murdoch2 Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 (edytowane) murdoch2 dlaczego wybrałeś EXC 400 zamiast EXc 450 ? :P A jak byś miał porównać exc 400 z TTR to dużo odbiega mocą i komfortem jazdy ? :D Miał być 520/525 :evil: ale wyszło, że trafił sie ten - kasa dobra w stosunku do stanu - nazwijmy to okazją. Wiadomo co po aukcjach chodzi - większość to dojechane padełka. O 400 w zasadzie nie myslałem :biggrin: Jeśli chodzi o porównanie to mniej więcej jest tak (po mojemu)" moc, jej oddawanie, poręczność, lekkość, jazda - doznania wszystko przebija tetre. Takie sobie popierdalanko po lesnych ścieżkach czy innym lajtowym terenie to było OK. Ale wjazd w coś trudnego, piaskownice to dla mnie ona nie pasowała, do tego ta męka z odpalaniem zwłaszcza jak nie ma podparcia dla nogi, gdy zrypany byłem :banghead: . O odpalaniu po wyjebce w ogóle nie mówię. W kacie u mnie odpalanie z kopajsa to bajka, ten guzik na dobrą sprawę nie jest potrzebny. Mimo, ze "tylko" 400 o podobnej do ttr mocy to wrażenie jest jakby rózniło je z 10-15 KM. Silnik jak dla mnie, o świetnej charakterystyce - dużo ostrzejszy, lepiej wkręcający sie lepiej ciągnący np z dołu - na górze jeszcze lepiej. W ciasnych miejscach, jakieś wąwozy, korzenie jest dużo poręczniejszy, lżejszy, węższy.... W TTR na plus był komfort jazdy - exc przy przelotach na niedużych ale częstych dziurach - takich jakich wiele na polnych drogach napierdala kierą, po kilku godzinach takiej jazdy łapy bolą, podobne wrażenia ma kumpel na 520 mimo, że zalewaliśmy świeże oleje do upsa i prób regulacji. Resorowanie ( pewnie i też trochę róznica masy) na w/w nawierzchni bardziej daje po gnatach i stawach ale wszędzie indziej jest OK 2 plus TTR to wrażenia słuchowe pracy silnika :buttrock: . W kacie jest .....jak w kacie - nie słuchać tylko zapinać 1 i hebel, ale za to na obrotach muzyczka, tu lepiej sie słucha niż wiatrołapa. No i 3 plus to serwis w czasie latania - TTR mało co przebije, a tu to troszu upierdliwe, ale tylko troszku NIe miałem okazji jeździć 450. 520 to wg mnie moc w najczystszej postaci :clap:, ja dla mnie lokomotywa . Ale w takiej nazwijmy technicznej zabawie raczej nie do wykorzystania (ale może nie mam racji). Co innego na szutrach lub gdy na koło sie chce na wysokich biegach lecieć. Dlatego obiektywnie ujmując 400 w takiej charakterystyce (przynajmniej mi) teraz w zupełnosci wystarcza i daje dużo radochy.* Podsumowując Na razie jest git. Jak bedzie latał, nie kaprysił i nie drenował za bardzo mi kieszeni to następny też kat - moze wtedy 5 z przodu...obaczymy Pzdr * Powyższ opinia jest tylko i wyłącznie obiektywną oceną autora ( dla innych moze byś subiektywną) obecnie podjaranego swoim sprzętem i nie podleg dyskusji :wink: Edytowane 20 Maja 2010 przez murdoch2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[email protected] Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 (edytowane) A powiedz mi bo też mam zamiar teraz przerzucić się na KTM tylko że 450 ale wiem czy to będzie sx czy exc. Jak to jest z lampą w exc bo w ttr sami wiemy że mocowania często pękają jak i sam reflektor :P No i te częsci do ttr to masakra nie dość że jest ich jak na lekarstwo to jeszcze kosmiczne ceny ... Wlasnie a jak jest ze spalaniem bo słyszałem że silniki KTm lubią dużo żreć :P I czy według ciebie EXC bardziej można porównać do fuul crossa czy bardziej do enduro bo jest jakby tak pomiędzy :P Edytowane 20 Maja 2010 przez [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 (edytowane) A powiedz mi bo też mam zamiar teraz przerzucić się na KTM tylko że 450 ale wiem czy to będzie sx czy exc. Jak to jest z lampą w exc bo w ttr sami wiemy że mocowania często pękają jak i sam reflektor :P No i te częsci do ttr to masakra nie dość że jest ich jak na lekarstwo to jeszcze kosmiczne ceny ... Wlasnie a jak jest ze spalaniem bo słyszałem że silniki KTm lubią dużo żreć :P I czy według ciebie EXC bardziej można porównać do fuul crossa czy bardziej do enduro bo jest jakby tak pomiędzy :P :P :P :P :P A części to wrzuć na alledrogo i sobie pokop, porównaj :icon_razz: , no lampa np nowsza do mojego też swoje kosztuje, ale jak jej mechanicznie nie załatwisz to sie nie urwie, - mocowanie na bolce do błotnika i na gumy do goleni a "szkło" jest z udarowego plastiku. Ale chyba lampa - jej koszt nie będzie kryterium wyboru kolejnrgo moto u Ciebie? Części zawieszenia jak i plastiki sa tańsze do kata i jest sporo na aukcjach a nie tylko dealer jak przy TTR. TTR silnikowo w sumie jest dość tanim motocyklem , gorzej z całą resztą do niej Spalanie zależy tylko od nastroju kierownika, jak TTR orzesz w piaskownicy tez wychleje. Mój 7-9 ciągnie, ale jest na mocnej dawce ustawiony. Nie porównam do full crossa bo niestety takowym nie latałem. W enduro spisuje sie bardzo fajnie - zresztą potwierdza jego cechy w enduro np Masterenduro 2007 http://www.motocykl-online.pl/testy/Masterenduro_2007 - widać że to dość uniwersalny sprzęcik dla amatora (takiego jak ja) w sam raz. Aaaa i trochę złe pytanie ostatnie. EXC to najprawdziwsze rasowe enduro a SX to cross. Weź to co bardziej Cię kreci Dobra, koniec bo to o TTR bajka. Pzdr Edytowane 20 Maja 2010 przez murdoch2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loko Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Witam no to wczoraj poskładane dziś przetestowane i ten zestaw, co powyżej opisałem od WR pasuje w 100% wsio bajabongo :biggrin: tuleje i uszczelniacze :biggrin: …:) tylko jedno ale… na stanie nie było 7,5W a taki zawsze lałem wiec wziąłem 10W… i przy ok. 80-110 po twardej, dziurawej i ubitej drodze (szlaka załatana kamieniami- białymi)(dynamiczna jazda –bardzo :icon_mrgreen: ) zawiecha nie wyrabia tzn zaczyna trzepotać…czym tu po krecie odbiciem dobiciem bo w te klocki słaby jestem :bigrazz: … pozdro :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
[email protected] Opublikowano 23 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2010 Słuchajcie potrzebuje licznik do ttr nie mogę nigdzie znaleźć . Ma ktoś z was może jakiś niepotrzebny bo dużo ludzi montuje liczniki rowerowe więc może te stare gdzieś tam macie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptr82 Opublikowano 24 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2010 Witam no to wczoraj poskładane dziś przetestowane i ten zestaw, co powyżej opisałem od WR pasuje w 100% wsio bajabongo :biggrin: tuleje i uszczelniacze :biggrin: …:) tylko jedno ale… na stanie nie było 7,5W a taki zawsze lałem wiec wziąłem 10W… i przy ok. 80-110 po twardej, dziurawej i ubitej drodze (szlaka załatana kamieniami- białymi)(dynamiczna jazda –bardzo :icon_mrgreen: ) zawiecha nie wyrabia No loko, gratulacje za dobre rozpisanie dostępnych zamienników do zawiechy :notworthy: . Gdy ja zmieniałem swoje tulejki, czegoś takiego bardzo mi było trzeba. Ale jakoś udało się :wink: Ja również mam olej 10W, zmniejszyłem twardość