Skocz do zawartości

Podstawy jazdy Enduro


Rekomendowane odpowiedzi

film instruktażowy jak używać hamulca podczas lotu, w celu skierowania przodu motocykla w dół ;) z tym że teoretycznie powinno sie jeszcze używać sprzęgła ale według mnie można sie bez tego obejść bo nawet jak silnik zgaśnie to i tak przy lądowaniu sie rozkręci

http://members.lycos.co.uk/adis87/6.ASF

 

ps. nie wiedzialem czy nie dać tego do "brudnych filmów" ale potem dodam żeby Dominik nie zauważył że dwa razy to samo daje :]

 

DOPISANE:

właśnie dodałem nowy filmik gdzie widać co sie dzieje jak wylądujecie z hamulcem wciśnietym ;)

http://members.lycos.co.uk/adis87/7.ASF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś słabo widac to działanie, u mnie jak przyblokuje koło na fest to kiera z rąk ucieka, a gdy zdusze silnik to zonk, bo kompresja koło zablokuje

 

[ Dopisane: 14-10-2005, 21:37 ]

odkąd nauczyłem się kożystac z tylnego hampla to nawet na wyskoku 20cm staram się go używac, bym filmik jakiś dał ale tor równają i rozkopane jest wszystko

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób naciskacie dźwignię hamulca? Całą nogą, czy tylko czubkiem buta, bez przesuwania z podnóżka? Akurat na moim torze jest taki wyskok że hamulec wciskam już zanim wyląduję, bo zaraz potem mam ostry zakręt, ale w powietrzu zawsze naciskam całą nogą (zdejmuję z podnóżka i naciskam środkiem albo piętą) czy to jest dobry sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś słabo widac to działanie, u mnie jak przyblokuje koło na fest to kiera z rąk ucieka, a gdy zdusze silnik to zonk, bo kompresja koło zablokuje

widocznie mam zepsuty motor...

w jaki sposób naciskacie dźwignię hamulca? Całą nogą, czy tylko czubkiem buta, bez przesuwania z podnóżka?

zdejmuje noge z podnóżka i dotykam na chwile dźwigni hamulca. jak ze sprzęgłem to możesz nawet dłużej przytrzymać bo to nie ma znaczenia, ale ja nie używam sprzęgła i staram sie dotknąć tylko na chwile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na samym podjezdzie dodałem gazu a 2-ce no i problem w tym że wybiło mnie z motorka i jakbym sie mocno nie trzymał kierownicy to bym wylądował w innym miejscu niż moto  co zrobiłem zle

zły środek ciężkości obrałeś,powinieneś na stromym podjeździe siedzie przy samiutenieczkim baku pochylony do przodu,łokcie szeroko poprostu pozycja agresywana :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

OK to mam pare pytań. Tak po Pierwsze.

 

1. kolega juz jakiś raz napisał pytanie, ale nikt mu nieodpoweidizał.

JAk pokonywac blotko długie krótki, głębokie na jakim biegu, i jaką pozycje przyjąć.

2. Jka pokonywac np. Rzeczke, to samo co przy blocie. Dlugą, krótką, głebokom np. z kamieństym dnem, czy pokrytm piaskiem na jaki mbiegu, i jaka pozycje. Czy rozpędzić sie na maska izamknąc o czy ;) hehe( moze sie uda moze nie :) :mrgreen: :idea: :idea: :roll:

 

Prosze o odpowiedzi, a iwę cjexdze tt-r 125. więc te odpoweidz byly troche zgodne z osiagami i moca mojego moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze z rzeczka to albo sie sprecyzujesz albo sie nic nie dowiesz ;) to zalezy od sytuacji bo inaczej pokojnujesz rzeczke kamienista a inaczej rzeczke z dnem np rownym piaszczystym. Bieg zawsze staram sie miec taki ze jak odkrece gaz to moto ciagnie a nie sie dopiero zbiera :) a bloto to pewnie przechylasz sie do tylu i gazuu, wazne zeby nie stanac w blocie bo moze byc kicha

 

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w blotko jak sie rozpedzisz i wjedziesz a jest grzaskie to mozesz fajnie przez kiere wyleciec i zafundowac sobie kapiel blotna :D:D:D

 

przez rzeczke jak przejezdzam to zawsze najpierw jest rozpoznanie kijem, jakie dno z jednej strony a jakie z drugiej, juz raz tak mialem ze z jednej twarde a z drugiej podmywalo i bagno na maxa, musielismyz galezi wyjazd zrobic, a i tak jeden lezal, moj wylecial tylko przednim kolem :notworthy:

na moj gust zazwyczaj szybko jechac nie mozna, no chyba ze probujemy przeskoczyc to inna rzecz :buttrock:, co do blota to ja na DR125 katuje na 1/2, jak wiemy bloto jest sliskie i przy palowaniu w koleinie moze to sie skonczyc tym ze ... no wystarczy oblukac film OEMu :P tam pokazalem co sie dzieje jak tylne kolo obiera inna droge podczas jazdy w koleinie pelnej wody i blota, zabawa taka jak na lodzie. Sa rozne rodzaje blota, na kazdym sie inaczej pocina, sa takie ktore sa plytke, takie ktore sa geste, zalezy jaka ziemia, jedna zasada jest na moj gust, nie wolno sie zatrzymac :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I MAM JESZCZ PYTANI. czy PowerSlide to to samo jak mówicie.

- usiasć koło baku, wystawić noge, naciśnąć mocno na zewnętrzyny podnużek, czy to moze coś innego bo czytałem ostanio w starym Św i bylo to samo tylko jeszce pisalo aby kierownice przechylis przeciwnie w tor ruchu : czy li jak skrrrecamy w prawo to kiera a lewo ?? :idea: :?: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica w stronę zakrętu, dopiero jak tylne koło zerwie przyczepność i zacznie uciekać (np po dodaniu gazu) kontrujesz w przeciwną stronę.

I trzeba uważać żeby jadąc w mocnym złożeniu powerslidem nie zamykać nagle gazu bo tylne koło łapie przyczepność i może nas wyrzucić z motocykla (taki terenowy highside)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...