szuma91 Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Witam , kupiłem motocykl Yamaha Thundercat i podczas hamowania jest takie lekkie bicie wyczuwalne z przodu motocykla. Klamka nie skacze co by świadczyło o krzywej tarczy. Dowiedziałem się że poprzedni właściciel tuż przed sprzedażą wymienił wszystkie klocki (bardzo dużo okładziny), pomyślałem, że to przez te klocki i muszą sie dopasować do tarczy. Fakt, że z czasem drgania znacznie osłabły, lecz po 500km wciąż są wyczuwalne. Co to może być, krzywe tarcze, nie dotarte klocki, któreś łożysko, a może coś innego? Z góry dziękuję za wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Zazwyczaj bicie wiąże się z krzywą tarczą, może też być poprostu cała do czyszczenia o ile jest to tarcza pływająca, bo mogła się gdzieć zapiec. Najlepiej pohamować troche konkretniej żeby dobrze spiłować klocki. I dobrze jest też pomierzyć grobość tarczy w różnych miejscach. Ponadto trzeba obejrzeć tarcze i klocki czy nie są ufajdane płynem czy jakimś innym smarem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cubamen Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 (edytowane) to moze byc dokladnie wszystko co wymieniles :icon_razz: biorac pod uwage ze po przejechaniu 500 km drgania znacznie osłabły, wskazuje na klocki i tarcze ale nie wyklucza to któregoś łożyska :icon_razz: moze to tez byc zle wywazone kolo ;) pzdr Edytowane 21 Listopada 2007 przez cubamen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Jezeli objaw wystepuje tylko przy hamowaniu to kolo nie ma z tym nic wspolnego. Bicie tarczy moze byc niewidoczne golym okiem, ale na to wlasnie stawiam. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 oprocz tarczy, przyjrzyj sie tez, czy lozysko glowki ramy nie ma luzow Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
foxriver Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Przez własną głupotę /czyt. roztargnienie/ skrzywiłem sobie tarczę. Nie ściągając u-locka.... ;) Próby prostowania nie pomogły - objaw jest ten sam co u ciebie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 stawiam na tarczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korekson13 Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Ja tez mam ten problem, ale zignorowałem to, bo z przebiegiem bicie jest coraz mniejsze, więc powinno sie samo dotrzeć z czasem :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 a umnie z koleji za olbrzymie drgania podczas hamowania odpowiada nie najlepszej jakosci zawieszenie;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 A czego powodem jest to, że jak na postoju nacisnę przedni hebel i poruszę do przodu motocyklem to jest taki lekki stuk...?Identycznie sytuacja wygląda podczas jazdy, kiedy pulsacyjnie naciskam hamulec - zrobiłem tak żeby to sprawdzić :clap: Ktoś mi mówił, że w NSRce jest pływająca tarcza czy coś takiego i to normalka ... Może ktoś mi powiedzieć o szo chozzi? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuma91 Opublikowano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 A czego powodem jest to, że jak na postoju nacisnę przedni hebel i poruszę do przodu motocyklem to jest taki lekki stuk...?Identycznie sytuacja wygląda podczas jazdy, kiedy pulsacyjnie naciskam hamulec - zrobiłem tak żeby to sprawdzić :smile: Ktoś mi mówił, że w NSRce jest pływająca tarcza czy coś takiego i to normalka ... Może ktoś mi powiedzieć o szo chozzi? :flesje: Obstawiam łożysko główki ramy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Ten dźwięk ewidentnie pochodzi z okolic zacisku, więc łożysko główki ramy raczej odrzucam :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 u mnie było to samo ... i było to bicie tarczywymontuj koło i za pomocą ośki zamocyj na imadle, pokręć kołem i zbliż coś (kredę markera) do tarczy ...tym sposobem sprawdzisz, czy jest prosta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzyl Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 mozna rowniez postawic moto na centralce jesli jest na wyposazeniu. podstawic podnosnik i zrobic tak zeby przednie kolo oderwalo sie od ziemi, np pod kolektor wydechodzy. zakręcić kołem i przylozyc wspomniany kawalek kredy do lagi i wzgledem lagi obserwowac zachownie tarczy podczas kręcenia kolem. Kolego od nsr. mozesz miec juz duzy luz na nitach na tarczy. tarcza plywająca jest luzna jak jest zimna. masz duzy luz i dlatego tak sie dzieje. proponowalbym powoli szukac nowej tarczy. zwroc uwage czy sytuacja występuje podczas gdy tarcza jest mocno rozgrzana. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Kolego od nsr. mozesz miec juz duzy luz na nitach na tarczy. tarcza plywająca jest luzna jak jest zimna. masz duzy luz i dlatego tak sie dzieje. proponowalbym powoli szukac nowej tarczy. zwroc uwage czy sytuacja występuje podczas gdy tarcza jest mocno rozgrzana. PozdrawiamJa tak mam w bandicie, nanitach troszkę się ruszają tarcze, powiedziano mi, że po czasie jakimś tam przebiegu tak ma byc i sie nie przejmowac. Dodam, ze kupilem Bandita w lipcu i wygląda na to, że jedną tarczę wymieniono (raczej). Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.