Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wygląda sprawa z odblokowana DT? Większość jest już odblokowana. Jest sens blokować na powrót? Czy nie warto już odblokowanej/oranej? Czy żywotność spada znacząco, w przypadku nie katowania odblokowanego silnika? Jak wygląda spełnianie wymogów na kat. B? Czy da się to sprawdzić w trakcie kontroli? Czy sprawdzają? Co w momencie ewentualnej kolizji/wypadku?

 

Co możecie powiedzieć o DR125? Wart zakupu? Tak pobieżnie to chyba mu bliżej do XR.

 

Jeszcze chodzi mi po głowie KMX125. Co sądzicie?

 

Może ktoś by podsumował chociaż pobieżnie te 4 modele: XLR, DT, DR, KMX. Jakie inne modele będą spełniać moje założenia?

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. nie ma sensu blokować

2. spada no bo osiąga pełną moc :D

3. żaden odblokowany 2t nie spełnia legalnie wymogów B oprócz wsk 125 i mińska :D

4. da sę sprawdzić

5. jak nikt nie zacznie drążyć to nic ......

 

 

nie wiem ile dt 125 przelatuje na tłoku ale dam sobie łeb uciąć że nawet gnojona na tanim tkrj te 10 tys km przejedzie , im ma lżej tym więcej

 

xlr to 4T i serwis jest droższy i jest go więcej ( w 2t nie regulujesz zaworów , nie wymieniasz tak często oleju )

 

kmx 125 to odpowiednik dt od kawasaki..........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. nie ma sensu blokować

2. spada no bo osiąga pełną moc :D

3. żaden odblokowany 2t nie spełnia legalnie wymogów B oprócz wsk 125 i mińska :D

4. da sę sprawdzić

5. jak nikt nie zacznie drążyć to nic ......

 

 

nie wiem ile dt 125 przelatuje na tłoku ale dam sobie łeb uciąć że nawet gnojona na tanim tkrj te 10 tys km przejedzie , im ma lżej tym więcej

 

xlr to 4T i serwis jest droższy i jest go więcej ( w 2t nie regulujesz zaworów , nie wymieniasz tak często oleju )

 

kmx 125 to odpowiednik dt od kawasaki..........

1 i 4 więc jest jednak sens blokować aby móc spokojnie jeździć na kat. B.

2. bardziej pytałem jak bardzo spada żywotność. Zakładam, że co najmniej połowę. Moc i obroty x2 względem fabrycznej - ?zgadza się?

3. wiem, że 2T nie spełniają wymogów, dlatego pytałem, czy mogą/sprawdzają to na kontroli, bo pod auto mi nie raz włazili, żeby zobaczyć kata.

5. gorzej jak będzie kolizja i np. ubezpieczyciel stwierdzi, że nie miałem uprawnień na daną kategorię i nie wypłaci odszkodowania za zarysowany błotnik w veyronie i będzie trzeba płacić z własnej kieszeni, a wtedy to nic jak ogłaszać upadłość konsumencką ;)

 

10kkm pomiędzy remontami brzmi nie najgorzej, powiedzmy zakładane minimum.

 

nie upieram się przy 4T, jednak to rozwiązanie wydaję się najbardziej spełniać moje wymogi. środek transportu w sezonie.

 

DR jakos mi nie wygląda tak topornie i solidnie jak XLR.

 

W każdym razie dzięki za opinię. Zaczyna mi się krystalizować własna. XLR > DT/KMX > DR

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DR miałem za gówniaka, DT też :) DR nie jedzie. Dla 16 latka, który wcześniej latał tylko Ogarem to może przez parę tygodni wystarczy. Zdrowa i odblokowana DT to inna bajka. Ja mialem po remoncie na częściach z górnej półki i szła jak szalona. Po przesiadce na DR350 poczułem tylko mocniejszy dół. Bo DT żeby jechała to trzeba mocno kręcić. Taka DT ma około 30 KM więc już daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moc i obroty x2 względem fabrycznej - ?zgadza się?

 

względem zdławionej i nieraz więcej jak x2 , obroty nie x2 :D

kmx 125 ma np zablokowany 12KM , kręci do 7-8 tys obr , odblokowany ma ok 25-28KM i kręci do 12 tys obr

 

 

5. gorzej jak będzie kolizja i np. ubezpieczyciel stwierdzi, że nie miałem uprawnień na daną kategorię i nie wypłaci odszkodowania za zarysowany błotnik w veyronie i będzie trzeba płacić z własnej kieszeni, a wtedy to nic jak ogłaszać upadłość konsumencką ;)

 

to trzeba jeździć tak żeby nie było kolizji :D

 

 

DR jakos mi nie wygląda tak topornie i solidnie jak XLR.

