cubamen Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Wueska - nie wiesz o co chodzi, a zabierasz glos.. w dodatku nie majac zadnego doswiadczenia.powtarzam Ci, ze probowac to sobie mozesz na wlasnych maszynach. mnie nie stac na eksperymentowanie wowwwwwwwwwwww ales ty nerwowy :icon_razz: oddaj moto do serwisu :crossy: serwisy musza z czegos sie utrzymywac bo w koncu zbankrutuja :icon_evil: pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 (edytowane) nope Ostatnie zdjęcie , to nie będzie ten ''clutch holder '' ? Wykonany pewnie ze starych tarczek sprzęgłowych . dopisek No i chyba 100Nm a nie 170Nm ? Pozdrawiam . Edytowane 21 Listopada 2007 przez Dariusz L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 własnie schowaj nerwy:D lepiej eksperymentować na swoich niz na motocyklach innych;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 (edytowane) Z tego co pamietam to blokowalem wal dokładnie tą śrubą, i wszystko grało i gra nadal.Teraz też składam taki silnik, i będę tak samo blokował wał tą srubką. Śruba blokuje przeciwiwagę od strony sprzęgła, a więc ryzyko przestawienia jednej przeciwwagi względem drugiej (na osi czopu korbowodu) nie istnieje-przy dokręcaniu tak duzym momentem tej sruby. Obciażenia nie wychodzą poza blokadę wkręconą w przeciwwagę walu korbowego, i teoretycznie nie ma co się tutaj spiepszyć, ryzyko rozcentrowania walu nie istnieje.Pzdr. Edytowane 21 Listopada 2007 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 21 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Jarek, wlasnie na Twoja odpowiedz liczylem :biggrin:bardziej martwilem sie o to, czy karter w okolicy otworu na ta srube nie popeka..poki co dokrecilem ta srube z momentem 130 Nm zamiast zalecanego 170, z powodu w.w. obaw. oczywiscie gwint przesmarowany loctite`m. od kiedy obcuje z drozszymi motocyklami (zwlaszcza po popsuciu paru kosztownych czesci) wlacza mi sie myslenie nad konstrukcja. dlatego jezeli cos mnie tknie, ze naprawiajac w dany sposob, moge popsuc - wole sie pytac.tak wlasnie zalatwilem zabierak sprzegla - wiedzialem ze metoda jego zblokowania byla nieprawidlowa, a mimo to dokrecałem. efekt: 250 zl w plecy ;) Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekJ Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Też przykręcałem zębatkę na wale, blokując tą śrubą. Warunek, żeby była oryginalna. Jest wysokiej klasy, chyba 10.9, albo wyżej.Szczerze mówiąc nawet nie zastanawiałem się, czy coś się stanie. Ale prędzej podejrzewałbym ścięcie śruby niż pęknięcie karteru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Jess BartekJ, LC4 to pancerna robota w każdym calu, takie austriackie M72 :icon_question: Dokręcaj śmiało, karter nie peknie i biorę pelną odpowiedzialność za to co piszę.Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thefex Opublikowano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 hmm... to sugerujesz, zeby dokrecic do tych 170 Nm, czy 130 Nm + loctite wystarczy?co prawda odkrecenie dekla sprzegla to malo roboty.. ale troche mi sie nie chce tego robic na darmo :icon_question: Cytuj KTM LC4 400 SC '95Honda CB 1100 Bol D'or '83DKW KM 200 '35www.bikepics,com/members/thefex/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Dokręć pełnym momentem, zgodznie z serwisówką.Nie widze w tym ryzyka.Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 (edytowane) Witam Kolegów po mojej dłuższej nieobecności na forum. Piszę w tym temacie, gdyż też aktualnie jestem w trakcie składania silnika od podstaw, aż po ponad roku od awarii ;) Mam parę pytań dotyczących blokowania wału za pomocą śruby lub jej alternatywy.1) Rozumiem że idea blokowania wału polega odkręceniu śruby, usunięciu podkładki i powtórnym wkręcenieniu. Co mam zrobić jeżeli mój silnik jest wyposażony w zwykłą, krótka śrubę M8 (manual podaje że niektóre silniki tak miały i że potrzebne jest specjalne narzędzie zastepujące rolę śruby). Mogę kupić normalną śrubę w sklepie tylko że o podwyższonej twardości? Jakiej?2) Śruba o której mowa, wkręcona przytrzymuje tylko jedna przeciwwagę wału. Czy równie dobrze zamiast tej śruby mogę poslużyc sie drewnianym klockiem, który zaklinuje mi tylko tą jedną przeciwwagę (od strony sprzęgła)? Umieściłbym go między powyższą połówka wału a karterem. 3) Mam lekką zchizę koncentrującą się na wszystkich czynnościach związanych z wałem, począwszy od kasowania luzu osiowego, taki syndrom: O ***, zaraz coś spier*** :) Stąd ostatnie pytanie. Czy wał łatwo rozcentrować i czy korbowód (łożysko na stopie) jest b. delikatne? Pytając o to, chcę się tylko uspokoić, bo na szczęście nie doszło do jakiś kowalskich posunięć przy montażu, aczkolwiek wolę to wiedzieć. Pozdro i dzięki za odp. :clap: Edytowane 8 Grudnia 2007 przez Yosarian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Wał nie jest taki delikatny w końcu musi przenieść 50wybuchów na sekunde (obroty 6000). A uwierz mi to trudne, ale nie radził bym prać w niego młotem czy czym kowliek innym, obchodź sie w miare delikatnie. Jak kupowac śrube to o najwyższej jedna śruba na wage bedzie kosztowac najwiecej 0,50-1zł(to juz naprawde bardzo zawyzona cena) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 Dobra śrubę już mam, imbusa o twardości 12.9. A wracając do drugiego pytania, z tym drewnianym klinem wchodzącym miedzy przeciwwagę, a krawędź karteru. Czy próbował ktoś tego sposobu? Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shaman Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 (edytowane) Muszę odkopać ;)... i dopełnić info. Bo w moim modelu LC4 400 94r tej śruby nie ma.(sprawdzałem 3 razy :biggrin: )edit1Rozmieszczenie tej śruby jest zależne od występowania wałka wyrównoważającego.Numer 18 i 19 na obu rysunkach LOCATING SCREW M8 L=23 Edytowane 25 Czerwca 2013 przez shaman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 Ta śruba jest do ustawiania rozrządu i utrzymania wału w GMP... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.