Skocz do zawartości

tłok bez pierścienia


mati_03
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w corsowkach gdzie sa jedno peirscieniowe tloki pierscien jest tam chromowy.natomiast w 2 pierscieniowych weglowy ewentualnie na powiechrzni roboczej pokryty twardszym materialem.Kxem jezdzilem miesiac na 1 pierscieniu.jednak duzo szybciej sie zuzyl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.podłącze sie również pod temat pierścienia. otóż w moim zundapp'ie z '81 słychać delikatne dzwonienie przy schodzeniu z obrotów(jak nie pracuje pod obciążeniem) szczególnie na zimnym silniku. tłok jest jedno pierścieniowy a cylinder jest pokryty prawdopodobnie nicasilem (w opisie niemieckim jest nazwa hartverchromte czy jaoś tak i tłoki są podzielone na selekcje). I mam pytanie czy przy takim pierścieniu jest takie samo ryzyko jego pęknięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.podłącze sie również pod temat pierścienia. otóż w moim zundapp'ie z '81 słychać delikatne dzwonienie przy schodzeniu z obrotów(jak nie pracuje pod obciążeniem) szczególnie na zimnym silniku. tłok jest jedno pierścieniowy a cylinder jest pokryty prawdopodobnie nicasilem (w opisie niemieckim jest nazwa hartverchromte czy jaoś tak i tłoki są podzielone na selekcje). I mam pytanie czy przy takim pierścieniu jest takie samo ryzyko jego pęknięcia?

własnie teraz jak słychać dzwonienie pierścienia (bo luźny pierscień przydzwania) jest największe ryzyko ze pęknie. Wątpie zeby w motocyklu z 1981 był nicasil i czy wogole w tamtych latach nicasil był stosowany bo nie wydaje mi sie. Stare crossówki z lat 80 nie mają tej powłoki a przeciez to najbardziej wysilone silniki.

Mi w MTX 125 z 86r przydzwaniały pierścienie więc wpadłem na "genialny pomysł" i założyłem nowe. Było dobrze przez pół sezonu a potem kompresja była jeszcze gorsza niż na starym pierścieniu.

Jak wymieniać to komplet tłok, pierscień(ie), sworzeń, łożysko i w razie żeliwnej tuleji szlif pod tego nowego większego tłoka :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

papcio17, jestes tu nowy wiec lepiej poczytaj troche postow i zastanow sie czy ktorys z tych twoich wniosł cos do tematu oprocz odswiezania...

 

jak tak dalej pojdzie to nie bedziesz tu mile widziany jak kilka innych osob. ja tylko ostrzegam.

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

silniki w modelach pracują bez pierścieni. i to chodzi niee wiem jak ale chodzi:) może dlatego że obroty oscylują koło 30 tyś obr/min:)

Owszem silniki modelarskie pracują bez pierścieni na tłoku, ale nie na benzynie 95 oktanowej a na specjalnych paliwach zawierających albo alkohol metylowy i rycynę (lub inne oleje, które przy małych średnicach cylindrów uszczelniają "szczelinę" między tłokiem i cylindrem) lub oparte są na eterze + olej, który pali się przy niskiej temperaturze. Zwykły silnik motocyklowy lub motorowerowy bez jakiegokolwiek pierścienia nie ruszy, bo nie będzie miał wystarczającej kompresji. Jest to istotne zwłaszcza w dwusuwach, w których to tłok steruje przepływami mieszanki. Silnik bez pierścieni uszczelniających będzie tylko mielił powietrze, bo wątpię by był w stanie zassać mieszankę.

Edytowane przez HD1940
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zassa zassa, ale na wysokich obrotach, i będzie miał tylko tyle mocy aby wałem zakręcić

Tylko skąd wziąć te wysokie obroty :D . Rozrusznik kreci kilkaset obrotów na minutę, a to raczej za mało, w sytuacji gdy brak jest pierścieni. Kopniakiem można zakopać się na śmierć. :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko skąd wziąć te wysokie obroty :banghead: . Rozrusznik kreci kilkaset obrotów na minutę, a to raczej za mało, w sytuacji gdy brak jest pierścieni. Kopniakiem można zakopać się na śmierć. :banghead:

 

 

jest jeszcze wiertarka i odpalanie na pych :clap:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...