DiboS60 Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 (edytowane) kazdy olej sie spala.niekazdy dobrze miesza sie z benzyna i psoiada wtedy dobre parametry smarowania.Hamowanie silnikie w 2 T szkodzi. Edytowane 13 Września 2007 przez DiboS60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamiljan Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 tloczek zaral ci sie pewnie przez takie hamowanie, tak jak prawie wszyscy napisali, metal o metal trze i wiadomo co bedzie oczywiscie jak sie ma dobry olej to sprawa wyglada lepiej, gdyz gladz cylindra bedzie slizga przy zamknietej na niedlugi czas przepustnicypolecam castrol r2 juz zjezdzam 4 litr a tloczek praktycznie sie nie starzeje i nie zaciera, a nagar to chyba norma, tak dziala spalanie i nie zawsze na tloczku bedzie odpowiednia ilosc tlenu i powstanie niewielka nieszkodliwa ilosc nagarua hamuje sie hamulcami a silnik pracuje na minimalnych obrtach lub jak spada to lekko otworzyc przepustnice, ja trzymam tak od na 3 tys obr kiedy silnik zjerdza z np 7 i nie ma prawa sie nic stac, chyba ze padnie dozownik ale jade na 2 fronty z olejem jak w terenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 13 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 skad wiesz ze tloczek sie nie zaciera? poza tym, co to jest 4 litry oleju? faza wstepnego docierania?:biggrin: pzdr:) tfu, chodzilo mi o starzenie:P zreszta o to wszystko, o czym piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 13 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2007 tlok sie zatarł przez skopany termostat, nie mam licznika i nie widziałem że się gotuje a ścigałem się w nocy z rs ... :icon_question: a u mnie na tłoku NIE BYŁO NAGARU!!! :icon_mrgreen: ciut ciut :icon_razz: wiem, że szkodzi itp, ale jak widać nikomu nic się nie stało z motocyklem :icon_evil: a latałem po lasach i na delikatnych zjazdach silnik pyrkał na biegu tylko więc nic się raczej nie dzieje :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damiaan91 Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 zamknięty gaz przy hamowaniu silnikiem oznacza brak paliwa a co za tym idzie brak smarowania. To prawie tak jak bys np w 4T przy powiedzmy 7000obr/min odłaczył pompe oleju :notworthy: Każdy by się wtedy popukał po głowie :notworthy:Jak sie jedize 2t z górki a wiadomo ze robi sie to na biegu bo jazda na sprzęgle bywa zgubna to co kilka sekund należy wcisnąć sprzegło i zrobić mała przegazówke i tak w kólko. No ale takie hamowanie biegami w 2t na ulicy to "apokalipsa" :notworthy: i tu sie bardzo mylisz :biggrin: a pomyśl sobie dlaczego 2-sów nie zatrze ci sie na wolnych obrotach bez dodawania gazu??? dozownik jest napewno tak ustawiony że daje zawsze nawet bez gazu mało oleju :biggrin: nie wiem dlaczego nie mozna dla was hamować silnikiem? ja to cały czas robie i po 30tys km nic mi jeszcze nie pykło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamiljan Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 skad wiesz ze tloczek sie nie zaciera? poza tym, co to jest 4 litry oleju? faza wstepnego docierania?:) pzdr:) tfu, chodzilo mi o starzenie:P zreszta o to wszystko, o czym piszesz. tłoczek wiem że sie nia zaciera bo go dokładnie oglądałęm jak wyminiałem skrzynie i później jeszcze raz i nic sie nie zminił 4 litry to określenie motogodzin jazdy czy czasu, faza docieranai trwa napewno mniej bo 4 litry wyjeździć to trzeba sporo śigać100ccm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 15 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2007 olej nie moze ulegać całkowitemu spalaniu, bo by swojego zadania nie sełniał... przy odpowiedniej temperaturze wszystko sie spali... nie raz miałem bluze w oleju jak jeźdizłem crossem, którego cyzwiście nie sposób sprać:icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 i tu sie bardzo mylisz :icon_twisted: a pomyśl sobie dlaczego 2-sów nie zatrze ci sie na wolnych obrotach bez dodawania gazu??? dozownik jest napewno tak ustawiony że daje zawsze nawet bez gazu mało oleju :evil: nie wiem dlaczego nie mozna dla was hamować silnikiem? ja to cały czas robie i po 30tys km nic mi jeszcze nie pykło...HEHEHE ;) tylko ze jak motor stoi i pyrka sobie na "wolnych obrotach bez dodawania gazu" to oznacza ze dostaje jakąś tam ilość paliwa i oleju potrzebna do utrzymania tych obrotów rzedu 1500obr/min natomiast jak hamujesz silnikiem to obroty mogą być ok nawet 12000obr/min a dawka oleju i paliwa jest niewiele większa niż na wolnych obrotach. Ja jednak pozatym myśle cały czas to pisząc o bardziej wyczynowych silnikach 2T a nie takich z dozownikiem.A pozatym to ja nie wiem jakie Ty masz moto i jak jezdzisz ze zrobiłeś bez remontu 30000km bo to jest raczej mało możliwe przy 2t. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qReK Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 (edytowane) Po 1 30tyś 2T bez remontu jest możliwe :-)Po 2 Jeśli motorek ma dozownik to nawet jak zamknesz przepustnice, olej i tak bedzie szedł, bo w większośći motocykli dodawany jest on za przepustnicą , albo w króccu.Po 3 jeśli nie masz dozownika i mieszasz olej z paliwem, to hamowanie silnikem faktycznie przyjazne nie jest. Edytowane 16 Września 2007 przez qReK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daro36 Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 i tu sie bardzo mylisz :icon_question: a pomyśl sobie dlaczego 2-sów nie zatrze ci sie na wolnych obrotach bez dodawania gazu??? dozownik jest napewno tak ustawiony że daje zawsze nawet bez gazu mało oleju :icon_question: nie wiem dlaczego nie mozna dla was hamować silnikiem? ja to cały czas robie i po 30tys km nic mi jeszcze nie pykło... Witam >> z silnikami 2t to nie jest takie proste bo każdy ma trochę racji !!!1) nie powinno się hamować silnikiem --- bo jest niedosmarowany ze względu na zubożenie mieszanki przez zamknięcie przepustnicy.2) można czasem przychamować silnikiem --- bo jeśli nikt niepowołany nie grzebał śrubką od składu mieszanki i jest tak jak fabryka przewidziała to w zasadzie nic złego stać się nie powinno3) 2t jest tak ustawiany aby na wolnych obrotach przy zamkniętej przepustnicy był troszkę przylewany (bogata mieszanka) i to powinno zapobiegać zatarciu podczas hamowania silnikiem.4) Wbrew pozorom 2t są dość debiloodporne i nie jest tak łatwo go zarąbać >>> ale jest jeden warunek że skład mieszanki jest dobrze ustawiony i jest olej w dozowniku lub paliwie. Pozdrawiam........ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamiljan Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 dodam jeszcze do 4 punktu u pana wyżej bo w pełni sie zgadzamjak silnik sie rozgrzeje przed piłowaniem go i jak sie go nie przegrzeje to 2t jest naprawde trwały, oczywiście nie w każdym przypadku bo jak moto ma 125 i kilkadziesiąt ps to inna bajkaale na przykładznie dt to powiem że chłodzenie cieczą to jest to co jest piękne dla expluatacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 (edytowane) Po 2 Jeśli motorek ma dozownik to nawet jak zamknesz przepustnice, olej i tak bedzie szedł, bo w większośći motocykli dodawany jest on za przepustnicą , albo w króccu.No niby tak tylko ze dozownik jest sterowany przez linke gazu, która rozdziela sie na dwie i jedna odnoga idzie normalnie do gaznika a druga do pompki dozownika (Tak przynajmniej jest w hondzie). W momencie jak gaz jest zamknięty to dozownik tez jest zamknięty i dostaje niewiele więcej oleju niż na wolnych obrotach na luzie. Myśle ze temat jest juz całkiem wyczerpany. Wiadomo ze bez hamowania silnikiem nie bardzo da sie jezdzić (zwłaszcza w terenie) jednak raczej należy tego unikac w 2T. Edytowane 16 Września 2007 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 olej nie moze ulegać całkowitemu spalaniu, bo by swojego zadania nie sełniał... Jak nie będzie jak będzie spełniał rolę. Co ty chcesz, rurę wydechową smarować? Czy gładź i łożyska? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 gawron ma racje. Jeszcze jesli chamujecie silnikiem dlugo to robic przegazowki zeby dostal wiecej oleju z dozownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 gdyby to tylko chodziło o olej:/ nadmiar oleju powoduje też ujemne zjawiska;] w postaci olbrzymiego nagaru, a jak wiadomo nagar jest idealna pasta scierną:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.