 

dr przede wszystkim ma bardzo słabe głowice i jest dosyć awaryjny więc ja bym go odpuścił

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

względem zdławionej i nieraz więcej jak x2 , obroty nie x2 :D

kmx 125 ma np zablokowany 12KM , kręci do 7-8 tys obr , odblokowany ma ok 25-28KM i kręci do 12 tys obr

 

 

to trzeba jeździć tak żeby nie było kolizji :D

 

 

dr przede wszystkim ma bardzo słabe głowice i jest dosyć awaryjny więc ja bym go odpuścił

czyli około dwukrotnie rośnie moc i obroty. o to mi chodziło, to nie apteka ;)

 

co do kolizji, każdemu życzę jazdy bez dzwonów. jednak nie nauczę innych korzystania z dróg, a będę z nich dużo korzystał. Nawet przy kolizji nie z mojej winy brak uprawnień może stać się dużym problemem.

 

DRke w takim razie odpuszczę. zapoluję na XLR>DT>KMX

 

DR miałem za gówniaka, DT też :) DR nie jedzie. Dla 16 latka, który wcześniej latał tylko Ogarem to może przez parę tygodni wystarczy. Zdrowa i odblokowana DT to inna bajka. Ja mialem po remoncie na częściach z górnej półki i szła jak szalona. Po przesiadce na DR350 poczułem tylko mocniejszy dół. Bo DT żeby jechała to trzeba mocno kręcić. Taka DT ma około 30 KM więc już daje radę.

Podstawowym warunkiem doboru motocykla jest spełnianie wymogów na kat. B.

Raczej wszystko w tej kategorii będzie zamulone. Cudów nie ma i ich nie oczekuję. 125 ma być wstępem/przejściówką. Potrzebuję jedynie moto, na którym będę mógł jeździć nie obawiając się o ewentualne problemy z uprawnieniami. Kat. A zrobię później jak się nieco wjezdżę i wtedy zakupię coś mocniejszego.

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to od 125 4t wolałbym 80 2t i ta odblokowana mieści się na B

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Chciałbym kupić najlepiej enduro bądź enduro turystyczne, coś pokroju honda transalp, kawasaki kle500, DR

Budżet max 8k.

Będzie to mój pierwszy motor, zależy mi żeby był mało awaryjny i niedrogi w utrzymaniu

Prosiłbym o jakieś podpowiedzi co wybrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam nastała ta chwila kiedy i Ja się zaraziłem sympatią do moto, szukam czegoś do latania po polnych drogach, łąkach. Moje doświadczenie jest zerowe, pogrzebałem w internetach trochę i do takiego latania jak Ja, ludzie polecają yamahę xt 600, tylko na pierwsze moto taki potwór, to chyba głupota. Myślałem też o tej samej marce tylko yz 125 cc, posiadam od roku czasu prawo jazdy kat. b, jeżdżę raczej spokojnie bez wariacji i głupot. Wzrostu mam 190 cm i ważę 90kg. Budżet na nabytek 5/6 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej Dt 125, badz cos w stylu xr 400 ,dr 350 albo klx 250 /400. Yz to crosowka bez papierow , srednio nada sie do endurowania.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie polecić jakieś enduro dla 11 latka do latania po łące koło domu + w przyszłości szutry, piach i leśne trakty. Szukam czegoś nie za wysokiego bo młody ma 150 cm wzrostu, taniego (powiedzmy do 5000), może być bez papierów bo i tak na drogę nie wyjedzie. Znalazłem crossy ale to znacznie za dużo jak na obecne potrzeby (za duża moc, zero jedynkowy gaz, koszty utrzymania, remonty). Ma ktoś jakiś pomysł? A może ma ktoś takie moto na sprzedaż (Śląsk, Małopolska)?


Pozdr,

Mariusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie polecić jakieś enduro dla 11 latka do latania po łące koło domu + w przyszłości szutry, piach i leśne trakty. Szukam czegoś nie za wysokiego bo młody ma 150 cm wzrostu, taniego (powiedzmy do 5000), może być bez papierów bo i tak na drogę nie wyjedzie. Znalazłem crossy ale to znacznie za dużo jak na obecne potrzeby (za duża moc, zero jedynkowy gaz, koszty utrzymania, remonty). Ma ktoś jakiś pomysł? A może ma ktoś takie moto na sprzedaż (Śląsk, Małopolska)?

 

Pozdr,

Mariusz

Yamaha Dt 50

 

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...