Skocz do zawartości

Honda Magna


bedok
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co do zostawiania paliwa w gaznikach czy wypalania.

Ja zawsze byle muczony ze nalezy zalac paliwem i nawet co jakis czas otworzyc kranik i dolac. To samo z wpuszczaniem oleju poprzez otwory na swiece itp.

Teraz kiedy dzuzo osob trzyma moto w garazach gdzie latwo co jakis czas uruchomic silnik aby sie przesmarowal i tak nikt na takie rzeczy nie zwraca uwagi.

Co do Magny - 700 to pojemnosc dosc nietypowa robiona na stany i kanade u nas raczej sa popularne 750 ewentualnie 500 (choc tych jest malo)

Kolega ma 750 - jedyny szkopul do ktorego sie trzeba przyzwyczaic to potrafi odbijac na boki przy dynamicznym dodaniu gazu i to coraz na inna strone :D no ale to kwestia przyzwyczajenia.

Ma ja juz z 12 lat i motocykl sprawuje sie rewelacyjnie oprocz czynnosci standardowych nic robic nie musial a ma juz 130 tys (110 zrobil sam). Sam sie zastanawialem czy takiej nie kupic. No ale 700 dla zony na poczatek to troche za duza a 500 miala naped lancuchem wiec zdecydowalem sie na Honte shadow 500 z kardanem.

Przyjemne moto a i zona sie na nim nauczy i mi wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Martius napisał:

Kolega ma 750 - jedyny szkopul do ktorego sie trzeba przyzwyczaic to potrafi odbijac na boki przy dynamicznym dodaniu gazu i to coraz na inna strone :D no ale to kwestia  przyzwyczajenia.

Ma ja juz z 12 lat i motocykl sprawuje sie rewelacyjnie oprocz czynnosci standardowych nic robic nie musial a ma juz 130 tys (110 zrobil sam). .

 

*** Moglbys to troche rozwinac bo pomimo ujezdzania kilku Hond V4 nigdy sie z `odbijaniem na boki` nie spotkalem. 110 kkm to niezle ale dobrze zdac sobie sprawe ze ludzie z grupy Sabmag maja srednio okolo 200 kkm na swoich Hondach a sa rodzynki ktore maja 2x tyle. Moze dlatego tak mnie zawsze rusza kiepska opinia w Polsce o tych motocyklach.

Jeszcze dla wyjasnienia 700 ccm to wersja amerykanska ( spowodowana taryfa celna) - w Kanadzie mielismy 750 ki.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Adam M. napisał:

*** Moglbys to troche rozwinac bo pomimo ujezdzania kilku Hond V4 nigdy sie z `odbijaniem na boki` nie spotkalem.

 

Kilka razy jezdzilem roznymi magnami 750 i vulcanem 750 magny tak w granicach 83-84 rok vulcan 87.

Majac zbyt wysoki bieg wrzucony na predkosc w magnach odczulem przy dodawaniu gazu ostro szarpniecia to na jedna to na druga strone. Myslalem ze w tej jednej tylko cos takiego wystepuje ale na dwoch innych sytuacja byla podobna. Natomiast w Vulcanie objawu 750 tego nie zauwazylem.

Ale zazanczam nie mam zbyt duzego doswiadczenia z czterosuwami i jeszcze na dodatek na kardan. Kolega ktory jezdzi ta Magna wogole jak mowi nie zauwaza tego :D

 

  Cytat
110 kkm to niezle ale dobrze zdac sobie sprawe ze ludzie z grupy Sabmag maja srednio okolo 200 kkm na swoich Hondach a sa rodzynki ktore maja 2x tyle. Moze dlatego tak mnie zawsze rusza kiepska opinia w Polsce o tych motocyklach.

No ale tam przynajmniej moto przechodza dobre przeglady, oryginalne czesci dostaja przy wymianie, lepsze drogi itd

U nas kiedys kazdy moto naprawial sam bez serwisowek, narzedzi specjalistycznych nie mowiac o czesciach dorabianych z innych :D

Teraz sie przynajmniej poprawilo bo juz sa warsztaty autoryzowany czy tez mneij sze z dobrymi fachowcami. To przypuszczalnie tez ma duzy wplyw na wydawanie opinii o awaryjnosci maszyn.

