Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czeee :)

 

Chciałbym zakupić motorek, powiem że pierwszy :) Chciałbym jakąś 125 albo 80 rejestrowaną na 50 głównie aby pojeździć po terenie. Konto mojego brata, który mnie trochę zaraził swoją pasją, ale nigdy nie miałem szansy pojeździć na jego Mz-tce SM a teraz sam chciałbym pojeździć. Fundusze niezbyt wysokie. Max 2500.

Ważę 85kg i mierzę 195cm niedługo 16 lat, więc jeszcze 2 lata zanim będe mógł legalnie jeździć czymś większym. Oczywiście umie terenu nie brakuje, mieszkam na wsi zaznaczę że posterunkowy daje 3 ostrzeżenia :) Może coś doradzicie? Jakieś rozwiązanie co wziąć? Za te piniązki nie dostane w znakomitym stanie motocyklu, ale na początek musi starczyć. Czekam na wasze propozycję :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym zakupić motorek, powiem że pierwszy smile.gif Chciałbym jakąś 125 albo 80 rejestrowaną na 50 głównie aby pojeździć po terenie. Konto mojego brata, który mnie trochę zaraził swoją pasją, ale nigdy nie miałem szansy pojeździć na jego Mz-tce SM a teraz sam chciałbym pojeździć. Fundusze niezbyt wysokie. Max 2500.

Ważę 85kg i mierzę 195cm niedługo 16 lat, więc jeszcze 2 lata zanim będe mógł legalnie jeździć czymś większym. Oczywiście umie terenu nie brakuje, mieszkam na wsi zaznaczę że posterunkowy daje 3 ostrzeżenia smile.gif Może coś doradzicie? Jakieś rozwiązanie co wziąć? Za te piniązki nie dostane w znakomitym stanie motocyklu, ale na początek musi starczyć. Czekam na wasze propozycję icon_smile.gif

 

przez cały temat jest non stop wałkowany temat 125 2T........ja rozumiuem że nikomu nie chce sie czytać takich tasiemców dlatego jestem takowym przeciwny, ale spójrz chociaż 2 ostatnie strony...

 

2500 to mało............125 2T zadbanej za 2500 raczej nie kupisz chyba że bez kwita...

 

ja bym sie w wałki 80/50 czy 125/50 nie pchał po pierwsze okresowe przeglądy po 2 konsekwencje w razie wypadku ...

 

w wieku 16 lat możesz robić A1 (dobrze pamiętam? ) warto, a i moja crm ma w dowodzie moc 8.9kW więc formalnie jest na A1.....

 

reszta chyba już była.......crm niby jest najlepsza zawieszeniowo i jest chyba najbardziej ,,hard'' ale zestopniowanie skrzyni i oddawanie mocy to porażka dla amatora, pozatym najwięcej pali i cienko z częściami............dt 125 i kmx to w zasadzie podobne moto, kmx miał strasznie kosmiczne blokady np brak 6 biegu, ma opinie awaryjniejszego, ogólnie oba moto to takie troche zaprzeczenie 2T, elastyczne i lepszy chyba dół jak góra :D.........kdx/rx nie miałem nie wypowiadam się........

 

za 2500 najlepsze wyjście to mtx80...........bardzo trudna do zarżnięcia, przy normalnej eksploatacji oszczędna, silnik chyba wieczny......

 

przy prostych glebach szanse na nieskonanie z wycieńczenia wynosiły jakieś 60-70% niestety i w takich przypadkach hondzia potrafiła niemile zaskoczyć banghead.gif

 

:icon_rolleyes: to jak już sie wywinie kopytami to co dalej ?? odkręcanie świecy ?? przy ,,lajtowej glebie'' to chyba kilka butów z wyłaczonym zapłonem i przepustnicy na opór i niby ma działać ??

ja xr 600 nie skreśliłem, będe walczył o 650R/exc520 ale jakby sie nie udało to nie wykluczam 600.....mnie w tym moto rozwaliła trudność znalezienia czegokolwiek nie będacego wrakiem troche polski za nią zjeździłem i nic ciekawego nie trafiłem......

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wy to robicie że moto do góry nogami ląduje? I to przy delikatnej jeździe?:)

He... :icon_mrgreen: to jest najlepszy post jaki tu czytałem, delikatna jazda :icon_mrgreen: i jak wy to robicie :icon_mrgreen: do tego naprawdę nie trzeba wielkich zdolności wystarczy przeprawówka typu "azymutalnego" czyli ujmując to prościej jazda na przełaj przez las z punktu A do B i masz 99% szans że przynajmniej raz koła moto będą wyżej niż zbiornik paliwa :icon_mrgreen: , albo dobry podjazd i lekkie problemy z opanowaniem moto no i masz :bigrazz:

np.

