Qadrat Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Kup coś mało wysilonego, nie wyczynowego to tanio pojeździsz. Przy tak skromnym rocznym budżecie przeznaczonym na taplanie w błocie to nie masz co szukać hard sprzętów bo napęd, opony, dętki (albo musy) pochłoną sporą część tego budżetu a może pojawić się niespodzianka, że trzeba będzie włożyć w sam silnik dobre 3000 zł. Jak na początek to bierz 4T o pojemności w granicach 300 - 500 ccm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 40 KM i 150 kg xr600 z 1989 roku miała 119kg i 45 KM :D Jak na początek to bierz 4T o pojemności w granicach 300 - 500 ccm. niech kupi sobie tanią 125 2t duala i gnoi ja uważam że xr600 na start dla kogoś kto nie jeździł to dużo, ja się jej jeszcze bałem po chyba 4 latach posiadania a miałem serię... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeRockwell Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 (edytowane) Jest jakaś 125 w czterosuwie godna polecenia? Czy raczej będzie za bardzo mułowata na chłopa 70 kg? Czy 125 2t = 250 4t? :biggrin: Edytowane 7 Maja 2017 przez MikeRockwell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 125 4t ma sens tylko w jednym przypadku -klepiesz taką biedę że chleb gównem na śniadanie cienko smarujesz żeby na kolację było co jeść , pozatym że pali 3/100 i nic tam się nie zużywa bo nie ma żadnej mocy to nie ma plusów .........a jak wdepniesz w minę to remont jest droższy niż dt125...... więc jak nie potrzebujesz dojeżdżac do pracy za najniższą kawał drogi to daj sobie spokój to w terenie nie daje żadnej frajdy , nie ma dołu nie ma góry , jak glebnie cięzko pali , jest cięższe od 2t i najcześciej ma mokrą miskę olejową i po wielu glebach czy gumach wałek rozrządu się odzywa..... od 125 4t wolałby 80 2t już Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeRockwell Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 (edytowane) Ok, myślisz że KTM EXC 125 2t będzie w miarę?I czy te 2-2,5 tyś na rok przy normalnej jeździe styknie? Edytowane 7 Maja 2017 przez MikeRockwell Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 ile razy można mówić że exc 125 2t nie jest tani w eksploatacji ? ile jeszcze stron potrzeba żeby to pisać :D ? już ci ktoś napisał że to jest hard enduro a akurat hard enduro 125 2t czy 250 4t to najdroższe w eksploatacji motocykle bo najszybciej kończy się silnik....zajrzyj http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/158645-wybor-pierwszego-motocykla-crossenduro/nie gryzie Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MikeRockwell Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 To ja już nie wiem... ewentualnie mógłbym wydać nawet te 3 tyś rocznie więcej, ale znając życie to skończę na DT 125 hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 ale co jest złego w tej dt 125 ? słaby szacun na dzielni ? mnie od x czasu po chyba 8 latach w offie chodzi po głowie crm 125 tylko że przez jazdę 125 na B ich ceny są chore :D proste , tanie graty , ciężkie do zajebania , oprócz dużego spalania i może lekkiego niedosytu mocy same plusy :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vidon Opublikowano 8 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 ale co jest złego w tej dt 125 ? słaby szacun na dzielni ? mnie od x czasu po chyba 8 latach w offie chodzi po głowie crm 125 tylko że przez jazdę 125 na B ich ceny są chore :D proste , tanie graty , ciężkie do zajebania , oprócz dużego spalania i może lekkiego niedosytu mocy same plusy :D Na nicasilu CRM, i tak nie dorówna dt w dostępnośći części, jeszcze w tych modelach dt i CRM to trochę słabe zawiasy, ale można modzić, widziałem dt z zawiasem przód od CR 500 ciekawe czy idzie coś sensownego na tył wrzucić do dt 125 Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 ale crm wrzucasz normalnie tuleje i lata zawias crm a dt ? lata świetlne przepaści tak samo geometria ramy -crm jest wąska i dosyć wysoka , a dt 125 to czoper , siedzisz jak na pufie , nogi szeroko , plus że nawet osoba ze 160cm wzrostu sięgnie gleby na crm tak dobrze nie ma........ odejście też , dt jest do bólu elastyczna , słabsze rezo ma tylko kmx 125 a crm jest dzika , kosztem słabszego dołu..... wiem bo ponad rok latałem ja crm , koleś na dt i się zamienialiśmy i porównywaliśmy jedyny istotny minus crm to sterowanie zaworem wydechowym -90% ma komputer sterujący zaworem o oznaczeniu tv124 który jest do wersji zablokowanych , dorwać tv78 który jest od wersji niedławionych granivzy z cudem więc najczęsciej albo się tego nie rusza i nie masz 100% odblokowana , albo ustawia zawór w pozycji oporowo otwartej i blokuje , ale wtedy dół to dramat bez wejścia na obroty aż ciężko ze świateł ruszyć :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vidon Opublikowano 9 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2017 (edytowane) ale crm wrzucasz