Nitomen Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 (edytowane) el_ninio co do exc to czytaj i pytaj w podforum ktm-a ,jest temat "wszytko o exc" .Silniki bardzo zywotne , pilnowac oleju i zaworkow , co 2 lata warto rozebrac gore i ocenic stan tloka i korby , ciezko zameczyc ten silnik. Ale za 10 tys to dobra 400 kupisz, 450 raczej od 12+ . Edytowane 15 Stycznia 2009 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katsumoto Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 nawet na podnóżkach lakier nie jest zniszczony a mi sie wydaje ze rama była malowana, za białe to w porównaniu do reszty Cytuj Mika Ahola1974 - 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_ninio Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Nitomen dzięki za odpowiedź! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 (edytowane) Witam Mój budżet w kwietniu będzie oscylował w granicy ok. 10 000. Chciałbym za to kupić enduro , na pewno 4t , i pojemnościowo 350-450. Przesiadam się z yz 125 i chcę coś co pochłania mniej pieniędzy. Co polecacie i jakie są koszty np. takiego KTM EXC 450 , chodzi mi o utrzymania. pOzdrawiam Utrzymanie KTM EXC wcale nie jest aż tak drogie jak to niektórzy piszą, jeśli trafisz na maszynę w normalnym stanie to naprawdę wyjdzie sporo taniej niż 2T cross. Robiąc średnio 4tyś na rok masz 2-3 sezony spokoju, wymieniasz tylko olej z filtrami i doglądasz zaworów. Co owe 2-3 sezony sprawdzasz stan tłoka, korby i zaworów jeśli są w normie latasz dalej. Nawet jeśli się okaże że konieczna jest wymiana któregoś z elementów to i tak zdążysz zaoszczędzic kasę choćby na samym paliwie w porównaniu do 2Tcross. Wystarczy tylko policzyć koszty samego paliwa, przy założeniu że latasz średio 4tyś na rok i przyjmując śrdnie spalanie EXC4T na poziomie 7L a dla 2Tcross 10L (a to nie jest mocno wygórowana średnia) wychodzi że dla EXC to koszt 980zł (zakładając cenę paliwa 3,5zł) do tego doliczymy wymianę oleju co 1500km plus filtry czyli 200zł i wychodzi nam na rok 1180zł, dla 2Tcross to koszt 1400zł plus koszt dobrego oleju (zakładając mieszankę 50:1 a koszt litra oleju do mieszanki na 30zł) czyli 240zł wychodzi 1640zł .Różnica w samym paliwie to 460zł na jeden sezon . Do tego trzeba doliczyć przynajmniej raz na rok wymianę tłoka w 2Tcross, a przy zakładanym przebiegu 2 tłoki (koszt około 700zł) no i raz na dwa sezony korba z łożyskami(koszt około 300zł), czyli do 460zł doliczamy 1000zł mamy 1460zł oszczędności na sezon. Zakładając że po 3sezonach wymienisz tłok+korbę w EXC4T czyli koszt 1100zł dodając do tego koszta paliwa i oleju mamy 4040zł możemy doliczyć do tego jeden łańcuch rozrządu czyli 200zł i mamy 4240zł, dla 2Tcross wychodzi 7320zł!!! czyli prawie dwa razy tyle. Edytowane 15 Stycznia 2009 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Utrzymanie KTM EXC wcale nie jest aż tak drogie jak to niektórzy piszą, jeśli trafisz na maszynę w normalnym stanie to naprawdę wyjdzie sporo taniej niż 2T cross. Robiąc średnio 4tyś na rok masz 2-3 sezony spokoju, wymieniasz tylko olej z filtrami i doglądasz zaworów. Co owe 2-3 sezony sprawdzasz stan tłoka, korby i zaworów jeśli są w normie latasz dalej. Nawet jeśli się okaże że konieczna jest wymiana któregoś z elementów to i tak zdążysz zaoszczędzic kasę choćby na samym paliwie w porównaniu do 2Tcross. Wystarczy tylko policzyć koszty samego paliwa, przy założeniu że latasz średio 4tyś na rok i przyjmując śrdnie spalanie EXC4T na poziomie 7L a dla 2Tcross 10L (a to nie jest mocno