Skocz do zawartości

Wracam do wiercenia tłumika


green_rider_2007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W kwestii formalnej - rozwiercenie tłumików powoduje zubożenie mieszanki, ergo wyższą temp spalania i wszystkie tego konsekwencje (rury, stukanie, ekstremalnie - wypalenie zaworów lub tłoka :D )

Jak macie jakieś obawy to obejrzyjcie świece przed i po. A jak za ubogo, to na wzbogacanie mieszanki też jest parę sposobów. Ale to już inna bajka.... :)

 

Ja mam parę dziurek i zrobiło to co chciałem - inny (lepszy) dźwięk i zubożoną mieszankę.

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Green,

pisz , co się dzieje. Trafiłeś z tematem w czas , typ , model. Mam dokładnie takiego samego Draga.

Fabryczny tłumik. Jego zakończenie to lekko zwężająca się rura zakończona ścianką a po środku krótko wystająca rurka. Opisz, gdzie i jak wierciłeś?

Mądrzy ludzie mówią że po zmianach w tłumiku należałoby przeregulować gażniki. Sądzę , że to ważne , bo lepiej nie ryzykować skutkami np zbyt ubogiej mieszanki.

A dodatkowo : bycie słyszalnym zwiększa bezpieczeńsrwo jazdy.

Pozdrawiam

Juliusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ludziom nie dogodzisz.

Ja czasami tesknie za moimi starymi oryginalami (teraz Cobry z bulgotaniem). :cool:

Co do zmian biegów - to 5-tka przy 60/h jest naturalna.

 

A mam pytanko: wiadomo, to nie wyścigówka z 40KM, ale próbowaliście dłużej jechac z większa predkością?

Ja czasami smigam na dlugich kawałkach dobrej drogi z 120/h i bardzo ładnie pracuje.

Kiedys pamietam spróbowałem go "rozruszać" i odkreciłem na tzw. 3miejskiej obwodnicy, poleciał na prostej 155, ale to juz odlot - szkoda sprzetu. Fajnie chodzą te motorki na poziomie 90 - 100.

 

:icon_razz: Koronka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda ja mam DS 1100 - ale często sobie śmigam tak ok. 150 km/h i ładnie chodzi. Prędkość maksymalna to jakieś 165-170 km zależy od nastroju motocykla.... Jak miałem otworki w tłumiku - czyli wiercenia (po 4 otwory na tłumik) przy 150 motocykl strasznie się męczył. Wkręciłem w nie śrubki imbusowe - czyli zaślepiłem .... i jest lepiej.

Nie chce siać jakiegoś "zabobonu" ale wiercenie mojemu DS 1100 nie służuło. Może jeszcze jak będzie ciepło w tym sezonie to wykręce te imbuski i jeszcze raz dam w palnik aby się przekonać czy to nie było jakieś "psychiczne zjawisko" lub zła benzynka......

 

O efektach kolegów napewno powiadomie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z koronką. Dla mnie standard to 90-110km/h, wtedy moto jest najmilsze. 120-130 zdarzało mi się na dość długich odcinkach i chodził spoko, ale czuć jest, że to dla niego już spory wysiłek. Powyżej wyraźnie się męczy. Na pewno szyba i duże sakwy dla 40KM powyżej 120km/h to spory problem.

 

W serwisie, w salonach Yamy, na Moto Expo spece Yamy, paru doświadczonych riderów - wszyscy zapewniali mnie że przy pustych wydechach (także wierconych) BEZWZGLĘDNIE trzeba przeregulować gaźniki, bo można "zajeździć" silnik. Dlatego z uwagą śledzę doświadczenia kolegów.

Dynajety, filtry KN, hipercharger odradzali, dają 2-4 KM więcej ale nie zwiększają momentu obrotowego - ponoć szkoda kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" Jest piękna, teraz fajnie mruczy, więc jak narazie jestem z wiercenia zadowolony. "

 

Green

Też mnie korci rozwiercenie tłumików, ale boje się że coś sp... i nie bede mógł wrócic do poprzedniego stanu, a zbudżetem troche u mnie krucho i nowe wydech w grę raczej nie wchodza.

Może uda nam sie spotkać w najblizszym czasie. Z Sulejówka do Zielonki tylko parę kilometrów, a chetnie posłuchał bym twojego draga.