normalnie tuleje i lata zawias crm a dt ? lata świetlne przepaści tak samo geometria ramy -crm jest wąska i dosyć wysoka , a dt 125 to czoper , siedzisz jak na pufie , nogi szeroko , plus że nawet osoba ze 160cm wzrostu sięgnie gleby na crm tak dobrze nie ma........ odejście też , dt jest do bólu elastyczna , słabsze rezo ma tylko kmx 125 a crm jest dzika , kosztem słabszego dołu..... wiem bo ponad rok latałem ja crm , koleś na dt i się zamienialiśmy i porównywaliśmy jedyny istotny minus crm to sterowanie zaworem wydechowym -90% ma komputer sterujący zaworem o oznaczeniu tv124 który jest do wersji zablokowanych , dorwać tv78 który jest od wersji niedławionych granivzy z cudem więc najczęsciej albo się tego nie rusza i nie masz 100% odblokowana , albo ustawia zawór w pozycji oporowo otwartej i blokuje , ale wtedy dół to dramat bez wejścia na obroty aż ciężko ze świateł ruszyć :D Nie zgodzę się w życiu że na dt 125 przy wzroście 160cm dosięgnie się obiema nogami do podłoża, ja mam Ciut więcej jak 170 i dużo mi brakuje, może w tej dt był z tyłu Amor padnięty, w dt 80 przy 160cm wzrostu nawet nie sięgnie się. Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Edytowane 9 Maja 2017 przez Vidon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emes321 Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 Witam wszystkich Forumowiczów, chciałem Was prosić o pomoc/opinie w wyborze pierwszego moto. - Podstawowym warunkiem jest spełnianie wymogów na kat. B. Chcę się wjeździć i w ciągu roku zrobić pełne A, potem ewentualnie zakupić coś większego (docelowo 250-400 4T). Także moc jest sprawą drugorzędną.- wielkość motocykla średnia/duża (mam 180cm wzrostu). Chcę ogarnąć technikę jazdy, by nie mieć problemów na egzaminie na 600ccm.- budżet 5-6tys.- typ motocykla soft enduro, silnik 2T/4T znoszący duże przebiegi pomiędzy serwisami, tu pytanie co lepiej 2T, czy 4T? Dobry na miasto i w lekki teren. Po przejrzeniu kilku wątków na różnych forach wytypowałem wstępnie parę modeli, proszę o zaopiniowanie poszczególnych motocykli; wady i zalety; oraz przedstawienie własnych propozycji. 2T:- Yamaha DT 125- Kawasaki KMX 125- Honda MTX 125 4T:- Suzuki DR 125- Honda XLR 125 Najbardziej interesuję mnie XLR 125, polecana przez znajomych, jednak ciężko dostępna. Drugim typem jest DT 125. Są obecnie 2 wystawione na sprzedaż w okolicy. Moją obawą jest tutaj te 2T, którego nie potrzebuję odblokowywać, bardziej interesują mnie duże interwały serwisowe, niedrogie, dostępne części i stosunkowo niskie spalanie. Trzecie miejsce dla DR 125. Pytania na koniec. Skłaniam się bardziej do 4T z uwagi na planowane wykorzystanie moto. Czy "bać się"/warto kupować 2T nie do sportu, a robienia kilometrów. Na co jeszcze zwracać uwagę przy wyborze? Czy typ chłodzenia silnika ma duże znaczenie? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam! Cytuj Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 10 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2017 co to jest duży przebieg między serwisami i co to jest serwis ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emes321 Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 co to jest duży przebieg między serwisami i co to jest serwis ? duży przebieg = kilkanaście kkm pomiędzy remontami, niewyżyłowana jednostka. serwis = większy remont (nie drobne regulacje). w skrócie soft enduro, motocykl terenowy, użytkowy. nie cross do upalania na torze z licznikiem motoH. Idealna dla mnie wydaję mi się XLR 125 - 4T, niewyżyłowany, chłodzony powietrzem - jednak z braku dostępności szukam alternatyw. Stąd pytam o drugą opcję DT125, która jest wstawiona. Tyle, że tu jest 2T i chłodzony cieczą, czy to duże 'ograniczenia' względem XLR w odniesieniu do planowanego użytkowania. Ponad to ludzie na forach nie polecają jej. nie wiem czemu. kiedyś słyszałem coś o drogich częściach i serwisie, ale nie siedzę w temacie moto. Cytuj Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vidon Opublikowano 11 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2017 duży przebieg = kilkanaście kkm pomiędzy remontami, niewyżyłowana jednostka. serwis = większy remont (nie drobne regulacje). w skrócie soft enduro, motocykl terenowy, użytkowy. nie cross do upalania na torze z licznikiem motoH. Idealna dla mnie wydaję mi się XLR 125 - 4T, niewyżyłowany, chłodzony powietrzem - jednak z braku dostępności szukam alternatyw. Stąd pytam o drugą opcję DT125, która jest wstawiona. Tyle, że tu jest 2T i chłodzony cieczą, czy to duże 'ograniczenia' względem XLR w odniesieniu do planowanego użytkowania. Ponad to ludzie na forach nie polecają jej. nie wiem czemu. kiedyś słyszałem coś o drogich częściach i serwisie, ale nie siedzę w temacie moto.Zablokowana dt też zrobi sporo kilometrów od remontu do remontu, części jest sporo i są dostępne Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.