wygórowana średnia) wychodzi że dla EXC to koszt 980zł (zakładając cenę paliwa 3,5zł) do tego doliczymy wymianę oleju co 1500km plus filtry czyli 200zł i wychodzi nam na rok 1180zł, dla 2Tcross to koszt 1400zł plus koszt dobrego oleju (zakładając mieszankę 50:1 a koszt litra oleju do mieszanki na 30zł) czyli 240zł wychodzi 1640zł .Różnica w samym paliwie to 460zł na jeden sezon . Do tego trzeba doliczyć przynajmniej raz na rok wymianę tłoka w 2Tcross, a przy zakładanym przebiegu 2 tłoki (koszt około 700zł) no i raz na dwa sezony korba z łożyskami(koszt około 300zł), czyli do 460zł doliczamy 1000zł mamy 1460zł oszczędności na sezon. Zakładając że po 3sezonach wymienisz tłok+korbę w EXC4T czyli koszt 1100zł dodając do tego koszta paliwa i oleju mamy 4040zł możemy doliczyć do tego jeden łańcuch rozrządu czyli 200zł i mamy 4240zł, dla 2Tcross wychodzi 7320zł!!! czyli prawie dwa razy tyle. A jak wypada SX fo EXC ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 A jak wypada SX fo EXC ? SX w 4T wypada mniej okazale, silnik SX kręci się do 11tyś/min a wiadomo że wysokie obroty to wysokie zużycie (i nie chodzi mi tylko o paliwo :wink: ) i co się z tym wiąże częstsze wymiany (tłok, korba), wachy też trochę więcej wciąga. Jak dokładnie to wygląda to ciężko mi napisać, ale chyba nie ma tragedji bo kolega latający na 525SX właśnie zrobił dwa sezony (a lata tość często) bez rozbiórki silnika i silnik pracuje jak powinien. Właśnie się zastanawia czy rozbierać silnik czy kolejny sezon robic na tym co jest. Ale myślę że i tak wypadnie taniej niż 2Tcross. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 SX w 4T wypada mniej okazale, silnik SX kręci się do 11tyś/min a wiadomo że wysokie obroty to wysokie zużycie (i nie chodzi mi tylko o paliwo :wink: ) i co się z tym wiąże częstsze wymiany (tłok, korba), wachy też trochę więcej wciąga. Jak dokładnie to wygląda to ciężko mi napisać, ale chyba nie ma tragedji bo kolega latający na 525SX właśnie zrobił dwa sezony (a lata tość często) bez rozbiórki silnika i silnik pracuje jak powinien. Właśnie się zastanawia czy rozbierać silnik czy kolejny sezon robic na tym co jest. Ale myślę że i tak wypadnie taniej niż 2Tcross. no to w sumie tragedi nie ma ;). Popytaj kolegi jak wygląda remont sezonowy mniej więcej u niego, bo planuje na wakacjach zakup 520, no idaj znać co i jak jak możesz. ż góry dzięki. pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 no to w sumie tragedi nie ma ;). Popytaj kolegi jak wygląda remont sezonowy mniej więcej u niego, bo planuje na wakacjach zakup 520, no idaj znać co i jak jak możesz. ż góry dzięki. pozdro OK jak czegoś się dowiem to dam znać, ż góry nie ma za co :wink: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 OK jak czegoś się dowiem to dam znać, ż góry nie ma za co :wink: . no to pod góre :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vipszybki Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Witam Mój budżet w kwietniu będzie oscylował w granicy ok. 10 000. Chciałbym za to kupić enduro , na pewno 4t , i pojemnościowo 350-450. Przesiadam się z yz 125 i chcę coś co pochłania mniej pieniędzy. Co polecacie i jakie są koszty np. takiego KTM EXC 450 , chodzi mi o utrzymania. pOzdrawiam z 125-tki proponowałbym się przesiąść na jakąś 300-400cm w 4T np: DR 350 lub DRZ400, ja miałem Aprilie Pegaso 125 cm ok. 34 KM w 2T, i przesiadłem się na DRZ-400S 42KM w 4T, 2003 rok, wiem że kucyki z 2T kucykom z 4T nie są równe, ale myśle że to był strzał w 10 i jak narazie jeźdze nim 1 sezon i jest bezawaryjne po za tym że skończył się łańcuch i zębatki... :) ale to nietrwałe części w enduro raczej no moze zależy jeszcze jakie kto kupuje.