Skocz do zawartości

Po zmianie lancuszka rozrzadu ciezko odpala


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

przed zmiana lancuszka rozrzadu moto odpalalo bez problemow, na zimno i na cieplo, praktycznie od 1-2 strzalow.

 

teraz, po wymianie, odpala ciezej. zeby odpalic go na zimnym, to musze kombinowac wlaczajac ssanie i wylaczajac, kopac go paredziesiat razy az w koncu zacznie zagadywac.

gdy ssanie jest wlaczone, to moto nie odpali. odpala dopiero jak go zaczne przekopywac bez ssania i to z trudami.. tzn zapyrka, zgasnie, znowu zagada, zgasnie i tak w kolo macieju az w koncu zalapie.

na cieplym tez ciezej odpala - srednio po 3-4 strzalach.

gazu nie tykam, odpalac z kopa umiem.

 

jak odpali i sie rozgrzeje, to smiga jak dziki

 

 

gdy zmienialem lancuszek, zwracalem baczna uwage na oznaczenia. zebatka od rozrzadu miala punkt zgodnie z plaszczyzna pokrywy zaworowej. zebatka na wale tez zgodnie z oznaczeniami (kropka przy kropce).

 

dodam, ze mam w tej chwili zbyt duze luzy zaworowe (0,20mm, a powinno byc 0,10 mm - blad przy sprawdzaniu danych)

 

pytanie:

- czy to wina luzow zaworowych czy rozrzadu?

jezeli rozrzad, to w ktora strone powinienem przestawic o 1 zabek?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed zmiana lancuszka rozrzadu moto odpalalo bez problemow, na zimno i na cieplo, praktycznie od 1-2 strzalow.

 

 

dodam, ze mam w tej chwili zbyt duze luzy zaworowe (0,20mm, a powinno byc 0,10 mm - blad przy sprawdzaniu danych)

 

pytanie:

- czy to wina luzow zaworowych czy rozrzadu?

jezeli rozrzad, to w ktora strone powinienem przestawic o 1 zabek?

 

Luzy i ich prawidłowa regulacja to podstawa. Od tego zacznij. Warto skontrolować też gaźnik, czy np. w czasie demontażu związanego z wymianą łańcuszka nie przestawił się np. poziom paliwa, nie zacieła linka od ssania itp. Problemy z uruchomieniem na zimno świadczą, o zbyt ubogiej mieszance (sprawdź świecę, czy po takim kilkakrotnym kopaniu nie jest sucha). Jeśli uważasz, że jednak żle ustawiony jest rozrząd to musisz kilkakrotnie obrucić wałem i sprawdzić zgranie znaków za każdym razem. Nie powinno się samemu np. cofać o 1 ząbek, bo to nie jest prawidłowe ustawienie. Ma być tak jak fabryka zaprojektowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja rada po założeniu łańcucha i ustawieniu rozżądy radzę przekręcić wałem 2 obroty i zobaczyć czy nadal znaki sie zgadzają.... raz w samochodzi tez popełniłem ten błąd. niby znaki były ustawione, założyłen napinacz i już był ząb do przodu. jeśli rególacja zaworów nie pomoże spowrotem kłania sie ustaiwnie rozżadu. cenna rada;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zebatka na wale tez zgodnie z oznaczeniami (kropka przy kropce).

Thafex, z tego co pamiętam to rozrząd na górnym kole zgadza sie z tym co piszesz, ale ustawienie dolnego koła rozrządu ustawiasz blokujac wał śrubką ze stozkiem (ta z podkładką, jest wkręcona w okolice skrzyni korbowej od strony napędu rozrządu), nie wiem nic o kropkach.

Składam właśnie silnik LC4 mojego brata, i jakby nie patrzeć, to rozrząd po raz kolejny ustawiam tak: ustawienie wału korbowego w tej pozycji gdy mozna go zablokowac tą srubką, górne koło rozrządu ma mieć kreskę na płaszczyźnie głowicy w kierunku wydechu.

Zablokuj może wał korbowy tą śrubką która ma wskoczyć w otworekw przeciwwadze wału korbowego, i zobacz jak w tej pozycji jest kreska na górnym kole rozrządu. Tak zbadasz czy rozrząd jest dobrze ustawiony.

Pzdr.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wal blokowalem, ale w pozycji, ze kropka na gornym kole rozrzadu byla skierowana w strone gaznika, zgodnie z plaszczyzna glowicy. w ten sam sposob tez zlozylem.

na dolnych zebatkach mam tez 2 kropki. przed demontazem zapamietalem ich ustawienie, a skoro wal byl zablokowany, to zebatka osadzona na wale nie miala prawa sie ruszyc. druga zebatke wyjmowalem i wkladalem ponownie, ale ustawialem ja wg tych kropek (nie wiem jakie to ma znaczenie, zrobilem tak jak bylo wczesniej).

 

zblokowalem wal w innym miejscu (zapewne miedzy zamknieciem zaworow wydechowych a otwarciem ssacych), ale do zmiany rozrzadu to nie ma znaczenia.

pozniej przy ustawianiu luzow zaworowych zorientowalem sie ze cos jest nie tak i przekrecilem wal o 360*.

jednak to miedzy ktorymi fazami pracy silnika blokowalem wal, nie powinno miec zadnego wplywu. moze troche trudniej bylo mi z tego powodu zalozyc dekiel zaworowy

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha!

rozebralem pokrywe zaworowa, zablokowalem wal w prawidlowej pozycji i okazalo sie, ze rozrzad jest przestawiony.

zebatka od walkow rozrzadu ma znak ponizej lini plaszczyzny glowicy (kropka od strony wydechu)

 

mam wiec nieprawidlowo "przyspieszony" czy "opozniony" rozrzad?

niebardzo moge sobie to teraz wyobrazic, gdyz stezenie chmielu i etanolu w moim organizmie zaburza mi te intensywne procesy myslowe :evil:

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...