u góry lag o jakieś 3 kliknięcia i wg. mnie jest spoko- na polnej, nierównej drodze nic mi się przy podobnych prędkościach nie dzieje. A tłumienia odbicia i dobicia nie zmieniałem. Dołożę też coś od siebie w sprawie tylnej zawiechy, bo również miałem przyjemność zmieniać tamte elementy. Otóż, wszystkie łożyska można kupić w sklepach z łożyskami- te same numery katalogowe i ten sam producent, łożyska wyjętego z motocykla. Dodam, że to najbardziej upierdliwe łożysko z dołu dampera jest również do kupienia- akurat tego nie wymieniałem, więc się nie wypowiem co do numeru katalogowego ale w handlu jest dostępne. Podobnie simmeringi. Fakt, wszystkie tuleje, podkładki, śruby i nakrętki trzeba kupić w serwisie niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spoks Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 (edytowane) Też mi się wydaje że wszystkie łożyska powinny być dostępne ponieważ projektowanie w mechanice wygląda tak, że najpierw mamy wizje urządzenia potem szukamy normalek (w tym przypadku katalogowych łożysk które nam pasują) a jeśli takowe nie występują to szukamy jeszcze raz i kolejny, jeśli dalej nic to wtedy myślimy jak dopasować to co chcemy zrobić do tego co jest na rynku. Szkopuł w tym żeby określony numer był na rynku po latach. Ogromny wybór łożysk ma sklep KULKA w Gdyni na ul.Hutniczej. Pytanie do loko i ptr82 w jakim sklepie w UK robiliście zakupy (z opisu wynika że w tym samym) Zapodajcie linka bo coś mi nie bangla Edytowane 25 Maja 2010 przez spoks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek85 Opublikowano 25 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2010 Z tym projektowaniem części nie jest tak do końca. Wg mnie sprawa wygląda tak: zróbmy jakąś dziwna część, nietypowe łożysko i nie dość że zarobimy na motocyklu to jeszcze potem na częściach. Żeby nie konkurencja innych marek z cenami było by jeszcze gorzej. Dobrze że istnieją takie firmy, jak prox, vertex, pivot works itp. itd. które taka samą cześć potrafią taniej sprzedać i jeszcze na tym zarobić. Ale patrząc na kolegów za granicy czy zza oceanu oni nie narzekają na ceny eksploatacyjne (które o dziwo mają taniej niż my). Ceny są ok tylko nasze zarobki coś nietakowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptr82 Opublikowano 28 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2010 Spoks, sklep jest pod adresem http://www.wemoto.com/. Sklep KULKA jest też w Gdańsku na ul. Toruńskiej dla zainteresowanych. Oprócz łożysk wszelkich i potężnych katalogów, mają też przeróżne odmiany LOCTITE'u. I na prawdę dużo wiedzą. Bartek85, jest wiele prawdy w tym, co piszesz. Zarobki u nas, to niestety nie raz i nie dwa przeszkoda, żeby kupić części w ogóle, bo już o oryginalnych nie wspomnę. Druga sprawa, to sama TTRka, która nie była wypuszczona w Stanach. I te wszystkie firmy robiące zamienniki (głównie firmy amerykańskie) i części tuningowe nie mają w swojej ofercie dedykowanych elementów. Można ewentualnie dopasowywać od innych modeli, ale to już trwa i trzeba kombinować. Ale z tym projektowaniem się nie do końca zgodzę. Duża korporacja produkująca wszelkie urządzenia mechaniczne, w tym motocykle, czyli taka przykładowa Yamaha (i jej włoska córeczka Belgarda) na bank używa normatywnych części takich jak łożyska, uszczelnienia i tego typu elementy. Projektanci mają i tak w ch... roboty z wymyśleniem, opracowaniem i zbadaniem konstrukcji motocykla, silnika itd., żeby jeszcze