam i mam nadzieje ze sprzeglo jeszcze sie nadaje do jazdy, bo z groszem tez ciezko ostatnio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...