Skocz do zawartości

Co moglo spowodowac takie uszkodzenia?


owned91
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Moto kupilem niedawno (miech temu) z czego przejezdzilem okolo 14 minut + dojazd do domu po zakupie jakies 5 minut. Podczas tych 14 minut jak juz kiedys wspomnialem na forum jechalem na 5 biegu chcialem docisnac do konca obrotow gdy przy okolo 8,5 Tys poszedl taki gluchy pod bardzo duzym cisnieniem dzwiek. Moto juz nie odpalal. W domu wykrecalem swiece i byla sucha wiec probowalem na ssaniu odpalic ale kicha. Wkoncu odkrecilem cylinder a tam patrzcie:

 

http://img119.imageshack.us/img119/941/dsc01057xbd4.jpg

 

http://img136.imageshack.us/img136/204/dsc01055xuv6.jpg

 

Jak widac na zdjeciach - masakra - nie wiem co tam sie stalo pierscienie nie sa pekniete lecz ulamane i wygiente w jednym miejscu, tlok tak jakby ulamal sie od polnocnej strony, przy lewym kanale wydechowym jest gleboka rysa(do tulejowania niestety) po tym pierscieniu. Co sadzicie? Co moglo sie stac?

 

PS: Na wale korbowym nie ma luzow (tzn jest ale dopuszczalny ktory musi byc :D) Aha i zaznaczone czesci na glowicy to jakby jakies kulki zelaza ktore zostaly na glowicy a porobily dziury w tloku. Naszczescie glowica przetrwala.

 

PS2: Nie wiecie gdzie mozna dorobic uszczelke pod glowice ( metalowa) do crm bo mam juz zuzyta?

 

Pozdro - OwNeD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto kupilem niedawno (miech temu) z czego przejezdzilem okolo 14 minut + dojazd do domu po zakupie jakies 5 minut. Podczas tych 14 minut jak juz kiedys wspomnialem na forum jechalem na 5 biegu chcialem docisnac do konca obrotow gdy przy okolo 8,5 Tys poszedl taki gluchy pod bardzo duzym cisnieniem dzwiek. Moto juz nie odpalal. W domu wykrecalem swiece i byla sucha wiec probowalem na ssaniu odpalic ale kicha. Wkoncu odkrecilem cylinder a tam patrzcie:

 

http://img119.imageshack.us/img119/941/dsc01057xbd4.jpg

 

http://img136.imageshack.us/img136/204/dsc01055xuv6.jpg

 

Jak widac na zdjeciach - masakra - nie wiem co tam sie stalo pierscienie nie sa pekniete lecz ulamane i wygiente w jednym miejscu, tlok tak jakby ulamal sie od polnocnej strony, przy lewym kanale wydechowym jest gleboka rysa(do tulejowania niestety) po tym pierscieniu. Co sadzicie? Co moglo sie stac?

 

PS: Na wale korbowym nie ma luzow (tzn jest ale dopuszczalny ktory musi byc :)) Aha i zaznaczone czesci na glowicy to jakby jakies kulki zelaza ktore zostaly na glowicy a porobily dziury w tloku. Naszczescie glowica przetrwala.

 

PS2: Nie wiecie gdzie mozna dorobic uszczelke pod glowice ( metalowa) do crm bo mam juz zuzyta?

 

Pozdro - OwNeD

 

 

 

Witam>>> typowy objawik spalonego tłoka >>> zle ustwiony gaźnik i zbyt uboga mieszanka >>> widziałem takich kilkaset >>niestety musisz remontować silnik a po wszystkim nie odpalaj zanim nie zrobisz gaźnika !!!!! 2T musi dostać to co mu się należy tzn. odpowiednio dużo benzynki z olejem bo inaczej temperatura stopi tłok i narobi takiego syfu jak w twoim moto. pozostaje tylko współczuć . Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.bikepics.com/pictures/1068965/ ja mam dwie takie ryski :icon_mrgreen: . Ale na szczęście to przeszłość, jakiś czas temu wysłałem do tulejowania, polecam zrobić tobie to samo. Jak masz dozownik to sprawdź czy na pewno działa - w moim przypadku to była jego wina. Na stronie motor-tech.katowice.pl masz zdjęcia tłoków z uszkodzeniami, jest tam jeden podobny do twojego i podpis -> zbyt uboga mieszanka paliwowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze niesugerujecie mu ze wstawi nowy tlok i na niewyregulowanym ganziku niedojedzie nawet do mechanika bo to bzdura.W Crm czy np Rotaxie Wogole regulacja sama z siebie gaznika jest znikoma.Sruba od paliwa i co iglica.zazwyczaj nikt tam niegrzebie i to napewno niespowodowalo takiego zniszczenia tloka(moglo go przyspieszyc).Ten tlok po prostu sie zuzyl i byl wysuzlony a ty dobiles go na 5 biegu pod duzym obciezeniem i na duzych obrotach.Nie wiem jaki masz cylinder.Oby zeliwny.Tloki do Crm wahaja sie w cenach 280-350 zl.pomijajac super wynalazek do NSr,Crm za 100zl z agmotu czy z innej ciemnej hurtowni.Z tego co widze yo nie wiem czy to nie jest jescze orginalny tlok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze niesugerujecie mu ze wstawi nowy tlok i na niewyregulowanym ganziku niedojedzie nawet do mechanika bo to bzdura.W Crm czy np Rotaxie Wogole regulacja sama z siebie gaznika jest znikoma.Sruba od paliwa i co iglica.zazwyczaj nikt tam niegrzebie i to napewno niespowodowalo takiego zniszczenia tloka(moglo go przyspieszyc).Ten tlok po prostu sie zuzyl i byl wysuzlony a ty dobiles go na 5 biegu pod duzym obciezeniem i na duzych obrotach.Nie wiem jaki masz cylinder.Oby zeliwny.Tloki do Crm wahaja sie w cenach 280-350 zl.pomijajac super wynalazek do NSr,Crm za 100zl z agmotu czy z innej ciemnej hurtowni.Z tego co widze yo nie wiem czy to nie jest jescze orginalny tlok.