Niestety kolega jeden ma kawasaki i oprocz jezdzenia od czasu do czasu kontoluje tylko poziom oleju a juz 4 lata nie zmienial ;(

jak mu sie posypie to bedzie narzekal ze model nieudany i awaryjny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem o tym, że sabre i magny dostają odchyłów przy dodawaniu lub ujmowaniu gazu, co wiąże się z wpływem kardana.

Ja niczego takiego nie odczuwam, choć wydaje mi się że w łukach sabre jest raczej niestabilna. Ale to kwestia przyzwyczajenia. Poza tym raczej same plusy

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  darek napisał:

Ja niczego takiego nie odczuwam, choć wydaje mi się że w łukach sabre jest raczej niestabilna. Ale to kwestia przyzwyczajenia.

 

Hehe przyzwyczajenia, masz szczescie ze nie jezdzisz 1100. Rama jest o wiele za wiotka, specjalnie jej tylna czesc z mocowaniem wachacza a srodek ciezkosci dosc wysoko. Bardzo latwo zlapac uslizg tylnego kola przy wychodzeniu z zakretu gdy za bardzo odkrecisz, wyboiste zakrety to tez nie jest bajka. Ludzie z Sabmag wzmacniaja ramy wspawujac dodatkowe laczniki z tylu i daje to podobno wreszcie wrazenie stabilnosci w zakretach. Magna jest pod tym wzgledem duzo lepsza.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ...a jak jest z magnami po bodajże `94 roku...dostały one zdaje sie ciut zmieniony silnik od VFR750 i naped przenoszony jest lancuchem...miał może ktoś z tym doczynienia?...ponoć jeszcze dynamiczniejsza niż wersje z wałem a jak awaryjność?...bo VFR zaliczana jest do trwałych i niezawodnych...nie ukrywam że się zastanawiam nad Magnusia od dluższego czas...aktualnie brykam Viagrą 750...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zupelnie inne motocykle - VFR przerobiona na cruisera.

Nie slyszalem o zadnych stalych problemach i biorac pod uwage ograniczenia jakie maja tego typu motocykle to jest to wlasciwie idealna sprawa. Jedyne co mi przychodzi do glowy to mozliwe jest przegrzewanie reglera - popularne uszkodzenie VFR, XX itp.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Adam M. napisał:
Jedyne co mi przychodzi do glowy to mozliwe jest przegrzewanie reglera - popularne uszkodzenie VFR, XX itp.

 

Adam M.

Ponieważ przymierzam się do zakupu VFR-ki, a pojęcie regler jest mi niestety nie znane, czy mógłbyś je rozwinąć?

 

PS

Człowiek uczy się całe życie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  vlaad1 napisał:
  Adam M. napisał:
Jedyne co mi przychodzi do glowy to mozliwe jest przegrzewanie reglera - popularne uszkodzenie VFR, XX itp.

 

Adam M.

Ponieważ przymierzam się do zakupu VFR-ki, a pojęcie regler jest mi niestety nie znane, czy mógłbyś je rozwinąć?

 

PS

Człowiek uczy się całe życie :D

 

Chodzi o regulator napięcia, a konkretnie o jego przegrzewanie się i w efekcie uszkodzenie

Niektóre motocykle maja z tym kłopoty, np. XTZ 750

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

ja mam pytanie z serii banalnie prostych lecz niestety nie znam na nie odpowiedzi ;/

chodzi mi o wymianę płynów w hondzie v30 magnie z 84. po zakupie a konkretnie gdzie są wlewy bo nie moge ich zlokalizowac ;/ znalazłem tylko bagnet i wlew oleju do silnika. oraz jak byście mogli mi podac stronke gdzie można zamawiac jakieś akcesoria do tego motorku

 

z góry dzieki

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie płyny??

płyn chłodniczy, spuszczasz małą śrubką pod w ramie pod dźwignia zmiany biegów, uzupełniasz wlewem pod siedzeniem a stan sprawdzasz po ściągnięciu prawego boczka jest skala na zbiorniku,

sprzęgło tak samo jak hamulec, a olej już wiesz :icon_twisted:

jeśli chodzi o akcesoria pod ten konkretny model to raczej ciężko raczej metodą chaupniczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gośćmick_*

ludzie pomocy - przymierzam sie do zakupu magny 96/97. Jakie są plusy a jakie minusy tego moto ?

Wady jaka awaryjność - jezeli ma kto takie moto to prosze o opinie na temat magny ztych roczzników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...