tracić czas i wielkie koszty na opracowywanie przykładowo łożysk. A tak, mają podane na tacy konkretne elementy, przebadane, ze znanym środowiskiem pracy, więc nic tylko brać przebierać. Kłopot z naszego punktu widzenia jest nieco inny. Yamaha kupi jakąś ilość łożysk od producenta i klepnie na nich etykietkę 'Yamaha Genuine Parts', po czym sprzeda taką część 5 razy drożej. I tu jest pies pogrzebany. Niczego nie świadomy motocyklista leci do dealera, bo jak poprosi tam o element do swojego modelu, to wie że dostanie to co trzeba i dostaje cenę z kosmosu w pakiecie. Nie ma innego wyjścia, jak znaleźć element nieoryginalny. Potrzeba tylko więcej czasu, żeby przeszukać net, albo jakieś katalogi w sklepach. Moje wymienianie tulei w przednim zawieszeniu to właśnie taka akcja. Całość operacji z wszystkimi częściami zajęła weekend. Ale konieczność szukania w necie tych zafajdanych tulejek rozłożyła to na 3 tygodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nalogowyjeździec Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Ej czemu mi TTR kopci troche przy odpalaniu ? Ile kosztuje naprawa . Wydaje mi sie ze robi to uszczelniacz na zaworze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 na jaki kolor? jak na biało to wszystko w porządku, to woda z wydechu Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nalogowyjeździec Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 NO na biało . a mnie sie wydaje ze olej pali a nie ze woda z wydechu NO na biało . a mnie sie wydaje ze olej pali a nie ze woda z wydechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 na jaki kolor? jak na biało to wszystko w porządku, to woda z wydechu Kupa, a skąd tam woda? Jak na zimno kopci przez parę (naście) sekund na jasno to ostawiam na 99% uszczelniacz za 9 zeta puszcza zaworowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptr82 Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 Siemano Mam pytanie odnośnie gaźnika tym razem. Coś z nim jest nie tak, świeca jest biała, bielusieńka zamiast kawy z mlekiem. Dodatkowo odpalanie na zimno jest jakieś dziwne. Gdy wcześniej odpalałem motocykl na ssaniu, chodził na wysokich obrotach jak należy. Teraz na ssaniu obroty są raczej normalne i po jakiejś minucie od odpalenia zaczyna zwalniać, aż zgaśnie. Gdy się maszyna rozgrzeje wszystko jest w porządku z pracą silnika z wyjątkiem zaworów, które klepią trochę gdy silnik jest na wyższych obrotach podczas jazdy. Sprawdziłem wczoraj zawory- tip top jak z podręcznika. Zastanawiam się dlatego, czy problemy przy odpalaniu plus te klekoczące zawory to nie będzie jakiś problem ze składem mieszanki. I teraz główne pytanie, jaki jest proces regulacji gaźnika i jakie są prawidłowe ustawienia? Iglica raczej nie przestawiana, wydech standardowy. Wiem, że jest też śruba regulująca skład mieszanki, ale nie wiem gdzie za bardzo. :banghead: Doradźcie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
set44 Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Witam koledzy ja z innej bajki, po 10 latach rozłąki z moto kupiłem tt 600 z92 r poprzedni właściciele coś pogrzebali bo nie wchodziła na obroty dalej tak jest mechanior twierdzi że brak jej ok 1000 obr. kręci max do 90-100km modół już sprawdzony ok nie wiem czego szukać, oczywiście standardowo problem z zapalaniem noga już mi odpada, pomóżcie biednej małej dziewczynce wyjechać w teren :notworthy: :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.