Skocz do zawartości

YAMAHA TTR 600E


Rekomendowane odpowiedzi

Kupuje 4 l baniaczek oleju w silnik wchodzi ok 3 - 3,2 l (jesli dobrze pamietam) no i ta reszta czyli 800 ml starcza mi na 3 tys km na dolewki.

 

To mojej to na tysiaka przy dobrych wiatrach starczy. Nie jest to specjalny dramat bo wypady wychodzą mi po ok 100-120 km dzienne także spokojnie latać można tylko trzeba oleju pilnować. Zobaczymy może tak przelatamy sezon a na jesiemi wymienimy co trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie - wiem ze może to nie ten temat i takie pytanie już było - ale poszukuje stelaż do TTR'y albo jakies sakwy enduro. Kto miał styczność z tego typu sprzetem - proszę o namiary na sklepy itp..

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolego - TTR to singiel, i swoją jakąs tam naturalną konsumpcję oleju ma niestety. Ale 1l na 1000 km to kurewnie duzo :D Czeka na Ciebie szlif,nowy tłok, głowica przy okazji.

 

 

Cześć. Po takich pierwszych numerach przestała w pewnym momencie tak żreć. O tego momentu teraz jestem po jakimś 4-5 wypadzie, jakieś myslę 400 km i nie dolewałem a lajtowo raczej nie latam. Mam nadzieję że to co piszesz może poczekać, tym bardziej że silnik chodzi całkiem fajnie. Ale znowu co innego mnie zastanawia. Raz jak ostygnie pokazuje na bagnecie stan np na 1/2 , innym razem pusto w oczku i na bagnecie. Jak odpale i pochodzi to od razu po zgaszeniu na stópce w oczku jest full. Jak odczekam z 5 min to mi np na 3/4-full pokaże - tak było ostatnio. Ten typ tak ma?

 

Może mi ktoś zrobić fotkę oryginalnego klucza do świecy. Nie mam , na razie nie potrzeba było a nazwijmy to "zwykły" rurkowy jaki miałem w XT tam nie wejdzie. Musze dać dorobić tylko jakiś "wzornik" potrzebuje. POMOŻE KTOŚ?

Pogratulowac baranowi co to tak zaprojektował ramę zaraz nad otworem świecy, gdzie jest tak ciasno .

 

Pzdr

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Po takich pierwszych numerach przestała w pewnym momencie tak żreć. O tego momentu teraz jestem po jakimś 4-5 wypadzie, jakieś myslę 400 km i nie dolewałem a lajtowo raczej nie latam. Mam nadzieję że to co piszesz może poczekać, tym bardziej że silnik chodzi całkiem fajnie. Ale znowu co innego mnie zastanawia. Raz jak ostygnie pokazuje na bagnecie stan np na 1/2 , innym razem pusto w oczku i na bagnecie. Jak odpale i pochodzi to od razu po zgaszeniu na stópce w oczku jest full. Jak odczekam z 5 min to mi np na 3/4-full pokaże - tak było ostatnio. Ten typ tak ma?

 

Może mi ktoś zrobić fotkę oryginalnego klucza do świecy. Nie mam , na razie nie potrzeba było a nazwijmy to "zwykły" rurkowy jaki miałem w XT tam nie wejdzie. Musze dać dorobić tylko jakiś "wzornik" potrzebuje. POMOŻE KTOŚ?

Pogratulowac baranowi co to tak zaprojektował ramę zaraz nad otworem świecy, gdzie jest tak ciasno .

 

Pzdr

też sie ostatnio nad tym zastanawiałem, ale wyczytałem że wszystkie silniki z suchą miska olejową tak mają, bo sprawdza się olej na ciepło zaraz po zgaszeniu motocykla

 

co do klucza ja kupiłem w sklepie klucz 18 i 16 razem, odciąłem 16tkę i pasuje idealnie

Edytowane przez bully
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej sprawdzasz tak jak w serwisowce pisze tj. na ciepłym silniku, parę sekund niech pochodzi na wolnych obrotach, gasisz, stawiasz motocykl prosto i wtedy dopiero sprawdzasz. Na początku jak kupiłem moto zawsze się bałem że tego oleju jest za mało dolewałem dolewałem aż poszło górą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Olej sprawdzasz tak jak w serwisowce pisze tj. na ciepłym silniku, parę sekund niech pochodzi na wolnych obrotach, gasisz, stawiasz motocykl prosto i wtedy dopiero sprawdzasz. Na początku jak kupiłem moto zawsze się bałem że tego oleju jest za mało dolewałem dolewałem aż poszło górą :)

 

 

Teraz już zawsze jak zjeżdżam to po 2-3 minutach po zgaszeniu na goracym silniku zerkam na stan i jest OK.

