Skocz do zawartości

BMW F800GS, F 800 GS


Rekomendowane odpowiedzi

podobuje mnie sie :D

nawet bardziej niż 1200gs i poważnie zastanawiam się nad takim.

Póki co jestem ciekaw kilku szczegółów, takich jak pojemność baku,

możliwość zamocowania normalnych gmoli, ochrona przed wiatrem,

mam też cichą nadzieję że będzie brzmiał lepiej niż rodzina z tym samym silnikiem;) Cena z tego co udało mi się wyszperać ma oscylować w granicach 40k.

Przyznam, że spodziewałem się 19" z przodu - mam nadzieję, że nie będzie takiej opcji bo miałbym straszny dylemat ;)

Pożyjemy zobaczymy.

 

pozdrawiam, Adam

 

P.S. Z tego co właśnie wyszukałem będzie też mniejsza wersja 800 - 650 ( f650gs - twin!)

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/new...af650gsr1200gs/

http://www.motoblog.it/galleria/big/modell...-bmw-motorrad/5

Edytowane przez fxrider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmienie pewnie jak w pozostałych F800... Pozostaje Akrapovic. Dobra wiadomość jest taka, że wielu nabywców decyduje się na Akrapa już przy zakupie nówki, stąd na rynku wtórnym powinno być trochę sprzętów z tym wydechem.

 

Dla bardzo wielu użytkowników GSów 800tka będzie opcją lepszą niż 1200 - podobne osiągi, mniejsza waga, niższa cena, brak wystających cylindrów wrażliwych na gleby. Nic dziwnego, że przed wypuszczeniem F800GS, BMW ogłosiło zastosowanie od 2008 w R1200GS silnika ustawionego na 110KM - jak w R1200R czy R1200ST. Niby tylko 10KM różnicy, ale w praktyce w przypadku tego konkretnie napędu są to zupełnie inne światy. Bez tego zabiegu mogłoby się okazać, że 800tka jest szybsza od 1200 :buttrock: Np. F800S ma lepsze osiągi od R1200GS i dotyczy to nie tylko sprintu 0-100km/h, ale większości typowych testów.

 

Czyli generalnie wszystko idzie w dobrym kierunku :D

 

F650GS ma mieć ten sam silnik 800ccm, ale z mocą zredukowaną do 55KM (pojemność ta sama). Poza tym nieco inny design i niższa cena.

Rotax w zeszłym miesiącu przestał dostarczać single do obecnej F650GS (taki był termin określony w umowie), więc produkcja obecnego F650GS niebawem się zakończy. Ciekawe czy będą jakieś korzystne promocje z tego tytułu ;)

Edytowane przez CosmoSquig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, piszesz że rotax nie produkuje już singli 650?

a co z nowymi g650? Zdaje się że to praktycznie ten sam silnik, a dopiero co na rynek weszły?

 

pozdrawiam, Adam

 

P.S. ciekawe ile czasu potrwa zanim ktoś opatentuje metodę 'odtykania' '650' :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładnie ...skośnoocy oddają frycom kawał rynku enduro...Africa Twin ...Super Tenere... przecież od zaprzestania produkcji Afriki .... została luka..... do wyboru są albo sześćsetki albo ociężałe litry... nareszcie krok w stronę enduro turystycznego .. z naciskiem na enduro... myślę że ma szanse stać się hitem wśród globtroterów... moto szyte na miarę ... nie za małe, nie za duże, nie za słabe nie za mocne.... właśnie to czym była Africa.... z niezawodnością też raczej nie powinno być niespodzianek więc... juz pisze list do św. Mikołaja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobuje mnie sie :buttrock:

nawet bardziej niż 1200gs i poważnie zastanawiam się nad takim.

Fakt - ciekawy to on jest, ale porównanie obu modeli nie jest, moim zdaniem, mozliwe.

 

BMW ogłosiło zastosowanie od 2008 w R1200GS silnika ustawionego na 110KM - jak w R1200R czy R1200ST. Niby tylko 10KM różnicy, ale w praktyce w przypadku tego konkretnie napędu są to zupełnie inne światy. Bez tego zabiegu mogłoby się okazać, że 800tka jest szybsza od 1200 :buttrock: Np. F800S ma lepsze osiągi od R1200GS i dotyczy to nie tylko sprintu 0-100km/h, ale większości typowych testów.

