Skocz do zawartości

Jaki motorek dla kobietki? (pierwszy motocykl dla kobiety)


Rekomendowane odpowiedzi

Mam prosbe... chcialabym skorzystac z Waszej wiedzy i doswiadczenia :banghead:

Kilka lat jezdzilam jako plecak, i sie zarazilam....

Rok temu zrobilam prawko na motor, kilkanascie lat po aucie, ale coz :)

Pierwszy sezon przejezdzilam na CBR 125. Chwale sobie sprzecik, bo bardzo zgrabny... niewysoki, lekki, taki w sam raz. Na kolejny sezon chcialabym cos ciut wiekszego. Moglaby byc jakas 600-etka, ale ze zblokowana moca (tak na wszelki...)

I tutaj pojawia sie problem. Mam 162 wzrostu i 47 kg wagi. Wszystkie sprzety sa za wysokie... ziemie dotykam czubkami palcow, a oparcie wiadomo, ze byc musi...

Slyszalam, ze mozna obnizyc na sprezynie ;)... ale moze wiecie jaki sprzet ma nisko siedzenie i jest w miare lekki? Siedzialam na CBR 600 RR, na Yamaha F6 i kilku innych... F6 jak narazie byla najnizsza...

Z gory dziekuje :eek:

 

No właśnie... to jest poważny problem. Szukam jakiegoś lekkiego sprzętu dla swojej dziewczyny, zapozanałem się z orfertą kluczowych producentów i pozostaje to, czym właśnie jeździsz :banghead:

Moim zdaniem najlepszy wybór to sprzęt, na którym będziesz czuła się pewnie i bezpiecznie. To pozwoli Ci jeździć bez obaw i mieć radochę od samego początku a to bardzo ważne, ponieważ jazda podszyta niepewnością generuje błędy poprzez stres :flesje:

Trzeba dosiąść tego i owego i wybrać miłość od pierwszej przejażdżki :biggrin:

A tak na marginesie, jak cenisz swój sprzęt? Miałem kupić mojej Moni nową ale jeśli Twoja jest w idealnym stanie, to może dosiądzie ją jeździec o wzroście 156 cm... :biggrin:

A kiedyś to produkowali całkiem fajne 250-tki, ale świat się zmienia...

 

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... to jest poważny problem. Szukam jakiegoś lekkiego sprzętu dla swojej dziewczyny, zapozanałem się z orfertą kluczowych producentów i pozostaje to, czym właśnie jeździsz :banghead:

Moim zdaniem najlepszy wybór to sprzęt, na którym będziesz czuła się pewnie i bezpiecznie. To pozwoli Ci jeździć bez obaw i mieć radochę od samego początku a to bardzo ważne, ponieważ jazda podszyta niepewnością generuje błędy poprzez stres :eek:

Trzeba dosiąść tego i owego i wybrać miłość od pierwszej przejażdżki :biggrin:

A tak na marginesie, jak cenisz swój sprzęt? Miałem kupić mojej Moni nową ale jeśli Twoja jest w idealnym stanie, to może dosiądzie ją jeździec o wzroście 156 cm... :biggrin:

A kiedyś to produkowali całkiem fajne 250-tki, ale świat się zmienia...

 

Pozdrawiam

Piotrek

 

 

Czesc Piotrek :flesje:

Mysle, ze dla drobnej kobiety nie ma lepszego sprzetu na poczatek (bez wazeliniarstwa:))

Wystawilam moto na allegro, chce za nie 7000,- PLN...

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=132690718

Na motoallegro - sam porownaj, sa sprzety tansze i drozsze, ale wiekszosc to sprowadzone , a jak sa salonowe to maja nakulane... Przede mna tym tez jezdzila dziewczyna, i tez jeden sezon :) ona nakulala 2 tys. i ja drugie tyle ;)

Jakbys chcial wiecej fotek, to mam kilka "garazowych"...

Pozdrawiam

Monia

 

PS. Widze, ze masz sprzet do ktorego powoli sie przymierzam.... :banghead:

Edytowane przez Monia:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monia gdzie mozna kupic kombi dla kobiety Twoich gabarytow?...lub 4cm wyzszej..

 

aaaa....i male sprostowanko..:banghead:..nie APRILLA!!...tylko Aprilia :banghead:))

 

 

Co do moto...to ja bym postawila na jakas "600"...chyba,ze co sezon chcesz zmieniac moto...a to nie jest oplacalne,bo w srodku moze sie okazac,ze bedzie trzeba wymieniac jakies czesci eksploatacyjne i takie tam....i po kilku miesiacach sprzedasz...pieniedzy wiekszych za to nie dostaniesz,a ..to juz chyba lepiej cos na te 2-3sezony kupic...czyli gs raczej odpada:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monia gdzie mozna kupic kombi dla kobiety Twoich gabarytow?...lub 4cm wyzszej..