 

 

Czytałem na forum, że jeden kolega przewiercił wiertłem 14mm, ja tak nie ryzykowałem, zrobiłem 8mm po 8 otworów na tłumik. Nie spieszyłem się i powierciłem w miarę symetrycznie. Kolega Soft napisał, że zaślepił śrubkami imbusowymi i uważam, że to jest możliwość przywrócenia poprzedniego stanu, gdyby Ci się znudziło. Jeśli chcesz usłyszeć motocykl, to możemy się gdzieś zmówić po pracy, jeśli tylko pogoda będzie sprzyjająca. Jeśli znacie jakieś miejsce, na spotkanie w okolicach Zielonki, Sulejówka to rzućcie temat. Chętnie przyjadę. Jestem wolny od 18.00 i codziennie jak jest pogoda dosiadam mojej kobietki.

 

Green,

pisz , co się dzieje. Trafiłeś z tematem w czas , typ , model. Mam dokładnie takiego samego Draga.

Fabryczny tłumik. Jego zakończenie to lekko zwężająca się rura zakończona ścianką a po środku krótko wystająca rurka. Opisz, gdzie i jak wierciłeś?

Mądrzy ludzie mówią że po zmianach w tłumiku należałoby przeregulować gażniki. Sądzę , że to ważne , bo lepiej nie ryzykować skutkami np zbyt ubogiej mieszanki.

A dodatkowo : bycie słyszalnym zwiększa bezpieczeńsrwo jazdy.

Pozdrawiam

Juliusz

 

 

Juliusz, postaram się zrobić zdjęcia i wysłać. Wierciłem w tylnej ściance dokładnie na środku pomiędzy ścianką zewnętrzną i środkowym wydechem. Otwory tworzą koło i są od siebie oddalone po ok 1 cm. Tak jak wspominałem efekt bardzo mi się podoba, i jak słyszę mruczenie, to tylko palma mi bardziej odbija i częściej lubię wkręcić manetkę. Jak pisał kolega na motocycu: "loud pipes save lives". Myślę, że niema co przesadzać z głośnością. Mi wystarczy to rozwiercenie, które mam. Odnośnie regulacji, to pojadę do serwisu, bo wpadłem w dziurę (na Radzymińskiej przed OBI) i chyba mam przednie koło lekko zcentrowane, więc poproszę fachowców o sprawdzenie i ew. regulację

green_roder_2007

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

A masz termometr w korku oleju......

 

Po takich wierceniach i nie dososowaniu gaźników masz jak w banku temp max +20C i żółte kolanka gratis....

 

Po zakupie mojego pierwszego draga a kupiłem prosto z salonu pomruczałem tylko dwa tygodnie na orginalnych tłumikach i ani chwili dłużej.

W garażu z wiertarki buchał tylko ogień.

Po dwóch sezonach jazdy tj. 11 tys km. zrobione nie zauważyłem żadnych zmian odnośnie mocy czy przebarwień.

Znajomi twierdzą że przebarwienia występują wtedy jak bedziemy niepotrzebnie sprzęta trzymać na ssaniu po prostu odpowiednio dozować dawke paliwa, szybko odciąć ssanie gdy już moto tego nie wymaga.

pzdr

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja dzisiaj wziąłem wiertarkę wiertło 6mm i zrobiłem po 4 dziury na tłumik no i ..... hm spodziewałem się bardziej basowego brzmienia lecz nie wiem czy to nie przez to że są tylko po 4 małe dziury. Dajcie znać jak je powiększę i podwoje to czy się coś jeszcze zmieni (chodzi mi tylko o głośność). A jak nie to mam je symetrycznie rozwiercone, nagwintuje i zaślepię! No i trzeba będzie zbierać na np. cobry !!! Piszcie co z tymi dziurami czy jak je podwoje to czy odgłos się jeszcze zmieni?! POZDRAWIAM :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie rozwierciłem Draga; 6 otworów 8mm. Więcej tutaj:

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?s=...dpost&p=1183895

 

Hej Robix. Daj znac czy czujesz spadek mocy i predkosci max. Jeszcze sie waham, bo möj Tato-stary mechanik odradzil mi to wiercenie! Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kupna tego moto przejechałem niecałe 200km (pogoda), a po rozwierceniu zupełnie nie idzie wyjechać z garażu. Nie będę wiec czarował. Nie mam odnośnika i nie mogę nic napisać na temat zmiany mocy. Z tego co tu wyczytałem to następuje wzrost ale taki bardziej wyimaginowany. No ale tu akurat o to nie chodzi. Cel został osiągnięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...