Skocz do zawartości

Zbyt duże napięcie ładowania >15V


audioterrorysta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problm w moim suzuki RG80, suszy akumulator (12V/5Ah) i spaliło żarówkę podświetlenia, co by wskazywało na zbyt duże napięcie ładowania. Do aku dopełniłem wody destylowanej i nałądowałem.

 

-Jeśli obciążenie jest małe (włączone tylko światła postojowe, kontrolka luzu) napięcie zwiększa się ponad 15V, następuje przeładoanie aku. Wpięłem amperomierz w szereg i prąd ładowania wynosi wtedy 1,5A (3x za duży).

-Włączam światła (55W), napięcie spada poniżej 12V, prąd rozładowania akumulatora 2A.

 

Motor odpala po odłączeniu regulatora od cewki świetlnej i napięcie zmienne wynosi wtedy ~12V na obr spoczynkowych i ~24V na średnich obrotach. Gorzej, że po podłączniu regulatora, napięcie na tejże cewce (mierzę na wejsciu reglera) spada do ~7V na obrotach spoczynkowych, i wcale nie więcej na średnich obrotach.

 

Co oprocz regulatora może powodowac zbyt duze napiecie wyjsciowe??

Czy przypalona cewka pradnicy, bedzie dawała mniejsze napiecie pod obciazeniem niż bez, czy zawsze tak jest??

Czy na próbę (wykluczenia, bądz potwierdzenia uszkodzenia reglera) mogę wstawić zwykły mostek prostowniczy 20A?

 

Pozdrawiam, Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problm w moim suzuki RG80, suszy akumulator (12V/5Ah) i spaliło żarówkę podświetlenia, co by wskazywało na zbyt duże napięcie ładowania. Do aku dopełniłem wody destylowanej i nałądowałem.

 

-Jeśli obciążenie jest małe (włączone tylko światła postojowe, kontrolka luzu) napięcie zwiększa się ponad 15V, następuje przeładoanie aku. Wpięłem amperomierz w szereg i prąd ładowania wynosi wtedy 1,5A (3x za duży).

-Włączam światła (55W), napięcie spada poniżej 12V, prąd rozładowania akumulatora 2A.

 

Motor odpala po odłączeniu regulatora od cewki świetlnej i napięcie zmienne wynosi wtedy ~12V na obr spoczynkowych i ~24V na średnich obrotach. Gorzej, że po podłączniu regulatora, napięcie na tejże cewce (mierzę na wejsciu reglera) spada do ~7V na obrotach spoczynkowych, i wcale nie więcej na średnich obrotach.

 

Co oprocz regulatora może powodowac zbyt duze napiecie wyjsciowe??

Czy przypalona cewka pradnicy, bedzie dawała mniejsze napiecie pod obciazeniem niż bez, czy zawsze tak jest??

Czy na próbę (wykluczenia, bądz potwierdzenia uszkodzenia reglera) mogę wstawić zwykły mostek prostowniczy 20A?

 

Pozdrawiam, Tomek

 

Napięcie generowane w cewkach takiej prądnicy zalezy od prądu obciązenia , czyli mocy odbiorników i obrotow wirnika/ kołą magnesowego. Kłania sie tu znajomosc prawa Ohma.

Czy przypadkiem moc tej zarowki 55/50W 12V nie jest za duza do tego moto? Masz serwisówkę lub schemat instalki?

Wstawienie zarówki o zbyt dużej mocy moze spowodowac nie tylko przeciązenie reglera i jego uszkodzenie ale też zbyt duzy spadek napiecia i nie doładowanie akumulatora.

Moim zdaniem musisz ustalić czy moc wszystkich żarówek jest zgodna z serwisowką i wymienic regler bo jest uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problm w moim suzuki RG80, suszy akumulator (12V/5Ah) i spaliło żarówkę podświetlenia, co by wskazywało na zbyt duże napięcie ładowania. Do aku dopełniłem wody destylowanej i nałądowałem.

 

-Jeśli obciążenie jest małe (włączone tylko światła postojowe, kontrolka luzu) napięcie zwiększa się ponad 15V, następuje przeładoanie aku. Wpięłem amperomierz w szereg i prąd ładowania wynosi wtedy 1,5A (3x za duży).

-Włączam światła (55W), napięcie spada poniżej 12V, prąd rozładowania akumulatora 2A.

 

Jak dla mnie klasyczny przykład uszkodzenia regulatora napięcia. Świadczy o tym zbyt wysokie napięcie przy braku obciążenia (nie powinno ono być większe niż 14,5 V a po obciążeniu nie powinno spaść poniżej 12 V). Wyjscia sa dwa. Pożyczyć od kogoś identyczny regulator i sprawdzić co się bedzie działo lub dobrać jakiś zamiennik (ogoszenia w prasie motocyklowej i na allegro). Ja np miałem też za wysokie napiecie na oryginalnym reglerze (ponad 17 V) i dobrałem krajowy produkt tzw. rzemieślniczy za 25 zł. Latam na nim już 2 lata i nawet używając ogrzewanych manetek nie mam braków w ładowaniu (moja BMW ma fabrycznie wbudowany woltomierz, wiec cały czas śledzę co się dzieje z prądem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problm w moim suzuki RG80, suszy akumulator (12V/5Ah) i spaliło żarówkę podświetlenia, co by wskazywało na zbyt duże napięcie ładowania. Do aku dopełniłem wody destylowanej i nałądowałem.