 

A klucz dorobiłem z innego

 

Pzdr

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I stało się, dzisiaj po "normalnej jeździe" pękło mi mocowanie lampy ( to takie małe plastikowe ustrojstwo ) przy liczniku :banghead: . Czy wy też mieliście podobne "przypadłości" i czy można to "skleić" u tych co to spawają zderzaki. Ew. czy jest jakiś "dobry zamiennik który nie pęka od jeżdżenia i drgań.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard W TTR. Najprościej opaskami zaciskowymi "przycisnąć" licznik do tego metalowego ucha, drugą opaska zacisnąć żeby lampa nie chodziła góra-dol. Niestety czasami lubi się poluźnić, ale jak dobrze opaski pozakładasz to wystarczy na długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard W TTR. Najprościej opaskami zaciskowymi "przycisnąć" licznik do tego metalowego ucha, drugą opaska zacisnąć żeby lampa nie chodziła góra-dol. Niestety czasami lubi się poluźnić, ale jak dobrze opaski pozakładasz to wystarczy na długo.

 

 

Dzieki, w prawdzie jedna "opaską" już to złapałem profilaktycznie po zauważeniu sytuacji - a jutro pofatyguję się do ludzi od zderzaków .. może mogą coś takiego "skleić", ( jak nie to opaski i tyle ).

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam;)

Jesli chodzi o moją wiedzę to tak jak w nicku;) no moze lekko przesadzam;)Zamierzam w połowie sierpnia zakupic ttr 600.Przeczytalem cale 11 stron tematu i widzę że wiekszośc jest dosc ''obcykana'';]Na pewno jestem bogatszy o wiedze na temat wersji E z rozrusznikiem, ktora z powodu zawieszenie odpada w przed biegach.Obserwuję na allegro aukcje dotyczace tego modelu juz jakies kilkanascie tygodni, i o ile pamiec mnie nie zawodzi to w tej aukcji w opisie podana byla informacja ze ''jest to wersja bez akumulatora, przez co jest lzejsza" i ciekawi mnie czy cos takiego w ogle bylo produkowane i dlaczego ta informacja zostala usunieta?Co myslicie na temat tego egzemplarza?Wiem ze po zdjeciach ciezko cos obiektywnie stwierdzic.Chetnie wyslucham waszych rad na co KONKRETNIE zwracac uwage podaczas zakupu;]Link do ttr-ki o ktorej mowa byla wczesniej: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1353161

Z góry dzięki.

Pozdrawiam

Edytowane przez laik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie długie ... ( i bez polskich znakow) Taki poradnik dla kupujacego.

 

A wiec TTR posiadam od 2 lat, bracki rownierz mial ok 2 lat, kumpel TTE wiec co nieco napisze o tym sprzecie. Ogolnie slinik bardzo dobry nie za mocny co sie z tym wiaze nie wysilony. Kazdy z nas zrobil na tych motorkach ponad 10 tys km (w terenie tj. polne drogi, łaki, przejazdy asfaltowe, lajtowe przejazdy przez tory crossowe, quadowe itp. Olej wymiania sie co 3 tys moze sie to wydawac dosc zadko ale biorac pod uwage ze wchodzi go tam ponad 3 l nie jest tak tanio (w bardziej wyczynowych sprzetach wymienia sie co 1 tys ale wchodzi ok 2l). Przy wymianach olejow BARDZO WAZNE delikatnie przykrecac sruby od pokrywy filtra, poniewaz wyrabiaja sie gwinty. Pewnie to wina poprzednich uzytkownikow co jak im sie saczylo to dokrecali do oporu ( problem w 3 TTR). Srubki te dokreaca sie malym momentem 10 Nm czyli wystarczy reczny srubokret bez zalozonego klucza czy innych wspomagaczy. Dodatkowo mozna posmarowac silikonem co daje gwarancje ze napewno nie bedzie sie saczyc z tamtego miejsca. Nastepnym problemem silnikowym jest odkrecajaca sie mala zebatka od strony sprzegla osadzona na kwadratowym kliniku, nie pisze jaka bo nie pamietam problemu tego nie mialem w swojej TTR ale bracki i kumlem tak czyli w 2 motocyklach. Objawy slychac golym uchem od strony sprzegla nie należy tego lekcewarzyc poniewaz widzialem przypadek z allegro gdzie kolesiowi przez odkrecenie tej zebatki rozwalilo karter. Luzy zoworowe sprzawdza sie co 3 tys dopstep dosc trudnu ale regulacja na srubkach wiec w miare prosta. Wiecej o silniku nie napisze bo nic innego sie nie dzialo. Moze jeszcze trudno go zapalic po glebie. Jest prosta rada: po glebie nie kopiemy od razu jak to najczesciej bywa jeszcze z pospiechu bo kumple nam uciekli. Zaraz po glebie zakrecamy kranik wylaczamy zaplon i na pelnym gazie przekpujemy pare razy. Wlaczamy zaplon i strzal jak zapali odkrecamy kranik i gonimy kolesi. Jesli nie zapali tak za max 3 kopem znow przekopujemy na full gazie ,wylaczonym zaplonie i zakreconym kraniku. Potem strzal i musi zapalic. Kopanie na szybkiego naprawde nic nie da zalejamy kompletnie silnik i bedziemy wtedy kopac z 5 minut az zalapie. A kopanie takie nie nalezy do latwych i lekkich zwlaszcza po zmeczeniu w terenie.

