Skocz do zawartości

Motocykl turystyczny - dla dwojga


jumar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sam jeżdzę na V-Stromie DL-100 i sobie go chwalę ale Deauville dla kogoś kto dopiero zaczyna jeździć to nie jest głupi pomysł.

 

Dla kogoś doświadczonego to już się krótko z mocą robi - w turystyce, szczególnie dalekiej są odcinki gdzie trzeba przelecieć 600-800km dziennie a wtedy możliwość pocinania 160-180km/h jest nieoceniona

 

Pzdr

-------------------------------------------

 

Polfa Grodzisk 1%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mógłby ktoś mi podpowiedzieć który motocykl nadaje się do długich podróży we dwoje. Chodzi mi o to aby pasażer miał wygodną nie męczącą pozycje podczas długich przelotów.

Dzięki

 

Patrzac skad kolega jest, czyli UK, pewnie glownie chodzi mu o jazdy do Polski lub podobne dystanse. :eek:

I jeszcze co to znaczy "dlugie przeloty" bo wiadomo ze kazdy motocykl trzeba kiedys zatankowac a to juz jest okazja do rozprostowania kosci przez kilka minut ;)

To takie moje 3 grosze gwoli sprecyzowania potrzeb :biggrin: :icon_mrgreen:

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiń może dla czego...

Chyba, że polecasz, bo sam takim jeździsz?? :buttrock:

komfort jazdy: elektrycznie regulowana szyba, wzorowa aerodynamika, regulowane zawieszenie (twardość i tłumienie), Osiągi: ekonomiczny i silny silnik, duży zbiornik paliwa, niskie spalanie. Do tego półzintegrowany ABS i hamulce ze wspomaganiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę coś doradzić w tym temacie, a kilka długich tras mam zaliczonych, niektóre powyżej 6000 km to z tańszych sprzętów to:

Honda 700 Deauville, niedroga, świetnie przystosowana do turystyki, dźwignie wszystko co się na nią wsadzi.

Pasażer, a tu moja Córka jest wyrocznią też nie ma źle, do tego stopnia,

że oparty o kufer może się kimnąć :D

Przy normalnej jeździe(120-140 km/h) pali z bagażem i pasażerem do 5,5 ltr/100 km.

Bezpieczny bo ma ABS i CBS. Zaletą (i wadą) są zintegrowane kufry. Zaletą bo nie wystają po za obrys gmoli, wadą bo nie wypinaja się i trzeba mieć wewnętrzne sakwy.

Da się nim też ostrożnie pojechać po szutrze, choć tu przydało by się aby ABS był odłączany.

Im dłużej nim jeżdżę to bardziej go lubię nawet w konfrontacji ze znacznie szybszymi i droższymi sprzętami.

Zresztą w czasie dalekich tras im wolniej jedziesz tym szybciej zajedziesz.

Nasza wiosenna wyprawa do Czarnogóry pokazała, że nasz paczka jadąca max 140 km/h miała średnia taką samą jak znajomi tnący czasami nawet powyżej 200 km/h.

Na szybkie przeloty autostradami Deauvilla nie polecam jego 65 KM dostanie niestety zadyszki, a ekonomię szlag trafi :D

 

Na takie sprinty to polecił bym BMW K 1200 GT ten ze swoimi 152 KM da radę, ale nie za bardzo widział bym się na nim na górskich trasach w Rumunii czy Czarnogórze, tu moim marzeniem byłby BMW R1200 RT

masa niewiele większa od Deauville'a równie dobra ochrona od klimatu, świetne wyważenie i lekkość prowadzenia no i zapas momentu obrotowego pozwalający na komfortowe odkręcenie.

Da się nim połykać autostrady, niestety BMW GT i RT lubią benzynkę z górnej półki 98 oktanów stąd koszty większe niż w Deauvillu czy Paneuropie na której niestety nie jeździłem, a wiele pochlebnych rzeczy słyszałem i wcale mnie nie zniechęca jej słynne wężykowanie powyżej 160 km/h (ile raptem jest okazji tak pomykać?!).

 

Na BMW o których piszę jeździłem i następny po Deauvillu będzie R 1200 RT w wersji z ESA, wynalazek zapewniający komfort bez kręcenia gałkami tylko prztyczek elektryczek :notworthy:

Wyobrażacie to sobie jadę sam to wybieram tryb solo, jade na wyprawę z pasażerem i bagażem wybieram 2+ bagaż, a jak już jadę to mogę pomerdać czy normal, komfort, a może sport ?!

