Skocz do zawartości

pytanko do mechaników


siwydr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio kupiłem Honde CR250r i mam pytanko bo między gaznikiem a cylindrem jest coś takiego http://www.bikepics.com/pictures/1038390/ czy to nie jest przypadkiem jakiś dławik bo według mnie to gaznik powinien być przykręcony bezpośrednio do cylindra tylko z uszczelką.

Jest to mój pierwszy crossik i nigdy sie nie spotkałem z czymś takim dlatego pytam :icon_twisted:

W uszach szum w oczach łzy na liczniku tylko 3

 

http://www.bikepics.com/members/siwydr/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ostatnio kupiłem Honde CR250r i mam pytanko bo między gaznikiem a cylindrem jest coś takiego http://www.bikepics.com/pictures/1038390/ czy to nie jest przypadkiem jakiś dławik bo według mnie to gaznik powinien być przykręcony bezpośrednio do cylindra tylko z uszczelką.

Jest to mój pierwszy crossik i nigdy sie nie spotkałem z czymś takim dlatego pytam :icon_rolleyes:

To jest membrana, bez niej teraz praktycznie nie istnieją silniki 2T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to jest membrana i ona zapobiega zalewaniu sie silnika

 

pozdrawiam

 

A skąd masz takie wiadomości ?

Chętnie poznam ich źródło i mam nadzieję że inni też.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to jest membrana i ona zapobiega zalewaniu sie silnika

 

pozdrawiam

:D :banghead: :banghead:

Inną metodą zapobiegającą zalewaniu jest nie tankowanie :D

W dwusuwie kanał dolotowy(ten od gaźnika) jest zamykany dolną krawędzią tłoka a w nowszych silnikach właśnie membraną.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......

 

najprościej, zapobiega cofaniu się mieszanki do gaźnika

 

A co ma wspólnego zalewanie z cofaniem ?

Panowie adepci motocyklowej mechaniki mam do Was wielką prośbę aby się nie wypowiadać na tematy których nie znacie. Prościej będzie poczytać co piszą inni i zadawać logiczne pytania a dużo na tym skorzystacie.

Mylą się nawet poważni wykładowcy politechniki np. Pan Kordziński w swojej książce o silnikach spalinowych pisząc bzdury na temat gaźnika podciśnieniowego ale dla zapobieżenia cofaniu jest ręczny hamulec a nie membrana.

Ta malutka blaszka steruje dolotem mieszanki paliwowo-powietrznej do skrzyni korbowej podczas pracy silnika.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mebrana mi zawsze wpajano:

 

Zawór sterujacy fazą otwarcia oknna ssacego, jej otwarcie wywoiłane jest rózniac ciśnien dlatego też sterowanie otwarciem okna ssacego jest duzo precyzyjniejsze i zmienne co w przypadku sterowania tłokiem(tu niemozna było nawet do końca spełnić warunku asymetrycznosci otwarcia okien) lub tarcza nie było realizowane. Zapewnia to krzywa momentu na przyzwoitym jak na 2T poziomie.

 

 

Silnik lepiej sterowany jest poprostu mocniejszy;]

 

 

Konstrukcja takiej mebrany jest bardzo prosta:

 

Składa sie ona z korpusu(przeważnie wykonanego z aluminium pokrytego powłoka np. plastiku.

Listków(materiały ich wykonania sa przeróżne od blach wykonanaych z stopów spreżynowych do kompozytów, kluczowym parametrem jest grubość listka, wpływa ona istotnie na czas otwarcia jak równiez zamkniecia mebrany.

 

Ważnym elementem mebrany jest ogranicznik, Wykonany najczęsciej z grubszej blachy stalowej, jego krztałt jest dobierany w drodze labolatoryjnej, ogranicza on maxymalne otwarcie zaworu, wpływa na cały zakres pracy zaworu.

 

 

Pozornie prosta w budowie część stanowi nielada wyzwanie dla konstruktora. Tutaj popis daja naukowcy i doświadczeni mechanicy, wykonujac setki pomiarów i analiz dobieraja wymiary mebran.

 

 

p.s. sam na koncie dziewicza budowe mebrany... kształtem zblizona do ostrosłupa... narazie jeszcze nie testowałem jej działania;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla zapobieżenia cofaniu jest ręczny hamulec a nie membrana.

Ta malutka blaszka steruje dolotem mieszanki paliwowo-powietrznej do skrzyni korbowej podczas pracy silnika.

 

Hehe, sterowanie odbywa sie właśnie przez ruch listków które zamykają i otwierają droge przepływu mieszanki przez pod i nad ciśnienie powodowane ruchem tłoka i rzeczywiście dzieki nim mieszanka nie "cofa" sie z komory wstępnego sprężania do kanału dolotowego. W starszych silnikach pozbawionych tego jak sie zdaje prostego użądzenia, częśc mieszanki z komory korbowej cofała sie z powrotem do króćca ssania. Ale hamulec ręczny swoją drogą:icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi już teraz wiem co to membrana do czego służy i że to ważna część silnika :icon_mrgreen: bo ja myślałem że to jakiś dławik i chciałem ją wymontować :icon_mrgreen:

W uszach szum w oczach łzy na liczniku tylko 3

 

http://www.bikepics.com/members/siwydr/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...