Administrator Dominik Szymański Opublikowano 17 Września 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 Hmm, gdyż siedzimy tu nad motocyklem wspólnika - a jest to KTM LC4 620 z 96 roku z olejem częściowo w ramie, i nie możemy dojść do przyczyn, zapytuję tutaj:Jaki może być powód wywalania oleju odmą przy bardzi wysokich obrotach - do odcięcia. Silnik nie robi tego przy normalnej eksploatacji, nie wywala oleju gdy daje się na maks obroty na biegu jałowym. Zjawisko to ma miejsce tylko przy obciążeniu silnika i wysokich obrotach.Czy wąż odpowietrzający układ olejowy powinien byc zaślepiony, czy ma być otwarty?Jakieś sugestie?pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 "Przewala" cisnienie sprezania znad tloka poprzez slabe pierscienie tlokowe do skrzyni korbowej wywalajac oliwe ... to tak na chlopski rozum...Pozdr. Janek Klekotek 748 S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 "Przewala" cisnienie sprezania znad tloka poprzez slabe pierscienie tlokowe do skrzyni korbowej wywalajac oliwe ... to tak na chlopski rozum...Pozdr. Janek Klekotek 748 S.witam,a nie jest tak ze jakby były słabe pierscienie to by olej wywalało cały czas a nie tylko przy wysokich obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 Bo zaczynaja byc slabe...lub sa duze rysy na cylindrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 Bo zaczynaja byc slabe...lub sa duze rysy na cylindrze...tu sie zgodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paolo Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 w mojej ic 4 99' (620) zjawisko to występuje gdy olej mi się rozrzedzi i kwalifikuje się do wymiany ps po wymianie oleju zawsze ustępuje (odma ma być odprowadzona do filtra powietrza, czasem to aż z obudowy filtra olej się wylewał ,to nie jest smiertelne:) ) pozdro paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 No wlasnie nie za bardzo znam konstrukcje Kejtiema, ale odma nie powinna byc zaslepiona tylko miec ujscie do puchy , separatora, lub konczyc sie taka specjalna koncowka...Przestrzegam jednak w 1 cylindrowkach jezdzic czesto do odciecia zaplonu- niektore wysilone sprzety maja predkosc tloka zblizona do granicy "fizycznego odlotu tloka od korbowodu" tzn ok 23 m/sek- a wiele juz rozwalonych przez korbe blokow widzialem w zyciu...Pozdr. Janek Klekotek . P.S. Oczywiscie nie dotyczy wyczynu- gdzie takie zdarzenia wkalkulowane sa w ten sport... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 witam,a nie jest tak ze jakby były słabe pierscienie to by olej wywalało cały czas a nie tylko przy wysokich obrotach.Tu raczej chodzi o obciążenie. Zużyte pierścienie dają znać najbardziej pod obciążeniem. Jak nie ma obciążenia, tłok leciutko biega to nie przepuszcza. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 jak jest stary olej to sie tak dzieje. potwierdze posta wczesniejszego kolegi. mialem kiedys dr 500 - chlodzona powietrzem, po 3,4 tys km od zmiany oleju pojawial sie on w puszce filtra a pozniej czasem pod motocyklem w garazu - ale sladowe ilosci. wiec pewnie zuzycie tlok/cylinder plus starszy olej i przyczyna jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 (edytowane) Dominik-jak masz kontakt z Wieśkiem Wiśniewskim (ten od klasy weteran w MX, ze Świecia), to skontaktuj sie z nim. Walczył jakiś czas temu z podobnym problemem w LC4 (tam doszło do tego że olej wybuchł), oboje nad tym dumalismy, ale nic nie wpadło nam do głowy. Było to na wiosnę tego roku, może Wiesiek w międzyczasie odkrył przyczynę-nie wiem, pogadaj z nim. W razie czego kontakt do niego dam Ci na PW. Jesteś drugą osobą od której słysze o tym problemie. Edytowane 17 Września 2007 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 17 Września 2007 Autor Administrator Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 A to Jarku bardzo proszę o ten kontakt.Moto jest teoretycznie po dużym remoncie wykonamym w Niemczech, a olej sam lałem do niego świeżutki. Podejrzenie z pierścieniami to jest jakiś trop, ale zanim zwalimy głowicę fajnie by było wyeliminować wszelkie możliwe duperele, które się zdarzają w życiu. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 A jak wyglada samo wyjscie odmy ?Jak byl docierany silnik ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 moze zmierzcie kompreche bedzie jakis trop Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Wpadłem na taki trop-z dekla zaworowego idzie zagiety przewód elastyczny odpowietrzenia, idzie pod zbiornikiem (ten duzej średnicy), lubi się czasem podwinąć i przegiąć przy zakładaniu zbiornika-może tu jest trop? Zakładam że znasz stan silnika, i sprawy kompresyjne wykluczyliście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 to nie jest sprawa zakatowanego silnika, z odmy przy sprzegle nic nie wylatuje i jest ona sucha, wywala dopiero z wezyka ktory idzie pomiedzy rama a airboxem. Powiedzcie mi czy system olejowy w lc4 (ten w ramie) ma jakies odpowietrzenie przez ta sama czesc ramy co odma wychodzaca przy sprzegle?? PS co do oleju to jest on nowy wraz z filtrami, a i dodam ze przed wymiana nie bylo tego zjawiska. w silniku nie jest za duzo oleju (1,5L w silniku i 0,6 w ramie) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.