F800S i R1200GS to dwa różne światy. Zrobiłem jazdy testowe F800ST i R1200GS i po prostu F800 odpadł. Zgadzam się, że 800GS może będzie ciekawą alternatywą - do miasta będzie się nadawał znacznie lepiej niz bokser a i w trasę pewnie będzie ok. I chyba za dwa lata sobie nabęde używany. Bo zapowiada się super :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę niusów - oficjalna specyfikacja

 

Engine: Water-cooled, 2-cylinder, 4-stroke, four valves per cylinder, two overhead camshafts, dry sump lubrication

Capacity: 798 cc

Rated output: 63 kW (85 hp) at 7,500 rpm (optional 91 RON version: 61 kW (83 hp) at 7,500 rpm)

Max. torque: 83 Nm at 5,750 rpm (optional 91 RON version: 81 Nm at 5,750 rpm)

Emission control: Closed-loop 3-way catalytic converter, emission standard EU-3

Tyre, front / rear: 90/90 - 21 54V / 150/70 - 17 69V

Wheelbase: 1,578 mm

Brake, front: Twin disc, floating brake discs, diameter 300 mm, double-piston floating calipers

Brake, rear: Single disc, diameter 265 mm, single-piston floating caliper

ABS: Optional extra: BMW Motorrad ABS (can be switched off)

Seat height: 880 mm (low seat: 850 mm)

Inner leg curve: 1,940 mm (low seat: 1,900 mm)

Dry weight 1): 178 kg

Unladen weight, road ready, fully fuelled 2): 207 kg

Usable tank volume : 16,0 l

 

Czyli dokładnie 21kg wagi mniej od R1200GS :)

 

ps. I jeszcze filmik przedstawiający luzackie wożenie pośladów nowym GSem. Wynika z niego co prawda tylko tyle, że GS ma zdolności terenowe nie gorsze od Cebry, ale obejrzeć sobie z okazji nadchodzącej długiej zimy można :D

http://www.youtube.com/watch?v=kCeC2K_fBUg

Edytowane przez CosmoSquig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba KTM-y mają się czego bać. Silnik BMW na pewno będzie nie gorszy niż w wersji szosowej, a może nawet zestrojony na lepszy dół. W wersji F800 silnik pracuje rewelacyjnie. do tego dobrze dobrane zawieszenie tego GS-a i sukces rynkowy murowany.

Gdy porównać do nowej Tenery, czy Trampka, to BMW zostawia je daleko w tyle silnikowo, z zawieszeniem i ergonomią też na pewno nie odstaje, a cena nieco wyższa. To może zachęcić wielu (mnie by zachęciło, gdybym miał kasę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda, że nowe Japończyki ze swoimi 50KM i wyższą wagą mogą sobie pojeździć po bułki :icon_question:

 

KTM ma problem o tyle, że nie ma motocykla w tej klasie. Obecny LC4 jest przestarzały i bardzo mało komfortowy w podróży, a LC8 to już klasa R1200GS, poza tym miewa problemy z awaryjnością.

 

Ciekaw jestem osiągnięć rynkowych tej nowej beemki (samego sprzęta rzecz jasna również) :biggrin:

 

Jeszcze info o nowym F650GS - moto będzie z silnikiem 800ccm zestrojonym do 71KM. Masa niższa od kilka kg od normalnej 800tki.

Oba małe GSy będą miały możliwość przeprogramowania wtrysku na paliwo złej jakości z niewielkim spadkiem mocy i momentu.

Edytowane przez CosmoSquig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to BMW wymiecie konkurencję, zupełnie słusznie skoro Japonia zlewa ten segment. 85 kucy, 175 kilo plus dobra jakośc i stylistyka zapewne wielu zachęci. Cena na poziomie 10 tysi oiro zdecydowanie do przełknięcia. A łańcuch nie taki straszny jak go malują, moim zdaniem optymalny w moto tego typu. Bardzo mi się podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie super. Nareszcie!!! Sylwetka nawiazuje do duzego GSa. 21" z przodu i UPSy to jest to :) Wie ktos jaki jest skok zawieszen?

Juz chyba wiem co za dwa lata bedzie nastepca mojego Dakara. Martwi mnie tylko ten 16 litrowy zbiorniczek. To jakies nieporozumienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik pewnie będzie większy w wersji Dakar/Adventure, ew. pozostanie touratech.

 

I tak jest lepiej niż w LC8 - tam przy ostrzejszej jeździe trzeba tankować co ok. 200km :icon_biggrin: F800S pali podobno w praktyce ok. 4.5-5l średnio przy dość dynamicznym kręceniu, więc 300km pomiędzy tankowaniami jest do zrobienia z rezerwą.

 

Mnie najbardziej interesuje pozycja (możliwość dociążenia przodu i wygodna jazda na stojąco), precyzja prowadzenia na szosie (także przy większych prędkościach - co by sprzęt dał radę także w np. Alpach) i odporność na lekkie terenowe gleby.

 

Kompletnie jestem podjarany tym sprzętem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...