 

aaaa....i male sprostowanko..:buttrock:..nie APRILLA!!...tylko Aprilia :biggrin:))

Co do moto...to ja bym postawila na jakas "600"...chyba,ze co sezon chcesz zmieniac moto...a to nie jest oplacalne,bo w srodku moze sie okazac,ze bedzie trzeba wymieniac jakies czesci eksploatacyjne i takie tam....i po kilku miesiacach sprzedasz...pieniedzy wiekszych za to nie dostaniesz,a ..to juz chyba lepiej cos na te 2-3sezony kupic...czyli gs raczej odpada:)

 

Za "aprille" sorki.... :) racja...

 

Ja moj kombi kupilam juz pare lat temu w komisie moto w Poznaniu. Byl po prostu nowy... widac, ze ktos go kupil, a potem sie rozmyslil :biggrin:

 

Nigdzie pozniej juz nie widzialam takich malych kombi. Ale jakby co, dam Ci znac :crossy:

 

Co do sprzetu, to jestem zdecydowana na 600, co tam, obnize i troche zblokuje na poczatek... dam rade. Biore pod uwage Yamahe R6 , Fazera, moze CBr 600... rozgladam sie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Piotrek :buttrock:

Mysle, ze dla drobnej kobiety nie ma lepszego sprzetu na poczatek (bez wazeliniarstwa:))

Wystawilam moto na allegro, chce za nie 7000,- PLN...

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=132690718

Na motoallegro - sam porownaj, sa sprzety tansze i drozsze, ale wiekszosc to sprowadzone , a jak sa salonowe to maja nakulane... Przede mna tym tez jezdzila dziewczyna, i tez jeden sezon :biggrin: ona nakulala 2 tys. i ja drugie tyle :biggrin:

Jakbys chcial wiecej fotek, to mam kilka "garazowych"...

Pozdrawiam

Monia

 

PS. Widze, ze masz sprzet do ktorego powoli sie przymierzam.... :)

 

Dzięki za info, jak zapadnie ostateczna decyzja - i padnie na małą CBR - odezwę się.

 

Trochę myślałem nad Twoim problemem (i naszym zresztą też, z tym, że dla mojej małej 600 to zbyt duży kaliber - dopiero zaczyna) i pomyślałem nad taką rzeczą. Sprawdź, jak dużo Ci brakuje jak zasiądziesz na R6, można zrobić trzy rzeczy na raz i może będzie ok. Mianowicie: na sprężynie zyskujesz ok. 2 cm, można przerobić kanapę - kolejne 2-3 cm i rzeczywiście buty z grubszą podeszwą - 1 cm. Pierwsza operacja to banał, kanapę dobry tapicer spokojnie Ci przerobi, a buty cóż... może półśrodek ale można obniżyć (zmienić kąt) dźwigni hamulca tylnego i to samo z biegami (żeby było wygodniej). I zyskujesz 6 cm.

 

Dzisiaj ustaliłem dokładnie wzrost mojej dziewczyny :crossy: ...i ma 161 cm. Siedząc na moim sprzęcie dotyka ziemi palcami, sprężynę mam ustawioną na 3/4, więc wydaje się, że te 6 cm załatwia sprawę. Co prawda w grę wchodzi jeszcze ciężar sprzętu, ale jeśli zdecydowałaś się na 600 to na pewno wzięłaś to pod uwagę.

Ale ponieważ jesteś na prawdę drobna, dorzucę jeszcze swoje 3 grosze :)

Zwróć uwagę, że nie waga katalogowa powoduje odczuwalny ciężar moto a umieszczenie środka ciężkości. Czym wyżej się on znajduje, tym sprzęt wydaje Ci się cięższy. Taki głupi przykład: będąc w moim ulubioym serwisie z nudów zacząłem męczyć swoją osobę różne sprzęty, i usiadłem sobie na Fazera i pomyśłałem "o Boże jakie to lekkie!" - wcale nie jest lżejsze od mojej R6 ale miałem wrażenie, że to piórko... to samo z TDM 900... Tak więc trzeba jeszcze pochodzić po salonoach / serwisach i posiedzieć sobie tu i tam ;)

 

A wszystkie przemyślenia naszły mnie dzisiaj w garażu jak pucowałem sprzęt, tak miło było, a potem pojechałem na wieczorną (nocną w zasadzie rundkę) i pierwszy raz poczułem, że koniec sezonu się zbliża... mgła parują lusterka i kask, w szyję zimno... ;)

 

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze obniżyć perzód przez wysunięcie lag z półek. W zależności od motocykla, może to być nawet ponad 2 cm. Larsson sprzedaje rónież fabryczne zestawy do powyższania, jak i obniżania wielu modeli moto.

 

A Autorka tematu to chyba już wie, co by chciała. Teraz czas na kobiecą decyzję.

 

Powodzenia i zadowolenia życzę

 

Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze obniżyć perzód przez wysunięcie lag z półek. W zależności od motocykla, może to być nawet ponad 2 cm. Larsson sprzedaje rónież fabryczne zestawy do powyższania, jak i obniżania wielu modeli moto.