 

To tyle z mojej str. w temacie wygodnych turystyków, a z racji metryki tylko takimi się interesowałem ;)

 

Pozdrawiam

RobB. :eek:

Edytowane przez RobB.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

domysla sie ze JUMAR jest poczatkujacym motocyklista wiec raczej pany europejczyki duze BMKi bym odradzal,..

mzoe mnie wysmiejecie ale fajnym nieduzym i wygodnym motorem do turystyki jest HONDA Deauville, cena tez jest umaitkowana, na poczatek w sam raz

 

Tak będę początkującym na dużych maszynach

 

 

Patrzac skad kolega jest, czyli UK, pewnie glownie chodzi mu o jazdy do Polski lub podobne dystanse. :icon_mrgreen:

I jeszcze co to znaczy "dlugie przeloty" bo wiadomo ze kazdy motocykl trzeba kiedys zatankowac a to juz jest okazja do rozprostowania kosci przez kilka minut :icon_mrgreen:

To takie moje 3 grosze gwoli sprecyzowania potrzeb :) ;)

 

Jazda do Polski motorem to raczej odpada, lepiej samolotem jak na krótko, a wyjazdy z regóły z większą ilością bagażu to tylko wtedy auto bo Diesel oszczędny jest.

 

 

Wszyscy się wysilali żeby gościowi pomóc w wyborze maszyny a gościu zadał pytanie i znikł, ślad po nim zaginął. Heheheh.

Chyba mu już przeszła zajawka na "motór".

 

 

Nie przeszła niestety od kilkunastu lat, zawsze były inne wydatki. To wreszcie może teraz ...

 

 

Wybieram się w weekend na targi motocyklowe NEC Birmingham to może wreszcie coś sobie wynajdę !!!

Zdam relacje z tego wypadu. Dzięki wszystkim za dotychczasowe odpo- i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kwestii wygody - moja żona spędziła 600km z Rumunii do Katowic, głównie śpiąc... a po zejściu z motocykla przed knajpą w Jeleśni, po 6 godz. jazdy stwierdziła jedynie: "Głodna jestem!" :buttrock:

 

Sugerujesz środki nasenne w herbacie i/lub głodzenie plecaczka w celu odwrócenia uwagi od komfortu jazdy? :lapad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec wiemy ze JUMAR razcej zaczyna jazde na maszynach wiekszego kalibru, wiec śmialo mzona odrzucić ogromna Pan Europe i duze BMW.

 

Co do deauville to masa nie pzreraza, wygodne to to jest, po zalozeniu wiekszych pokryw na kufry, deflektorow, szyby turystycznej robi sie maly Gold Wing :-)

 

Nadal bede poelcam ten motocykl, zarowno 650 jak i nowsza 700tke...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec wiemy ze JUMAR razcej zaczyna jazde na maszynach wiekszego kalibru, wiec śmialo mzona odrzucić ogromna Pan Europe i duze BMW.

Co do deauville to masa nie pzreraza, wygodne to to jest, po zalozeniu wiekszych pokryw na kufry, deflektorow, szyby turystycznej robi sie maly Gold Wing :-)

Nadal bede poelcam ten motocykl, zarowno 650 jak i nowsza 700tke...

 

śmiało..? devilka 650 waży na sucho 220kilka kg, 700 już 236. r1100rs bmw - paradoksalnie 220, jest więc o kilka kilogramów _lżejszy_ od starego modelu nt650v! nie mówiąc o tym, że masa silnika, ze względu na jego konstrukcję, jest ulokowana nieco niżej... do 300kg (290 - w zależności od wyposażenia) paneuropy jeszcze trochę zostaje (hmm... inż. mamoń podawał nawet 320, diabli wiedzą, ile jest naprawdę)

oczywiście należy wziąć poprawkę na rozrzut danych katalogowych, oraz to, że japsi podają często masę "w stanie suchym" dosłownie, bez płynu hamulcowego, a jak słyszałem - nawet akumulatora. wbrew więc pozorom mniejszy motocykl wcale nie musi oznaczać lżejszego. to tylko przykład, bo oczywiście k1200gt waży 250kg, a model rs ze starą cegłą 266, więc ta różnica maleje

 

tym niemniej devilka faktycznie jest fajnym motocyklem... tyle, że dla 2 osób na długie trasy chyba bym nie polecił. niezdefiniowana nam tu pozostaje kwestia "dużej maszyny" :icon_twisted:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...