Skocz do zawartości

Pytanie do ślusarzy, tokarzy, frezerów itp


Jagdtiger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa dotyczy dorobienia kosza sprzęgłowego. Oryginalny który się rozsypał był odlewany z jakiegoś stopu aluminium (może duraluminium), z jakiego to nie wiem, nie jestem metalurgiem. Kosz najogólniej mówiąc rozsypał się prawie że w drobny mak. Kupienie oryginalnego to kupa kasy i długi okres oczekiwania. Pytanie do fachmanów czy da się takie coś dorobić. Póki co do tej pory dwaj tokarze się nie podjęli tego. Mówili że za duże obroty, ciężko z wyważeniem no i problem z wyfrezowaniem w niektórych miejscach.

 

Kosz przed awarią:

http://img63.imageshack.us/my.php?image=mp1030160mi8.jpg

 

http://img63.imageshack.us/my.php?image=mp1030161qh5.jpg

 

Kosz już rozsypany po awarii po zdemontowaniu przynitowanej zębatki:

http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1030185muu7.jpg

 

http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1030186mpf6.jpg

 

http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1030188mda7.jpg

 

http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1030190mtj5.jpg

 

http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1030191mym1.jpg

 

http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1030192mno2.jpg

 

http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1030194mln7.jpg

 

Jeśli już to bym prosił o konkretne odpowiedzi a nie w stylu, że na moje oko to MOŻE coś się da z tym zrobić ale nie jestem pewny.

Edytowane przez Jagdtiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tunningowe kosze sa obrabiane z jednego kawalka stopu aluminiowego,czyli takie rzeczy sie robi i jest to mozliwe do wykonania.Pytanie czy ktos sie bedzie chcial z tym pie.****** dla jednego egzemplarza.

 

Normalnie to leci na obrabiarke sterowana numerycznie,itd.

 

Przyklad takiego koszyka http://store.proitalia.com/efx7200.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety obawiam się że nikt Ci tego nie dorobi bo koszt napisania i przetestowania programu CNC, a także litego materiału do wytoczenia jest na pewno dużo droższy niż nowy kosz.

 

Pozostaje kwestia ustalenia i znalezienia odpowiedniego materiału. I nigdy nie będziesz miał gwarancji że Ci się to nie rozleci po 5 kilometrach, bo tak na oko fabryczny kosz to obrobiony ciśnieniowy odlew.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpowiednim parku maszyn temat do przełknięcia. Ale tak na moje oko to ktoś kto ma warsztat ślusarski weźmie minimum 1500zł. Teraz pytanie czy warto. Jeżeli juz koniecznie chcesz to dorabiać to proponuje warsztaty politechniki. Tam może znajdziesz kogoś, kto ma dostęp do dobrej tokarki, frezarki podzielnicy a nie ma za dużo roboty. Może po fajrantach ci to zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosz z tamtego linka jest koszem do suchego sprzęgła. U mnie jest mokre i nie mam pojęcia czy by się dało dopasować. Do mojego kosza dochodzi jeszcze przynitowana solidna zębatka o takiej samej średnicy jak sam kosz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpowiednim parku maszyn temat do przełknięcia. Ale tak na moje oko to ktoś kto ma warsztat ślusarski weźmie minimum 1500zł.

Mam obrabiarkę CNC i dostęp do frezarki i wierz mi, nie brałbym się za to nawet za 1500, bo po prostu nie dam gwarancji czy to się nie rozpadnie.

Da się zrobić.

Roboty jest na około 5-6 godzin.

Pracuje na tokarkach,frezarkach itp. i wiem co mówie.

Jagdtiger, chyba znalazłeś fachowca co Ci to wykona... Biorąc pod uwagę ceny roboczogodzin to powinieneś to mieć za jakieś 120 zł :buttrock:

Gutek będziesz to robił na konwencjonalnej czy na CNC? Bo wiesz, tam są krzywizny... :biggrin:

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mysle ze robienie kosza na wzor starego nie jest celowe, bo najwyrazniej jest za slabo skonstruowany.

Trzeba by co najmniej wzmocnic kolnierz laczacy poszczegolne wypusty w ktorych chodza tarcze, zeby podwyzszyc jego odpornosc na uderzenia przy zmianie biegow, pytanie rowniez jak wyglada w tym motocyklu stan amortyzatora sprzegla.

Ta zmiana od strony mechaniki wykonania niewiele zmieni, zwiekszy sie troche ciezar kosza.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie nowy kosz nie musi sie tak trzymać wymiarów,gdyż pod deklem jest jeszcze bardzo dużo miejsca.

Kosz równie dobrze można wykonać z metalu który potem można zachartować i nic złego nie powinno się stać gdyż masa wirująca nie powinna się zwiększyć o wiecej niż 200-250gram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę uważacie że pierwotny kosz byłby mocniejszy niż zrobiony ze stali np. 55? Co do hartowania to raczej bym nie polecał. To nie musi byc twarde. Co do kształtu to oczywiście nie musi być idealnie taki jak pierwowzór. Krzywizny wynikają z tego że to jest odlew. Myślę że spokonie może mieć to kształty bardziej kanciaste. Nie pracowałem na obrabiarkach CNC ale codziennie pracuje na tokarce. Uważam że tak jak napisał gutek rapier sprawa do zrobienia. Także sugestia Adama co do wzmocnienia kosza jest trafna. Jedyne czego bym się obawiał to większej masy. Ciekawe jakie wywoła to skutki dla pracujących mechanizmów silnika (obciążenie łożyska, wałka na którym jest on zamocowany, oraz jak będzie ze spowalnianiem wału korbowego (większa masa do rozpędzenia)).

Edytowane przez henio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...