siwydr Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 Witam ostatnio kupiłem Honde CR250r i mam pytanko bo między gaznikiem a cylindrem jest coś takiego http://www.bikepics.com/pictures/1038390/ czy to nie jest przypadkiem jakiś dławik bo według mnie to gaznik powinien być przykręcony bezpośrednio do cylindra tylko z uszczelką.Jest to mój pierwszy crossik i nigdy sie nie spotkałem z czymś takim dlatego pytam :icon_twisted: Cytuj W uszach szum w oczach łzy na liczniku tylko 3 http://www.bikepics.com/members/siwydr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 Witam ostatnio kupiłem Honde CR250r i mam pytanko bo między gaznikiem a cylindrem jest coś takiego http://www.bikepics.com/pictures/1038390/ czy to nie jest przypadkiem jakiś dławik bo według mnie to gaznik powinien być przykręcony bezpośrednio do cylindra tylko z uszczelką.Jest to mój pierwszy crossik i nigdy sie nie spotkałem z czymś takim dlatego pytam :icon_rolleyes:To jest membrana, bez niej teraz praktycznie nie istnieją silniki 2T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarczi Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 tak to jest membrana i ona zapobiega zalewaniu sie silnika pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 tak to jest membrana i ona zapobiega zalewaniu sie silnika pozdrawiam A skąd masz takie wiadomości ?Chętnie poznam ich źródło i mam nadzieję że inni też. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 tak to jest membrana i ona zapobiega zalewaniu sie silnika pozdrawiam ...... najprościej, zapobiega cofaniu się mieszanki do gaźnika Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 tak to jest membrana i ona zapobiega zalewaniu sie silnika pozdrawiam :D :banghead: :banghead: Inną metodą zapobiegającą zalewaniu jest nie tankowanie :D W dwusuwie kanał dolotowy(ten od gaźnika) jest zamykany dolną krawędzią tłoka a w nowszych silnikach właśnie membraną.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 ale tam gdzie membrana to mieszanka nie wraca do krućca tylko zostaje w cylku, a bez membrany mieszanka się cofa do gaźnika co troche zmniejsza moc w starych typach moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 ...... najprościej, zapobiega cofaniu się mieszanki do gaźnika A co ma wspólnego zalewanie z cofaniem ?Panowie adepci motocyklowej mechaniki mam do Was wielką prośbę aby się nie wypowiadać na tematy których nie znacie. Prościej będzie poczytać co piszą inni i zadawać logiczne pytania a dużo na tym skorzystacie.Mylą się nawet poważni wykładowcy politechniki np. Pan Kordziński w swojej książce o silnikach spalinowych pisząc bzdury na temat gaźnika podciśnieniowego ale dla zapobieżenia cofaniu jest ręczny hamulec a nie membrana.Ta malutka blaszka steruje dolotem mieszanki paliwowo-powietrznej do skrzyni korbowej podczas pracy silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 Mebrana mi zawsze wpajano: Zawór sterujacy fazą otwarcia oknna ssacego, jej otwarcie wywoiłane jest rózniac ciśnien dlatego też sterowanie otwarciem okna ssacego jest duzo precyzyjniejsze i zmienne co w przypadku sterowania tłokiem(tu niemozna było nawet do końca spełnić warunku asymetrycznosci otwarcia okien) lub tarcza nie było realizowane. Zapewnia to krzywa momentu na przyzwoitym jak na 2T poziomie. Silnik lepiej sterowany jest poprostu mocniejszy;] Konstrukcja takiej mebrany jest bardzo prosta: Składa sie ona z korpusu(przeważnie wykonanego z aluminium pokrytego powłoka np. plastiku.Listków(materiały ich wykonania sa przeróżne od blach wykonanaych z stopów spreżynowych do kompozytów, kluczowym parametrem jest grubość listka, wpływa ona istotnie na czas otwarcia jak równiez zamkniecia mebrany. Ważnym elementem mebrany jest ogranicznik, Wykonany najczęsciej z grubszej blachy stalowej, jego krztałt jest dobierany w drodze labolatoryjnej, ogranicza on maxymalne otwarcie zaworu, wpływa na cały zakres pracy zaworu. Pozornie prosta w budowie część stanowi nielada wyzwanie dla konstruktora. Tutaj popis daja naukowcy i doświadczeni mechanicy, wykonujac setki pomiarów i analiz dobieraja wymiary mebran. p.s. sam na koncie dziewicza budowe mebrany... kształtem zblizona do ostrosłupa... narazie jeszcze nie testowałem jej działania;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 dla zapobieżenia cofaniu jest ręczny hamulec a nie membrana.Ta malutka blaszka steruje dolotem mieszanki paliwowo-powietrznej do skrzyni korbowej podczas pracy silnika. Hehe, sterowanie odbywa sie właśnie przez ruch listków które zamykają i otwierają droge przepływu mieszanki przez pod i nad ciśnienie powodowane ruchem tłoka i rzeczywiście dzieki nim mieszanka nie "cofa" sie z komory wstępnego sprężania do kanału dolotowego. W starszych silnikach pozbawionych tego jak sie zdaje prostego użądzenia, częśc mieszanki z komory korbowej cofała sie z powrotem do króćca ssania. Ale hamulec ręczny swoją drogą:icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwydr Opublikowano 29 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Dzięki za odpowiedzi już teraz wiem co to membrana do czego służy i że to ważna część silnika :icon_mrgreen: bo ja myślałem że to jakiś dławik i chciałem ją wymontować :icon_mrgreen: Cytuj W uszach szum w oczach łzy na liczniku tylko 3 http://www.bikepics.com/members/siwydr/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Po wymontowaniu i stwierdzeniu że silnik nie pali wiedziałbyś że to nie dławik:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.