Skocz do zawartości

regeneracja gniazd zaworowych KZ750R 1982r.


bartek gawlik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czołem,

chyba wszystko co można było zrobić przy mojej KaZecie już zrobiłem i zaczynam wybiegać w przyszłość :D do żeczy jednak. Serwisówka przewiduje, że grubości płytki regulacyjnej zawrów nie może zejść poniżej 2.00mm. Później konieczna jest regeneracja głowicy. Stąd moje pytanie. Jak regeneruje się teką głowicę? Czy gniazda zaworowe są wciskane, da się je wyjąć i wymienić? czy takiej wymianie toważyszy wymiana zaworów? Szczerze powiem że sporo rzeczy przy motocyklach już robiłem ale takiego tematu jeszcze nie przerabiałem. Może któryś z kolegów powiedzieć coś na ten temat? Chętnie bym się czegoś noweggo nauczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieoplacalna historia w twoim przypadku.

Raz ze koszt oryginalnych czesci cie zabije, dwa ze nie jestem pewien czy wszystko kupisz, trzy nie jestem pewien czy krajowi rzemieslnicy beda w stanie zrobic to dobrze, tzn zadne gniazdo potem ci nie wypadnie robiac kaszane w silniku.

"Nowa" uzywana glowica jest lepszym wyjsciem, ja zreszta od dawna ci radze sprzedaj grata przejdz na GSX 750 z lat 83 - 86 ( regulacja zaworow srubami, naped pierwotny kolami zebatymi, moc i spalanie podobne albo lepsze ), mozesz tam pozniej zamontowac zawieszenia z GSXR 86 - 88 bez zadnych prawie przerobek i miec stary motocykl wyrozniajacy sie z tlumu i jezdzacy po zakretach i hamujacy lepiej niz nowe GSX750F.

Taka przerobke zrobilem w moim GS1150 :

 

http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...FE/60f85893.jpg

 

http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...FE/faac76d4.jpg

 

http://i77.photobucket.com/albums/j60/adam...FE/b5268202.jpg

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, Adamie zawsze wiesz jak mnie pocieszyć :crossy: wiem że w tym co mówisz jest sens i logika, ale wiesz jak to czasem jest kiedy mówimy mo motocyklach... argumenty merytoryczne bywają niczym gdy w grę wchodzą emocje;) jestem w pełni świadomy wad tej KZty ale uwielbiam ją. I tyle :buttrock: Ma w sobie dokładnie to coś, co wyłącza rozsądek w moim myśleniu na jej temat. Inną kwestią jest też to, że to na prawdę zadbany egzemplarz, w który dodatkowo włożyłem trochę pieniędzy doprowadzając do stanu jakiego niepowstydziłyby się maszyny o dwadzieścia lat młodsze. Trochę byłoby mi teraz szkoda się z nią rozstać.

 

Ale wracając do meritum. Owszem zakup używanej głowicy byłby najprostrzym rozwiązaniem, ale jak to używana, byłaby już w jakimś stopniu zużyta. Wydawało mi się, że remont polegający na wymianie gniazd i zaworów byłby jednak lepszym rozwiązaniem. Poprawcie jeśli się myle, czy gniazda zaworowe są wciskane w blok głowicy? Myślę że dobrze dorobione i wymienione dały by dobry efekt.

Kolejne question. czy takiej wymianie musowo toważyszy wymiana zaworów? czy wystarczy docieranie starych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja po prostu za duzo naczytalem sie o "naprawionych" glowicach do Junaka, ktore gubily zeliwne gniazda z wiadomym skutkiem, a robota przy KZ jest na troche wyzszym poziomie technicznym. W takiej glowicy mozesz uzyc oryginalne zawory i prowadnice, jezeli sa one w dobrym stanie w co troszke trudno jest uwierzyc.

Jezeli prowadnice sa zuzyte to trzeba je wymienic to samo z zaworami, jezeli ich przylgnie zuzyly sie i staly sie za ostre. Co za sens robic teraz gniazda, gdy zawory puszcza na prowadnicach za 2 sezony.

Jezeli robic naprawde "nowa" glowice to te 3 elementy (gniazda, zawory i prowadnice ) najlepiej dac nowe.

 

Adam M.

PS. Najpierw radze ci zapytac w Kawie ( importer ) czy gniazdo istnieje jako czesc zamienna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PS. Najpierw radze ci zapytac w Kawie ( importer ) czy gniazdo istnieje jako czesc zamienna.

tak też zrobię, ale jak pisałem na początku tematu to temat przyszłości dość odległej - teraz chodzi pięknie a i płytek jest jeszcze z czego szlifować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zagadaj z marex motor w poznaniu http://regeneracja-glowic.pl/ specializuja sie w naprawianiu glowic moto - gniazdo nie jest czescia objeta wymiana , zreszta takich czesci jest wiele - ale oczywiscie da sie je wymienic . Jesli masz 16 gniazd do naprawy to koszta beda spore , do tego musisz sie liczyc z wymiana wszystkich zaworow i plytek zaworowych.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zagadaj z marex motor w poznaniu http://regeneracja-glowic.pl/ specializuja sie w naprawianiu glowic moto - gniazdo nie jest czescia objeta wymiana , zreszta takich czesci jest wiele - ale oczywiscie da sie je wymienic . Jesli masz 16 gniazd do naprawy to koszta beda spore , do tego musisz sie liczyc z wymiana wszystkich zaworow i plytek zaworowych.

zaworów jest na szczęście 8 :crossy: w tej chwili przekonany jestem już na 99% że kiedy nadejdzie ten czas :cool: to poszukam zdrowej głowicy z jakiegoś gpz'a...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja takiej głowicy polega na wymianie zaworów a z braku w naszym kraju precyzyjnej obrabiarki do tego typu głowic nie powinieneś martwić się gniazdami zaworów.

Każy chciałby mieć idealne szerokości przylgni ale szersze nie zaszkodzą w tym silniku.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Pozwolę sobie odkopać temat... Mam problem, a mianowicie w moim suzuki gs 550 m katana powoli kończą się zakresy płytek zaworowych. W związku z tym nieśmiało przymierzam się do regeneracji głowicy. Głowica jest 8 zaworowa. Jak rozumiem zawory trzeba najpierw obejrzeć, żeby stwierdzić czy jeszcze posłużą, czy już są do wymiany? Ile może kosztować regeneracja takiej głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...