Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kup coś mało wysilonego, nie wyczynowego to tanio pojeździsz. Przy tak skromnym rocznym budżecie przeznaczonym na taplanie w błocie to nie masz co szukać hard sprzętów bo napęd, opony, dętki (albo musy) pochłoną sporą część tego budżetu a może pojawić się niespodzianka, że trzeba będzie włożyć w sam silnik dobre 3000 zł. Jak na początek to bierz 4T o pojemności w granicach 300 - 500 ccm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

40 KM i 150 kg

 

xr600 z 1989 roku miała 119kg i 45 KM :D

 

 

Jak na początek to bierz 4T o pojemności w granicach 300 - 500 ccm.

 

niech kupi sobie tanią 125 2t duala i gnoi

ja uważam że xr600 na start dla kogoś kto nie jeździł to dużo, ja się jej jeszcze bałem po chyba 4 latach posiadania a miałem serię...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

125 4t ma sens tylko w jednym przypadku -klepiesz taką biedę że chleb gównem na śniadanie cienko smarujesz żeby na kolację było co jeść , pozatym że pali 3/100 i nic tam się nie zużywa bo nie ma żadnej mocy to nie ma plusów .........a jak wdepniesz w minę to remont jest droższy niż dt125......

 

więc jak nie potrzebujesz dojeżdżac do pracy za najniższą kawał drogi to daj sobie spokój to w terenie nie daje żadnej frajdy , nie ma dołu nie ma góry , jak glebnie cięzko pali , jest cięższe od 2t i najcześciej ma mokrą miskę olejową i po wielu glebach czy gumach wałek rozrządu się odzywa.....

 

od 125 4t wolałby 80 2t już

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile razy można mówić że exc 125 2t nie jest tani w eksploatacji ? ile jeszcze stron potrzeba żeby to pisać :D ? już ci ktoś napisał że to jest hard enduro a akurat hard enduro 125 2t czy 250 4t to najdroższe w eksploatacji motocykle bo najszybciej kończy się silnik....

zajrzyj

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/158645-wybor-pierwszego-motocykla-crossenduro/

nie gryzie

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co jest złego w tej dt 125 ? słaby szacun na dzielni ?

 

mnie od x czasu po chyba 8 latach w offie chodzi po głowie crm 125 tylko że przez jazdę 125 na B ich ceny są chore :D

proste , tanie graty , ciężkie do zajebania , oprócz dużego spalania i może lekkiego niedosytu mocy same plusy :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co jest złego w tej dt 125 ? słaby szacun na dzielni ?

 

mnie od x czasu po chyba 8 latach w offie chodzi po głowie crm 125 tylko że przez jazdę 125 na B ich ceny są chore :D

proste , tanie graty , ciężkie do zajebania , oprócz dużego spalania i może lekkiego niedosytu mocy same plusy :D

Na nicasilu CRM, i tak nie dorówna dt w dostępnośći części, jeszcze w tych modelach dt i CRM to trochę słabe zawiasy, ale można modzić, widziałem dt z zawiasem przód od CR 500 ciekawe czy idzie coś sensownego na tył wrzucić do dt 125

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale crm wrzucasz normalnie tuleje i lata

 

zawias crm a dt ? lata świetlne przepaści tak samo geometria ramy -crm jest wąska i dosyć wysoka , a dt 125 to czoper , siedzisz jak na pufie , nogi szeroko , plus że nawet osoba ze 160cm wzrostu sięgnie gleby na crm tak dobrze nie ma........

 

odejście też , dt jest do bólu elastyczna , słabsze rezo ma tylko kmx 125 a crm jest dzika , kosztem słabszego dołu.....

 

wiem bo ponad rok latałem ja crm , koleś na dt i się zamienialiśmy i porównywaliśmy

 

jedyny istotny minus crm to sterowanie zaworem wydechowym -90% ma komputer sterujący zaworem o oznaczeniu tv124 który jest do wersji zablokowanych , dorwać tv78 który jest od wersji niedławionych granivzy z cudem więc najczęsciej albo się tego nie rusza i nie masz 100% odblokowana , albo ustawia zawór w pozycji oporowo otwartej i blokuje , ale wtedy dół to dramat bez wejścia na obroty aż ciężko ze świateł ruszyć :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale crm wrzucasz normalnie tuleje i lata

 

zawias crm a dt ? lata świetlne przepaści tak samo geometria ramy -crm jest wąska i dosyć wysoka , a dt 125 to czoper , siedzisz jak na pufie , nogi szeroko , plus że nawet osoba ze 160cm wzrostu sięgnie gleby na crm tak dobrze nie ma........

 

odejście też , dt jest do bólu elastyczna , słabsze rezo ma tylko kmx 125 a crm jest dzika , kosztem słabszego dołu.....

