GaCek Opublikowano 18 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 Wał nowy z ukrainy nadaje sie od razu do regeneracji . Lepiej nie oszczędzać na naprawie czy kupowaniu i od razu wysłać swój do poznania albo do Krygu .Czy człowiek robiący wały w Poznaniu nazywa sie Marek Olechowski?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gobert Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 DOR-MARMarek Olechowski61-412 Poznańul. Krasickiego 45tel. 061-66-58-269, 606-747-018, [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 o dziwo tłoki w tej samej wadze trapezowe z czarnym oznaczeniem Czy pod te tloki bedziesz robil szlif cylindrow ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lone__wolf Opublikowano 19 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 taki mam zamiar a zakończę honowaniem. czy wypiekanie w piekarniku wystarczy czy konieczne jest wygotowywanie w oleju? bo na mój laicki umysł efekt jest chyba ten sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 taki mam zamiar a zakończę honowaniem. czy wypiekanie w piekarniku wystarczy czy konieczne jest wygotowywanie w oleju? bo na mój laicki umysł efekt jest chyba ten samEfekt końcowy jest taki sam, jednak olej równomierniej nagrzewa tłok. Obie metody mają swe wady. Olej należy grzać pośrednio, poprzez kąpiel wodną, czyli garnek z olejem wstawiamy do garnka z wodą a ten na gaz. Inaczej olej może się zapalić lub kompletnie zadymić pomieszczenie. Grzanie w piekarniku ma tą wadę, że strasznie śmierdzi w kuchni i można mieć problemy z domownikami. Metoda jest więc zależna od możliwości techniczych. :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lone__wolf Opublikowano 20 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 czyli efektem wygrzewania jest nic innego jak wykrycie materiału słabej jakości z których tłok jest wykonany , a w zasadzie wykryci jego rozszeżalnośći i ewentualnego braku powrotu do nominalnych wymiarów???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 czyli efektem wygrzewania jest nic innego jak wykrycie materiału słabej jakości z których tłok jest wykonany , a w zasadzie wykryci jego rozszeżalnośći i ewentualnego braku powrotu do nominalnych wymiarów????Nie dokońca. Głównym powodem jest zlikwidowanie naprężeń wewnętrznych oraz ujednorodnienie struktury (przyśpieszone sezonowanie) co owocuje tym, że jeśli tłok ma powiększyć swoje wymiary to robi to przed założeniem do cylindra a nie dopiero w casie pracy w silniku. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lone__wolf Opublikowano 20 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 czyli dużo się nie pomyliłem. a co do oleju jaki to ma być olej, czy to wszystko jedno??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 czyli dużo się nie pomyliłem. a co do oleju jaki to ma być olej, czy to wszystko jedno???Najlepszy jest zwykły przepracowany olej silnikowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Dodam tylko, ze szlif dobrze jest robic po wygrzaniu tlokow... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lone__wolf Opublikowano 21 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 czyli jednak tłoki orginalne da sie używać. a pierścienie na jaką przerwe?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Proponuje jak w moim BSA: Luz tloka w tulei cylindra: - mierzony w dole plaszcza tloka od 0.09 do 0.14 mm - w gorze tloka od 0.24 do 0.28 mmLuz pierscienia w rowku - 0.025 do 0.076 mmPrzerwa na zamku pierscieni wlozonych w cylinder - 0.2 do 0.33 mmMierz szczelinomierzem. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lone__wolf Opublikowano 21 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Też się właśnie zastanawiałem nadtytm aby luz zrobić większy niż 0.1. dzięki za fachową pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Ale bez przesady, 0.14 mm to juz raczej gorna granica.Nie sugeruj sie luzem w gorze tloka, on wynika z wykonania tloka. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 jezeli bedziesz robil szlif (honowanie) pod wymiar wygrzanego tloka (bez jego obrobki) no to mozesz nie trafic z przerwami na zamkach pierscieni tlokowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.