Skocz do zawartości

motocyklowe silniki hondy


marcello
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No nie koniecznie ma to związek z kierunkiem jazdy, ale zwykle "magneto" lub krzywka poruszająca przerywacz zapłonu kręcą się zgodnie z ruchem wskazówek zegara,wydaje mi się że w hondzie jest tak samo ale z ciekawości sprawdze jak to jest w moim silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybsza metoda to zlokalizowac napinacz lancucha lub paska rozrzadu,zawsze jest na "luznej" stronie napedu walkow rozrzadu.

 

Jezeli chodzi o silniki z walem korbowym ustawionym poprzecznie i napedem lancuchem,nie walkiem,to kreca sie one tak jak kola ,z malymi wyjatkani jak yamahy M1 ktorymi jezdzi Rossi.Innych wyjatkow nie znam.Jezeli kogos to interesuje to moge wytlumaczyc dlaczego tak Yamaha zrobila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Co do wyjątków to na pewno cała rodzinka silników XV również YAMAHY kreci się w przeciwnym kierunku co koła!

 

Przyczynę zastosowania patentu w motocyklu sportowym można tłumaczyć ale w choperze

……………??

Możesz wytłumaczyć cel zastosowania tego rozwiązania.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starych silnikach ROMET 50ccm wał tez się kręci przeciwnie do obrotów kół podczas jazdy to prawie jak w M1 Valentino :icon_eek:.

W mojej xl'ce wał też się kręci zgodnie z kołami, ale coś jednak w tym jest co napisałem wcześniej bo niby magneto kręci się przeciwnie do zegara ale zato "krzywka" od impulsatora zapłonu jest na 2gim koncu wału i kręci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Kolego tomekd przybilż temat M1 Rossiego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Co do wyjątków to na pewno cała rodzinka silników XV również YAMAHY kreci się w przeciwnym kierunku co koła!

 

Przyczynę zastosowania patentu w motocyklu sportowym można tłumaczyć ale w choperze

……………??

Możesz wytłumaczyć cel zastosowania tego rozwiązania.

Pozdrawiam!

 

W przypadku M1 to chodzi o to ze efect zyroskopowy of kol,opon,tarcz hamulcowych jest w pewnym stopniu negowany przez wal korbowy obracajacy sie w przeciwna strone,moto latwiej zgina sie w zakret przy duzej predkosci,wada to dodatkowy walek w bloku w celu odwrocenia napedu i utrata stabilnosci np. przy hamowaniu.

 

Zapewna w tym samym celu zrobili to w XV jako ze waly w V2 sa bardzo ciezkie.W przypadku napedu na walek to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starych silnikach ROMET 50ccm wał tez się kręci przeciwnie do obrotów kół podczas jazdy to prawie jak w M1 Valentino :buttrock:.

 

 

 

Potwierdzam

Ale się zdziwiłem jak odpaliłem motorynkę przy pomocy wiertarki i po włączeniu biegu do tyłu zacząłem jechać

 

:icon_razz:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochodowe silniki hondy (nie mam pewnosci czy wszystkie..) to jedyne, ktore kreca sie w odwrotnym do ruchu wskazowek zagara kierunku

 

 

W silnikach łady (2107) wał podobno też kręci sie w lewą strone :crossy:

Honda nie jest sama :icon_mrgreen:

Edytowane przez marcin.j007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku M1 to chodzi o to ze efect zyroskopowy of kol,opon,tarcz hamulcowych jest w pewnym stopniu negowany przez wal korbowy obracajacy sie w przeciwna strone,moto latwiej zgina sie w zakret przy duzej predkosci,wada to dodatkowy walek w bloku w celu odwrocenia napedu i utrata stabilnosci np. przy hamowaniu.

 

Zupelnie nie rozumiem jak obracajacy sie w przeciwnym kierunku wal ustawiony rowniez prostopadle jak i kola do jezdni moze zmienic efekt zyroskopowy, tutaj nie ma znaczenie kierunek obrotow a ich predkosc i ustawienie wzgledem osi pionowej lub poziomej... wyjasnij to jak mozesz... :buttrock:

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz moment bezwladnosci z efectem zyroskopowym.Spalo sie na lekcjach fizyki :clap:

Sila ktore trzeba przylozyc do gyroskopu zeby go ruszyc w danym kierunku zalezy od tego w ktora strone sie on kreci.Jezeli zmienimy kierunek obrotu to kierunek tej sily zmieni sie o 180 stopni.,czyli w przypadku 2 identycznych kol obracajacych sie na tej samej osi ale w przeciwna strone efect zyroskopu bedzie zero.

Tak jak zaznaczylem niema to nic wspolnego z momentem bezwladnosci kol,itd.

 

Heja,musze pojechac po piwo,glowa mnie sie k..... rozbolaja od tego myslenia.

 

P.S. Tutaj jeden koles opatentowal kolo w ktorym tarcze hamulcowe kreca sie w przeciwna strone za pomoca kol planetarnych.Podobno to za.,,, scie jezdzi po zakretach.

 

http://www.reverserotatingrotors.com/index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...