 

 

 

Witam >>nic prostszego jak tylko złożyć i się przekonać jak daleko da się pojechać >>>wg mnie to jakies 15/30 min. Jeśli tłok się topi to jest to ewidentnie mało paliwa i oleju i co za tym idzie ogromna temperatura i tarcie >>> co dalej domysl sie sam. Pozdro..............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie pomogliscie mi naprawde!! ja pierdziele to dlatego ona mi gasla na poczatku, mam pytanko do tego kto ma crm odpalal ja zawsze ze ssania?? nawet jak byla ciepla?? aha i lozysko z korby to napewno nie jest bo sa wszystkie :) takze predzej gaznik jeszcze dzis sprawdze czy dozownik dziala i chyba go wywale bo to jakies scierwo jest >.<. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam >>nic prostszego jak tylko złożyć i się przekonać jak daleko da się pojechać >>>wg mnie to jakies 15/30 min. Jeśli tłok się topi to jest to ewidentnie mało paliwa i oleju i co za tym idzie ogromna temperatura i tarcie >>> co dalej domysl sie sam. Pozdro..............
Czytaj dokladnie to co pisze.chce normalnie wytlumaczyc ze takie dzialanie i takie skutki ujawniaja sie widocznie owszem gdy jest zly sklad mieszanki tyyle ze mowie iz w japosnkich wogole w wiekszosci gaznikach w 125tack ogolnie 2T regulacja jest znikoma.Tym bardziej ze caly czas rozmawiamy o seryjnym osprzecie i caly czas w to brne.Calkiem inaczej rozwija sie temat gdy np masz wiekszy cylinder sportowy wydech a seryjny gaznik czy masz ingerencje w gaznik poprzez np zmiany dyszy na mniejsza. :icon_question: Moge ci zagwarantowac ze w kazdym calym seryjnie silniku.srube od paliwa wykrecisz na 2 obroty,iglice ustawisz na srodku biorac pod uwage oczywiscie ze dziala dozownik i jest odpowiednio wyregulowany czy robsiz odpowiednia mieszanke w baku i na dobrym oleju.ze ten silnik bedzie jezdzil i nic mu sie niestanie gdy jest dobrze expleatowany.powiem ci tak tlok mozna zalatwic nawet przez to ze odpalisz silnik i na zimnym dasz w oborty..i tlyko chrupnie.tyle ze akurat ten ltok jest po prosstu przechodzony i moim zdaniem jego przebieg sie skonczyl.moj tlok w kmxie ktory byl od nowosci i sie skonczyl wygladal baardzo podobnie:) Edytowane przez DiboS60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj dokladnie to co pisze.chce normalnie wytlumaczyc ze takie dzialanie i takie skutki ujawniaja sie widocznie owszem gdy jest zly sklad mieszanki tyyle ze mowie iz w japosnkich wogole w wiekszosci gaznikach w 125tack ogolnie 2T regulacja jest znikoma.Tym bardziej ze caly czas rozmawiamy o seryjnym osprzecie i caly czas w to brne.Calkiem inaczej rozwija sie temat gdy np masz wiekszy cylinder sportowy wydech a seryjny gaznik czy masz ingerencje w gaznik poprzez np zmiany dyszy na mniejsza. :( Moge ci zagwarantowac ze w kazdym calym seryjnie silniku.srube od paliwa wykrecisz na 2 obroty,iglice ustawisz na srodku biorac pod uwage oczywiscie ze dziala dozownik i jest odpowiednio wyregulowany czy robsiz odpowiednia mieszanke w baku i na dobrym oleju.ze ten silnik bedzie jezdzil i nic mu sie niestanie gdy jest dobrze expleatowany.powiem ci tak tlok mozna zalatwic nawet przez to ze odpalisz silnik i na zimnym dasz w oborty..i tlyko chrupnie.tyle ze akurat ten ltok jest po prosstu przechodzony i moim zdaniem jego przebieg sie skonczyl.moj tlok w kmxie ktory byl od nowosci i sie skonczyl wygladal baardzo podobnie:)

 

 

Witam >>> o silnikach 2T wiem sporo i wiele już widziałem w życiu . Pominąłeś dość ważną rzecz tzn poziom paliwa w komorze pływakowej a skupiłeś się na iglicy i dyszy >> na nic regulowanie iglicą i wymiana dysz gdy jest zbyt niski poziom paliwa. Generalnie zajmuję się silnikami motorowodnymi i mozesz mi wierzyć że tak jak one dostają w kość to w żadnym motocyklu tak w d.... silnik nie dostaje i takie efekty jak upalony tłok spotkałem tylko wtedy gdy padł dozownik oleju lub skład mieszanki był przekombinowny (mały poziom paliwa i skąpe ustawienie mieszanki ) Dywagacje typu zabezpieczenie tłoka lub łożyska nie wchodzą tu w grę bo na pierwszy rzut oka widać że ten tłok jest najzwyczjniej stopiony. To tyle co mam do powiedzenia w tej sprawie i jeśli cię źle zrozumiałem to sorki . Pozdrawiam..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...