 

Rama a raczej jej budowa to porazka totalna w TTR. Utrudnia wszystkie sprawy serwisowe. Zeby wykrecic gaznik tzreba rozebrac pol motocykla caly tylny zadupek naprawde duzo roboty. Moze jest jakis magiczny sposob ja go nie znalazlem, probowalem rokrecic gaznik na pol nic to nie dalo. Piszac o gazniku należy wspomiec o krucach- niestety padaja dosc czesto problem w 3 TTR (odkleja sie ta guma od reszty koszt ok 140 zl - zamienniki). Gumy laczace gaznik z puszka filtrra to tez nie porozumienie bardzo ciezko to ustrojstwo zalozyc brak miejsca i sa dosc sztywne koszt nowych ok 80 zl. Filtr powietrza tez jest trudny do mycia. Jest duzy ma plastikowa obudowe co utrudnia mycie potrzeba jakiejs duzej wannienki i trzeba uwazac zeby nie polamac tej plastikowej obudowy (NIE NALEZY myc w goracej wodzie poniewaz plastik sie odksztalca).

 

Wszystkie wezyki laczace cos z czyms w tym motocyklu to rzecz najgorsza. Po troszku jest to moze zaniedbaniem uzytkownika przez nie kontrolowanie ale wg mnie takie rzeczy nie powinny sie dziac a mianowice: Przeciera sie wezyk o rame laczacy amortyzator ze zbiornikiem cisnieniowym. ja nie zauwazylem i koszt regeneracji amortyzatora przez ten wezyk ok 350 zl (potem mialem wiecej problemow z tym amortyzatorem ale to chyba wina zakladu w jakim robilem). Problem w 2 TTR ( w TTe jest inne rozwiazanie w sumie to budowa ramy jest calkiem inna wiec nastepujace problemy beda sie tyczyc TTR) (bracki zauwazyl zalozyc 2 wezyk na wierzch i problem zalatwony.

Kolejny wezyk to dolny laczacy silnik ze zbiornikiem oleju. Przeciera on sie o oslone ktora ma go chronic. U mnie przetarla sie mosiezna koncowka przykrecana do zbiornika o wahacz. Koncowka pospawana koszt 20 zl wezyk podtarty zacisniety w warsztacie TIR na gruby gumowy koszt 20 zl. Koszt oryginalnego nie pamietak ale bardzo duzy. Taki gumowy bez stalowego oplotu o wiele lepsze rozwiazanie wiec nie warto bawic sie w oryginalne.

Kolejny pechowy wezyk to gorny laczacy zbiornik z silnikiem przeciera sie koncowka o trzymak zbiornika. Najlepiej zalozyc na nia 2 wezyk i przykrecic pod odpowiednim kątem jak najdalej tego uchwytu.

 

Lozyka wachacza, amortyzatora, kiwaczki, glowki ramy, kol.

Dosc szybko wyciera sie dolne lozysko glowki ramy przez niedokladne zabezpieczenie. Zabezpieczajacy simering potrafi sie zesunac na dol najlepiej zalozyc pod niego oring ktory bedze zapobiegal spadaniu i docisnie simering do lozyska. Lozysko dosc powrzechne stosowane w wielu innych motocyklach. Komplet ok 140 zl z zabezpieczeniem. Jesli mamy ten simering w dobrym stanie mozna kupic te lozyska w zwyklym sklepie z lozyskami koszt jednego ok 50- 60 zl w zaleznosci od producenta (Koyo, SKF ...)

Lozyska i uszczelniacze kol to standardowe lozyska wiec nie ma z nimi zadnego problemu.

Lozysko przegubowe kiwaczki (amortyzatora). Lubi sie zuzyc to rzecz normalne koszt jeszcze rok temu bagatela 400 zl teraz jest chyba taniej ok 250 zl. Mozna zamowic taniej z USA przez boats.net. Najgorsze jest to ze nie ma zadnego zamiennika typu All Balls czy Pivot Works. Jest to niewymiarowe łozysko stosowane chyba tylko w TTR. Ja kombinowalem z innym lozyskiem o innych wymiarach naprawde nie warto tokarz spieprzyl robote poniewaz trzeba bylo dorbic inne dystanse, obtarlo sie przez to mocowanie amorka i kiwaczki. Ogolnie jest problem z czesciami do TTR nie ma zadnych zamiennikow jesli w nazwie czesci jest 5CH juz mamy problem pozostaje tylko serwis naprawde jest to problem z dosc powrzechnym motocyklem. Starsze TT czy XT nie maja tego problemu jest duzo tanszych zamiennikow.

