Skocz do zawartości

Hamowanie silnikiem 2 t


Sloniu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tloczek zaral ci sie pewnie przez takie hamowanie, tak jak prawie wszyscy napisali, metal o metal trze i wiadomo co bedzie oczywiscie jak sie ma dobry olej to sprawa wyglada lepiej, gdyz gladz cylindra bedzie slizga przy zamknietej na niedlugi czas przepustnicy

polecam castrol r2 juz zjezdzam 4 litr a tloczek praktycznie sie nie starzeje i nie zaciera, a nagar to chyba norma, tak dziala spalanie i nie zawsze na tloczku bedzie odpowiednia ilosc tlenu i powstanie niewielka nieszkodliwa ilosc nagaru

a hamuje sie hamulcami a silnik pracuje na minimalnych obrtach lub jak spada to lekko otworzyc przepustnice, ja trzymam tak od na 3 tys obr kiedy silnik zjerdza z np 7 i nie ma prawa sie nic stac, chyba ze padnie dozownik ale jade na 2 fronty z olejem jak w terenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tlok sie zatarł przez skopany termostat, nie mam licznika i nie widziałem że się gotuje a ścigałem się w nocy z rs ... :icon_question: a u mnie na tłoku NIE BYŁO NAGARU!!! :icon_mrgreen: ciut ciut :icon_razz: wiem, że szkodzi itp, ale jak widać nikomu nic się nie stało z motocyklem :icon_evil: a latałem po lasach i na delikatnych zjazdach silnik pyrkał na biegu tylko więc nic się raczej nie dzieje :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamknięty gaz przy hamowaniu silnikiem oznacza brak paliwa a co za tym idzie brak smarowania. To prawie tak jak bys np w 4T przy powiedzmy 7000obr/min odłaczył pompe oleju :notworthy: Każdy by się wtedy popukał po głowie :notworthy:

Jak sie jedize 2t z górki a wiadomo ze robi sie to na biegu bo jazda na sprzęgle bywa zgubna to co kilka sekund należy wcisnąć sprzegło i zrobić mała przegazówke i tak w kólko. No ale takie hamowanie biegami w 2t na ulicy to "apokalipsa" :notworthy:

 

 

i tu sie bardzo mylisz :biggrin: a pomyśl sobie dlaczego 2-sów nie zatrze ci sie na wolnych obrotach bez dodawania gazu??? dozownik jest napewno tak ustawiony że daje zawsze nawet bez gazu mało oleju :biggrin:

 

nie wiem dlaczego nie mozna dla was hamować silnikiem? ja to cały czas robie i po 30tys km nic mi jeszcze nie pykło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad wiesz ze tloczek sie nie zaciera?

 

poza tym, co to jest 4 litry oleju? faza wstepnego docierania?:)

 

pzdr:)

 

tfu, chodzilo mi o starzenie:P zreszta o to wszystko, o czym piszesz.

 

tłoczek wiem że sie nia zaciera bo go dokładnie oglądałęm jak wyminiałem skrzynie i później jeszcze raz i nic sie nie zminił

 

4 litry to określenie motogodzin jazdy czy czasu, faza docieranai trwa napewno mniej bo 4 litry wyjeździć to trzeba sporo śigać100ccm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej nie moze ulegać całkowitemu spalaniu, bo by swojego zadania nie sełniał... przy odpowiedniej temperaturze wszystko sie spali... nie raz miałem bluze w oleju jak jeźdizłem crossem, którego cyzwiście nie sposób sprać:icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu sie bardzo mylisz :icon_twisted: a pomyśl sobie dlaczego 2-sów nie zatrze ci sie na wolnych obrotach bez dodawania gazu??? dozownik jest napewno tak ustawiony że daje zawsze nawet bez gazu mało oleju :evil:

 

nie wiem dlaczego nie mozna dla was hamować silnikiem? ja to cały czas robie i po 30tys km nic mi jeszcze nie pykło...

HEHEHE ;) tylko ze jak motor stoi i pyrka sobie na "wolnych obrotach bez dodawania gazu" to oznacza ze dostaje jakąś tam ilość paliwa i oleju potrzebna do utrzymania tych obrotów rzedu 1500obr/min natomiast jak hamujesz silnikiem to obroty mogą być ok nawet 12000obr/min a dawka oleju i paliwa jest niewiele większa niż na wolnych obrotach.

 

Ja jednak pozatym myśle cały czas to pisząc o bardziej wyczynowych silnikach 2T a nie takich z dozownikiem.

A pozatym to ja nie wiem jakie Ty masz moto i jak jezdzisz ze zrobiłeś bez remontu 30000km bo to jest raczej mało możliwe przy 2t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 30tyś 2T bez remontu jest możliwe :-)

Po 2 Jeśli motorek ma dozownik to nawet jak zamknesz przepustnice, olej i tak bedzie szedł, bo w większośći motocykli dodawany jest on za przepustnicą , albo w króccu.

Po 3 jeśli nie masz dozownika i mieszasz olej z paliwem, to hamowanie silnikem faktycznie przyjazne nie jest.

Edytowane przez qReK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu sie bardzo mylisz :icon_question: a pomyśl sobie dlaczego 2-sów nie zatrze ci sie na wolnych obrotach bez dodawania gazu??? dozownik jest napewno tak ustawiony że daje zawsze nawet bez gazu mało oleju :icon_question:

 

nie wiem dlaczego nie mozna dla was hamować silnikiem? ja to cały czas robie i po 30tys km nic mi jeszcze nie pykło...

 

 

Witam >> z silnikami 2t to nie jest takie proste bo każdy ma trochę racji !!!

1) nie powinno się hamować silnikiem --- bo jest niedosmarowany ze względu na zubożenie mieszanki przez zamknięcie przepustnicy.

2) można czasem przychamować silnikiem --- bo jeśli nikt niepowołany nie grzebał śrubką od składu mieszanki i jest tak jak fabryka przewidziała to w zasadzie nic złego stać się nie powinno

3) 2t jest tak ustawiany aby na wolnych obrotach przy zamkniętej przepustnicy był troszkę przylewany (bogata mieszanka) i to powinno zapobiegać zatarciu podczas hamowania silnikiem.

4) Wbrew pozorom 2t są dość debiloodporne i nie jest tak łatwo go zarąbać >>> ale jest jeden warunek że skład mieszanki jest dobrze ustawiony i jest olej w dozowniku lub paliwie.

 

Pozdrawiam........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze do 4 punktu u pana wyżej bo w pełni sie zgadzam

jak silnik sie rozgrzeje przed piłowaniem go i jak sie go nie przegrzeje to 2t jest naprawde trwały, oczywiście nie w każdym przypadku bo jak moto ma 125 i kilkadziesiąt ps to inna bajka

ale na przykładznie dt to powiem że chłodzenie cieczą to jest to co jest piękne dla expluatacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 2 Jeśli motorek ma dozownik to nawet jak zamknesz przepustnice, olej i tak bedzie szedł, bo w większośći motocykli dodawany jest on za przepustnicą , albo w króccu.

No niby tak tylko ze dozownik jest sterowany przez linke gazu, która rozdziela sie na dwie i jedna odnoga idzie normalnie do gaznika a druga do pompki dozownika (Tak przynajmniej jest w hondzie). W momencie jak gaz jest zamknięty to dozownik tez jest zamknięty i dostaje niewiele więcej oleju niż na wolnych obrotach na luzie.

 

Myśle ze temat jest juz całkiem wyczerpany.

Wiadomo ze bez hamowania silnikiem nie bardzo da sie jezdzić (zwłaszcza w terenie) jednak raczej należy tego unikac w 2T.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...