Skocz do zawartości

szlif wału


vulcan750
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wcale mi nie zalezy zeby udowadniac ze tylko oryginalne, nowe czesci daja rade, przeciwnie tak jak wueska ciekaw jestem czy da sie w warunkach warsztatowych problem rozgryzc. Podejrzewam ze cala sprawa zostala sprytnie przez japonczykow zaprojektowana po to zeby im czesci schodzily, albo zeby klient byl zmuszony do zmiany motocykla / silnika.

W startych anglikach sa spokojnie 3 mozliwe nadwymiary na czopach walu, i stosunkowo tanie panewki co znakomicie upraszcza sprawe remontu, tyle ze te silniki projektowane bez pelnoprzeplywowego filtra oleju ( jak np nasz Junak, czy Dniepr ) wymagaly remontu walu najdalej po 30 tys km.

Sprawa sie mocno zmienila gdy ludzie zaczeli dodatkowe filtry montowac - teraz mysle ze przebieg tych silnikow wzrosnie co najmniej 2x.

Wracajac do walow japonskich to problem kladzie brak nadwymiarowych panewek i mozliwe ze tu jest wlasnie pies pogrzebany.

Moze wystarczylo by uruchomic produkcje takich panewek robionych dokladnie na wzor fabrycznych, podobnie jak zrobienie porzadnych zaworow przez Paradowskich rozwiazalo sprawe wymiany zaworow.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie wczoraj gadałem z mechnikami z zakładu w którym pracowałem na wakacjach i mówili ze zrobili juz 2 wały które śmigają. Własnie zamawiali u jakiegoś emeryta który ma potrzebny sprzet panewki;) Wał potem tylko został liżniety szlifierą dla wyrównania czopa i ma chulać!

 

Mówia tez ze niektóre wały mozna np. azatować i dobierac dotego klasyczne panwie ale to raczej do małych jednostek typu 250;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinacja kombinacją ale przecież do cholery musi być jakieś rozwiazanie regneracji chociażby drogiej!

 

 

 

Witam >>> KUMPLU a nie pomyślałeś że może się nie da zregenerować takiego wału do super moto ????

 

Może skośnooki inżynierek tak go zaprojektował i obliczył że po zmniejszeniu średnicy czopów (szlif) poprostu się to połamie . GROM ICH WIE jak to jest po prawdzie . Robi się to wszystko ale jak sam wiesz >> gwarantować niezawodnej i długiej pracy nie można <<

Generalnie naprawiam silniki do lotni i do łodzi ale wały w nich sa przeważnie rozbieralne i regeneracja ich nie jest problemem co zaś się tyczy wałów kutych do super moto to sprawa ma sie troszku inaczej >> szlifowaniem czopów osłabia się jego konstrukcję i odporność na wszelkie siły które musi znosić przy energicznej jeździe . Moja myśl jest taka że poprostu wały sa tak obliczone by przy ogólnej masie silnika i przy nominalnych wymiarach ich wytrzymałość była skrajna , natomiast po obróbce wartości te ulegają radykalnej zmianie i być moze właśnie dlatego producent nie przwiduje w więkrzości swoich silników żadnych napraw a tylko i wyłącznie wymianę danego zespołu . MOŻE TRZEBA SIĘ NAD TYM ZASTANOWIĆ ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

A czy słyszeliście o specu z Pszczółek koło Gdanska który dorabia panewki pod wał?

Podobno gościu profesjonalnie to wykonuje i z tego co wiem większośc serwisów z Torunia i Bydgoszczy do niego zawozi takie rzeczy do dorobienia, a nawet ostatnio usłyszałem że z Wrocałwia kiedys goście do niego przyjeżdżali.

 

Czy coś o nim słyszeliście i wieci czy faktycznie tak dobrze dorabia te panewki i pózniej silniczki biegaja jak pszczółki?

 

 

pozdro

haryb

www.haryb.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

czy ma ktoś namiary na jakiś zakład gdzie by mi dorobili panewki??(raczej szlifować nie będzie trzeba)jakby ktoś miał namiary na taki warsztat to proszę napisać na pw albo po prostu tutaj(najlepiej aby też był dołączony nr telefonu) :):):)<please>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Adamie napisałem tutaj ponieważ nie chciałem zakładać nowego bezsensownego tematu i stwierdziłem żu w tym temacie ktoś może mi odpowie ponieważ wiele osób miało za sobą już to doświadczenie i myślałem że być może ktoś mi doradzi...i o jakich kpinach pan w ogóle mówi??;/;/;/a moto to nie jest vf 500 tylko suzuki gsx/gs 250...(po pauzie jest wyraźnie napisane gsx- w podpisie)

Pozdrawiam i mam nadzieje że jednak ktoś mi pomoże

Ps.

 

 

"w czasach kryzysu bez problemu da sie zamówić panewki 3 warstwowe, pod kazdy wymiar;) np. w MTU albo innym lotniczym cholerstwie"-wueska ale tutaj mówisz serio?? "MTU"co to jest??;>

Pozdrawiam

Edytowane przez kanak098
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no da się dorobić panewki. I da się też kupić oryg. panewki do tego moto w przystępnej cenie, rzuć okiem na ceny w bikebandit, cmsnl i podobnych, raczej ceny Cię nie wystraszą. A przy okazji, jak bumerang wraca pytanie nt. szlifowania wału bo zmiana samych panewek ma sens ale tylko gdy wał jest w miarę świeży i masz pobrane wymiary czopów aby ocenić ich zużycie. Myślę że wały też da się szlifować i obrabiać cieplno-chemicznie z powodzeniem tylko trzeba dać za to sporo kasy i to w dobrym warsztacie. Nie wierzę że akurat motocyklowe wały są zrobione z jakiegoś nieziemskiego materiału z którym nikt sobie nie poradzi. Robią wały ciężarówek, samochodów, maszyn i urządzeń to czemu nie moto? Tylko znaleźć w PL dobrego i uczciwego fachowca to jest prawdziwa sztuka. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie da się kupić oryginalnych panewek przynajmniej tam gdzie pytałem(pytałem u siebie w Nowym Sączu dzwoniłem do Ridersa w Krakowie i nic....)ale skoro mówisz że są jakieś szanse to poszukam qurim a te sklepy których nazwy wymieniłeś mają strony internetowe?? i gdzie się znajdują te sklepy??może masz nr telefonu?? Dzięki za podpowiedź:D:D:)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz tu http://www.dwa-kola.pl/szukaj/model - a sorki nie doczytalem ze to suzuki , ten sklep z linku prowadzi glownie honde , ale do innych sprzetow tez moga zalatwic.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...