Lozyska wachacza wiadomo z czasem tez lubia sie wytrzec to takze rzecz normalna niestety rowniez brak zammienikow. Zwykle igielkowe lozysko mozna dostac w sklepach ale uszczelniaczy juz nie, natomiast to plaskie lozysko na koncu wachacza (zapomnialem jak sie nazywa) rzecz nie do dostania zamiennikow nie znalalem a oryginalne bardzo drogie. Oczywiscie regularne smarowanie przynajmniej raz w roku napewno wydluzyl by czas zycia tych wszystkich lozysk ale jak to bywa jezdzic puki nie piszczy albo sie nie rozwali.

 

Wyrabiaja sie tulejki przy mocowaniu silnika na osi wachacza (sama os tez sie dosc szybo zuzywa). Po wybiciu sie tych tulejek silnik lata w ramie i wybija sie dolne mocowanie silnika. Jest to problem bo sruba robi luz w karterze silnika w ktorym nie ma stalowej tuleji. Luz wyczuwa sie poprzez naciagniecie lancucha jak silnik chocby o troszke sie przesuwa nalezy natychmiast cos z tym zrobic a nie czekac az silnik z ramy wypadnie. Problem w w obu TTR

 

Naped: zebatki JTT lancuch DID ujeżdżam 2 rok. Motor nie za mocny wiec starczja na dosc dlugo. Lecz w polowie nalezalo by wymienic przednia zebatke ktora sie zuzywa znacznie szybciej. Wymiana jej spowoduje dluzsze zycie lancucha. Koszt napedu ok 300 - 350 zl. Przelozenie standardowe 15 na 45. Ja mam 15 na 50 tak mial poprzedni wlasciciel wiec tak zmienilem bardzo krotka jedynka pozwala na pokonywanie przeszkod przy czym silnik nie gasnie, lecz mysle ze idealem bylo by 15 na 48. Przy duzej zebatke 50 zebow lancuch strasznie szybko zjeżdża prowadnice lancucha (oczywiscie brak zamiennikow a koszt samego dolu prowadnicy to 80 zl). Slizg wiadomo tez sie zuzywa zamiennikow brak koszt ok 70 zl.

 

Przednie zawieszenie tez po po czasie lubi cieknac absolutnie normalne w tym brudnym sporcie. Wymiana uszczelniaczy bardzo prosta, uszczelniacze nie za drogie cen nie pamietam.

Przy glebach lubia sie "skrecac" polki, nazely poluznic sruby mocujace nastwic prosto, skrecic i w droge.

 

Przednia lampa. Peka mocowanie. Najlatwiej zamocowac za pomoca opasek zaciskowych. Ja rowniez potluklem klosz o galezie jest za bradzo wysuniety z plastikowej oslony. Koszt klosza duzo euro od czegos innego nie doposowalem. W jmojej TTR wytarla sie plastikowa zebatka slimaka ktorej nie mozna dostac osobno tylko caly slimak ktory tani nie jest. Wg mnie nie warto naprawiac, linka tez lubi pekac, najlepiej zalozyc licznik rowerowy.

 

Z oponami wg mnie nie nalezy przesadzac. Lepiej kupowac tansze i zmieniac czesciej. Moc motocykla nie powala wiec kostki nie urywaja sie. Oponki starczaja na dosc dlugo (zalezy od opon i terenu oczywiscie).

 

Podsumowanie

Na poczatku z motocykla bylem bardzo zadowolony ale po przejechaniu sie innymi sprzetami o podobnym zastosowaniu typu DRZ 400, KTM 620 640, XR650R. Motocykl ten wypada naprawde biednie przy wyzej wymienionych jesli chodzi o moc, zawieszenie, wage czy prowadzenie. W teren wybralbym napewno cos innego o podobnym zakresie cenowym. Ale na polne drozki troche asfaltu lub dalsze wypady TTR ze swoim nie wysilonym silnikiem i dosc malym spalaniem ktore na drogach wynosi od 5-6l na 100km nadaje sie dobrze.

 

Jak cos mi sie jeszcze przypomni to dopisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam miał może ktoś ten filtr powietrza ?? bo to chyba jedyny zamiennik jaki znalazłem w PL. Oryginał 300zł a jeszcze rok temu był za 270 zł to sporo wiec szukam alternatywy. Jak spisuje się bez ramki ?

Pozdrawiam

http://www.allegro.pl/item731191978_filtr_...r_belgarda.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...