Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2t tańsze w utrzymaniu? w crossówkach?
Może pochwalisz się jakimiś konkretnymi wyliczeniami?! Dla mnie 2t jest sporo tańsze w całkowitym utrzymaniu, do tego zupełnie bezstresowe.

 

2t jest tańsze w remoncie... ale za to remont jest częstszy
Chyba przy porównaniu 125 2t z 450 4t. :blink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłok do 250 2t około 450 zł., przy amatorskiej jeździe można sobie pozwolić nawet na spore przeciąganie czasów wymian. Tłok do 450 4t około 650 zł., spore przeciąganie czasów wymian może się bardzo źle skończyć.

 

Ostatni mój 250 2t przejeździł u mnie na jednym tłoku (Wossner) około dwóch lat (nie sezonów), u następnego właściciela jeszcze około dwóch sezonów.

Akurat 250 2t jest chyba ze wszystkich crossów najtańszy w utrzymaniu. Oczywiście mowa o amatorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że przeciągając wymiane tłoka w 4T narażamy się na to że się rozpadnie, przeciągając w 2T, sami świadomie niszczymy sobie nicasil. I tu się nie da oszczędzać i tu, jednak w 2T jest mniejsze prawdopodobieństwo wybuchu.

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nicasilu oczywiście mógłby być problem, ale na tulei już nie ma żadnego problemu. Dlatego jestem zwolennikiem tulei. W aktualnym sprzęcie mam nicasil, ale jak się skończy, to nawet sekundy nie będę się zastanawiał co wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wkładałem tuleje do kilku swoich moto, i też nie narzekałem. Jeśli jednak oryginalnie siedzi nicasil to nawet lepiej, wole kupować sprzęty na nicasilu niż tulei, bo nie wiadomo jak ktoś tą tuleje zrobił i jak docierał. Do ostatniej yamahy trafił mi się oryginalny nowy cylinder w dobrej kasie to kupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak w 2T jest mniejsze prawdopodobieństwo wybuchu.

 

bo tak obserwując życie wydaje mi się że wyczynowych 4T bardzo często nie tyle urywa się korba czy pęka tłok co zalicza jakiś widowiskowy wybuch rozrządu/głowicy w głowicy (urwany łańcuszek rozrządu, urwany zawór, zatarty wałek rozrządu, wypalone gniazdo zaworowe, mikropęknięcia ) a w 2T głowica to kawałek alu z kanałami wodnymi i świecą -mniej elementów które można zaniedbać/zepsuć....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem forumowicze ! Przede wszystkim Wesołych Świąt!

Powracając do tematu głównego więc zdecydowałem się na kupno 450 lecz pozostaje wybór marki czy będzie to RM-Z czy CRF ?

Moglibyście mi rozjaśnić wady i zalety tych motorów ?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie z kolega wyzej, chodz mozesz i w sezonie jak i poza sezonem trafic okazje

Cyba chciałeś napisać "okazje".

W crossach nie istnieje coś takiego jak okazja.

A w temacie, jeśli chodzi o crossy i enduro, to pora roku nie wpływa na cenę.

Edytowane przez nabokow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...