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Margrabia Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Witam, wiem, że tych pytań są setki, ale co robić, gdzieś się trzeba poradzić... Otóż: przymierzam się do zakupu pierwszego moto. Z racji i rozmiarów (190 cm/ponad 110 kg), i gustów, celuję w jakieś 600-650 cm enduro. Ciągnie mnie wprawdzie do turystyki, ale realnie zdaję sobie sprawę, że przynajmniej najbliższy sezon sprowadzi się do jeżdżenia raczej bliskiego, pewnie więcej po asfalcie, ale chciałbym swobodnie zjechać na polną/leśna drogę. A dylemat jest taki - czy kupić coś bardziej "asfaltowego", np Aprilię Pegaso, czy może mniej (tu w grę wchodziłaby Yamaha XT600, Kawa KLR650, ew. DR650). Co wziąć pod uwagę przy decyzji? Jaki da efekt zaczynanie jeżdżenia na takim lub innym moto? Ceny akurat są zbliżone, zakładam wydanie 7000-8000 PLN. Dzięki i pozdrawiam, M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 (edytowane) To typwoe duale , z nastawieniem na lekki teren ( aczkolwiek nie zawsze , owy teren byl lekki :D ) , jak DR to powyzej 96 model SE . Wez coz bez oplastikowania , po roku zdecydujesz w ktrora strone isc. Dla takiego chlopa XT niebardzo sie nada , slaby silnik i jeszcze slabsze zawieszenie. Jak pisales wyzej , DR , KLR, mozesz szukac XR 650L z rozrusznikiem. Jak cos oplastikowanego , to z gmolami , bo latwo uszkodzic oslony. Edytowane 17 Stycznia 2009 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 jak DR to powyzej 96 model SE tak jak mówisz, dane mi było ujeżdzasz 650 SE z 2000 r. , duzo lepiej sie prowadzi, lżejsza od mojej XT, lepsza zawiecha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HondaCR Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 heY wszystkim .... mam takie pytanko ... . Bo od dłuższego czasu ( od początku zimy ) szukam motocykla dla siebie , jestem zdecydowany już na crossa o pojemności 125 , 2T ... kurcze szukam motorka przez całą zimę i nic nie mogę znaleźć .... A kryteria jakie motor musi spełniać są takie : Motocykl musi być z MAŁOPOLSKI , CENA max 5000 zł Rocznik nie straszy jak 1999/2000 !! Oczywiście sprawny musi być ;D NA wygląd już nie patrze byle tylko motocykl bym miał na nowy sezon bo mnie normalnie rozsadzi bez motora ..... Może ktoś z was widział ciekawą okazje albo jakiś znajomy sprzedaje .. bo ja cięgle siedzę na allegro i byłem już oglądać pare motorków ale jeszcze nic dobrego nie znalazłem ;/ PomocY ?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baklazan22 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 heY wszystkim .... mam takie pytanko ... . Bo od dłuższego czasu ( od początku zimy ) szukam motocykla dla siebie , jestem zdecydowany już na crossa o pojemności 125 , 2T ... kurcze szukam motorka przez całą zimę i nic nie mogę znaleźć .... A kryteria jakie motor musi spełniać są takie : Motocykl musi być z MAŁOPOLSKI , CENA max 5000 zł Rocznik nie straszy jak 1999/2000 !! Oczywiście sprawny musi być ;D NA wygląd już nie patrze byle tylko motocykl bym miał na nowy sezon bo mnie normalnie rozsadzi bez motora ..... Może ktoś z was widział ciekawą okazje albo jakiś znajomy sprzedaje .. bo ja cięgle siedzę na allegro i byłem już oglądać pare motorków ale jeszcze nic dobrego nie znalazłem ;/ PomocY ?! Po prostu poczekaj do wiosny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.