marcello Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Samochodowe silniki hondy (nie mam pewnosci czy wszystkie..) to jedyne, ktore kreca sie w odwrotnym do ruchu wskazowek zagara kierunku, ciekawi mnie czy i w motocyklach Japonczyk strzelil takiego focha? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 (edytowane) a z ktorej strony silnika parerząc :icon_mrgreen: chyba wszyskie silniki krecą sie zgodnie z kierunkiem obrotu kół jadąc na przód Edytowane 19 Października 2007 przez qpa Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 No nie koniecznie ma to związek z kierunkiem jazdy, ale zwykle "magneto" lub krzywka poruszająca przerywacz zapłonu kręcą się zgodnie z ruchem wskazówek zegara,wydaje mi się że w hondzie jest tak samo ale z ciekawości sprawdze jak to jest w moim silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zygi12 Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Idzie to prosto sprawdzic po budowie silnika,czyli cbf 600 patrzac od lewej czyli alternatora kreci sie w lewo,a od strony prawej czyli zapłonu i rozrzadu kreci sie w prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Yamaha DT 80 MX kręci się patrząc od strony magneta, zapłonu i łańcucha (czyli lewej strony motorka) w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara.... Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Silniki motocyklowe Hondy kreca sie w obie strony.Zalezy to od konstrukcji silnika. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Najszybsza metoda to zlokalizowac napinacz lancucha lub paska rozrzadu,zawsze jest na "luznej" stronie napedu walkow rozrzadu. Jezeli chodzi o silniki z walem korbowym ustawionym poprzecznie i napedem lancuchem,nie walkiem,to kreca sie one tak jak kola ,z malymi wyjatkani jak yamahy M1 ktorymi jezdzi Rossi.Innych wyjatkow nie znam.Jezeli kogos to interesuje to moge wytlumaczyc dlaczego tak Yamaha zrobila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoTroll Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Witam!! Co do wyjątków to na pewno cała rodzinka silników XV również YAMAHY kreci się w przeciwnym kierunku co koła! Przyczynę zastosowania patentu w motocyklu sportowym można tłumaczyć ale w choperze ……………??Możesz wytłumaczyć cel zastosowania tego rozwiązania.Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 W starych silnikach ROMET 50ccm wał tez się kręci przeciwnie do obrotów kół podczas jazdy to prawie jak w M1 Valentino :icon_eek:.W mojej xl'ce wał też się kręci zgodnie z kołami, ale coś jednak w tym jest co napisałem wcześniej bo niby magneto kręci się przeciwnie do zegara ale zato "krzywka" od impulsatora zapłonu jest na 2gim koncu wału i kręci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Kolego tomekd przybilż temat M1 Rossiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Witam!! Co do wyjątków to na pewno cała rodzinka silników XV również YAMAHY kreci się w przeciwnym kierunku co koła! Przyczynę zastosowania patentu w motocyklu sportowym można tłumaczyć ale w choperze ……………??Możesz wytłumaczyć cel zastosowania tego rozwiązania.Pozdrawiam! W przypadku M1 to chodzi o to ze efect zyroskopowy of kol,opon,tarcz hamulcowych jest w pewnym stopniu negowany przez wal korbowy obracajacy sie w przeciwna strone,moto latwiej zgina sie w zakret przy duzej predkosci,wada to dodatkowy walek w bloku w celu odwrocenia napedu i utrata stabilnosci np. przy hamowaniu. Zapewna w tym samym celu zrobili to w XV jako ze waly w V2 sa bardzo ciezkie.W przypadku napedu na walek to nie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 W starych silnikach ROMET 50ccm wał tez się kręci przeciwnie do obrotów kół podczas jazdy to prawie jak w M1 Valentino :buttrock:. PotwierdzamAle się zdziwiłem jak odpaliłem motorynkę przy pomocy wiertarki i po włączeniu biegu do tyłu zacząłem jechać :icon_razz: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j007 Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 (edytowane) Samochodowe silniki hondy (nie mam pewnosci czy wszystkie..) to jedyne, ktore kreca sie w odwrotnym do ruchu wskazowek zagara kierunku W silnikach łady (2107) wał podobno też kręci sie w lewą strone :crossy: Honda nie jest sama :icon_mrgreen: Edytowane 20 Października 2007 przez marcin.j007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 łada o ile dobrze pamietam ma też stacyjke po lewej stronie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 W przypadku M1 to chodzi o to ze efect zyroskopowy of kol,opon,tarcz hamulcowych jest w pewnym stopniu negowany przez wal korbowy obracajacy sie w przeciwna strone,moto latwiej zgina sie w zakret przy duzej predkosci,wada to dodatkowy walek w bloku w celu odwrocenia napedu i utrata stabilnosci np. przy hamowaniu. Zupelnie nie rozumiem jak obracajacy sie w przeciwnym kierunku wal ustawiony rowniez prostopadle jak i kola do jezdni moze zmienic efekt zyroskopowy, tutaj nie ma znaczenie kierunek obrotow a ich predkosc i ustawienie wzgledem osi pionowej lub poziomej... wyjasnij to jak mozesz... :buttrock: Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Mylisz moment bezwladnosci z efectem zyroskopowym.Spalo sie na lekcjach fizyki :clap: Sila ktore trzeba przylozyc do gyroskopu zeby go ruszyc w danym kierunku zalezy od tego w ktora strone sie on kreci.Jezeli zmienimy kierunek obrotu to kierunek tej sily zmieni sie o 180 stopni.,czyli w przypadku 2 identycznych kol obracajacych sie na tej samej osi ale w przeciwna strone efect zyroskopu bedzie zero.Tak jak zaznaczylem niema to nic wspolnego z momentem bezwladnosci kol,itd. Heja,musze pojechac po piwo,glowa mnie sie k..... rozbolaja od tego myslenia. P.S. Tutaj jeden koles opatentowal kolo w ktorym tarcze hamulcowe kreca sie w przeciwna strone za pomoca kol planetarnych.Podobno to za.,,, scie jezdzi po zakretach. http://www.reverserotatingrotors.com/index.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.