Skocz do zawartości

Punto I , jaki rozrzad


Skiba_gpz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega jest starszy, może poświecić swoje auto do testu;) Rozwale głowice wkażdym aucie;]

 

Widz polega na tym ze na wale mamy koło zamochowe, duza bezwładnosc sprawia ze predkosc obrotowa nie spada tak znowu szybko;) Wałek czasami potrafi sie jeszcze raz obrucić;] co własnie dobija wszystkie systemy;]

 

Najmniej skuteczny system jest bodajże w oplu.

 

 

poprostu każdy kij ma 2 końce ABS też moze pomagac lub preszkadzac w hamowaniu, pasy albo uratuja albo zabiją;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega jest starszy, może poświecić swoje auto do testu;) Rozwale głowice wkażdym aucie;]

 

Widz polega na tym ze na wale mamy koło zamochowe, duza bezwładnosc sprawia ze predkosc obrotowa nie spada tak znowu szybko;) Wałek czasami potrafi sie jeszcze raz obrucić;] co własnie dobija wszystkie systemy;]

napisz o co Ci chodzi bo wqogóle gadasz jakbyś byłnie teges. każdy Idioa potrafi zepsuć silnik, ale go zrozumieć i naprawić już niestety każdy nie potrafi-na szczęście.

p.s. co ma bezwładnośc i szybkość spadania z obrotów?poto jest pasek lunb łańcuch rozżadu zeby to wszystko sie dizało proporcjonalnie, a koło zamachowe nie ma żadnego znaczenia... żebyś silnika nie mógł zbyt szybko zatrzymać służy np. sprzęgło. nie wiem czy chce mi sie czytać to co piszesz, bo chyba szkoda Mojego-Naszego czasu.

Edytowane przez kuba_195
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to że jak nie będzie ogranicznika obrotów i sprężyny zaworowe będą wysłużone to przy X obrotach zawór nie zdąży się schować i będzie dzwon z tłokiem.

ot cała filozofia, przy lpg często ogranicznik nie działa

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi własnie o to ze moment bezwładnosci wałka jest niestety czasem na tyle duzy ze wałek dokona jescze jednego pełnego obrotu;] kolega pisał tez o spreżynach;)

 

 

Co do testu, no jeśli masz auto z antykolizja to przeciez nic sie nie stanie;>

 

Czemu na mnie najeżdzasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie spokój, WuEsKa ma po prostu mega skłonnosci do teoretyzowania, znam jego posty od dawna, i nie raz zwalało mnie to z krzesła...Zawsze musi jego "wszelako, jednakże etc.."

Przejdzie mu z wiekiem, z praktyką.

Podejrzewam ze jak kolega idzie do ubikacji, to nie rozstaje się z suwakiem logarytmicznym, kalkulatorem, kajetem i mądrą księgą. Po to by wyliczyc teoretyczną prędkość wylotu kupy. Bo jak nic nie wyliczy, to nici ze srania. Sorki za porownanie.

 

Edit: Wueska-wariant o ktorym piszesz może nastąpić jedynie w sytuacji ekstremalnej, przy bardzo grubo przekręconym silniku. Malo kto lata Punto 1.2 mając na zegarze 7500-8000 obr/min. Rzecz o której mówisz jest czysto teoretyczna. Bezwladność walka....chlopie, skąd ty masz pojęcie o tym ile obrotów wykona walek pędzony swoją bezwladnością, trzymany przez sprężyny zaworowe, tarcie. Liczyłeś te obroty, wyliczyłeś z momentu bezwladności, robiłes badania laboratoryjne? Liznąłeś trochę teorii, i na jej podstawie rozbudowujesz wlasne domysły.

Pzdr.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega jest starszy, może poświecić swoje auto do testu;) Rozwale głowice wkażdym aucie;]

 

Założymy się że nie??... Rozwal głowice w dolnozaworowcu....... To nie ma nic wspólnego z punto ale każdy to każdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi własnie o to ze moment bezwładnosci wałka jest niestety czasem na tyle duzy ze wałek dokona jescze jednego pełnego obrotu;] kolega pisał tez o spreżynach;)

Co do testu, no jeśli masz auto z antykolizja to przeciez nic sie nie stanie;>

 

Czemu na mnie najeżdzasz?

