Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,

mam zamiar kupić jakiegoś enduraka.

 

 

jazda - max 2-4 razy w tygodniu las, polne drogi

 

Aby dopełnić ewentualne braki w danych dodam, że mieszkam na jurze krakowsko częstochowskiej (Krzeszowice rzut beretem;-)). Teren tu jest różnoraki nie da się sprecyzować dokładnie

 

HEHEHE czekaj czekaj poznasz ekipę z krzeszowic to się dowiesz że Krzeszowicki las to jeden z najbardziej hardcorowych terenów enduro, dziesiątki mega podjazdów, korzeni, kamieni i piachu :) tam nie wystarczy jakieś lajtowe enduro jakie zaraz zaczną Ci tu polecać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEHEHE czekaj czekaj poznasz ekipę z krzeszowic to się dowiesz że Krzeszowicki las to jeden z najbardziej hardcorowych terenów enduro, dziesiątki mega podjazdów, korzeni, kamieni i piachu :) tam nie wystarczy jakieś lajtowe enduro jakie zaraz zaczną Ci tu polecać :)

Nie wiadomo czy kolega ma zamiar tam latać z chłopakami, ale jak ma to bym mu radził do 7 tyś jakąś YZF 426, lub coś z 300-360-380 2T :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEHEHE czekaj czekaj poznasz ekipę z krzeszowic to się dowiesz że Krzeszowicki las to jeden z najbardziej hardcorowych terenów enduro, dziesiątki mega podjazdów, korzeni, kamieni i piachu :) tam nie wystarczy jakieś lajtowe enduro jakie zaraz zaczną Ci tu polecać :)

Ekipy nie znam (no może trochę z YouTube), ale tereny doskonale, bo zdeptałem tam każdy metr. Powiem szczerze że w mojej okolicy jest cała masa podobnych terenów jest i prawdziwa pustynia błędowska gdzie piachu morze, nie brakuje też spokojniejszych terenów. Podsumowując - oglądając filmiki krzeszowickiej grupy raczej daleko mi do takiego hardcoru (tak się to pisze?!) Ale za rok lub dwa?

 

A na to co koledzy powiedzą?

1. http://moto.allegro.pl/kawasaki-klx-650-c-i2198624665.html

2. http://allegro.pl/ktm-lc4-540-sxs-super-stan-22tys-przebiegu-i2185096666.html

 

Dodam jeszcze, ze nie koniecznie będę go rejestrował :cool:

materiały ścierne i spawalnicze - www.maxolkusz.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekipy nie znam (no może trochę z YouTube), ale tereny doskonale, bo zdeptałem tam każdy metr. Powiem szczerze że w mojej okolicy jest cała masa podobnych terenów jest i prawdziwa pustynia błędowska gdzie piachu morze, nie brakuje też spokojniejszych terenów. Podsumowując - oglądając filmiki krzeszowickiej grupy raczej daleko mi do takiego hardcoru (tak się to pisze?!) Ale za rok lub dwa?

 

A na to co koledzy powiedzą?

1. http://moto.allegro....2198624665.html

2. http://allegro.pl/kt...2185096666.html

 

Dodam jeszcze, ze nie koniecznie będę go rejestrował :cool:

Pierwszy odpada, drugi bardziej ale też do Twojego terenu idealny nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że mając maksymalnie kilometr dojazdu po asfalcie nie opłaca się kupować enduraka, dochodzą niepotrzebne koszty utrzymania (OC, rejestracja, przeglądy). Nie lepiej kupić jakiegoś spokojniejszego crossa? Co do modelu to doświadczeni koledzy ci doradzą :P

 

widze że nadal nie rozumiesz :D

 

nie ma spokojnego crossa.........crossy są mocne dzikie i mocno kosztują i tyle i nie ważne czy 2 T czy 4T czy ćwiara czy seta czy 4.5 cokolwiek nie kupisz koszta utrzymania są kosmiczne i ciągle dłubiesz bo olej wymienia się co kilkanaście mth i tak samo reguluje zawory więc nigdy to nie będzie tani motocykl w utrzymaniu

 

jak już bardzo cie bolą koszta ,,papierów'' w enduro to kup bez papierów, albo opłacaj tylko OC, albo wyrejestruj, chociaż dla mnie to bzdura bo jak pisał JKD koszta papierów w skali roku są śmieszne (rejestracja kosztuje 120 ale robisz to raz, przeglądu od biedy możesz nie robić w razie kontroli 50 zł mandat albo wcale, no i oc z 150 zł )

 

za te powiedzmy 200 zł rocznie masz komfort psychiczny możliwość dojechania wszedzie na kołach (bo prawko A zapewne masz)....

w crossówce samego oleju przerobisz za więcej niż 200 zł (nie wiem czy service manual nie zaleca np do crf450 syntetyka ?? ) nie mówiąc o innych kosztach......