:icon_mrgreen:

:icon_rolleyes: to jak już sie wywinie kopytami to co dalej ?? odkręcanie świecy ?? przy ,,lajtowej glebie'' to chyba kilka butów z wyłaczonym zapłonem i przepustnicy na opór i niby ma działać ??

ja xr 600 nie skreśliłem, będe walczył o 650R/exc520 ale jakby sie nie udało to nie wykluczam 600.....mnie w tym moto rozwaliła trudność znalezienia czegokolwiek nie będacego wrakiem troche polski za nią zjeździłem i nic ciekawego nie trafiłem......

Zakręcasz paliwo, deko na max i majtasz żeby przesuszyć, potem odkręcasz paliwko i modlisz się żeby załapała jak nie to wracasz do majtania i tak nieraz 2-3 cykle pod warunkiem że w tak zwanym międzyczasie dziwnie nie ściemni Ci się przed oczami :icon_mrgreen: jeśli już się zrobi naprawę ciemno to niekoniecznie musi być to zapadająca noc.. najprawdopodobniej zemdlałęś :icon_mrgreen:

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez cały temat jest non stop wałkowany temat 125 2T........ja rozumiuem że nikomu nie chce sie czytać takich tasiemców dlatego jestem takowym przeciwny, ale spójrz chociaż 2 ostatnie strony...

 

2500 to mało............125 2T zadbanej za 2500 raczej nie kupisz chyba że bez kwita...

 

ja bym sie w wałki 80/50 czy 125/50 nie pchał po pierwsze okresowe przeglądy po 2 konsekwencje w razie wypadku ...

 

w wieku 16 lat możesz robić A1 (dobrze pamiętam? ) warto, a i moja crm ma w dowodzie moc 8.9kW więc formalnie jest na A1.....

 

reszta chyba już była.......crm niby jest najlepsza zawieszeniowo i jest chyba najbardziej ,,hard'' ale zestopniowanie skrzyni i oddawanie mocy to porażka dla amatora, pozatym najwięcej pali i cienko z częściami............dt 125 i kmx to w zasadzie podobne moto, kmx miał strasznie kosmiczne blokady np brak 6 biegu, ma opinie awaryjniejszego, ogólnie oba moto to takie troche zaprzeczenie 2T, elastyczne i lepszy chyba dół jak góra :D.........kdx/rx nie miałem nie wypowiadam się........

 

za 2500 najlepsze wyjście to mtx80...........bardzo trudna do zarżnięcia, przy normalnej eksploatacji oszczędna, silnik chyba wieczny......

 

o MTX 80 słyszałem,kłopot w tym że ciezko do niej części dostać, ostatnio zamawiałem koledze i miesiąc szukałem, aby w ogóle kupić. Czytałem ale pierwsze 5 stron :D. A Yamaha DT? Przewijałam się w postach. Aby zrobić A1 potrzebne są kolejne pieniążki, więc narazie jedyne motorek wchodzi w grę potem będzie sie dalej myślało. Mi nie chodzi o cos w super stanie, ja się chce nauczyć jeździć na moterze jak i przy nim grzebać. Mam zaprzyjaźnione osoby, które mogłby mi pomóc w tym więc teraz chodzi jedynie o jak najlepszy i trafny wybór.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He... icon_mrgreen.gif to jest najlepszy post jaki tu czytałem, delikatna jazda icon_mrgreen.gif i jak wy to robicie icon_mrgreen.gif do tego naprawdę nie trzeba wielkich zdolności wystarczy przeprawówka typu "azymutalnego" czyli ujmując to prościej jazda na przełaj przez las z punktu A do B i masz 99% szans że przynajmniej raz koła moto będą wyżej niż zbiornik paliwa icon_mrgreen.gif , albo dobry podjazd i lekkie problemy z opanowaniem moto no i masz bigrazz.gif

np.

icon_mrgreen.gif

Hehe śmieszny filmik. Mnie się to jeszcze nie zdarzyło, ale widać wszystko przede mną:)

 

MTX 80 słyszałem,kłopot w tym że ciezko do niej części dostać, ostatnio zamawiałem koledze i miesiąc szukałem, aby w ogóle kupić. Czytałem ale pierwsze 5 stron D.gif. A Yamaha DT? Przewijałam się w postach. Aby zrobić A1 potrzebne są kolejne pieniążki, więc narazie jedyne motorek wchodzi w grę potem będzie sie dalej myślało. Mi nie chodzi o cos w super stanie, ja się chce nauczyć jeździć na moterze jak i przy nim grzebać. Mam zaprzyjaźnione osoby, które mogłby mi pomóc w tym więc teraz chodzi jedynie o jak najlepszy i trafny wybór.