Ja pierdzielę WUESKA już nie wiem o co biega PASUJĘ

Dla mnie dyskusja się zakończyuła

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze akurat tutaj teoretycznie coś działa a pratktycznie nie ;] Nie ma sytacji ekstremalnej;] wystarczy ze np. pasek sprzeli podczas dodawania/odpuszczania gazu, a tak sie dzieje najczesciej;]

 

Do kibla biore sobie zwykła gazete;]

 

 

 

p.s. Dolno zaworowa głowice też można rozwalićw dosc ciekawy sposób:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

wueska rozrząd bezkolizyjny to taki w którym komora spalania jest na tyle wysoka że denko tłoka nie ma prawa dotknąć zaworu nawet jeśli jest on otwarty. (no chyba że zamki by mu spadły i cały zawór by wleciał do komory spalania) Nie ma tutaj nić do rzeczy że pęknie pasek i wałek rozrządu nie będzie sie obracał a wał korbowy tak.

 

 

"p.s. Dolno zaworowa głowice też można rozwalićw dosc ciekawy sposób:P "

 

jeszcze rozwal głowice od Trabanta :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne to co wyżej napisano o bezkolizyjnych fiatowskich 1,2 bo generalnie takie silniki są już na wymarciu, ekologia i pogoń za mocą wymusiły silniki krótkoskokowe kolizyjne.

Moim zdaniem było tak że przy małej prędkości obrotowej po strzale paska nic się nie stało tzn. nawet nie pogięło trzonków zaworowych, ale to czysty przypadek.

W służbowym fiacie 1,4 był rozrząd kolizyjny - sprawdzono empirycznie strzałem z paska :D (generacyjnie silnik starszy więc moim zdaniem 1,2 też jest kolizyjny)

 

Wueska piszesz przezabawne rzeczy, u mnie nawet hali nie dostałbyś do zamiatania.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz ja...

 

Miałem

Uno 0,9 8v

punto I 55 kucy 8V

Punto II 1,2 8 V 55 koni?( mojej kobiety- własnie chcemy je sprzedać za nie wielkei pięniądze jakby ktoś szukał)

Punto III 1,2 8V 60 koni 2003 ( nie grande punto tylko te po liffftinnnguu wieksze klosze itp)

 

Wszystkie te samochody miały głowice bezkolizyjna i nawet te punto które ja mam z zaworami V8 też q..a jest z bezkolizyjna głowica . inna sprawa 16V ...

 

I niema co pier... głupot na temat fiatów ,że 8V maja kolizyjna głowice.. mechanikiem nie jestem ale nie słyszałem ,żeby po zerwaniu paska tłok spotkał się z zaworami....

 

Bzdura....

 

p.s.

A i jeszcze jako pierwsze auto miałem 126p 0,6 LITRA i qr.. też 8V

no i o DRESOWOZIE polonezie caro 1,6 8V nie wspomne....z muza za 8 tysi... hehehe sie wtedy szalało... :D

Edytowane przez nowy011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem 126p 0,6 LITRA i qr.. też 8V
Jesteś pewny tego co piszesz? :D Weź pod uwagę, że Fiat 126p ma 2 cylindry

 

BTW

Widzę, że mało osób wie co to jest bezkolizyjny rozrząd. Dopiero Yool to tak naprawdę wyjaśnił.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez oli98lite
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny tego co piszesz? :icon_razz: Weź pod uwagę, że Fiat 126p ma 2 cylindry

 

BTW

Widzę, że mało osób wie co to jest bezkolizyjny rozrząd. Dopiero Yool to tak naprawdę wyjaśnił.

 

Pozdrawiam

 

:icon_mrgreen:

 

E karwa ...... Fucktycznie hbuabhuahbuahahahaah zapomnialem.hahah

ale wieszzz pierwsze Auto to dla mnie byla rakieta bhuabhuahbu

 

Wlasnie sobie przypomnialem , jak zapie.. z Aku pod pacha i samostarterem no i Szczotka w rozrusznik samostarter i jazda.... ehhhhh to czasy ... oczywiscie moj model 83 rok i pradnica...

 

 

 

 

 

 

 

Sprawdzimy Nowy, sprawdzimy...

A jak kolizyjne to szykujcie 0,7 litra... we flaszce of course nie w silniku :icon_razz:

 

No na serwisie mi powiedzieli nawet ,ze 1.2 60koni z 8 zaworowa glowica tez .. jest bezkolizyjny....

ta sama konstrukcja co i poprzednie silniki 1.2 Fiata... troche poprawiony. ale te same problemy..

(twardniejaca uszczelka pod deklem zaworow, - wycieki oleumm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...