Skocz do zawartości

puchnie czy niepuchnie oto jest pytanie:)


lone__wolf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was panowie motocykliści.

Jade sobie moim dnieprem, ok 80 na liczniku i nagle utrata mocy 2 sek. puźniej tylne koło sie blokuje i ślizg po drodze przez paredziesiąt metrów.

a teraz pytanie:

czy możliwe jest żeby rusek tak nagle"spuchł"

dodam jeszcze że zapłon sprawny gaźnik nowe kartecha dobrze wyregulowane i zestrojone, świeca koloru kawa z lekkim dodatkiem mleka(jasny brąz). dotychczas miałem gaźniki od jawy350(z takimi go zakupiłem) ale byłem z nich niezadowolony ponieważ wykluczały kompletnie przekroczenie 50km/h a dysz nie chciało mi się dorabiać.

przoszę o szybką odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyczny objaw spuchniętych tłoków ewentualnie ich uszkodzenia.

A żeby zapobiec ślizgowi na drodze, jak to nazwałeś, trzeba było wcisnąć sprzęgło z pewnością uchroniło by to silnik oraz skrzynie od innych "urazów".

Edytowane przez GaCek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może na panewkach,bo to przecie dniepr :icon_twisted:

Eeeee - raczej nie;

Mój motocykl tak "zastrajkował" dwa razy (i po tym przestał) - po złożeniu silnika na nowych częściach, ale okazało się, że winne były świece i nieodpowiednia regulacja (jeden gar bardziej się grzał - nawet do takiego stopnia, że zatrzymywało silnik). Z tym, że u mnie jak tylko przyblokowało silnik - wcisnąłem sprzęgło (przez to nie narobiło mi spustoszenia - sprawdzałem);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz generalnie był to prawie ułamek sekundy i jak pnna londuje mi na plecach nie myślałem jakoś o wciśnęciu sprzęgła tylko o utrzymaniu sie na drodze. a tak poza tym to ten znaczek mojego 'wtajemniczenia'

przy moim loginie nie odzwierciedla mojego doświadczenia.

 

zatrzymało i nawet nie zdążyłem zareagować

a 98 nie leje bo nawet 95 wydaje mi sie że jest troche"za mocne":)

 

generalnie postał pare min i wszystko było ok. prędzej na tych jawoskich gaznikach nie puch(ale na swiecach był czarny nagar co by wskazywało na zbyt bogatą mieszanke i za chiny nie mogłem zubożyć mieszanki) po założeniu nowych regulacja była możliwa, wyregulowałem gażniki zgodnie z instrukcją i z opisów z internetu świece pozbyły się czarnego nagaru i zaczeły nabierać kawowego koloru. podejrzewam że właśnie dlatego tem sinika się podniosła

 

 

nie nie lałem 98.

 

nie, nalewałem 95. silnik zblokowało po paru minutach postoju odpuścił

 

 

95 lałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie tłoki montowałeś?? na jaki luz zrobiłeś szlif??

 

Ja dawałem ruskie, możliwie starej produkcji i przytarło mi kilka razy, w tym dwa z mojej winy. Wracałem z darłowa gdzie dałem w dyfer (a było niespełna 1000km po remoncie), bylem przekonany że oleju styknie i jeszcze będzie po powrocie no ale w czasie powrotu, zaczęło mi przycierać, sprzęgło, silnik stanął. Początkowo nie byłem pewien czy to przytarcie bo nigdy mi się to nie zdarzyło, puściłem sprzęgło jade dalej, ze 2-3 km dalej, znowu to samo, tym razem staje, sprawdzam olej i okazuje się że poniżej normy. Takwięc przytarcie z mojej winy

 

Jeździłem dalej, mimo że coś mi chałasuje w prawym garnku (chyba pęknięty pierścień), nie żałowałem maszynie, na trasie cisnęłem jej na maxa w 3 osoby plus toboły i nic się niedzieje. Na liczniku ponad 2500km od remontu silnika, odłączyłem kosz, sprawdzimy ile pociśnie, rozpędziłem się do 100 i ten sam objaw jak wcześniej przytarłem, lecz wcisnęłem sprzęgło i silnik chodził dalej lecz żępolił. Dałem mu ostygnąć palę, bez gazu odpalić nie chciał, jak odpalił bardzo nierówno. Ostatnio przy wyprzedzaniu ciężarówki zdarzyło się to samo, a więc ostatnio zapadła decyzja - w poniedziałek ściągam cylindry zrobie to co trzeba + sprawy regulacyjne i jeżdże dalej. Tobie też radza zanim bardziej się coś spierdoli.

 

 

Ja robiłem remont na ruskich tłokach starej produkcji (luz na 0,1) i nie narzekam tak strasznie, bo te przyrarcia raczej były z mojego niedopatrzenia

Edytowane przez Puzel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ta 98 to tak pozartowalam troszke :biggrin:

zaplon swoja droga..a czy czasem silnika nie miales na dotarciu? i jak pyta puzel- tloki jakiej produkcji zalozyles? (ewentualnie poprzednik..)

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc remontu żadnego nie robiłem, kupiłem go jakiś miesiąc temu. jakie cylindry jakie tłoki to mogę zgadywać po odlewie wyglądają na ruskie:) gaźniki tylko zmieniałem ponieważ poprzedni właściciel miał jawoskie zamontowane i nie wiem jakim cudem on na nich jeździł. po remoncie niby ma przejechane ok 3000km.

 

czytając wszystkie posty też stwierdzam że to wina za "ciasno" spasowanych garów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po takim przebiegu silnik powinien już być dotarty, moim zdaniem źle wyregulowane gaźniki na wysokich obrotach. Mówisz ze ze świece mają kolor kawy z mlekiem - podejżewam że na niskich obrotach, więc zrób taką operację, przejedź się motocyklem chwile na wysokich obrotach, następnie sprzęgło i wyłączenie zapłonu. Zatrzymaj się i sprawdź teraz jaki kolor mają świece

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panikujecie z tymi tłokami jak cholera;

Mój kolega jeździ tylko na ruskich - i nic się nie dzieje - a jego Kaśka wcale wolno nie jeździ;

Ja też mam ruskie tłoki i cylindry (założyłem nowy komplet) i oprócz dwóch opisanych wcześniej przypadków nic się nie dzieje - a raczej go nie oszczędzam (odkąd założyłem 9-kę, prędkość przelotowa oscyluje w granicach 90km\h - a kilka razy zdarzyło się troszkę więcej). Zdejmowałem kontrolnie garnek - i nic niepokojącego nie widziałem;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...