 

wiem bo ponad rok latałem ja crm , koleś na dt i się zamienialiśmy i porównywaliśmy

 

jedyny istotny minus crm to sterowanie zaworem wydechowym -90% ma komputer sterujący zaworem o oznaczeniu tv124 który jest do wersji zablokowanych , dorwać tv78 który jest od wersji niedławionych granivzy z cudem więc najczęsciej albo się tego nie rusza i nie masz 100% odblokowana , albo ustawia zawór w pozycji oporowo otwartej i blokuje , ale wtedy dół to dramat bez wejścia na obroty aż ciężko ze świateł ruszyć :D

Nie zgodzę się w życiu że na dt 125 przy wzroście 160cm dosięgnie się obiema nogami do podłoża, ja mam Ciut więcej jak 170 i dużo mi brakuje, może w tej dt był z tyłu Amor padnięty, w dt 80 przy 160cm wzrostu nawet nie sięgnie się.

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Vidon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich Forumowiczów, chciałem Was prosić o pomoc/opinie w wyborze pierwszego moto.

 

- Podstawowym warunkiem jest spełnianie wymogów na kat. B. Chcę się wjeździć i w ciągu roku zrobić pełne A, potem ewentualnie zakupić coś większego (docelowo 250-400 4T). Także moc jest sprawą drugorzędną.

- wielkość motocykla średnia/duża (mam 180cm wzrostu). Chcę ogarnąć technikę jazdy, by nie mieć problemów na egzaminie na 600ccm.

- budżet 5-6tys.

- typ motocykla soft enduro, silnik 2T/4T znoszący duże przebiegi pomiędzy serwisami, tu pytanie co lepiej 2T, czy 4T? Dobry na miasto i w lekki teren.

 

Po przejrzeniu kilku wątków na różnych forach wytypowałem wstępnie parę modeli, proszę o zaopiniowanie poszczególnych motocykli; wady i zalety; oraz przedstawienie własnych propozycji.

 

2T:

- Yamaha DT 125

- Kawasaki KMX 125

- Honda MTX 125

 

4T:

- Suzuki DR 125

- Honda XLR 125

 

Najbardziej interesuję mnie XLR 125, polecana przez znajomych, jednak ciężko dostępna. Drugim typem jest DT 125. Są obecnie 2 wystawione na sprzedaż w okolicy. Moją obawą jest tutaj te 2T, którego nie potrzebuję odblokowywać, bardziej interesują mnie duże interwały serwisowe, niedrogie, dostępne części i stosunkowo niskie spalanie. Trzecie miejsce dla DR 125.

 

Pytania na koniec. Skłaniam się bardziej do 4T z uwagi na planowane wykorzystanie moto. Czy "bać się"/warto kupować 2T nie do sportu, a robienia kilometrów. Na co jeszcze zwracać uwagę przy wyborze? Czy typ chłodzenia silnika ma duże znaczenie?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam!

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest duży przebieg między serwisami i co to jest serwis ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest duży przebieg między serwisami i co to jest serwis ?

duży przebieg = kilkanaście kkm pomiędzy remontami, niewyżyłowana jednostka. serwis = większy remont (nie drobne regulacje). w skrócie soft enduro, motocykl terenowy, użytkowy. nie cross do upalania na torze z licznikiem motoH.

 

Idealna dla mnie wydaję mi się XLR 125 - 4T, niewyżyłowany, chłodzony powietrzem - jednak z braku dostępności szukam alternatyw. Stąd pytam o drugą opcję DT125, która jest wstawiona. Tyle, że tu jest 2T i chłodzony cieczą, czy to duże 'ograniczenia' względem XLR w odniesieniu do planowanego użytkowania. Ponad to ludzie na forach nie polecają jej. nie wiem czemu. kiedyś słyszałem coś o drogich częściach i serwisie, ale nie siedzę w temacie moto.

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duży przebieg = kilkanaście kkm pomiędzy remontami, niewyżyłowana jednostka. serwis = większy remont (nie drobne regulacje). w skrócie soft enduro, motocykl terenowy, użytkowy. nie cross do upalania na torze z licznikiem motoH.

 

Idealna dla mnie wydaję mi się XLR 125 - 4T, niewyżyłowany, chłodzony powietrzem - jednak z braku dostępności szukam alternatyw. Stąd pytam o drugą opcję DT125, która jest wstawiona. Tyle, że tu jest 2T i chłodzony cieczą, czy to duże 'ograniczenia' względem XLR w odniesieniu do planowanego użytkowania. Ponad to ludzie na forach nie polecają jej. nie wiem czemu. kiedyś słyszałem coś o drogich częściach i serwisie, ale nie siedzę w temacie moto.

Zablokowana dt też zrobi sporo kilometrów od remontu do remontu, części jest sporo i są dostępne

 

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...