 

pozatym różnica enduro/cross to nie tylko światła papiery i koszta utrzymania to także charakterystyka silnika zawias itp.....nawet w motocyklach typu exc/sx gdzie w zasadzie jest ten sam silnik i rama różnice są do odczucia przez amatora a np różnica xr vs cr to jest po prostu przepaść i wcale niekoniecznie na korzyść cr.........ja w moje tereny nie zamieniłbym xr600 za cr250 w życiu :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sobie nie wyobrażam terenu w którym lepiej sie lata na xr niż cr, nawet jak jest płasko do bólu, to zawsze można na kole polecieć, poatakować zakręty, poskakać, wpaść na tor, ale jak jak gość chce coś taniego w utrzymaniu do rejestracji to wyczynówki odpadają, a z tanich w utrzymaniu xr jest najfajniejsza, w w żadne klxy bym sie nie bawił ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sobie nie wyobrażam terenu w którym lepiej sie lata na xr niż cr, nawet jak jest płasko do bólu, to zawsze można na kole polecieć, poatakować zakręty, poskakać, wpaść na tor, ale jak jak gość chce coś taniego w utrzymaniu do rejestracji to wyczynówki odpadają, a z tanich w utrzymaniu xr jest najfajniejsza, w w żadne klxy bym sie nie bawił ;)

Co do KLX, to akurat znajomy z tego forum miał 300 z Mikuni TM to zapierniczało to zdrowo, no i zawieszenie o niebo lepsze niż w XR. Krążą o kawie różne opinie, ale każde zajeżdzone moto może się później mścić na nowym właścicielu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do KLX, to akurat znajomy z tego forum miał 300 z Mikuni TM to zapierniczało to zdrowo, no i zawieszenie o niebo lepsze niż w XR.

 

na mechanicznym gaźniku tak na seryjnym podciśnieniowym jest strasznie nudny..........tak czy srak jest słabszy niż xr600 ale na mechaniczym gaźniku chociaż coś sie dzieje bo na podciśnieniowym to usnąc w siodle można jak na xt :D

 

klx650r jest fajny ale egzotyczne moto (nie C z elektrycznym rozrusznikiem tylko R bez zegarów , z atrapą lampy z skróconym stelarzem, palony kopniakiem i zawias USD z przodu) jest dosyć ciężki jak na harda ale idzie jak lc4 620 i sporo lepiej od seryjnej xr600 i w sumie jest szansa czasem za 5-6 tys takiego upolować, ból że moto skomplikowane, bardzo ,,zbity'' trudny w serwisie silnik z kiepskim dostępem do części w PL

 

ja sobie nie wyobrażam terenu w którym lepiej sie lata na xr niż cr, nawet jak jest płasko do bólu, to zawsze można na kole polecieć, poatakować zakręty, poskakać, wpaść na tor,

 

mnie drażni ch-ka silnika , jadowita góra słaby dół i zestopniowanie skrzyni, żeby cr250 wykorzystać trzeba być pro riderem nie bać się zap***ać a w xr nie :D

 

nawet na kole lepiej sie lata xr bo masz lepszą kontrole, można stawiać z bardzo niskich obrotów przy niskiej prędkości i samym gazem i nie wystrzeli ci z pod dupy nagle :D

nie wiem może ja jeździłem wrakiem ale cr250 dużo łatwiej zadusić na podjeździe, atakując wolno a xr generalnie na 1 biegu bardzo ciężko zadusić pod małe podjazdy to na wolnych obrotach bez gazu podjeżdża taki traktor :D i nawet jak już prawie się zadusiła i szarpie to po otwarciu manety masz moc bez strzału ze sprzęgła a w cr250 nie.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

650C nie nadaje się nawet na żwirownie bo utonie w tym piachu -gotowy do jazdy jest chyba cięższy niż xt600 3TB.....ja przesiadłem sie z xt600 na xr bo xt jest za cięzka do żwirowni .....generalnie 650c to jest taka nowocześniejsza xt600 3TB -ciężkie bez zawiasu , mułowate raczej na szosę....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nie wiem może ja jeździłem wrakiem ale cr250 dużo łatwiej zadusić na podjeździe, atakując wolno a xr generalnie na 1 biegu bardzo ciężko zadusić pod małe podjazdy to na wolnych obrotach bez gazu podjeżdża taki traktor :D i nawet jak już prawie się zadusiła i szarpie to po otwarciu manety masz moc bez strzału ze sprzęgła a w cr250 nie.....

 

No tak, tyle że 2 suwem się nie atakuje podjazdów na wolnych obrotach, bo dół ma słaby (dotyczy to fulli, np exc 2t to już trochę inna bajka) ale jak mu się wklei to nie ma bata żeby to dziadostwo zadusić :D

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...