 

-Jeśli obciążenie jest małe (włączone tylko światła postojowe, kontrolka luzu) napięcie zwiększa się ponad 15V, następuje przeładoanie aku. Wpięłem amperomierz w szereg i prąd ładowania wynosi wtedy 1,5A (3x za duży).

-Włączam światła (55W), napięcie spada poniżej 12V, prąd rozładowania akumulatora 2A.

 

Motor odpala po odłączeniu regulatora od cewki świetlnej i napięcie zmienne wynosi wtedy ~12V na obr spoczynkowych i ~24V na średnich obrotach. Gorzej, że po podłączniu regulatora, napięcie na tejże cewce (mierzę na wejsciu reglera) spada do ~7V na obrotach spoczynkowych, i wcale nie więcej na średnich obrotach.

 

Co oprocz regulatora może powodowac zbyt duze napiecie wyjsciowe??

Czy przypalona cewka pradnicy, bedzie dawała mniejsze napiecie pod obciazeniem niż bez, czy zawsze tak jest??

Czy na próbę (wykluczenia, bądz potwierdzenia uszkodzenia reglera) mogę wstawić zwykły mostek prostowniczy 20A?

 

Pozdrawiam, Tomek

 

 

Padł Ci prawdopodobnie regulator. Najlepiej by było jakbyś wziął miernik i się upewnił. Było o tym bardzo dużo na forum. Chyba,że kupisz jakiś tani regulator i zmienisz bez pomiaru. W przypadku motorowera to sprawa groszowa, a jedną ewentualność wykluczysz.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za napięcie wychodzące w alternatora czy prądnicy odpowiada regulator napięcia. I to oczywiste że bez niego prąd może być ze 3 razy większy. Więc najlepiej było by go zmienić. Co do samego sprzętu, sprawdzałeś czy faktycznie tam jest instalacja 12V ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wlaczeniu swiatel na jakich obrotach silnika masz ten spadek ladowania ?

Na niskich i średnich napewno, na wysokich nie sprawdzałem.

 

Tak na 100%, w suzuki RG80 jest instalacja 12V, żarówka jaka była to 55/55W. Czyli maks moc żarówki 55+5=110W, ale nawet na krótkich światłach (tylko 55W) następuje spadek ładownia. Inna sprawa, być może macie rację, że zbyt duża o 20W żarówka spowodowałą uszkodzenie regulatora.

 

Czy przypadkiem moc tej zarowki 55/50W 12V nie jest za duza do tego moto? Masz serwisówkę lub schemat instalki?

Mam schemat, ale co dziwne niema na nim max mocy żarówek, ani mocy regulatora. Żarówka była pewnie 35/35, ale dopiero teraz zwróciłem na to uwagę, bo kupiłem już z tą.

 

Ok, wymianiam regulator i dam znać.

Na allegro widzę bardzo dużo typów regulatoów z tą samą (taką jak moja) wtyczką. To jest norma że sa tak a nie inaczej ustawione, czy wewnątrz wtyku kable mogą mieć inny rozkład?

http://allegro.pl/item256689924_regulator_..._promocja_.html

http://allegro.pl/item258780698_regulator_...e_skutery_.html

 

tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinny, to jest typowy uklad do reglera dla alternatora jednofazowego, ktory jest zwykle stosowany w malych silnikach spalinowych.

Zarowka 55/50W jest napewno za duzym obciazeniem dla takiego alternatora i mozliwe ze przyczynila sie do spalenia reglera.

Tak ze przed zmiana reglera wymien ja na 35/35W.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. Koszt chińskiego regulatora to 30zł.

 

Czy jeśli zmienię kierunki (21+21W) tylną lampe (25+5W), postojówki na LED o dużo mniejszym pobórze prądu, mógłbym wstawić żarówkę 55/55W? Bo na 35 jeździc się nieda.

 

Wywalenie żarówek dałoby zysk 21+5+25+5=56W (biorąc pod uwagę że kierunki nie świecą światłem ciąłym, tylko przerywanym - średnio biorą 2x mniej prądu, niż gdyby świeciły ciągle). Minus ledy ~6W (pliczyłem) mam plus 50W - akurat.

 

Co o tym myślicie?

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że powinieneś najpierw znać moc alternatora zeby zacząć liczyć. Pozatym kierunków nie brał bym w ogóle pod uwagę bo uzywasz ich stosunkowo nieczęsto i nawet w momencie ich urzywania chwilowy bilans energetyczny może być ujemny. Wazne zeby podczas jazdy moc alternatora była co najmniej równa lub większa od mocy oswietlenia + ładowanie akumulatora (+ ewentualnie zapłon jezeli masz bateryjny).

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...