Skocz do zawartości

Podstawy jazdy Enduro


Rekomendowane odpowiedzi

Żebyś najpier nauczył się dobrze jeździć po bandach...

Ja narazie nie wybieram sie na tor moja dt bo mnie to nie rajcuje taka jazda , chociaz podziwiam tych ktorzy jezdza i to nawet dobrze (prawda wymiatacz :) ) no i jesli bede mial mocniejszy sprzet to mozna cos probowac (kdx moze ) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm a to szczerze powiedziawszy nie wiedzialem. No bo jaja na baku chyba powoduja latwiejszy uslizg tylnego kola i lepsza przyczepnosc przodu, no a w takim zakrecie jaki pokazal krzychu chyba nam na tym nie zalezy? Co innego na bandach i gdy chcemy zrobic slide'a

zawsze sie siedzi przy korku ale tułowiem mozesz sie pochylać do przodu lub do tyłu żeby przód nie odjechał, ale jednocześnie żeby coś cie napędzało, bo w końcowej fazie zakrętu jak maksymalnie odciążysz tył to zamiast przyspieszać, obrócisz się o 180 stopni.

tu mam dosyć dobrą pozycje, chociaż nie musiałem aż tak dociążać przodu, ale pokonywałem ten zakręt na wyższym biegu więc nie miałem obaw że tył za bardzo sie będzie ślizgać http://www.bikepics.com/pics/pics/husqvarn...pics-354031.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do nogi to jak ma sz z przodu i si ebedziesz przewracał to wtedy sie odepchniesz ( zdązysz bo przecież jedziesz do przodu) i wtedy gdy załapiesz z przodu to noga podeprzesz sie na w miesu stopki od biegów. Jeżeli bedziesz trzymał noge z boku to jak dotkniesz nia ziemi to w tym czasie przejedziesz kilkadziesiąt cm i noge bedziesz miał z tyłu więc ona Ci nic nie pomoże.

Ok dzieki za wyjasnienie.

 

WSZYTKIE zakręty pokonuje sie z jajami na korku.

 

Hmmm a to szczerze powiedziawszy nie wiedzialem. No bo jaja na baku chyba powoduja latwiejszy uslizg tylnego kola i lepsza przyczepnosc przodu, no a w takim zakrecie jaki pokazal krzychu chyba nam na tym nie zalezy? Co innego na bandach i gdy chcemy zrobic slide'a

 

Ogólnie chodzi o to, że lepiej jest jak uślizguje się tył niż jakby miał uslizgiwać się przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie chodzi o to, że lepiej jest jak uślizguje się tył niż jakby miał uslizgiwać się przód.

No w sumie prawda, bo jak sie przod uslizgnie to z reguly kaplica, a uslizg tylnego kola kontrujesz przodem i problem z glowy :)

 

BTW. Jednak Filu widzisz moje posty :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
No wlasnie gdzie te bandy sa na torze

 

Bandy masz na torze, na zakrętach. Robią się tam, gdzie najczęściej przejeżdżają motocykliści. Zwykle na zakręcie są dwie - wewnętrzna i zewntrzna, czasem robi się mniejsza środkowa.

 

Tu jazda po bandzie wewnętrznej:

 

resizeofmotocross380ng.th.jpg

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu, według mnie poprawne sylwetka w zakręcie na kopnym piachu

 

http://www.motox.com.pl/index.php?option=c...o=1&key=4&hit=1

 

http://www.motox.com.pl/index.php?option=c...=17&key=9&hit=1

 

tu obie nogi na stopkach, ale bardzo ładnie pokonay zakręt na równym gazie

http://www.motox.com.pl/index.php?option=c...17&key=14&hit=1

 

 

a ja się dopiero uczę i nie zawsze wychodzi, ale kładę moto ile się da

http://www.motox.com.pl/index.php?option=c...17&key=16&hit=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak już dajecie zdjęcia to tutaj widać jak nisko można sie położyć na nawet tak niskiej bandzie http://img.timeinc.net/mx/content/images/n...O0905_ski04.jpg

i carmichael wcale nie jest pochylony ciałem do przodu, owszem siedzi na baku ale cały jest odchylony do tyłu bo raczej przednie koło nie ma możliwości poślizgu a tył trzeba dociążyć żeby przenieść moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja się dopiero uczę i nie zawsze wychodzi, ale kładę moto ile się da  http://www.motox.com.pl/index.php?option=com_zoom&Itemid=45&page=view&catid=17&key=16&hit=1

Respekt dla Ciebie Kristi :lol: . Czy jadac w takim pochyle noga "szura" o podloze? Na przyszly sezon bede musial zrobic bande, bo strasznie mi sie podoba to kladzenie moto a w lesie to raczej ciezko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej focie >http://www.bikepics.com/pictures/447770/ .Krzychu 985 czego się pochylasz w przeciwną stronę branego zakrętu (skręcasz w lewo to się pochylaj w lewo,a nie tak jak na focie bierzesz lewy zakręt a przechylasz ciała na prawą stronę :roll: )

 

 

Jak jestem na treningu i trener patrzy jak jeżdże to potem mówi że mam tak bandy brać aż będe kierownicą darł o ziemie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej focie >http://www.bikepics.com/pictures/447770/ .Krzychu 985 czego się pochylasz w przeciwną stronę branego zakrętu (skręcasz w lewo to się pochylaj w lewo,a nie tak jak na focie bierzesz lewy zakręt a przechylasz ciała na prawą stronę Rolling Eyes )

A carmichael przechyla sie w przeciwną :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest już taki odruch taki styl.Jak ja wchodze w bande to już nabrałem takiego nawyku że jak już jestm na 3/4 bandy to pochylam się do tyłu lekko(duża tak zawodników robi),a po to aby dociążyć tył.Ale tak sie robi szczególnie na torach piaszczystych.Na wiosne z moim trenerem robimy drugi nowy tor na nawierzchni piasek-ziemia.Z tego powodu że jak będziemy jeździc na zawody to większośc torów motocrossowych jest an piasku,a Rzeszów to glina,ale 20km dalej i jest właśnie piasek-ziemia i tam zrobimy tor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...