Tomek Kulik Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 Co do Neste, to omijam od czasu gdy okazało się, że za 50 zeta na Neste motocykl przejeżdża mniej kilometrów niż za 50 zeta na Shell'u... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 Co do Neste, to omijam od czasu gdy okazało się, że za 50 zeta na Neste motocykl przejeżdża mniej kilometrów niż za 50 zeta na Shell'u... No właśnie . A ja właśnie tankuje na neste i mam odwrotnie - kupując 98 na neste moto przejeżdża więcej km i dużo lepiej i płynniej "idzie" niż na Shellu Orlenie lotosie itp . To tylko dowodzi tego ze każda stacja każde moto i jeszcze każdy kierowca są inni i nie ma jednej uniwersalnej recepty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nameless Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 w manualu od mojej cebulki mam napisane ze paliwo ma byc przynajmniej 91oktanow wedlug normy RON(czyli tak jak w europie) wiec leje najtanszej :) po co przeplacac? jak sprzedawali by 91 lal bym 91 :P ale gdybym mial cudo gdzie z litra jest prawie 200koni lal by 98 chyba ze producent powie ze mozna 95 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 sprawdź czy jak nalejesz 98 albo więcej nie spadnie ci zauważalnie zużycie paliwa, bo wtedy rachunek ekonomiczny może się zmienić :icon_mrgreen: Teoreycznie zakładając że lepsze paliwo kosztuje o 0.30zł więcej za litr wychodzi na 6 litrach 1.80zl więcej. Ale... jeśli spali dzieki temu o pół litra na setkę mniej to i jesteś do przodu. Czyli nie zawsze to co tańsze jest tańsze :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrf Opublikowano 2 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2007 Co do Neste, to omijam od czasu gdy okazało się, że za 50 zeta na Neste motocykl przejeżdża mniej kilometrów niż za 50 zeta na Shell'u... Mowisz ogolnie o Neste czy o konkretnej stacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 w manualu od mojej cebulki mam napisane ze paliwo ma byc przynajmniej 91oktanow wedlug normy RON(czyli tak jak w europie) wiec leje najtanszej ;) po co przeplacac? jak sprzedawali by 91 lal bym 91 :Pale gdybym mial cudo gdzie z litra jest prawie 200koni lal by 98 chyba ze producent powie ze mozna 95 :notworthy:Dokładnie - przecież jeśli silnik nie jest przystosowany już fabrycznie do 98, to nie wykorzysta - ze tak powiem- "parametrów odpornościowych" tego paliwa na spalanie stukowe, a co z tego wynika możliwości większego jej sprężenia bez niespodzianek. W większości przypadków duże znaczenie ma fakt mocy sugestii :]Inna sprawa, jeśli ktoś ma wypiłowany sprzęt, jeździł cały czas na 95 i potem przesiadka w górę - "ale to paliwo jest świetne! Co za kop!" Przykładowo - BMW K1200 jest wysoko sprężonym (wysokosprężonym? :D) silnikiem, pełnego kopa rozwija na 98, na 95 oczywiście da się jeździć, ale czujniki spalania stukowego obniżają moc. Więc jak tu nie czuć różnicy? ;) Kwestia numer trzy -na małych stacjach, gdzie zdarza się "ulepszanie" paliw, 98 jest po prostu rzadziej chrzczona - dlatego też niektórzy odczuwają przyrost buta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 mi dominator zdecydowanie lepeiej pracuje na 98, zuzycie jest takie same, na mocy tez nei przybywa ale silnik jest bardziej elastyczny i ma leprza reakcje na gaz :biggrin: oczywiscie wszystko minimalnie ale odczuwalnie, poniewaz mam zbiornik 13L to raczej roznicy nie robi to raz a pozatym do moto czemu nie? roznica w cenei jest 10gr............. przy 4,40 to i tak jest zadna roznica Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 pytanko:czy spalanie stukowe jest spowodowane tylko i wyłacznie złym paliwem, czy również regulacją gaźników/zapłonu/rozrządu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 z tego co wiem to tylko paliwem. nie spali sie detnacyjnie-w calej masie od iskry w zlym momencie Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogut Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 ZXR 400 ma pewnie mocno podciągniety stopień sprężania,wystrczy spojrzeć jaką moc wycisneli skośnocy z tego małego silniczka.Pewnie dlatego zalecenie jest karmienie 98-ką.Druga strona medalu jest taka ,że dziś jakie paliwo by nie było , jest i tak lepsze niż to co było 15 lat temu czyli na dzisiejszej 95-ce może nie bedzie kaprysił.Pamiętam jak na początku lat 90-tych po większym napływie japońskich przecinaków z tamtego okresu zaczęły się problemy z pracą silnika na zwykłym paliwie-wtedy na "żółtej". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 w książce "gaźniki motocyklowe" jest podana taka tabelka stopień sprężania - liczba oktanowa: 5-6 60-70 oktanów6-7 70-75 oktanów7-8 85 oktanów8-9 90 oktanów9-10 95 oktanów10-11 97 oktanów11-12 100 oktanów13-14 115 oktanów14-15 120 oktanów A tutaj cytat z wyżej wymienionej książki: "Wysoko sprężone silniki spalinowe o zapłonie iskro-wym muszą być zasilane paliwem odpowiedniej jakości. Mieszanki paliwowo-powietrznej nie można sprężyć zbyt mocno, ponieważ zapali się ona zanim wystąpi iskra na elektrodach świecy zapłonowej. Taki przedwczesny zapłon, nazywany spalaniem stukowym lub detonacyjnym, jest bardzo szkodliwy dla silnika. Wskaźnikiem odporności benzyny na spalanie stukowe jest jej liczba oktanowa. Silniki o wysokim stopniu sprężania powinny być zasilane benzyną o dużej liczbie oktanowej." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 pytanko:czy spalanie stukowe jest spowodowane tylko i wyłacznie złym paliwem, czy również regulacją gaźników/zapłonu/rozrządu ? Właśnie niedawno przerabiałem temat spalania stukowego w moim moto i się intesywnie edukowałem.Spalanie stukowe następuje gdy:1. zapłon jest zle ustawiony (za wcześnie)2. Mieszanka jest za uboga - wyższa temp spalania, wyższa temp komory - czyli zdarzający się samozapłon - spalanie stukowe3. Nagar w komorze - w rozgrzanym silniku nagar (który jest w większości związkami węgla) może żarzyć się powodując zapłon mieszanki. Benzyna ma taką samą wartość kaloryczną (moc) bez względu na oktany - oczywiście mówimy o takich samych paliwach, bo co producent to inne paliwo :icon_mrgreen: . Także motor nie jest "silniejszy" od wyższych oktanów (bo one mocy nie mają) ale od lepszgo spalania mieszanki i nie marnowania energii w spalaniu stukowym (jeżeli 1 cylinder źle odpali, to inne muszą na to zapracować). Teoretycznie - jeżeli producent waszego moto zaleca np. 91okt a moto jeździ o wiele lepiej na 98, to znaczy że moto trzeba obejrzeć a nie 98 lać (sprawdzić np. te punkty co wyżej). Oczywiście lanie 98 jest prostsze, ale musicie mieć świadomość że to nie likwiduje problemu, tylko jego objawy. Aha - i niektórzy twierdzą, że paradoksalnie, jeżdżenie na wyższym oktanie spowoduje większy nagar i większe zużycie. Jak to? Ano, mieszanka bardziej odporna na zapłon, będzie gorzej się paliła (wolniej) i stąd niezużyte paliwo i nagar. Tyle wykładu profesora Mniodka. A wy lejcie co waszym motorkom bardziej smakuje. To powyżej to teoria, a jak wiemy czasem mało ma ona wspólnego z praktyką..... :biggrin: ale dobrze wiedzieć co skąd się bierze.... pozdro. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 3 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2007 w książce "gaźniki motocyklowe" jest podana taka tabelka stopień sprężania - liczba oktanowa: 5-6 60-70 oktanów6-7 70-75 oktanów7-8 85 oktanów8-9 90 oktanów9-10 95 oktanów10-11 97 oktanów11-12 100 oktanów13-14 115 oktanów14-15 120 oktanów A tutaj cytat z wyżej wymienionej książki: "Wysoko sprężone silniki spalinowe o zapłonie iskro-wym muszą być zasilane paliwem odpowiedniej jakości. Mieszanki paliwowo-powietrznej nie można sprężyć zbyt mocno, ponieważ zapali się ona zanim wystąpi iskra na elektrodach świecy zapłonowej. Taki przedwczesny zapłon, nazywany spalaniem stukowym lub detonacyjnym, jest bardzo szkodliwy dla silnika. Wskaźnikiem odporności benzyny na spalanie stukowe jest jej liczba oktanowa. Silniki o wysokim stopniu sprężania powinny być zasilane benzyną o dużej liczbie oktanowej." Właśnie niedawno przerabiałem temat spalania stukowego w moim moto i się intesywnie edukowałem.Spalanie stukowe następuje gdy:1. zapłon jest zle ustawiony (za wcześnie)2. Mieszanka jest za uboga - wyższa temp spalania, wyższa temp komory - czyli zdarzający się samozapłon - spalanie stukowe3. Nagar w komorze - w rozgrzanym silniku nagar (który jest w większości związkami węgla) może żarzyć się powodując zapłon mieszanki. Benzyna ma taką samą wartość kaloryczną (moc) bez względu na oktany - oczywiście mówimy o takich samych paliwach, bo co producent to inne paliwo :icon_rolleyes: . Także motor nie jest "silniejszy" od wyższych oktanów (bo one mocy nie mają) ale od lepszgo spalania mieszanki i nie marnowania energii w spalaniu stukowym (jeżeli 1 cylinder źle odpali, to inne muszą na to zapracować). Teoretycznie - jeżeli producent waszego moto zaleca np. 91okt a moto jeździ o wiele lepiej na 98, to znaczy że moto trzeba obejrzeć a nie 98 lać (sprawdzić np. te punkty co wyżej). Oczywiście lanie 98 jest prostsze, ale musicie mieć świadomość że to nie likwiduje problemu, tylko jego objawy. Aha - i niektórzy twierdzą, że paradoksalnie, jeżdżenie na wyższym oktanie spowoduje większy nagar i większe zużycie. Jak to? Ano, mieszanka bardziej odporna na zapłon, będzie gorzej się paliła (wolniej) i stąd niezużyte paliwo i nagar. Tyle wykładu profesora Mniodka. A wy lejcie co waszym motorkom bardziej smakuje. To powyżej to teoria, a jak wiemy czasem mało ma ona wspólnego z praktyką..... :wink: ale dobrze wiedzieć co skąd się bierze.... pozdro. bardzo dobre posty! msyle ze sprawa sie wyjasnila:) ale.... meiszanka nie jest abrdziej odporan na zaplon i nei spala sie inaczej, poprostu jest bardziej odporna na sprezanie, jesli zostanei zapalona od iskry spala sie normalnie i z takasama predkoscia Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 ok.wobec tego czy objawy spalania stukowego są w całym zakresie obrotów, czy występują w jednym określonym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 ok.wobec tego czy objawy spalania stukowego są w całym zakresie obrotów, czy występują w jednym określonym? to zalezy ale najbardziej prawdopodobne sa przy wysokich obrotach, kiedy wszystko jest mocno rozgrzane Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.