Ja bym szukał Dr 125 albo Dt 125. Bardzo znane motorki, z częściami nie ma problemów, podstaw napewno się nauczysz. W cenie się zmieścisz, wybór na aukcjach też jest. Wybór tylko czy 4t czy 2t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby odkrecic swiece w XR trzeba włozyc troche pracy...Powiem szczerze ze ja tego unikam i chyba ostatnio odkrecalem ją jakos na początku tamtego sezonu. U mnie nie ma az takich schodów z odpaleniem po zaliczeniu pleców. 10x szybko na deko, potem max 5 min skakania po kopce :D i gada :D Za to na początku bywało nieciekawie, w jedynych butach pękła mi podeszwa, a prawe udo miałem bardziej umiesnione niz pudzian :D Plecy zaliczam za kazdym razem jak wyjezdzam, a nawet czasami po kilka razy na godzinę w Kołbieli...da sie z tym zyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o MTX 80 słyszałem,kłopot w tym że ciezko do niej części dostać, ostatnio zamawiałem koledze i miesiąc szukałem, aby w ogóle kupić.

 

niemożliwe aż........tyle jest mtx na części.....tłoków jest od h...a, fakt że sama chińszczyzna żadnych wossnerów czy vertexów ale jest, a pozatym czego nie mogłeś znależć ?? łańcuch zębatki no problem, linki można dorobić, świeca od ręki, z filtrem powietrza chyba może być ciężko, ślizg łańcucha jest nie do dostania ale działa i bez niego albo dopasować inny, moduł CDI idzie kupić używke to samo regel, akumulator nowy no problem....

 

szczerze to nie wiem czego brakuje.....może jakiś super ,,nieszablonowych'' częsci typu stacyjka zegary orginalna lampa gaźnik ale to sie raczej nie zużywa...

 

ja miałem mtx 80c chłodzona powietrzem 1 rok i gorąco polecam....były 3 wersje C chłodzona powietrzem z bębnami, R chłodzona cieczą z bębnami, R2 chłodzona cieczą z tarczą z przodu tą ostatnią najbardziej polecam....i jest szansa kupić taką 80/50 za 2500........dt 80/50 nie kupisz za tyle chyba że złoma.....

 

dt125 zarejestrowanej na 50 nie kupisz za 2500 chyba że rupiecia...

 

eśli już się zrobi naprawę ciemno to niekoniecznie musi być to zapadająca noc.. najprawdopodobniej zemdlałęś icon_mrgreen.gif

 

fajnie :D chyba kupie xt600 z e-startem na następne moto :D nikt nie powiedział że enduro jest proste lekkie przyjemne ale żeby bardziej walczyć z odpaleniem moto niż z terenem to chyba coś nie tak :D ?? kręci mnie sposób oddawania mocy 600 4T ale to kopanie to jakiś horror....na zimno też jak widze po YT palą bardzo niechętnie.....

 

jednak małe 2T, pierdzi śmierdzi, mocy niewiele, dołu nie ma ale w swojej prostocie i bezawaryjności jest genialne :D moja CRM zapala ZAWSZE po glebie powtarzam zawsze nieistotne co zrobisz.....kopie sie ją jak komara i 5 kop to maximum żeby załapała.......teraz przy 15 stopniowym mrozie pali z 4-5 zimna i to jest chyba najgorszy wynik bo latem wiosną czy jesienią zimna od strzała...chyba musze ją polubić a nie kombinować z zmianą moto :D

 

np.
icon_mrgreen.gif

 

łeeee normalka w mojej jeździe :icon_twisted:

 

 

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie cylinder chłodzony powietrzem, większość była chłodzona cieczą, pozatym reszta jest, mi samemu spodobała się: http://allegro.pl/item1354178337.html . Możliwość legalnej jazdy, pozatym motorek nie robi furory, ale na początek? MTX 80 ewentualnie :) ( to już zależy jak u kumpla by chodziła:))

Edytowane przez adikosak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...