 

A Autorka tematu to chyba już wie, co by chciała. Teraz czas na kobiecą decyzję.

 

Powodzenia i zadowolenia życzę

 

Pozdrówka

 

 

...te kobiece decyzje to najgorsza rzecz na swiecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie nalezę do wielkoludów.Ale moja miotła zdała egzamin.Fakt,że tylko jedna stopa jest całkiem oparta a druga stoi na palcach nie stanowi problemu gdy nawierzchnia jest równa.Gorzej jak stoisz na swiatłach i sa porąbane koleiny.Stając w kolejce za innymi od razu musisz stawać w koleinie bo inaczej przy wrzucaniu biegu możesz stracic równowagę i lecisz.Jeżeli chodzi o dodanie podeszwy do butów to jak u mnie nie zdało to egzaminu.But stał sie cięższy i sztywny.Jeżeli ktoś chce tylko jeździć w takich butach to może nie bedzie problemu ale jeżeli nie wozi sie zapasowej pary to podczas łażenia i zwiedzania obojetnie czego takie buty staja sie kajdanami.Ja dla siebie planuje jeszce obnizyć troche siodło i zwężyć.To juz całkowicie powinno zlikwidować mój problem z małym wzrostem.

Powodzenia w wyborze i szerokiej drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prosbe... chcialabym skorzystac z Waszej wiedzy i doswiadczenia :)

Kilka lat jezdzilam jako plecak, i sie zarazilam....

Rok temu zrobilam prawko na motor, kilkanascie lat po aucie, ale coz :)

Pierwszy sezon przejezdzilam na CBR 125. Chwale sobie sprzecik, bo bardzo zgrabny... niewysoki, lekki, taki w sam raz. Na kolejny sezon chcialabym cos ciut wiekszego. Moglaby byc jakas 600-etka, ale ze zblokowana moca (tak na wszelki...)

I tutaj pojawia sie problem. Mam 162 wzrostu i 47 kg wagi. Wszystkie sprzety sa za wysokie... ziemie dotykam czubkami palcow, a oparcie wiadomo, ze byc musi...

Slyszalam, ze mozna obnizyc na sprezynie :D... ale moze wiecie jaki sprzet ma nisko siedzenie i jest w miare lekki? Siedzialam na CBR 600 RR, na Yamaha F6 i kilku innych... F6 jak narazie byla najnizsza...

Z gory dziekuje :)

 

 

A ja był polecił Kawasaki ER 5. Zwinny i piekny motocykl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak apropo co dla drobnej kobietki...

ja zapytam co dla wysokiego faceta :)

na koniec tego a raczej na początek przyszłego sezonu mam zamiar nabyć moje pierwze moto. Czytam opinie forumowiczów, przekopuje internet i tak się zastanawiam nad kawasaki er 5. Wszyscy polecają na pierwszego sprzęta a i mi się bardzo podoba. Jak to jest ze wzrostem ? Jestem zielony w temacie a znajomych zarażonych moto raczej nie mam (:)) i nie mam okazji pojeździć na sprzętach, potestować. Ja mierzę 193 cm. Czy jak ktoś jest wysoki to niskie siodło może przeszkadzać? Bo er 5 wszyscy polecają jeśli ktoś jest niski.

 

za odpowiedź dzieki

pzdr bańka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wyprobuj kawasaki er5. Mialam jako pierwsze moto i bylam zadowolona z tego jak sie prowadzi. Jest niski (mam problem z krotkimi nozkami :bigrazz: ), kanapa wygodna, dobrze sklada sie w zakret, moc - jak na poczatek- odpowiednia, wygodna pozycja za kierownica....

pzdr :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Chciałabym nabyć dobry i fajny motocykl, do 10.000zł, niestety mam problem , jestem dośc drobna kobietką i masa niektórych maszyn przerasta moje możliwości.

Na razie pozostaje mi śmiganie jako "plecaczek", jednak czas już to zmienić :wink:

 

proszę o radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę malo informacji o tym co lubisz. Wolisz pykać na chopperze, śmigać na ścigu rozjechana jak żaba, czy bzykać na jakimś naked bike (ja właśnie bzykam:)). Napisz co lubisz i się wtedy pomyśli, doradzi.

 

PS. Nie dodalem weterana i trajki ale jakoś nie mogłem znaleźć synonimu do słowa jeździć które by pasowało do tych maszyn:)

Edytowane przez kalosh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

użyj opcji "szukaj", to naprawdę nie boli... były wałkowane tematy wyboru motocykli dla "drobnych kobietek", w każdym chyba typie: pamiętam sam dyskusje z chopperów (niedawno) i sportowych turystyków (albo zupełnych sportów) nieco starszą. w każdym razie jest tam mnóstwo podpowiedzi i propozycji; w tym porady jak obniżyć zawieszenie lub samo siodło. informacje obejmują również dane od dziewczyn czym jeżdżą i ile mają wzrostu :wink:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...