Stan Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 *kiedy wrzucam 6 bieg a mam tylko 5 biegow czyli wiadomo wciskam sprzeglo chce wrzucic a tu nie ma nic dalej , to puszczajac sprzeglo motocykl tak jakby troszke zwalnia i ciutke tak jakby hamowal silnikiem , wiecie o co chodzi na sprzegle sie jeszcze ciut rozbuja a puszczajac je, nie zapinajac biegu wyzszego tak jakby wyhamowywuje troszke. I takie moje pytanie czy to jest szkodliwe dla silnika, czy tez elementow skrzyni itd ? *kiedy rozgrzewam moto, i w tym czasie sie ubieram wsiadam na nie i wrzucajac jedynke czuje takie lekkie szarpniecie, potem juz jak sie silnik zagrzeje lepiej itd nic takiego nie wystepuje, od jakiegos czasu w trakcie rozgrzewania wciskam pare razy sprzeglo [bez wrzucania biegu] i takiego zjawiska nie ma, jednak chcialem zapytac czy takie wciskanie sprzegla przy rozgrzewaniu jest dobre czy zle, jak to robic nie wciskac i niech lekko szarpnie czy wciskac pare razy bez wrzucania biegu :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 *kiedy rozgrzewam moto, i w tym czasie sie ubieram wsiadam na nie i wrzucajac jedynke czuje takie lekkie szarpniecie (...) mądrość archiwów mówi:http://tinyurl.com/2vjmftjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 MI tez sie czasem zdarza zapinac 7 po 6 :P tylko ze zwykle zrobie przegazowke zanim puszcze sprzegło wiec rzadko kiedy daje sie to odczuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 W 1 przypadku nic sie nie dzieje, w drugim robisz dobrze bo rozklejasz sprzeglo przed wrzuceniem biegu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 A ja się podłącze z pytaniem:- jadę np. na 4 biegu, widze z daleka czerwone więc redukuje do 1 przy dosc dużej prędkości i przy redukcji z 2 na 1 jest takie lekkie pizdnięcie ... Czym to jest spowodowane ?Jak redukuje z 2 na 1 już praktycznie stojąc albo jadąc bardzo wolno to tego łomotu nie ma ... :buttrock: Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Iluminat Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Rozumiem że to "pizdnięcie" to szarpnięcie po polsku ? Wszystko dlatego że na 2 biegu masz niższe obroty, przez co wszystkie elementy silnika wolniej pracują. Kiedy chcesz wrzucić 1 to wtedy siłą rzeczy silnik zaczyna pracować na wyższych obrotach. Redukcja do 1 powoduje przeciążenia w skrzyni biegów. Dla złagodzenia skutków stosuje się przegazówkę (sprzęgło i ruch ręki na manetce gazu). Przegazówka powoduje że siły działające na tryby w skrzyni są mniejsze (równoważą się - przy przegazówce tryby przyspieszają i nie występuje tak duża różnica pomiędzy siłami działającymi na skrzynie na 1 i 2 biegu). Także stosuj przegazówkę, a jeszcze lepiej nie redukuj do 1 przy dużej prędkości, bo skrzynia w końcu padnie. Biegi są po to żeby regulować prędkość i obroty. Do świateł dojeżdzasz na biegu i sprzęgle. Dopiero wtedy bawisz się we wrzucanie 1. Tak mnie uczyli na kursie na prawko. A jeśli "pizdnięcie" to nie szarpnięcie - sorry za offtop :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buła Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 witam,masz za durzo obrotów wzgledem biegu,chyba wiesz o co mi chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 - jadę np. na 4 biegu, widze z daleka czerwone więc redukuje do 1 przy dosc dużej prędkości i przy redukcji z 2 na 1 jest takie lekkie pizdnięcie ... Czym to jest spowodowane ? nie bardzo potrafię zdefiniować pojęcie "pizdnięcia", ale jak na mój gust jest to spowodowane katowaniem trybów w skrzyni biegów... o ile bowiem dobrze zrozumiałem, walisz - przy dużej prędkości - biegi od 4 do 1 trzymając non-stop sprzęgło, bez przegazówki, bez zapinania kolejnych biegów itdjeśli tak jest, to po prostu naucz się zrzucać biegi kolejno, hamując na każdym silnikiem. poczytaj sobie o redukcji biegów (choćby na forum, zdaje się, że Tomek pisał coś na ten temat) i postaraj się zastosować. powinno przestać "pizgać" :icon_biggrin: jeszua...który od niedawna uczy się na nowo jak efektywnie zmieniać biegi przy minimalnym/ bez użycia sprzęgła :icon_biggrin: Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 on ma 2t to jak hamować silnikiem? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Chodzi mi o takie "jebudu" ;)W crossówce robiłem identycznie i to nie występowało, zawsze robię przegazówkę przy redukcji :buttrock: Jedyną receptą na to jest poprostu dojechac do samych świateł na sprzęgle, na 3 biegu i zrzucic do 1 biegu juz po zatrzymaniu :) Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.